Gruppetrening

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Gruppetrening

Post by kevin »

Er det noen her som er med på gruppetreninger i klubben sin? Evt hva synes dere?

Hos oss har de startet opp med dette i år, etter modell for NGF`s coaching system. Mandag var det putting, men da kunne jeg dessverre ikke. På torsdag var jeg på chipping, sammen med 7-8 andre. Vi hadde 1.5t til rådighet. Litt teori først, og så praksis med veiledning. Både fra nære green og fra litt lengre unna. Synes det var veldig nyttig og fikk mange gode tips. Vet selv hva jeg sliter med, men fikk god hjelp til forstå hvordan jeg skulle bli bedre.

Alt i alt synes jeg at slike gruppetreninger er veldig positivt, som et supplement til tradisjonelle protimer. En sånn trening koster 100,- pr gang, og jeg skal definitivt være med på flere. I går fikk testet ut hva jeg hadde lært, på banen. Litt rufsete i starten, men etterhvert ble det mye bedre.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Gruppetrening

Post by sirandrew214 »

Gruppetrening er bra, hvis opplegget er bra (selvfølgelig) :)
Man får trent med flere, og har mulighet for å hjelpe hverandre. Man får også trent/spilt med spillere på sitt eget nivå.
Shankermaker
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Mar 2012, 14:54
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: TGK

Re: Gruppetrening

Post by Shankermaker »

Er litt skeptisk til gruppetrening, hvertfall de jeg har vært på gjennom jobben. Problemet har vært at man får alt for liten tid med Proen, Proen rekker bare å se deg slå et par ganger og så gir han et tips eller to, og så forsvinner man til nestemann og rekker knapt å sjekke om man får til de endringene som trengs. Blir alt for lite tid til å prate og legge en litt større strategi. Har også følt at de proene jeg har hatt ikke akkurat har lagt sjela si i det. Det går litt å surrer og prater mest med de de kjenner fra før.

Prisen er jo god, og det er jo bedre enn ingen trenig, men for min del så sitter jeg igjen med svært lite etter 10-12 gruppetreninger i vinter :(
I baggen:
Sasquatch Nike Driver
Callaway Diable Edge 3W
Callaway Diablo Hybrid 4
Titleist AP1 912 4-PW
Callaway x-Force 52/60
Callaway Forged Copper Sand Wedge
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Gruppetrening

Post by Sharky »

Hadde gruppetrening igår, og synes det var greit.
De har ordnet det slik at det koster kun 500kr for hele året og så har du fri tilgang til så mange baller du får tid til å slå i løpet av den tida som blir brukt på rangen.
Jeg tenker mer at dette blir som å trene på egenhand, med muligheten for å få noen tips i fra proen og mener at dette ikke kan sammenlignes med en protime.

I forhold til dette med tid i lag med proen som styrer showet så er det klart at det fort blir lite tid til hver enkelt person når det er mange så møter opp på treningene, mens andre ganger kan du risikere å være nesten helt alene. Vi var 11 stk som hadde 40-45min på rangen og da ble det fort til at han hadde 3min pr person til rådighet. For min egen del var jeg egentlig i første omgang interessert i å høre hva han mente om svingen min, og fikk nok informasjon til å styrke selvtilliten min et hakk :)

Vil tro at gruppetrening er en fin måte å terpe på ting du har lyst til å prøve / ting som du har blitt enig med proen om å endre på fra tidligere timer, samt spørre han om noe hvis det er noe en lurer på. Men det er helt klart at det er nødvendig med 1-1 pro timer for å få snakket litt mer teknisk, samt få mer tips og forståelse for din egen sving.
"The more i practice, the luckier i get"
Post Reply