Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by primaxx »

Det eneste som er dumt er at den foreløpig henger fast i tollen...

Er det noen her som har prøvd den? (Med Android?)
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by primaxx »

Da er den i hus! :D

Nå lukter det Fornebu...

Image
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by H1N1 »

Kom gjerne med en review etter du har prøvd den :)
Birnando
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 05 Jun 2009, 22:34
Hcp: 10.0
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by Birnando »

Er spent på å høre hva du synes om den, etter å ha testet den litt.

Selv har jeg akkurat bestilt en swingbyte 2.
Risikoen er vel til stede for at den blir del av min samling nesten ubrukte fiffigheter.
Men hvem vet, dette kan jo vise seg å være det fineste siden oppskjært brød.

Men som en berømt mann en gang sa;
Den som har flest pryler når han dør, vinner:)
Ping G400 driver
Mizuno MP-H5, 2i-5i
Mizuno JPX-850 forged, 6i-pw
Mizuno MP-T5, 50-54-58
Scotty Cameron Studio Select newport 2
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by primaxx »

H1N1 wrote:Kom gjerne med en review etter du har prøvd den :)
Selvsagt har jeg prøvd den! Det var straka vegen ned på Fornebu etter at den var ferdig ladet og paret med mobilen... :)

Dingsen er en liten sak man fester på golfhansken. Den er full av sensorer, og skal ved hjelp av disse analysere svingbevegelsen din. Informasjonen overføres umiddelbart til mobilen du har tilkoblet (Nyere Android og IOS). Har du mobilen i bukselommen mens du svinger vil du i tillegg til det Zepp analyserer også få data på hofterotasjon.

Her er et eksempel både på hva Zepp analyserer, og også dessverre på hva jeg virkelig sliter med (utenfra og inn-sving):
Image

Dataene presentert er fargekodet, basert på mål du setter deg. (Jeg har på forhånd lagt inn alder, kjønn, høyde, hcp og lignende. Jeg har også lagt inn informasjon om golfkøllene mine, noe som var litt tidkrevende, da jeg også måtte legge inn skaftlengde.)
Data presentert i rødt er langt utenfor målet ditt. Gult er også utenfor, men ikke dramatisk. Grønne data er "on target".

Hvis man klikker på de respektive data-feltene vist i bildet over får man flere detaljer om emnet (relatert til den ene svingen du ser på).

Batteritiden er oppgitt til ca 5 timer, og internminnet i dingsen lagrer 2000 svinger. (Du kan med andre ord bruke den uten å ha mobilen tilkoblet. Den vil da synke med mobilen neste gang de blutooth-pares.)

Er du Android-bruker? Appen lider av det samme som GolfGamebook sin Android-app gjør: Den tar utgangspunkt i iPhone-grensesnittet, og er dermed litt lite intuitiv (men heldigvis langt bedre enn GolfGamebook). Som eksempel på dette kan nevnes at skal du slette en sving må du etter at du har funnet svingen hente opp en meny fra nederst på skjermen og trykke på delete-ikonet. Normal Android-prosedyre ville vært å bare holde fingeren inne på svingen til det poppet opp en submeny.
Dette er irriterende, men ikke nok til at jeg ikke vil anbefale den til Android. For øvrig er visst en tidligere utviklersjef hos Apple med på laget, så det er kanskje ikke så rart at det er sånn.

Appen lagrer historikk, og du kan se trendene dine.

Innenfor hvert punkt den analyserer finner du også videoer som forklarer hva proene spiller på, og hva amatører ligger på. Du finner også tips til å rette på eventuelle feil.

Det største irritasjonsmomentet er at dataene kun er tilgjengelig på telefonen. De er synket mot en sky (Zepps, formoder jeg), men det er ingen andre steder enn på telefonen du kan logge deg inn å se. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne bruke pc'en i tillegg til mobilen...

Når det gjelder dataene dingsen presenterer kan jeg ikke si noe om nøyaktigheten da jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag, men visualiseringen av svingen (vist til venstre i bildet over) er temmelig likt slik jeg faktisk svinger.

For øvrig er det hele svært enkelt å bruke, når du først har knekt koden...

Jeg kunne overhodet ikke merke noe til at den satt på hansken da jeg svingte.

Pris?
Som jeg skrev i denne posten: viewtopic.php?f=15&p=69406
Jeg tenkte jeg bare skulle tipse om følgende hvis du skulle være blant de som har lyst til å teste det ganske så kule svinganalyseverktøyet Zepp:
  • http://zepp.com koster dingsen $ 149.
  • Imidlertid, i den europeiske butikken til Zepp (http://international.zepp.com/) koster dingsen 149!
  • Frakt kommer i tillegg: € 20.
  • Gebyrer og mva (betales til Posten ved ankomst); 614,-(!)
  • Totalt nærmere kr 2000,-...
Hos Apple Norge får du den fritt levert i løpet av 24 timer for kr. 1190,-... (http://store.apple.com/no/product/HE543 ... r?fnode=4a)
Vil jeg anbefale den?
Akkurat nå er jeg helt i fyr og flamme, og vil dermed svare et rungende ja!
Hvis jeg ikke har mistet den i løpet av vinteren (den er såpass liten at den er lett å miste) så skal jeg komme tilbake til akkurat dette om noen måneder. Det er jo en fare for at den bare blir liggende i skrivebordsskuffen, men jeg tviler sterkt. Det gir mening å få gode tilbakemeldinger når man står på rangen...
Last edited by primaxx on 23 Oct 2014, 15:57, edited 2 times in total.
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
H1N1
Forumvant
Forumvant
Posts: 55
Joined: 17 May 2012, 18:37
Has thanked: 1 time

Re: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by H1N1 »

Nydelig preview!

Må vel skaffe en dings selv snart. Gjør vintertreningen litt mer givende kan jeg se for meg.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by TheBigEasy »

Er også litt intresert i zeppen. Vil gjøre turen til hangarn mere spennende. Men har også android. Men den som selges i app store er kanskje kompatibel med både iOS og Android ? Eller er det egen utgave for sistnevnte ?
Play your best.
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by primaxx »

Jeg ser Birnando skriver han har bestilt SwingByte 2.
Birnando, jeg håper også du skriver en liten review når du har testet den! :)
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by furu »

Zepp er en helt annen verden enn de andre sensorene. Siden den er plassert på hansken samler den inn lite data i forhold til Swingbyte osv. Det er ingen ulempe, Zepp er enkel å bruke og enkel å forstå. Mye data krever mye kunnskap.

Jeg mener det er en stor fordel at Zepp festes på hansken. Den sitter trygt, skaftsensorer har en tendens til å vri seg og må kalibreres.

Vær oppmerksom på at Zepp ikke har anelse om hva køllehodet gjør i svingen din. Sporet du får er armene dine.

Nøyaktighet i forhold til hastigheter og tempo er svært bra. Eventuelle slaglengder man får er basert på gjetting, så det kan ikke brukes til noe.

Når det gjelder Apple vs Android er "problemet" at iOS har overveldende prosentandel i bruk. Ikke i enheter, men i folk som faktisk bruker dingsene og appene. Selv for selskap som utvikler apper for begge er fordeling oftest 75-80 vs 15-20%.

Jeg har brukt GolfSense mye, 1.versjon av Zepp.
Instagram @christianfuru
User avatar
primaxx
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 15 Oct 2014, 19:44
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Tjøme Golfklubb
Been thanked: 1 time
Contact:

Re: Sv: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by primaxx »

TheBigEasy wrote:Er også litt intresert i zeppen. Vil gjøre turen til hangarn mere spennende. Men har også android. Men den som selges i app store er kanskje kompatibel med både iOS og Android ? Eller er det egen utgave for sistnevnte ?
Er 99,99 % sikker på at den er Android-kompatibel. :mrgreen:
(Den kommuniserer jo med telefonen ved hjelp av blutooth, uavhengig av om det er iPhone eller Android...)
Egentlig er jeg profesjonell golfspiller. Inntektene mine er imidlertid såpass lave at jeg har ekstrajobb fra 8-16 alle hverdager...
Har satt opp nettstedet http://teeoff.no, med oversikt over alle norske golfanlegg.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Fikk en Zepp til fødselsdagen i går.

Post by JanB »

Bare kom til å tenke på en ting. Det er flere og flere jeg ser som ikke bruker hanske. Er det noen løsning der?
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply