Gaptesting i Oslo

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Mathias
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 144
Joined: 20 Aug 2010, 10:45
Hcp: 15
Hjemmeklubb: Asker GK / Grini GK
Location: Oslo

Gaptesting i Oslo

Post by Mathias »

Hei!

Hvor er det best mulighet for en nøyaktiv gaptest i Osloområdet som ikke koster skjorta? Simulator/trackman etc?
Nike VRS Covert driver, 3-wood & 3-hybrid
Nike VR Pro-Combo 3-PW
Callaway Mackdaddy 2 52/56gr AW/SW
Odyssey Ice White putter

..og mulligan på første.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Gaptesting i Oslo

Post by TheBigEasy »

1t trackman på fornebu koster 200 kr. Baller i tillegg. Losby sin sim/trackman koster vel 375 kr i helger/kveld. Da bruker du egne baller.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Gaptesting i Oslo

Post by sumo »

dra til gutta på golfhandelen. de holder til på brynseng i oslo. 175 i timen på hverdager, før kl.17.
250 i timen i helger og etter kl.17 i ukedager.

trackman på fornebu er helt verdiløs. samtidig så slår du de bedritne range ballene. mye bedre å slå sine egne baller i en skikkelig simulator.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Gaptesting i Oslo

Post by LyLu »

For best nøyaktighet burde man vel ha trackman og egne nye baller.
Har fått testet endel forskjellige simulatorer i vinter og lengdene varierer ganske mye fra merke til merke.
Også forskjell om man slår lavt eller høyt mellom de forskjellige simulatorene.
For å få fult utbytte av simualtorer må man jo allerede vite lengdene sine og stille inn etter det.
Når hele meningen er å få nøykatige lenger hadde jeg gått for trackman.
User avatar
Mathias
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 144
Joined: 20 Aug 2010, 10:45
Hcp: 15
Hjemmeklubb: Asker GK / Grini GK
Location: Oslo

Re: Gaptesting i Oslo

Post by Mathias »

sumo wrote:dra til gutta på golfhandelen. de holder til på brynseng i oslo. 175 i timen på hverdager, før kl.17.
250 i timen i helger og etter kl.17 i ukedager.

Tusen takk for gode tips!

Trackman på fornebu er helt verdiløs. samtidig så slår du de bedritne range ballene. mye bedre å slå sine egne baller i en skikkelig simulator.
Er ikke trackman ganske mye bedre enn simulatorene da? Eller er simulatorene til golfhandelen veldig bra når det gjelder lengdenøyaktighet?

Regner med fullswing simulatorene på fornebu er helt bak mål på distanser?
Nike VRS Covert driver, 3-wood & 3-hybrid
Nike VR Pro-Combo 3-PW
Callaway Mackdaddy 2 52/56gr AW/SW
Odyssey Ice White putter

..og mulligan på første.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Gaptesting i Oslo

Post by sumo »

Mathias wrote:
sumo wrote:dra til gutta på golfhandelen. de holder til på brynseng i oslo. 175 i timen på hverdager, før kl.17.
250 i timen i helger og etter kl.17 i ukedager.

Tusen takk for gode tips!

Trackman på fornebu er helt verdiløs. samtidig så slår du de bedritne range ballene. mye bedre å slå sine egne baller i en skikkelig simulator.
Er ikke trackman ganske mye bedre enn simulatorene da? Eller er simulatorene til golfhandelen veldig bra når det gjelder lengdenøyaktighet?

Regner med fullswing simulatorene på fornebu er helt bak mål på distanser?
trackman er det beste, men trackman på fornebu indoor golf senteret er ikke til å stole på. trackman sensoren står ikke på bakken slik de burde, de er satt opp i høyden, så slagene blir ganske unøyaktige + rangeballene flyr mye kortere enn ordentlige baller. de koster dessuten vanvittig mye å bruke.
simulator lengdene på golfhandelen er relativt nøyaktige. de har høyhastighets kameraer fra flere vinkler som filmer/måler svingen din, så du får best mulig resultat. fullswing på fornebu er som du sier helt bak mål. der er ingenting realistisk.
hvis du på død og liv vil teste skikkelig trackman, så burde du gå for de nye trackman simulatorene på losby. de koster mye penger å slå på, men hvis det ikke er et problem for deg så er det bare å kjøre på.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Gaptesting i Oslo

Post by Golfspilleren »

De på Brynseng har simulatorar som gjetter seg fram til data, pluss at bergensaren som jobber med fitting ikkje har nokon kompetanse til anna enn å prate. ( Som alle fra Bergen :-))
Ta med egne baller til Fornebu. Koster litt meir, men mykje betre.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gaptesting i Oslo

Post by furu »

Golfspilleren wrote:De på Brynseng har simulatorar som gjetter seg fram til data, pluss at bergensaren som jobber med fitting ikkje har nokon kompetanse til anna enn å prate. ( Som alle fra Bergen :-))
Ta med egne baller til Fornebu. Koster litt meir, men mykje betre.
Er det han jeg tror det er? Han har nemlig et hittil ukjent nivå innen prating. En slags sensei eller Yoda-greie.
Instagram @christianfuru
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Gaptesting i Oslo

Post by Gundersen »

furu wrote:
Golfspilleren wrote:De på Brynseng har simulatorar som gjetter seg fram til data, pluss at bergensaren som jobber med fitting ikkje har nokon kompetanse til anna enn å prate. ( Som alle fra Bergen :-))
Ta med egne baller til Fornebu. Koster litt meir, men mykje betre.
Er det han jeg tror det er? Han har nemlig et hittil ukjent nivå innen prating. En slags sensei eller Yoda-greie.
Nå kjenner jeg vedkommende det diskuteres her, og det er vel ikke akkurat han som trekker ned kvaliteten på simulatorene på Bryn.

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gaptesting i Oslo

Post by furu »

Jeg bare kommenterte at han er en mester innen prating. Det er ikke tull heller.

Har ingen kjennskap til ferdighetene hans som kølleselger eller innen custom fitting. Ingen anelse.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Gaptesting i Oslo

Post by sumo »

Golfspilleren wrote:De på Brynseng har simulatorar som gjetter seg fram til data, pluss at bergensaren som jobber med fitting ikkje har nokon kompetanse til anna enn å prate. ( Som alle fra Bergen :-))
Ta med egne baller til Fornebu. Koster litt meir, men mykje betre.
ta med egne baller til fornebu? så du mener at man burde ta med egne baller å slå bort på trackmanen på rangen der? bare for å aldri se de ballene igjen. er du full eller?
eller mente du ta med egne baller til å slå på e6 simulatoren de har der? hvis det er tilfelle, så er det enda dummere. finnes ingen simulator som er mer unøyaktig enn den.
for å være helt ærlig så skjønte jeg ikke en pøkk av hva du mente med den setningen.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gaptesting i Oslo

Post by furu »

Plukk baller på banen i løpet av sesongen. Legg dem i en bøtte. Bruk på trening.
Instagram @christianfuru
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Gaptesting i Oslo

Post by Golfspilleren »

Om ein vil ha fitting på gap, så må du bruke trackman eller lignende.
Om ballene er så dårlige som du seier på Fornebu, så må du klare å bruke nokon egen baller.

PS! Når nokon spør om eg er full etter et sånn forslag, tenker jeg mitt om deg som person.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Gaptesting i Oslo

Post by sumo »

Golfspilleren wrote:Om ein vil ha fitting på gap, så må du bruke trackman eller lignende.
Om ballene er så dårlige som du seier på Fornebu, så må du klare å bruke nokon egen baller.

PS! Når nokon spør om eg er full etter et sånn forslag, tenker jeg mitt om deg som person.
:lol: du er fritt fram til å tenke hva du vil om meg. du vet jo allerde hva jeg mener om deg.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Gaptesting i Oslo

Post by Golfspilleren »

Hadde du spurt hva jeg mente, fremfor å kalle meg full.
Da hadde der ikkje vore nokon problem.
Jeg er ikke full fordi du ikkje forstår.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Gaptesting i Oslo

Post by sumo »

Golfspilleren wrote:Hadde du spurt hva jeg mente, fremfor å kalle meg full.
Da hadde der ikkje vore nokon problem.
Jeg er ikke full fordi du ikkje forstår.
jeg skal være ærlig med deg. jeg skjønte selvfølgelig hva du mente, men trodde helt seriøst ikke det jeg leste - så jeg måtte bare spørre om du var full.

nr.1 - å ta med seg egne gode baller å slå bort på rangen der er det dummeste jeg har hørt noen gang. beklager.
nr.2 - du må beregne en god bøtte med baller hvis du skal gjennomføre denne undersøkelsen, inkl. en del feilslag osv. med andre ord, du trenger mange baller.(ref punkt 1)
nr.3 - trackman er best, uten tvil. problemet med trackman på fornebu er at den er satt i høyden, ikke på bakkeplan. derav så leser den også feil latterlig mange ganger. så mange ganger at det faktisk blir dumt + at de møkkaballene der flyr 20-25% kortere enn vanlig. dette vet jeg for fakta. vil du på død og liv bruke trackman på vinteren, så dra ræva di til losby hvor de har flunkende nye simulatorer med trackman system. da får du vel ganske accurate avlesning, og slipper å slå bort egne baller i bøtter og spann. ikke det billigste alternativet, men kanskje det beste?
nr.4 - eller du kan prøve ut simulatorene på bryn eller kjelsås. du vil aldri få like accurate avlesning som en trackman som er satt opp riktig, men jeg mener de funker relativt greit. kvalitet i forhold til prisen på bryn er det ihvertfall ingenting å si på.
nr.5 - vent til sesongåpninger rundt omkring, og dra til feks miklagard og ta deg en pro time med trackman der - ute i det fri. ingenting som slår det.

så min konklusjon er fremdeles at jeg syntes forslaget ditt var helt fjernt. ref - er du full?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Gaptesting i Oslo

Post by Golfspilleren »

Då er vi uenige.
Jeg tenkar min ide er god.
At du ikke vil spandere noen greie ballar for å ta vekk punkt 1-2-3, så er det di sak.
User avatar
Mathias
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 144
Joined: 20 Aug 2010, 10:45
Hcp: 15
Hjemmeklubb: Asker GK / Grini GK
Location: Oslo

Re: Gaptesting i Oslo

Post by Mathias »

Dere må ikke krangle :)

Enig i at å slå bort nye baller for å gapteste blir unødvendig dyrt. Si at jeg skal teste 3-PW, så vil jeg gjerne slå 10 baller med hver kølle. Si at jeg må 7 dusin baller til 300 kr dusinet. Det blir 2 100 kr + leie av trackman. Det synes jeg er litt for dyrt for min smak altså.

Høres ut som Brynesveien er det mest aktuelle da, å måle trackman med rangeballer kan jo gi litt ymse resultater. Men hvorfor i alle dager har Fornebu satt trackman i høyden?

Ang. fullswing simulatorene, så spiller jeg en del på disse, og er overrasket over hvor like distansene jeg slår på simulatorene er sammenlignet distansene jeg har registrert i gamegolf med 3-40 runder i fjorårsesongen. Kanskje, for min del, så er de ikke sååååå ille på distanse? Litt mer skeptisk til retning, synes de er veldig tilgivende på slag jeg kjenner at er dårlige og ville ha produsert en hook eller slice ute.
Nike VRS Covert driver, 3-wood & 3-hybrid
Nike VR Pro-Combo 3-PW
Callaway Mackdaddy 2 52/56gr AW/SW
Odyssey Ice White putter

..og mulligan på første.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Gaptesting i Oslo

Post by furu »

10 baller med hver er for mye hvis du har ok ferdighetsnivå. Hvis du slår jevnt får du snitt på 3-4 baller med hver kølle. Hvis du slår mye feilslag og må luke dem ut, må du naturligvis bruke flere baller.

Det er heller ikke snakk om å kjøpe nye baller. Hvis du skal gjøre det, holder det med noe til 100,- pakken. Mine var gratis. Plukker baller når jeg spiller. Bruker dem ikke på rundene mine men på trening.

Vi snakker altså egentlig om 0,- + leie av TM.
Instagram @christianfuru
User avatar
Mathias
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 144
Joined: 20 Aug 2010, 10:45
Hcp: 15
Hjemmeklubb: Asker GK / Grini GK
Location: Oslo

Re: Gaptesting i Oslo

Post by Mathias »

furu wrote:10 baller med hver er for mye hvis du har ok ferdighetsnivå. Hvis du slår jevnt får du snitt på 3-4 baller med hver kølle. Hvis du slår mye feilslag og må luke dem ut, må du naturligvis bruke flere baller.

Det er heller ikke snakk om å kjøpe nye baller. Hvis du skal gjøre det, holder det med noe til 100,- pakken. Mine var gratis. Plukker baller når jeg spiller. Bruker dem ikke på rundene mine men på trening.

Vi snakker altså egentlig om 0,- + leie av TM.
Det er jo forsåvidt et godt poeng. Er vel ikke kritisk å teste med de ballene man vanligvis spiller, om det er noen meter i forskjell, så tror jeg ikke det har så mye å si for mine resultater ihvertfall.
Nike VRS Covert driver, 3-wood & 3-hybrid
Nike VR Pro-Combo 3-PW
Callaway Mackdaddy 2 52/56gr AW/SW
Odyssey Ice White putter

..og mulligan på første.
Post Reply