Vintertrening

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Vintertrening

Post by Rotten »

Hei
Denne tiden av året synes hvertfall jeg er perfekt for å trene golf. (svingteknikk, statiske øvelser, putting osv. osv.) Sommeren er jo kort i Norge og bør vel helst brukes på banen.
Jeg lurer litt på hvor mye folk trener nå på vinteren? En del har vel litt rolig periode nå frem mot jul, men hvor mye tid legger dere ned på trening nå på vinterstid?
Jeg trener ca 6 timer/uke +/-
Andre?
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vintertrening

Post by furu »

Treningsnett fra Quickplay måtte jeg bare skaffe meg etter at jeg testet det. Har en liten kunstgressmatte og det er nok. Bruker både ekte baller og Almost Golf. Og analyserer litt med GolfSense (solgt nå) og SwingByte. Prøver å trene litt hver dag.

Finnes mye bra øvelser på Golfplan med Azinger. Klippene ligger på youtube.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Vintertrening

Post by kevin »

1-2t i uka, alt for lite. Men trener mer fysisk om vinteren
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Vintertrening

Post by vBildoy »

Furu: Har du satt dette opp i garasjen eller? Holder på å bygge garasje selv og prøver å finne en utslagsmatte lik slike de har på driving rangene. Er det for øvrig noen som bruker "powerbag" i treningen sin?
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vintertrening

Post by furu »

vBildoy wrote:Furu: Har du satt dette opp i garasjen eller? Holder på å bygge garasje selv og prøver å finne en utslagsmatte lik slike de har på driving rangene. Er det for øvrig noen som bruker "powerbag" i treningen sin?
Har det bare på terrassen. Nettet tar 5 minutter - max - å sette opp. Hadde det vært en konkurranse så hadde jeg fikset det på 90 sekunder :D

Matten jeg bruker er liten, bare 30-40cm x 60-70. Med hull til gummipegg (19.90,- for tre stykk på Biltema). Trenger ikke en hel matte, det er i hvert fall min mening. Det er dyrt å kjøpe en stor og hvis man må få den tilsendt koster sikkert frakten en miniformue.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Vintertrening

Post by spiderboy »

Har trent en del de siste vinterne, men med en litt kranglete albue tror jeg det begrenser seg i år. Fram til jul trener jeg kun styrke. Etter jul er planen å trene en del putting og fullsving. I fjor trente jeg vel 4-5 timer teknikk i uka.
Men trondheim har ikke de beste forholdene for golftrening med kun 12 meters range, er bare såvidt man ser utgangen på ballbanen. Er misunnelige på dere som kan trene på Fornebu....
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vintertrening

Post by veggiss »

spiderboy wrote:Er misunnelige på dere som kan trene på Fornebu....
Er vel siste året det blir mulig nå, tipper hangaren jevnes med jorden neste år.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Vintertrening

Post by JonasB »

Fornebu har kontrakt 5 år til og 12 måneders oppsigelsestid. Snakket med en ansatt der om det her om dagen som sa det iallefall.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Vintertrening

Post by Rotten »

Jeg snakket også med en av de ansatte for en stund tilbake, virket ikke som om det var noen umiddelbare planer om å legge hangaren i grus...heldigvis.. Men man vet jo aldri, pengene rår!
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vintertrening

Post by veggiss »

JonasB wrote:Fornebu har kontrakt 5 år til og 12 måneders oppsigelsestid. Snakket med en ansatt der om det her om dagen som sa det iallefall.
Hvis det stemmer er et jo knallbra :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Vintertrening

Post by GunnarBull »

Er likevel ikke sikker på at det er en garanti for at hangaren står i 5 år til. 12 mnd oppsigelsestid er som regel gjensidig.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Vintertrening

Post by JonasB »

Etter hva jeg har skjønt har det vært snakk om at tomten skulle være endestasjon for en bane ut til fornebulandet, jeg tror ikke det kommer med det første, de har vel nok med kolsås-banen et par år til iallefal :D
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
Stiand2
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2012, 15:16
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Kongsvinger
Location: Kongsvinger

Re: Vintertrening

Post by Stiand2 »

furu wrote:Treningsnett fra Quickplay måtte jeg bare skaffe meg etter at jeg testet det. Har en liten kunstgressmatte og det er nok. Bruker både ekte baller og Almost Golf. Og analyserer litt med GolfSense (solgt nå) og SwingByte. Prøver å trene litt hver dag.

Finnes mye bra øvelser på Golfplan med Azinger. Klippene ligger på youtube.
Er det noe spesielt du trener på med dette nettet? Og hvilken størrelse kjøpte du? Bare ser for meg at det kan bli vanskelig å se utgangen på ballen? Kan hende jeg tar helt feil her, for har aldri prøvd et slikt nett. Har derimot vært på ToppGolf og trent litt på innendørs rangen. Kan det sammenlignes? For da er det jo en rimelig løsning, i hvert fall for meg som bor et lite stykke unna Oslo, lettere sagt nærmeste innendørs treningssted.
GOLFPÅSAN ER UNDER OPPUSSING:
-----------------------------------------------
Driver: TBA
Wood: TBA
Jern: Nike Vrs Forged 4-AW (wedges: TBA)
Putter: Oddessy White Hot
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Vintertrening

Post by furu »

Stiand2 wrote:
furu wrote:Treningsnett fra Quickplay måtte jeg bare skaffe meg etter at jeg testet det. Har en liten kunstgressmatte og det er nok. Bruker både ekte baller og Almost Golf. Og analyserer litt med GolfSense (solgt nå) og SwingByte. Prøver å trene litt hver dag.

Finnes mye bra øvelser på Golfplan med Azinger. Klippene ligger på youtube.
Er det noe spesielt du trener på med dette nettet? Og hvilken størrelse kjøpte du? Bare ser for meg at det kan bli vanskelig å se utgangen på ballen? Kan hende jeg tar helt feil her, for har aldri prøvd et slikt nett. Har derimot vært på ToppGolf og trent litt på innendørs rangen. Kan det sammenlignes? For da er det jo en rimelig løsning, i hvert fall for meg som bor et lite stykke unna Oslo, lettere sagt nærmeste innendørs treningssted.
Jeg kjøpte det største fordi det var det de hadde på lager akkurat da. Det mellomste nettet er helt perfekt. Det minste vil sikkert også funke men da anbefaler jeg Almost Golf baller. Bare sånn i tilfelle :)

Jeg bruker oftest Swingbyte når jeg trener. Brukte Golfsense før men har solgt den. Det gir et fint bilde av hva du holder på med. Hvis du i tillegg kan filme av og til så kan du få fine treningsøkter.

Neste generasjon Swingbyte heter 2.0 og ble presentert på PGA Show. Den skal faktisk kunne vise ballbane på samme måte som f.eks Trackman.

Du har rett i at det er umulig å vite nøyaktig hvordan slaget egentlig er. Derfor gir disse dingsene en bedre treningsøkt. Men - du får veldig mye feedback også av å bare slå baller i et nett. Du kan enkelt trene på spesifikke ting. Du merker når noe er helt galt eller veldig bra. Vi hadde en 20 meters innerange her i Bergen. Å slå i et nett på to meters avstand opplever jeg ikke som en dårligere løsning. Vet dessverre ikke noe om rangen på Toppgolf.

Jeg syns slike nett er en veldig fin og ganske rimelig løsning for å trene litt hjemme hele året.



Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
Stiand2
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2012, 15:16
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Kongsvinger
Location: Kongsvinger

Re: Vintertrening

Post by Stiand2 »

furu wrote:
Stiand2 wrote:
furu wrote:Treningsnett fra Quickplay måtte jeg bare skaffe meg etter at jeg testet det. Har en liten kunstgressmatte og det er nok. Bruker både ekte baller og Almost Golf. Og analyserer litt med GolfSense (solgt nå) og SwingByte. Prøver å trene litt hver dag.

Finnes mye bra øvelser på Golfplan med Azinger. Klippene ligger på youtube.
Er det noe spesielt du trener på med dette nettet? Og hvilken størrelse kjøpte du? Bare ser for meg at det kan bli vanskelig å se utgangen på ballen? Kan hende jeg tar helt feil her, for har aldri prøvd et slikt nett. Har derimot vært på ToppGolf og trent litt på innendørs rangen. Kan det sammenlignes? For da er det jo en rimelig løsning, i hvert fall for meg som bor et lite stykke unna Oslo, lettere sagt nærmeste innendørs treningssted.
Jeg kjøpte det største fordi det var det de hadde på lager akkurat da. Det mellomste nettet er helt perfekt. Det minste vil sikkert også funke men da anbefaler jeg Almost Golf baller. Bare sånn i tilfelle :)

Jeg bruker oftest Swingbyte når jeg trener. Brukte Golfsense før men har solgt den. Det gir et fint bilde av hva du holder på med. Hvis du i tillegg kan filme av og til så kan du få fine treningsøkter.

Neste generasjon Swingbyte heter 2.0 og ble presentert på PGA Show. Den skal faktisk kunne vise ballbane på samme måte som f.eks Trackman.

Du har rett i at det er umulig å vite nøyaktig hvordan slaget egentlig er. Derfor gir disse dingsene en bedre treningsøkt. Men - du får veldig mye feedback også av å bare slå baller i et nett. Du kan enkelt trene på spesifikke ting. Du merker når noe er helt galt eller veldig bra. Vi hadde en 20 meters innerange her i Bergen. Å slå i et nett på to meters avstand opplever jeg ikke som en dårligere løsning. Vet dessverre ikke noe om rangen på Toppgolf.

Jeg syns slike nett er en veldig fin og ganske rimelig løsning for å trene litt hjemme hele året.



Sent from my iPad using Tapatalk HD
Takk for kjempe flott svar! Kan jeg samtidig spørre om hvor du kjøpte Swingbyte?
GOLFPÅSAN ER UNDER OPPUSSING:
-----------------------------------------------
Driver: TBA
Wood: TBA
Jern: Nike Vrs Forged 4-AW (wedges: TBA)
Putter: Oddessy White Hot
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vintertrening

Post by furu »

Jeg kjøpte på ebay. Prisene varierer og ikke minst er det enorm variasjon i fraktprisen.

Alle som vurderer Swingbyte bør tenke på at det kommer ny versjon. Bedre feste til skaftet og bedre funksjoner. Av alternativene er GolfSense det rimelige, enkle og sikre mens SwingSmart er den teknisk beste på både funksjoner og feste til skaft.
Instagram @christianfuru
User avatar
PL24
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 30 Mar 2013, 21:26

Re: Vintertrening

Post by PL24 »

Jeg trener ikke mye om vinteren, jeg prøver men blir fort lei av repeterende kjedelige øvelser hjemme :) Jeg har ett mål om å trene vertfall en time til dagen. Det går mye i styrketrening og bevegelighets/tøye øvelser. Det eneste jeg kan gjøre uten å kjede meg så alt for mye, er putting. Jeg har laget min egen putte-matte som fungere greit. Får øvd endel på å putte bent og finpusse litt på teknikken. Ellers prøver jeg å stille meg foran speilet og øve på svingen. Hadde virkelig trengt ett nett eller noe til å få øvd skikkelig på svingen om vinteren, men det får bli ett fremtidig prosjekt :) Jeg prøver å komme meg ut til driving-rangen men uten bil blir det litt tungvindt!

I vinter har jeg øvd spesielt på å få en bedre lagg i svingen. Jeg har i alle år slitt med pushslice som jeg må finne ut av. Hadde våre fint om noen har noen tips på øvelser eller noe jeg kan gjøre for å forbedre dette :)
Mizuno JPX 825 Driver 10.5
Mizuno JPX 825 wood
Mizuno JPX 825 Hybrid
Mizuno JPX 825 Pro 4-pw
Olyo 56 wedge
Olyo Blade Putter
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Vintertrening

Post by Lefthook »

Mere lag havner om flere ting

Releasen starter når hendene skiller lag med høyre skulder. Da begynner høyre albue å erte seg ut (aktivt eller passivt) og så er releasen igang.

Så første bud er en nedsvong der dette starter sent, og en oppstilling som gjør dette mulig.

Jeg har tro på slow motion og posering for å finne litt ut av hva som kreves av posisjoner.
Post Reply