Mister kontakt med køllen

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Mister kontakt med køllen

Post by Rotten »

Har funnet ut at jeg har utviklet en "banal" feil som har større konsekvenser enn jeg trolig aner. Har en tendens til å slippe køllen litt med høyre hånd, sikker underbevisstheten som ønsker å holde løst i køllen, men ender altså opp med å miste kontakten. Ve hånd blir da veldig dominant, og ser jo at gjennomsvingen blir annerledes enn jeg ønsker. Også letter å oversvinge.
Det mest alvorlige er nok at jeg føler at jeg mister kontrollen over kølle-bladet, spesielt på de lange køllene...eller er det bra?
Dette ble en lang og rotete innledning, men lurer egentlig på om det er noen andre som har hatt liknende problem og noen ideer/tanker rundt dette? Dette grepet er jo ganske viktig har jeg hørt...siden det styrer ganske mye i svingen :)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Mister kontakt med køllen

Post by radar1 »

Sliter av og til med det samme selv. Første jeg gjør er å titte på den her:

http://www.youtube.com/watch?v=OjOXb5VqgC4

+ det kan hjelpe å finne ut hvor du er mest komf med å ha "trykkpunktet" i grepet. For venstre hånd er det veldig enkelt. Lillefinger, ringfingern og langemann.
For høyre hånd kan du prøve deg litt fram, jeg liker følelsen jeg får hvis jeg legger trykkpunktet for høyrehånd i puta under der forlengelsen av høyretommel er. Dvs der "puta" overlapper venstrehånd. Skjønte du den? :)
Post Reply