Målsetning for året 2014

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Målsetning for året 2014

Post by Rotten »

Fore!
Hva har folk som målsetning for 2014? Da tenkte jeg ikke på å damer og penger, men mer golfmessig :-) Endring av sving? Spesielle baner som skal spilles?
Jeg for min del skal jobbe med å stabilisere det jeg har jobbet med de siste to årene, spesielt svingplanet...lettere sagt enn gjort :-) For øvrig er målet å gå under 80 som bør være realistisk...
Noen hårete mål der ute? Noen som skal delta i Masters eller The Open?
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Målsetning for året 2014

Post by kevin »

Bra tema :D

Jeg skal først og fremst spille mer enn i fjor. Spilte 39 fulle 18-hullsrunder og 20 9-hullsrunder. Det var langt unna målet. Måten jeg skal gjøre det på er å få den trege kroppen opp om morgenen, og de dagene jeg ikke spiller om morgenen, må jeg få ræva ut av sofaen på ettermiddag/kveld.

Klarte ikke å få spilt alle de banene jeg hadde tenkt i fjor heller. Har ikke satt opp noen liste ennå for i år, men skal spille mange nye. I fjor fikk jeg spilt i nord-norge, men ikke Lofoten. Den står høyt på lista når den blir ferdig. Bogstad har jeg ennå ikke fått spilt, det må jeg få til i år. Og så blir det å spille flere av topp-50 banene i Sverige, og kanskje noen i Danmark. Til sommeren håper jeg å få spilt noen runder i Florida også.

Golfteknisk er det vel driving og chipping det skorter mest på. Må få lagt inn noen timer trening på vårparten, finne stabiliteten der. Senket hcp noe i år, håper at den trenden skal fortsette. Men det er ikke det viktigste. Å gå under 80 er også en av de tingene jeg drømmer om ;)
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Målsetning for året 2014

Post by jex »

Målet er å bryte 80:)
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Målsetning for året 2014

Post by eivaan »

Mitt mål er å spille stabilt rundt 80, få noen flere runder på 70 tallet og kanskje sette ny pers(75) Håper å komme meg godt ned på 6 tallet og kanskje bryte til 5 :) Sesongen begynner med ei uke i Spania fra i morgen av...;) Tee off 12.32 i morgen og 9 runder til i løpet av uka...Livet!!!
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Målsetning for året 2014

Post by Yorkie »

eivaan wrote:Tee off 12.32 i morgen og 9 runder til i løpet av uka...Livet!!!
Noe misunnelig, men allikevel, slå mange gode slag og sett lange putter! :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
heimsol
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Jun 2013, 22:07

Re: Målsetning for året 2014

Post by heimsol »

Mitt mål er å bli såpass god at ikke resultatene er helt bingo fra runde til runde ;)
User avatar
Krosjnak
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 17 Sep 2011, 08:21
Hcp: 3.1
Hjemmeklubb: Mjøsen gk
Location: Norway

Re: Målsetning for året 2014

Post by Krosjnak »

Hovedmål: spille mer, er straks ferdig utdannet så da skal det være mulig å spille litt før halvveis ut i juni.

Hcp-mål: 3.5 (er på 4 nå, vil ned på 2-tallet i løpet av to sesonger. Har ikke dårlig tid.
Hvordan: Trene "fast" fra starten av sesongen (et par dager i uka) for å komme videre med (ganske store) svingendringer jeg satte i gang i sommer. Involvere en pro i disse (denne) endringen. Skal føre til økt lengde på slag OG bedre stabilitet med jern (høres ut som et hårete, men jeg slår litt kort og skeivt. Har trent for lite.)

Få tilbake putting som min store styrke i spillet, ved å trene på stuegulvet hver dag (Putte på pegg til du klarer 10 på rad fra 1.5-2 m er helt latterlig god trening. Vet du at du sikter rett, er det bare å finne en linje og slå når du skal spille ute. Tar etter hvert bare 5 min. Bedrer psyken også, den tiende er MYE vanskeligere enn den første til å begynne med. 9 treff -> 1 bom -> 9 treff -> 1 bom ->9 treff ->1 bom er ikke 10 på rad! )

Nye baner jeg vil spille:
Bogstad
Gamle baner jeg vil spille:
Kongsvinger (alltid verdt en tur, kanskje klarer jeg det forbannede par 5 hullet!), Moss og Rygge (Jeg var veldig mye yngre sist, vil gjerne ha revansje...)

Turneringsmessig:
- Få Mjøsen opp i 1. divisjon
- Spille en Norgescup eller to (Jeg har det ikke travelt her, men jeg vil prøve hvis svingendringene setter seg fortere enn jeg tror.)
- Bli klubbmester, minst topp 2.
Golf er gøy, iblant.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Målsetning for året 2014

Post by Franz »

Klubbmester.
Få plass i en NC.
Bryte 70.
Hcp på 3-tallet.

I den rekkefølgen.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Målsetning for året 2014

Post by TheBigEasy »

Håper å komme meg under 20 og se score under 90. 93 var best i 2013.Bli bedre på nærspill og få spilt min 1 gang pr uke. Håper å få spilt Torekov og Halmstad N. I slutten av mai.

Sent from my HTC One S using Tapatalk
Play your best.
User avatar
Krosjnak
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 17 Sep 2011, 08:21
Hcp: 3.1
Hjemmeklubb: Mjøsen gk
Location: Norway

Re: Målsetning for året 2014

Post by Krosjnak »

Franz: Vet du om det er stress å få spille NC nå om dagen? For et par år siden var det stort sett bare å melde seg på, men jeg prøvde ikke i fjor...
Golf er gøy, iblant.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Målsetning for året 2014

Post by Hagean »

Spille flere turneringer.
Bryte 75.
Spille Bogstad og Miklagard.

Ellers bli litt bedre i alt. :-)
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Målsetning for året 2014

Post by halvorsen84 »

Grunnet et ganske krevende studie, påbegynt i august, så har jeg ikke de helt store planene, eller forhåpningene om noe som helst vedrørende golfåret 2014, og heller ikke 2015..

Men får jeg muligheten til å ta en tur med bagen, så får jeg være glad for nettopp dette; at jeg får tid!
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Målsetning for året 2014

Post by sirandrew214 »

Krosjnak wrote:Franz: Vet du om det er stress å få spille NC nå om dagen? For et par år siden var det stort sett bare å melde seg på, men jeg prøvde ikke i fjor...
Nesten umulig å komme med etter de endringene de gjorde før fjoråret. Mindre startfelt, pga 3 runder på 2 dager. Det er noen kvalplasser fra Region-turneringer, så det er veien inn, for nå kommer man ytterst tvilsomt med på hcp lengre.
MIklagard og Nøtterøy kjører fullt felt, så der kan man KANSKJE ha flaks å komme med, og hvis du klarer cutten der får du noen poeng, men det er såpass mange så man må nok litt opp på lista for å få nok poeng til å komme med videre.
User avatar
Krosjnak
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 17 Sep 2011, 08:21
Hcp: 3.1
Hjemmeklubb: Mjøsen gk
Location: Norway

Re: Målsetning for året 2014

Post by Krosjnak »

Jeg ble nysgjerrig og sjekket litt selv. Blir nok litt vanskeligere når så mange turneringer alltid er inne i Oom, ja. Vi får håpe at de samme folkene klarer cuten hver gang, så de resterende plassene blir gitt på handicap =) Ellers er det jo litt mer stas å kvalifisere seg gjennom en amatour (unnskyld, Region tour) også da !
Golf er gøy, iblant.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Målsetning for året 2014

Post by Franz »

sirandrew214 wrote:
Krosjnak wrote:Franz: Vet du om det er stress å få spille NC nå om dagen? For et par år siden var det stort sett bare å melde seg på, men jeg prøvde ikke i fjor...
Nesten umulig å komme med etter de endringene de gjorde før fjoråret. Mindre startfelt, pga 3 runder på 2 dager. Det er noen kvalplasser fra Region-turneringer, så det er veien inn, for nå kommer man ytterst tvilsomt med på hcp lengre.
MIklagard og Nøtterøy kjører fullt felt, så der kan man KANSKJE ha flaks å komme med, og hvis du klarer cutten der får du noen poeng, men det er såpass mange så man må nok litt opp på lista for å få nok poeng til å komme med videre.
Jeg tenker å vinne på RT.
Evt reserveplass på Mikla.

Finnes det ikke noe WildCard-system?
Og hvor høyt opp tenker du, sir, at man må for å begynne å kvale videre på poeng?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Målsetning for året 2014

Post by sirandrew214 »

Har ikke kikket så nøye på reglene for i år, men tror de er ganske like som i fjor. Så wildcards er vel kun forbundet som disponerer, til evt spillere som har vært i utlandet, og ikke kunnet kvale.
Ellers har jeg faktisk ingen peiling på hvor høyt man må, men jeg er ganske sikker på at det er såpass mange med Oom-poeng, så det holder ikke bare å klare cut i de to turneringene med stort startfelt.
I den første i Sandnes er det lite startfelt, og det betyr vel at det omtrent kun er spillere med Oom poeng fra i fjor som kommer med, så sant det ikke blir økonomisk tøft for en del av de (fly hotell osvosv). Da kan man kanskje komme med på Hcp, selv om jeg tviler.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Målsetning for året 2014

Post by kevin »

Vet ikke om Valdres skal ha RT i år, men i fjor ble det vunnet på 88-81. +25 på to runder og få deltagere. Vinneren fikk plass i NC på Tyrifjord uka etter.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Målsetning for året 2014

Post by kevin »

Eller se info om østlandstour her viewtopic.php?f=11&t=4210
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Målsetning for året 2014

Post by Jumper »

Målet må være å bli bedre på putting og nærspill. Taper for mye her. Satser på å spille en del runder på 70-tallet og skrive meg ned igjen. I år har jeg ikke en eneste runde bedre enn handicap :oops: Irriterende å ligge i buffer stort sett hver eneste runde. Får som regel en hjeneblødning eller to hver eneste runde, som ødelegger scoren fullstendig.
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Målsetning for året 2014

Post by yuran »

Bryte 90, få etablert en mer stabil jernsving. Smile mer, da spiller jeg bedre :)
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Post Reply