Video av svingen?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Video av svingen?

Post by Franz »

Er du Couples-fan?

Det er umulig å se fra denne vinkelen, men utfra det du skriver ville jeg sagt at du kan hente litt stabilitet i oppstillinga;
Har du prøvd bittelitt mer tilt bort fra målet, også på kortere køller?

For meg løste det mye. Plutselig fikk jeg følelsen av at jeg bare kunne snu meg bort, og så rotere gjennom. Mye mindre hender, og mye mindre fokus på plan og sånne detaljer. Du har litt handsy take away - enig? Litt Couples-like. Da ser planet flatere ut det egentlig er, og gir en brattere retur enn take away. Dette forklarer i tilfelle fadene. Med litt mer tilt kan det hende det blir lettere å få en liten cock i venstre hånda (jada, den ble morsom :) ), og med det en dypere og flatere angrepsvinkel.

En annen tendens i den videoen er en aldri så liten stall i kroppen. Se nøye på ryggen og rumpa; du ser litt ut som du boller en geit akkurat gjennom ballen. Kan være et tegn på at hofta bremser, og du må krumme ryggen for å gi plass til hendene. Mistanken bekreftes av måten armene "dukker opp igjen" bak kroppen på videoen. Med litt dypere angrepsvinkel tror jeg du kunne holdt trekanten lenger etter balltreff, uten å slå tynne fader. Føler du at du må "slenge" høyre hånd fremover for å de lange køllene til å drawe?

Jeg må få presisere at jeg gjetter litt nå, men dette er det jeg umiddelbart ser og tenker. Jeg syns i utgangspunktet du svinger estetisk nydelig (har spilt med deg en gang, så jeg har sett mer enn denne videoen). Tror allikvel du kunne hentet noe stabilitet i set up, som sagt. Hvis jeg husker riktig hadde du noen helt unødvendige tynna/toppa drivere/lange jern, mht nivået du ellers holdt. Kan kanskje være et tegn på litt timing-/håndbasert release?
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Video av svingen?

Post by Franz »

...håndbasert release...haha, satan, som jeg var i underbuksa på dette innlegget...
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Video av svingen?

Post by veggiss »

sirandrew er godt vant med en liten cock i venstre hånd, så tror han skal fikse dette greit!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Video av svingen?

Post by Lefthook »

sirandrew214 wrote:
veggiss wrote:
Ser selv at posture kan bli bedre, og oversvingen er på plass :shock: , men det løser jeg forhåpentligvis med litt kortere baksving, og PRØVE å unngå å cocke venstre håndledd, men som jeg aldri kommer til å klare... Det er ikke det største problemet uansett...
Hva er problemet?

Dette ser temmelig bra ut gjennom impact, i hvert fall fra denne vinkelen.

Det kan se ut som du svaier litt mot toppen av baksvingen og bruker halve nedsvingen til å komme i en god posisjon før release. Det kunne vært greit å se en video face on også. Hvis du har problemer med laterale forskyvninger så kommer dette mye tydeligere fram fra den vinklelen.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Video av svingen?

Post by sirandrew214 »

Her er da en frontal, fra i dag. Kjentes ikke så bra ut i dag, men det er nok samme greier stort sett hele tiden.

http://youtu.be/RlN7hpihgwM

Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Video av svingen?

Post by Franz »

Lefthook wrote:
sirandrew214 wrote:
veggiss wrote:
Ser selv at posture kan bli bedre, og oversvingen er på plass :shock: , men det løser jeg forhåpentligvis med litt kortere baksving, og PRØVE å unngå å cocke venstre håndledd, men som jeg aldri kommer til å klare... Det er ikke det største problemet uansett...
Hva er problemet?
Tynne fader, mener jeg det sto innledningsvis.

Syns oppstillingen ser nydelig ut forfra. Dette ser nok Lefthook bedre.
Syns fortsatt det ser litt mye "opp og ned" ut. Kunne vært mer rundt deg selv.

Vil gjerne avvente videre synsing til Lefthookhar sagt noe om face on-videoen :)
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Video av svingen?

Post by Procli »

Noen som er ekspert på Tiger Woods: My swing? Jeg har filmet en sving - eksportert den til min mail og får se video av svingen i en nettside. Men hvordan få den inn på feks youtube eller inn på pcn?
Jeg har prøvd å åpne url`en i VLC player, men det funket ikke.
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Video av svingen?

Post by furu »

Jeg har problemer med kontoen min så jeg får ikke sjekket på meg selv. Kan du videresende mailen med svingen din så kan jeg se om jeg finner ut av det? chrfuru@gmail.com
Instagram @christianfuru
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Video av svingen?

Post by Procli »

Mail sendt Furu
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Video av svingen?

Post by Lefthook »

sirandrew214 wrote:Her er da en frontal, fra i dag. Kjentes ikke så bra ut i dag, men det er nok samme greier stort sett hele tiden.
Jeg er enig i at oppstilling ser bra ut. Hender foran ballen slik du har det avslører samtidig litt av din golf DNA på godt og vondt. De som har en slik adressering har ofte mye fokus på høyresiden av kroppen, og å trykke køllen gjennom med høyre hånd. Ikke noe galt med det, altså, men det er viktig at man kjenner seg selv her, og hva slags tendenser dette kan føre til.

Når baksvingen din går mot toppen så lener du overkroppen mot målet på toppen av baksvingen. Det er ikke bra. Det er også en refleksjon av at du ikke har de helt optimale intensjoner i gjennomsvingen. Du dytter for mye fra høyre og drar for lite fra venstre. Sånt blir det dårlig rotasjon av, og da får du en lite effektiv release. Slice og tynne treff fort bli resultatet....

Du burde jobbe med å skape mere spenning i muskulaturen som drar køllen gjennom venstre arm. Utvikle kraft med venstre siden av ryggen i tillegg til høyre framside av kroppen. Det føles på sett og vis som å rygge mot målet med rompa først i transition før man roterer hardt gjennom ballen. Hvis du har øks og huggestabbe så kan du hugge noen kubber. Dette vil gi deg en følelse for hvordan du kan bruke ryggen til å utvikle svingkraft, noe som har stor relevans for hvordan venstre siden skal jobbe i nedsvingen... bortsett fra at du må hugge i en sving i stedet for rett ned, da. Men det vil aktivere noen av de muskelgruppene som du ikke bruker skikkelig i dag.

Hvis du tar av deg capsen så vil jeg gjerne se venstre øre ved adresseringen. Og at høyre øre er skjult. Samme i nedsvingen og ved impact. Hvis du drar hardt gjennom impact så vil vi se venstre øre. Når du dytter som i dag, så vil vi se det høyre.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Video av svingen?

Post by sirandrew214 »

Takk for feedback! Prøvde litt i dag, funket ganske bra, selv med lite trening.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Video av svingen?

Post by sirandrew214 »

Tja, i dag gikk jeg årets dårligste runde, og hater vel egentlig golf littebittegrann... ca 87 fra 68 på Mikla i fine forhold (noe vind, men ikke mye) Puttinga var natta, og jeg hadde vel ca 4-5 lipouts for par og birdie... I tillegg ble muskel-feste bentennelsen i venstre arm verre, og nå klarer jeg hverken å rette ut armen eller løfte ølen... :( ( håper det bare er en liten strekke eller noe, men det har vært vondt en stund, og toppet seg i dag... )
Svingen kjennes bra når jeg klarer å gjøre det som ble påpekt her, men feilene er for mange på innspill... :/ Utslag er bra.
Må ta det med ro noen dager, og håpe det blir nogenlunde i orden til Nøtterøy til helgen... Skulle gjerne ha trent denne uken, men det ser ikke lovende ut.

Nb, skal legge til at jeg kom løpende fra bilen, og dundret første ball lost høyre(!) i skogen (jammen blitt høyt gress der gitt...). Gjorde "birdie" på ball 2, og reddet bogey. Siden ble det bare verre.... :D
Last edited by sirandrew214 on 04 Jun 2012, 22:04, edited 1 time in total.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Video av svingen?

Post by veggiss »

Trykk masse naproxen i nebbet...det kverket betennelsen min.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Video av svingen?

Post by Franz »

Unn deg en liten pille-cocktail, så er du snart klar.

Har du vurdert å ha en treningsstrikk i stua?
Kan være løsningen på tilbakevennende betennelser.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Video av svingen?

Post by sirandrew214 »

resept-frie greier?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Video av svingen?

Post by veggiss »

naproxen er på resept
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Video av svingen?

Post by sirandrew214 »

Ok. Hadde noe voltaren liggende, som skal være omtrent det samme har jeg lest... Knasker noen slike så får vi se hvordan det går. Chipping og småslag i dag gikk greit, men etter 4-5 fullsvinger ble det vondt igjen. :/
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Video av svingen?

Post by Rotten »

Det viktigste er å ta det litt med ro en periode. Betennelsesdempende kan være effektivt, om ikke skaden er av kronisk karakter. Voltaren fungerer for noen, Brexidol for andre, men faktisk er Ibux like bra (er reseptfritt kun fordi man har valgt ut at en av stoffene kan selges over disk, gjelder forøvrig nå også diklofenak i mindre doser). Du må imidlertid ta høyere doser, hvertfall 400 mg x 4, ev. 600 mg x 4.
Et godt alternativ, dersom smertene er lokalisert, er Orudis salve/Ibux salve etc.
Noen har også effekt av tverrfriksjonsmassasje og eksentrisk trening, men det er for mer kroniske plager.
Lykke til :-)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Video av svingen?

Post by kevin »

veldig bra tips :)

btw: Orudis er vel reseptbelagt i Norge nå? Har brukt det selv endel, funker veldig bra.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Video av svingen?

Post by sirandrew214 »

Oi! Det er mange med viten her! Morsomt! :) Har ikke TID til å ta det med ro... :/
Det er i nedre del av biceps på venstre arm, så kanskje jeg skulle smøre på noe salve.

Edit: har jo beveget seg litt bort fra topic det her, skulle nesten vært en egen tråd for slike tips. :)
Post Reply