Dagens runde, hvordan gikk den?

Online treningsdagbok for den strukturerte golferen. Få nyttige tilbakemeldinger.
Jumper
Forumavhengig
Forumavhengig
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 28 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper » 02 Nov 2018, 23:27

Sesongavslutning på Lo Romero i dag. 81 slag og i buffer. Skuffende avslutning denne uken. Har 79% fw treff, men er for dårlig til å sette wedgene nært nok. Lynkjappe greener gjør ting verre. Vet hva som må trenes på til neste sesong om et halvt års tid...

Jumper
Forumavhengig
Forumavhengig

Post by Jumper » 30 Mar 2019, 22:24

Sesongstart på Murcar i går. Rimelig rusten etter 5 mnd, men det kom seg med en birdie på hull 7. Spilte OK etter det.

Carnoustie i dag. Suveren bane og bra spill! Gikk på en Van de Velde på hull 18 med tre baller i bekken... 82 slag på en ukjent bane, og med en kvadruppel på siste er knallbra, og faktisk 37 poeng. Litt bedre utslag, så ser det bra ut for sesongen. Forøvrig et must for alle å ta seg en tur hit! Tre baner på anlegget pluss en gratis 6 hulls.
These users thanked the author Jumper for the post:
kevin

Jumper
Forumavhengig
Forumavhengig

Post by Jumper » 01 Apr 2019, 08:22

Hadde meg en runde på Montrose i går. Spilte solid, men sprer utslagene en del. Tre birdies på front, men sprekker litt igjen på de to siste hullene, med dobbel og bogey etter tre elendige slag. Putteren var bra i dag, og satte mye viktig. Totalt 77 slag, seks over par og igjen 37p.
Peakation

kevin
Guru
Guru
Has thanked: 72 times
Been thanked: 124 times

Post by kevin » 18 Apr 2019, 20:30

Har spilte noen 18- og noen 9-hullsrunder i det siste, uten de helt stor resultatene. Men i går spilte jeg på Ekarnas gk i Sverige, og havnet sammen med en som hadde 1.5 i hcp. Ble vel til at man skjerpet seg og svingte litt roligere. Helt greit resultat etter å ha blitt litt sliten på backnine, +15 til slutt. Satte en lang putt for birdie, ellers misset jeg ganske mange par-putter. Han gikk på +3.
These users thanked the author kevin for the post (total 2):
Bogeyliverglimt

Jumper
Forumavhengig
Forumavhengig

Post by Jumper » 27 May 2019, 09:16

Tvang meg selv til å droppe alt av hagearbeid, båtpuss etc, og dra på Bjørnefjorden søndag. Ikke spilt på 3,5 uke, men begynte med en fin birdiemulighet. Deretter gikk rullegardina ned og bogeys og doble vekslet om hverandre. Gikk ti over første ni. Andre runde gikk desto bedre, med en birdie, en bogey, en dobbel og resten par. Her kvernet jeg på som jeg vet jeg kan når spillet er greit. Den doble kom etter et utslag som var for bra. Slo den for langt midt i fairway, men spratt opp i tjukkeste roughen i en lei skråning. Slår man for langt på hull 8/17 på Bjørnefjorden er fairway bare 5 meter bred, så her er nåløyet trangt. Fornøyd med avslutningen, og at jeg faktisk klarer å holde meg rolig etter den elendige starten.

Niggen
Rookie
Rookie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Post by Niggen » 06 Jul 2019, 10:00

Hmmm......gårsdagens runde ja. Kan fort glemmes og gremmes. 98 slag fra blå tee på Bærheim Golfpark, hvor jeg uken før fikk 87! Hu hei hvor det går (i feil retning)! : )

Jumper
Forumavhengig
Forumavhengig

Post by Jumper » 08 Jul 2019, 14:58

Ferierunde med leide køller på Nemu Golf. Gikk tre over første ni. Traff 8 av 9 greener, men ble ikke helt venn med putteren og greenene. To treputt og bom på to korte birdiesjanser. Rullegardina gikk ned og 8 over på neste 6. Satte meg et mål om å gå på par siste tre og gikk én under. Fornøyd med det, for der dro jeg frem noen veldig bra slag. Totalt +10 og 82 slag. Savnet hybriden min, men slo veldig bra med 5w som jeg aldri har slått med før.

kevin
Guru
Guru
Has thanked: 72 times
Been thanked: 124 times

Post by kevin » 31 Jul 2019, 20:05

Har spilt 2 runder i Florida i ferien, med varierende hell. Skylder litt på leiesettene :) Førrste runden hadde jeg Apex forged, litt uvant men selvsagt bra køller. Alle køllene i bagen var relativt nye. Men de blir jo noen besøk i alle vannhinderne her borte.

I går hadde jeg et gammelt Wilson sett, typ gammelt. Slo et par gode innspill med PW. Utover det var puttingen dårlig, litt tregt og humpete, og en putter som ikke passet meg.

Skal skrive litt om banene senere

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jumper
Forumavhengig
Forumavhengig

Post by Jumper » 23 Aug 2019, 22:29

Endelig en runde golf igjen, 6 uker etter forrige. Spilte sløyfene Dunes og Himalayas på Princes Golf Club. Links i strålende sol, 25 grader og én kølles vind. Rakk ikke mer enn fem min med baller i nettet og fem min på greenen før start. Slet med driver i starten, og var en del ute i roughen. Putteren var dog i slag og gikk 81 slag, ti over fra hvitt. Ett slag under tildelte i følge Golfshot. Drivet green på par 4 hull 17, og klarte å treputte for par. Lost ball på hull 18 og dobbel avslutting. Akkurat det var bittert, men alt i alt en av de flotteste dagene jeg har hatt på golfbanen. Ny sjanse i morgen :D
liverglimt

Post Reply