Putting

Man kan alltid bli litt bedre i golf. Få råd og tips av de mange erfarne golfspillerne på forumet.

Re: Putting

Postby dirtyzecret » 25 Mar 2016, 17:43

Hagen wrote:Jeg får ikke til putting om dagen. Verken lengde eller retning, slår som regel for hardt til høyre. Blir mer og mer usikker, og da går det dårligere og dårligere. Noen som har noen gode øvelser eller tips?

Hvordan putter har du og hvordan putter sving har du?
Først og fremst kan det være greit å ha en putter som passer til din stroke, om du er straight back-straight trough (sbst) slight arc eller arc.
Så kan du prøve å putte grep, når jeg byttet til å holde crosshand for 15 år siden var dette veldig uvant, etter å ha puttet med vanlig grep siden jeg var liten.
Men det vokste på meg å putte crosshand og nå kan jeg ikke tenke meg noe annet, veldig enkelt å holde håndleddet stabilt med dette grepet.
Ser også at både Spieth og McIIroy har sett gamle filmer av meg og startet med dette :lol: :lol: :lol:

Kan jo prøve å bytte til et bredere grep på puttern også, for eks superstroke eller lignende, men jo tykkere grep jo mindre følelse. Tror mange bruker for bredt grep fordi det synes behagelig, men det kan bli for bredt også :)
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig

Liked in: 51 posts
Hcp: Hvit Kort

Annonser

Annonser

Postby Jazzy » 17 May 2016, 21:33

Byttet til Crosshanded for noen år siden og har etter litt "øvelse" blitt ganske stabil i puttingen. Fører alltid statistikk med hjelp av Golfshot og ligger på 1,9 putter per hull i gjennomsnitt for forrige årets sesong og for de få rundene jeg har rukket å spille i år :-) Sist runde ble det faktisk 1,7 putter per hull :-D Ligger på 20,9 i HCP
TaylorMade JetSpeed Driver
TaylorMade JetSpeed 3W - 5W
Titleist 915H
Titleist AP2 714 4-PW
Miura 51* Y-grind, 56* K-grind
Yes Madison
Jazzy
Rookie
Rookie

Liked in: 17 posts
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Gjøvik & Toten GK

Postby Joscar » 31 May 2016, 00:20

Det få snakker om, men som jeg syns er interessant, er at vi alle er konstruert på ulik måte. For eksempel har skulderleddets anatomi mye å si. Skulderen består av et kuleledd omkranset av sener og muskler. For mange vil det være veldig vanskelig å få til et jevnt stroke (rett bakover og rett fremover) rett og slett fordi skulderleddet ikke vil. Disse må da trene mer på å få til denne bevegelsen.

Hiphop likes this post.
Joscar
Rookie
Rookie

Liked in: 1 post

Previous

Return to Treningstips