Alternativ trening for vintersesongen

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Alternativ trening for vintersesongen

Post by Fairway »

hei..

Ønsker å få innspill til alternativ trening når det kommer til å opprettholde og trene på hele golfsvingen, altså full golfsving med såkalte treningsplastballer/skumballer.
Simulator trening er utelatt da det blir for dyrt. Det er heller ikke innendørs range der jeg er slik som i bergen og fornebu. Range vil sannsynligvis kun være mulig å trene når det ikke er snø samt rangeballene er sikkert tatt inn før frosten komme og det blir fort kaldt på hender og for mye kroppsplagg gir jo ikke akkurat naturlig golfsving.

Er jo fullt mulig å tørrtrene i stua med noenlunde fullsving, men da blir det nok ikke noe ball inni bildet. Har prøvd dette tidligere og da har jeg allerede satt et par merker i taket (skrått lofttak) og knust en lyspære og lagt noen merker her og der:). Har også tatt video av svingen jeg utfører inne, men da kan jeg kun fokusere på golfsvingen i form av bevegelser. jeg har altså ingen visshet om hvor ballen ville ha havnet eller balltreff etc.

Jeg er tilknyttet et treningssenter med gymhall som er ledig enkelte tidspunkt hver dag. Hadde det vært noe for seg å tatt med seg wedge evt 7 jern, funnet en matte(matte som de fleste innehaller har) og kjøpt inn noen treningsplastballer på biltema (eller noe form for skumballer i sammestørrelse som vanlige golfballer) og stillt seg opp slik at en har lengst mulig lengde på banen. Da kunne jeg trent med full sving og samtidig få litt tilbakemelding på balltreff og utgangsbanen på ballen. Hvis jeg itillegg kan filme det burde det vel være en grei treningsmetode på vinteren?

Eneste må være at jeg da har hallen for meg selv og ikke blir avbrutt hele tiden. Er tross alt åpent for de fleste medlemmene på treningssenteret utenom faste aktiviteter. Det er jo også en litt sær måte å trene på..vil sikkert få mange rare blikk:)

Hvordan trener dere andre på golfsvingen på igjennom vinteren? Da tenker jeg ikke på putting (det har jeg puttematte til) eller styrketrening etc. Kun golfsving.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Alternativ trening for vintersesongen

Post by spiderboy »

Tørrsvinging inne blir det gjerne mye av for min del. Med et speil har dette absolutt noe for seg, hvis du er glad i å terpe. Fint å øve inn svingsekvenser sakte. Det fungerer ihvertfall for meg.
Om du klarer å få tak i en barnekølle eller en kort treningskølle kan du spare deg noen lyspærer og hakk i taket også.
Ellers har vi innendørs golfsenter i trondheim, men range. Nå er riktignok rangen kun 12 meter lang, så det er ikke all verdens tilbakemelding på ballbane, det er bare utgangen du klarer å se. Fort gjort å bli litt lurt av dette. Som i år, der jeg startet sesongen med en inngrodd push som jeg hadde øvd inn i løpet av vinteren i den tro at jeg stod og slo drawer.....

Hvis du har noen fotballbaner med kunstgress og varmekabler i nærheten er det mulighet til å trene på disse også. Men obs, regn med å bli kjeppjaget av baneansvarlig hvis de ser deg. :lol:
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Post Reply