10% mere lengde...

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: 10% mere lengde...

Post by Snowman »

JanB wrote:"Snowman har ikke forstått hva jeg synes var bombastisk."
Joda, JanB, jeg har skjønt det, og du hadde sikkert saklig sett rett i at det var for bombastisk. Det er ikke det som er poenget mitt.

Poenget mitt er at SELV OM en debatant skriver et utsagn som er for bombastisk, så bør en moderator likevel ha en ganske høy terskel for å dele ut advarsel og kreve en beklagelse. Det var rett og slett overkill fra din side å avkreve rettelse og beklagelse fra Nerd, for hans "bombastiske utsagn" var ikke noe grovt overtramp som krevde den type intervensjon fra en moderator.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: 10% mere lengde...

Post by Golffreak »

Kanskje litt for bombastiske utsagn, store ord og reaksjoner fra begge parter her? No big deal, greit med yrkesstolthet og litt engasjement bare man holder seg til sak :-).

For min del vil jeg gjerne delta og lese på et forum hvor det er personer som både JanB og Nerd! Med kunnskap kommer også meninger, og etter hva jeg vet så finnes det ikke en "fasit" for alt innen golfsving og utstyr heller.

Har prøvd å slå litt mer "ned" på ballen når jeg driver også, men helt uten det store hellet foreløpig iallefall. Det er nok litt andre feil i driversvingen min om dagen som forårsaker det (åpent køllehode på toppen og ved balltreff kanskje). Noen observasjoner har jeg dog gjort i det siste, og spilte forrige helg med en som oversvinger og slår opp på ballen med driver. Han slår med en 10 grader driver, hardt og relativt høyt med en liten draw. Jeg har slitt i det siste, så jeg slår med en slice men nok noe mer penetrerende og lavere. Han slo mye lengre enn meg med alle andre køller, men med driveren så kom han ikke så mye mer enn 10m lengre jevnt over. Jeg prøvde å pegge litt lavere enn vanlig og ikke slå så mye opp på ballen, for å få mer kontroll selv om jeg fremdeles slicer. Jeg mistenker at om jeg hadde pegget høyere og slått opp på den så hadde jeg forsterket slicen og mistet både lengde og retningsstabilitet.

Skal ha en protime til uka, så blir litt spennende å spørre om dette...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply