Golfskader

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
krillep85
Forumvant
Forumvant
Posts: 67
Joined: 09 Aug 2013, 09:00
Hcp: Synker
Hjemmeklubb: GK

Re: Golfskader

Post by krillep85 »

Garantert av at spille golf. Er nok også veldig utrent i ryggen og rent generelt. Men kanskje blir mer trent med tiden?

Tenkte ta de lite rolig å spille noen 9 hulls runder en tid å se om det blir bedre.
Hcp før sesongen 2014 - 34,0
Mål for sesongen 2014 - 22,0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golfskader

Post by veggiss »

Du blir ikke trent av å spille golf.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
krillep85
Forumvant
Forumvant
Posts: 67
Joined: 09 Aug 2013, 09:00
Hcp: Synker
Hjemmeklubb: GK

Re: Golfskader

Post by krillep85 »

Nei ikke de nei. Men av å gå på gymmen så kanskje det reduserer ryggproblemene. Da blir vel ryggen sterkere og tåler vel kanskje at jeg spiller mer.

Nå gikk ryggen i stykker etter en 18-hullsrunde. Det er litt drøyt.
Hcp før sesongen 2014 - 34,0
Mål for sesongen 2014 - 22,0
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfskader

Post by eivaan »

Da er det gått 1 mnd uten spill siden jeg skadet hånda 18 mai!!!! Jeg gikk litt for dypt med en pw og vrei håndleddet...skaden sitter i de små beina på oversiden av håndflaten. Det er sansynligvis en leddkappsel i et eller to av de små beina som er skadet, dette er en slags støtskade. Ingen brudd synlig på røngten eller mr...mulig også noe strekk i de små senene. Klarer ikke å lukke slagene når jeg prøver å slå og har smerter når jeg holder rundt ting....:( Meget frustrerende, får bare ta det med ro og håpe på at jeg er frisk til 14.07 da jeg skal til Danmark å spille ei uke :) Forholdene her på Bjaavann er helt fantastiske, så "litt" lei må jeg kunne si at jeg er......FORE!!!!!
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golfskader

Post by sirandrew214 »

Shit! Det hørtes ikke morsomt ut, og ihvertfall ikke nå på denne tida! God Bedring!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfskader

Post by kevin »

Spilte en runde før forrige helg og følte meg litt stiv i ryggen underveis. På hull 16 bøyde jeg meg ned for å reparere et nedlsgsmerke, og "BANG", der låste ryggen seg nesten helt. Skikkelig krampe/strekk i øvre del av ryggen, mot høyre side. Sleit med å puste, og med å gå. Droppet å fullføre runden og karret meg tilbake til bilen( var heldigvis ikke så langt).

2 dager med muskelavslappende og generelt avslapping bedret tillstanden. Og etter det har det gradvis blitt bedre. I dag testet jeg å spille 9 hull, og det gikk fint. Men merket meg at måten jeg bøyer meg ned både når jeg skal plukke opp ballen, og når jeg reparerer nedslagsmerker, er nok ikke veldig skånsom for ryggen. Så nå er jeg bevisst på det, og varierer litt. Da gikk det veldig fint. Er også en tilhenger av å tøye ut, og har vel slurvet litt med det i det siste.

Ikke bare selve svingen som kan skape stress på rygg. Noe å tenke på
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Golfskader

Post by TJW »

Noen som har tips i forhold til vondt i hendene mtp grep? Har ett spesielt vondt punkt der ringfinger møter håndflaten omtrent. (rett under den puta hvor man får træler om dere skjønner)
Kjenner at det er ømt når jeg prøver å legge ringfingeren i håndflaten og knytte neven. De andre fingrene gjør ikke vondt.
Jeg er nybegynner så jeg mistenker at jeg holder ganske hardt, er også litt øm i venstre skulder (er høyrehendt) etter en runde på rangen + 1 dag eller 2. Uten at jeg vet om dette henger sammen...

Alle tips mottas med takk :)

TJ
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfskader

Post by kevin »

Kan nok være at du holder for hardt, de fleste gjør det. Test å holde litt løsere.

Du kan evt vurdere å teste varianter av grepet, for å se om det hjelper

Image
golfkiropraktoren
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 30 Jul 2015, 16:19

Re: Golfskader

Post by golfkiropraktoren »

Hei!

Jeg er kiropraktor ved Klinikk Libra på Madla og har spesialutdannelse på golf. Jeg har ekstrautdannelse både med tanke på skader og trening via Titleist Performance Institute (www.mytpi.com)

Om du har lyst til å bli en bedre golfer kan det være fornuftig og holde seg skadefri i tillegg til å trene fysisk.

Visste du for eksempel at om du øker svinghastigheten din med ca 1 km/t kan du forvente nesten 3 meter lengre slag?

På Klinikk Libra kan jeg tilby:

#Behandling
#Treningsprogram
#Videoanalyse

Hos meg får dere 1 times førstegangskonsultasjon (700,-) og 30 minutters oppfølgende behandling (430,-).

Jeg kan nåes her på facebook eller på:

Telefon: 902 50 292
Online booking: www.klinikklibra.no
Email: tor.christian@klinikklibra.no
https://twitter.com/GolfChiroNorway

Ta gjerne kontakt om du lurer på noe!

Med vennlig hilsen,

Tor Christian Birkeland
#golfkiropraktor
Post Reply