Målsetning for 2017

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Bengtie Gilmore
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 260
Joined: 22 Aug 2016, 17:26

Re: Målsetning for 2017

Post by Bengtie Gilmore »

Så kom jeg ned på målet for året likevel! Etter helgens turnering på Solum ble det en finfin andreplass og ned til 18,5 i hcp. Spillet sitter bedre og med overgang til stiff flex på driver har det blitt mye mindre slice også. Bare der sparer man noen slag. Ny putter har også gjort underverker, og jeg snitter på 1,86 putter pr. runde.

Alt i alt en sesong som hittil har tatt meg ned fra 32,5 til 18,5. Ikke gærnt.

Sent fra min G8141 via Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Målsetning for 2017

Post by kevin »

kevin wrote:- spiller mer. Sist sesong ble det skuffende få runder. Målet er 50+ runder
- trene mer. Må tilbake på treningsfeltet innimellom, altfor lite av det i de senere år. Målet er minst 1t i uka
- senke hcp igjen. De siste par årene har det bare gått opp. Målet er å komme under 13 igjen (14.7 nå)
- spille minst 5 nye baner i Norge
- spille minst 10 nye baner utenlands

Fortsatte den gode fysiske utviklingen fra i fjor.
Året ble ikke helt som ventet nei.
Antall runder: 35 runder + 15 nihullsrunder
Treningen: lite, altfor lite
HCP: gikk oppover
Nye baner i Norge: Bare 3
Nye baner i utlandet: Bare 4
Fysisk utvikling: stillstand der også

Kanskje droppe mål for neste år ;)
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Målsetning for 2017

Post by Gundersen »

Gundersen wrote:2016 ned fra 17,1til 14,4
Målsetting 2017 er å trene litt mer og kanskje spille litt mindre og å se 12-tallet.


Sendt fra min Commodore 64
Mye opp og ned i hcp, var opp på 16.8 og nede på 14.3
Er ganske sikker på at null trening er årsaken til at målsetting ikke ble nådd.
2018 nye innsatser og nye gevinster.

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Målsetning for 2017

Post by GolfMickey »

GolfMickey wrote:Sesongen nærmer seg med stormskritt på tide å sette opp årets mål, mine er ganske enkle i år.

Se 6 tallet i hcp, gå en runde på par, og få en eagle.

Og bli bedre i ALT!

Hva er deres?

Klarte faktisk å se 6 tallet, selv om sesongen ikke var så god lenge, så var det en bra Oktober som gjorde at raste ned litt og kom meg faktisk ned ditt, var oppe på 10 så sent som September.

Ingen runder på par, ikke særlig nære heller beste var +6, lå på par etter 11 da, så det var ganske skuffende å avslutte sånn, hadde 9 på +1 som beste, men klarer ikke å holde hele veien gitt.

Ikke en eagle, ikke i nærheten engang, veldig skuffende der.

Ble bedre på så å si alt, men ikke god nok, nådde få mål jeg satt opp, og jeg ble dårlige på GIR, så det er ikke bra.
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Målsetning for 2017

Post by Sveen »

Sveen wrote:- Spille langt flere 18-hulls runder, og bli mer stabil over de, har til gode å komme under 100 over 18, men er som regel rundt 45 på 9-hulls runder.
- Spille 18 uten å miste en ball.
- 18-tallet i hcp
Ødela kneet mitt på drivingrangen i starten av september, så ble noe amputert sesong dessverre. Men klarte halvannet mål vil jeg si.

Ble ikke så mange rundene som jeg hadde håpet pga. kneet, men med 94 og 95 på klubbmesterskapet gir jeg meg et halvt poeng på punkt 1. Klarte faktisk å spille 18 hull på en ball, står på utstilling i stua, til stor glede for fruen! Handicapmålet kom jeg ikke noe betydelig nærmere, skylder på kneet der også! :roll:
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Målsetning for 2017

Post by Bogey »

Bogey wrote:Nok en gang: Få spilt mer. Ser for meg at det blir litt enklere nå når småen går i barnehage og kona er i full jobb, så jeg får benytte formiddagene godt i sesongen :D
Ellers så får man kanskje trene litt mer og kanskje komme seg litt nedover i hcp. Hadde vært moro å sett 10tallet. :)
Og som alltid få spilt litt flere nye baner.
Fikk spilt fryktelig lite. Hadde 1 mnd i sommer der det ikke ble noe spilling og siste runden fikk jeg i mndsskiftet august/september, så ble om mulig ennå mindre spilling enn tidligere. Trening ble det dårlig med da den lille tiden jeg hadde gikk på banen. Fikk en nedskriving i mai og kom ned på 10,2, men kom meg fint opp igjen til 11,4.
Post Reply