Trening på range(inne/ute)

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Trening på range(inne/ute)

Post by kevin »

I går var jeg i vestfold golfhall og trente. Noen av mattene de har der har kryss på seg,for å sjekke oppstilling med beina. Jeg har hatt en tendens til å stå litt lukket(peke mot høyre) men dette krysset hjalp meg godt til å sjekke at jeg stod rett. Så har man ikke ikke slike matter kan man evt ta med seg en hvit teip og teipe et kryss(pass på at det blir rett).

Et annet godt tips er å bruke speil hvis man har det tilgjengelig,sjekke baksvingen sin fra takeaway til toppen.

Det beste og kanskje særeste tipset er å kikke på damene :lol: Det stod en ung (16-18 år kanskje) jente og trente,som hadde en fantastisk fin,rolig og rytmisk og komplett sving. Jeg tittet litt på hennes teknikk og bestemte meg for å roe ned tempoet helt,bruke tiden på en god og rund sving med en myk fin gjennomsving og avslutning. Etter en stund fikk jeg også det til og traff ballen smoooooth...skikkelige herlige treff,og ikke minst ble svingen bedre,føltes mye bedre.
Min erfaring er at damer/jenter svinger mye roligere og mykere enn de fleste menn/gutter...tror man har mye å lære av å se på,og prøve å "kopiere" :D
Post Reply