ET 2020

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

ET 2020

Post by kevin »

Mens avslutningsturneringen for 2019 spilles, kan det være bra å titte framover. Selv om vi ikke har noen norske med fulle spillerettigheter.

Sesongen skulle egentlig starte i Hong Kong neste uke, men den turneringen er innstilt pga urolighetene i landet. Touren håper å kunne arrangere den i løpet av 2020 en gang.

Neste uke skal det også være turnering i Sør-Afrika, på Leopard Creek. Det startfeltet var lagt ut tidligere, men nå når Hong Kong er borte, har de tatt bort listen. Det skyldes nok at endel av de som hadde tenkt seg til Hong Kong, nå skal til SA.

Reitan har kategori 19 og var ikke langt unna på reservelisten til Leopard Creek. Om jeg ikke husker feil, var han rundt 10.reserve. Men flere av de som lå foran, sikret seg fulle rettigheter via qschool og vil ta en av de pre-definerte plassene. Skal bli spennende å se når de legger ut listen igjen, mest sannsynlig i morgen.

I desember spilles det også turnering på Mauritius og i Australia. Det pleier også være muligheter til å komme med der, selv med dårlig ranking.

Nytt av året på touren er også at de skal kutte ned størrelsen på startfeltene, for å bedre spilletempoet. Det er snakk om en reduksjon fra 156 til 144 spillere. Det kommer til å gjøre at det blir tøffere å komme med for de som har dårlig kategori. Det gjør det litt vanskeligere å estimere hvor mange turneringer de norske kan komme med i.

Tage kommer til å ha kategori 20, det er de som har vinnerkategori på CT. Men det er jo ikke sikkert han prøver seg i noen ET turneringer
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Jeg synes det blir et håpløst prosjekt for Reitan å sitte og vente på å kanskje komme med i en håndfull turneringer på ET i år, og reise jorden rundt for det. Mye mas og kjas, antagelig med null utbytte. Mye bedre å satse 100 % på CT.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Det er sannsynligvis ingen turnering på CT før i april neste år. Bedre å vente 5mnd enn å prøve og bedre kategorien sin på ET altså?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Lista er ute nå og Reitan er 11.reserve
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Ja Kevin, det mener jeg, fordi det blir altfor oppstykket og med lange reiser og venting: "kommer jeg med?". Reitan bør flytte til Spania i vinterhalvåret og spille så mye han kan, inkl. winter-season" på NL. Stabile forhold, billig å bo og leve, mange ulike golfbaner å spille på.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Han har hatt base i Spania ganske lenge allerede og har nok det fortsatt. Spiller og trener på de beste banene på solkysten.

Gjenstår å se hva han gjør, men jeg tipper han holder et godt øye på ET og mulighetene for spill. Noe annet ville være svært defensivt. Dessuten er det ikke vinterserie på NL før i slutten av februar og begynnelsen av mars. En annen mulighet er å prøve å komme seg inn på Sunshine tour og derfra få seg plass i de turneringene som er co-sanctioned med ET. Eller reise til USA en periode og få med seg et par mandagskval til Korn Ferry/Pgatour, kombinert med trening.

edit 25.11: Reitan er nå 7.reserve og kommer nok ikke med
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: ET 2020

Post by Jumper »

Jeg kom til å gjøre den store blunderen av å kommentere i 2019-tråden, så skriver her også. Nye tider på Europatouren, der det denne uken er fritt frem for shorts og bleike legger. Ser at de aller fleste velger å ta frem shortsen, og det er kanskje ikke så rart med 39 grader i luften.
Last edited by Jumper on 28 Nov 2019, 13:46, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Tror nok varmen som er forventet denne uka er medvirkende ja. Men kult at de er først ute og tillater det. Når det ble lov med shorts i treningsrunder og pro-am, virket det som at de aller fleste spillerne var veldig fornøyd med det.
Som Scott Hend skrev på twitter, det blir større sjanse for hudkreft uten bukse. Spillerne er ganske eksponert for mye sol, så man får håpe at de smører seg med solkrem da.

Synd at Reitan ikke kom med.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Flotte naturbilder med dyr fra banen og omegn. Jeg har vært i S-A to ganger på biltur, og det er et fantastisk land å feriere i.
Reitan kom ikke med fordi ET samarbeider med Sunshine Tour, og en masse "middelmådige" sør-afrikanere fortrengte vår mann. Slike samarbeid har ET flere ganger i sesongen, også i Asia. Urettferdig!
Buster
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 140
Joined: 05 Mar 2014, 15:38
Hcp: 18.2
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: ET 2020

Post by Buster »

Nå er det mye som tyder for at det er solkremen med alle kjemikalene en får hudkreft av og ikke solen. Men selfølgelig er det ikke bra å bli brent på huden.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Så at det bikket 40gr i dag også, kan bli i varmeste laget.

Interessant at Besseling ledet etter 1.runde. Han er jo ikke akkurat noen rookie, men klarte ikke kortet i fjor da han ble nr.18 på CTR og ikke klarte ta det i kvalet heller. Men det er jo mye golf igjen.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2020

Post by Snowman »

Tråden ET 2018 endte på bare 237 innlegg. Tråden ET 2019 fikk deretter 715 innlegg, dvs nesten tre ganger så mange. Nå er vi på ET 2020, og engasjementet daler vel da tilbake til 2018-nivå.

Det er noe skikkelig drit at ingen av de norske greide å sikre seg noen ok ET-kategori! ET blir rett og slett mye kjedeligere å følge i den sesongen som nå er i gang.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Pablo klapper sammen i dag, eller snur han det igjen snart?
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Han snudde det og vant! Ett slag foran den ukjente svensken Joel Sjøholm.
Larrazabal var i ferd med å kollapse, mistet ledelsen og lå halvveis i siste runde på +6 for dagen! Falt til 5-6.plass. Så kom det tre birdier - inkl. en på siste hull - samtidig som de foran ham sviktet delvis. Slik er golf.

Synd at ikke Snowman liker ET uten nordmenn. Hvor mye har vi fått se til våre tre i år? Jeg liker ET uansett, fordi jeg er interessert i selve spillet, banene, spillerne, spenningen og nye ansikter.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: ET 2020

Post by Snowman »

Dette handler ikke om jeg liker ET eller ikke. Det handler derimot at det er kjedeligere å skrive på et forum med få deltakere og liten trafikk sammenlignet med et forum med mange deltakere og stor trafikk.

Jeg kom tilbake til Golfsnakk etter noen års pause fordi det endelig begynte å svinge litt av norsk golf. Håpet var at bedre norske prestasjoner ville gi et mer levende og aktivt forum, hvor flere folk postet flere innlegg. Men jeg må si jeg er skuffet over hvor lite trafikk det er her inne, og det fins vel ikke særlig trafikk andre steder heller. Interessen for å diskutere golf som eliteidrett er dessverre minimal i dette landet, og det å miste utøverne våre på ET, gjorde det i hvert fall ikke noe bedre.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: ET 2020

Post by Jumper »

Artig med Besseling som var med i kampen til siste slutt. Jeg har en del familie i Nederland som holder til i akkurat samme område som han har vokst opp, og jeg har spilt hjemmebanen hans. Synd gamblingen hans ved å gå for greenen på to slag på hull 18 ikke ga bedre uttelling, men det var en sjanse å ta fra roughen til en liten øygreen.

Leopard Creek er satt opp på bucket'en. Må være utrolig å spille med det dyrelivet rundt banen. Jeg følger forøvrig med på ET med eller uten nordmenn, selv om det alltid er kjekt å finne et norsk navn på listene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Morsomt med karrierebeste for "El Toro", Sjöholm. Han er jo å regne som veteran og har spilt mest på CT de senere årene. Men har mye erfaring fra ET også og har noen topp-10 fra en tid tilbake. Han reiste ned til SA som 2.reserve og viser at man må satse om man skal komme noen vei. Nytter ikke sitte hjemme og håpe på å få komme med. Nå har han nesten sikret kortet for neste år, trenger ca. 140 poeng til.

Det blir helt sikkert muligheter til å se nordmenn på ET i løpet av året. Ingen av de kommer med på Mauritius, men til turneringen i Australia burde det finnes muligheter. Gjenstår å se om de tar den. Ser ingen av de på den foreløpige deltagerlisten.

Leopard Creek ser fantastisk ut, og spesielt omgivelsene.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: ET 2020

Post by eivaan »

Jeg liker ET! Bra baner, ingen reklamer på sendinger og vises som regel på tidspunkter som for min del er gull. Jeg har ikke gitt opp å få med en av våre i 2020....
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: ET 2020

Post by Freud »

Jeg forstår ikke at det skal være så gjevt håpe på at Reitan (for det vel bare ham det er aktuelt for?) skal få spille en enkelt ET-turnering eller tre på den andre siden av jorda, med det håpet å komme top10.
Etter min naive og uvitende oppfatning bør han konsentrere seg 100 % om CT-spill, og forberede seg maximalt til det ved opphold, trening og konkurranser i Spania i vinter.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: ET 2020

Post by kevin »

Du behøver ikke forstå det
Post Reply