Spiller dere alene eller med andre?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
meland85
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 18 Jun 2013, 09:12
Hcp: 38
Hjemmeklubb: Ogna
Location: Vigrestad, Rogaland

Spiller dere alene eller med andre?

Post by meland85 »

Hvordan spiller dere?

Tar dere runder alene eller med venner eller andre bekjente/ukjente fra klubben.
Og hvis du spiller alene, kan du registrere scoren?

Har nettopp tatt kurset, og kjenner ikke så mange så spiller golf enda. Men vil sette igang å spille runder så fort som mulig om det så er alene.

:D
Utstyr:
Nike Slingshot 5-P 3-4HB
Nike Machspeed driver
Nike Everglade putter
Nike Machspeed SW

Veien til Golf tatt uke 24 2013
HPC Juni 2013: 54
Mål 2013: Under 36
Oppnådd: 31,7

Mål 2014: 18
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Spiller dere alene eller med andre?

Post by kevin »

Hvis du spiller alene, kan du ikke regulere hcp nei.

Jeg spiller en god del alene, mest fordi jeg ikke har noen overivrige venner i nærområdet. Og det blir endel impuls-runder. Men synes jo det er mest hyggelig å spille med venner. Spiller også med ukjente innimellom, har ikke noe problem med å si ja om noen spør, eller å invitere meg med noen.

Du kan jo evt sjekke ut hvilke turneringer klubben har, har sikkert en fast dag i uka for herre/damedag. Da får du spilt sammen med noen, får regulert hcp og blir kjent med noen.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Spiller dere alene eller med andre?

Post by halvorsen84 »

Treningsrunder spiller jeg stort sett alene, avhengig av "trøkk" på banen. Slår 2-3 baller, slår noen ekstra slag fra vanskelige posisjoner osv.

Vanlige runder spiller jeg både med venner, klubbvenner og ukjente! Viktig å bli vant til å spille med andre, både for å kunne skrive hcp og rett og slett fordi det er annerledes, både psykisk og spillemessig. For ikke å snakke om det sosiale! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Spiller dere alene eller med andre?

Post by Hagean »

Spilte mye alene i starten siden det ikke var så mange jeg kjente som spilte, men etter å ha spilt litt blir man jo kjent med nye folk og får seg nye golfmates. Du får spille litt med fadderen din, så får han nok integrert deg i klubben. :) Når det kommer til å skrive seg ned når man går alene er det jo egentlig ikke helt innenfor, men om du ender opp med plenty points hver runde og merker du er mye bedre enn hcp'et ditt synes jeg ikke det er feil. Er jo bedre å ha et korrekt hcp forhold til å konkurrere med seg selv, og ikke minst å ha riktig når man skal spille turneringer. Spillere som er langt bedre enn handicapet sitt er ikke alltid like populære i turneringer. :)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Spiller dere alene eller med andre?

Post by Golffreak »

Spiller alltid sammen med en kompis eller flere, er litt heldig som har flere som spiller golf. Gode kollegaer blir det også noen runder med, kan jo også spille med kunder og samarbeidspartnere i jobben jeg kjenner litt.

Det er alltid noen kompiser som "mister litt motivasjonen" eller ikke er så ivrige som deg, og har etterhvert utvidet både venne- og golfbuddy kretsen ved å invitere kompisene til kompisene som du har spilt et par runder med. Man må ikke alltid gå via via, og skader jo aldri å sende en mail eller sms til noen du "bare" har møtt et par ganger :-).

Har vurdert å spille noen treningsrunder alene, men personlig ville jeg synes det var litt ensomt igjennom 18 hull. Kan jo tenkes at det blir en vane etterhvert, jeg går jo en del skiturer alene på vinteren mener jeg...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply