Nytt liv for furu

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Nytt liv for furu

Post by furu »

Jeg har fått en liten opptur som spiller og vil gjerne lage en ny tråd om rundene mine og det som ellers skjer med golfen min.

Det har blitt mange utstyrsendringer. Bagen min er nå;
Royal Golf 10.5 driver
5-PW Nike Machspeed jern
Vokey 50* og 60*. Bridgestone West Coast 60*.
SC Squareback putter.

Mangler en hybrid, skal ha en #3 i løpet av et par uker.
Jeg er utrolig fornøyd med overgangen til Machspeed jern. De har gitt meg et nytt liv som golfspiller. Herlig kontroll, selvtillit og lengde. Det er skikkelige "spader" men de gjør meg bedre - og det er jo tross alt det viktigste. Royal Golf driveren har vært en åpenbaring så langt. Tester videre for å se om den faktisk skal få beholde plassen i bagen. Wedger og putter er samme som før - utrolig nok :lol:

Jeg har trent ganske mye på nærspill i år og har tjent veldig mye på det. Har flere slag i bagen og blir sjelden usikker og nervøs på vanskelige slag. Vet jeg kan løse det meste på en ok måte.

Har gått både meget gode runder og nesten katastrofer i år. I dag spilte jeg 18 på Fana.

#1 - par 4, 251 meter. Dobbel bogey.....
Katastrofal start. Det blåser voldsomt fra venstre og jeg blir usikker når jeg står oppstilt vrir meg litt og kommer ut av balanse. Ender opp meg å toppe slå den 50 meter med 6i........ Slår neste slag i vannet foran green. Pitch som ruller av green, ender med dobbel.

#2 - par 5, 445 meter. Par.
Har litt "noia" på dette hullet. Slått mange baller i hytt og pine her. Slår en grei drive som ligger ved siden av veien til venstre, har 190 meter igjen. Slår transport med 8i. Innspillet fra 35 meter med 60* legger jeg 3 meter fra hullet. Putter i hullkant og tapper inn for par.

#3 - par 4, 359 meter. Bogey.
Merkelig hendelse. Peggen står litt skjevt og jeg er redd for at ballen skal falle av. Jeg svinger- ballen faller av og jeg slår den fra kunstgressmatten :lol: Kommer meg over vannet og har 150 meter igjen. Slår 7i men kommer opp 2 meter kort. Chip og toputt fra 3 meter. Dårlig førsteputt.

#4 - par 3, 128 meter. Par.
Teemarkeringene er lenger bak enn jeg er vant med. Bra motvind gjør at jeg blir usikker. Tee ligger høyere enn green her og vinden tar godt. Slår 8i, lander i bakkant av green. Chip til 10cm fra hullet, enkel par.

#5 - par 4, 225 meter. Par.
Spiller kontrollert med PW på utslaget og SW på innspillet. Toputter fra 6 meter for par. Flagget står nede på høyresiden men jeg fikk ikke rull ned bakken på innspillet. Fornøyd med å kontrollere inn til par.

#6 - par 4, 228 meter. Dobbel bogey.
Slår bra utslag midt i fairway med 7i. Har 75 meter igjen. Slår SW over green og må slå provisorisk. Den slår jeg til greenkant, setter chip 20cm fra hullet. Kjedelig at jeg slår for langt, jeg jobber med å bli vant til nye lengder.

#7 - par 3, 152 meter. Bogey.
Hater dette hullet. Den syke motbakken opp til greenen er faktisk skremmende. Har tatt igjen to spillere her og slår ut sammen med dem. Blir litt nervøs. Hooker 5i ut i vannhinderet....... Slår ny ball fra tee da vi er usikker på hvor den gikk ut. Kanskje bare OB/lost ball. Setter andreslaget med 5i rett på flagget og setter putten fra 1,5 meter for bogey. Veldig fornøyd med dette slaget. Herlig balltreff, høy ballbane - god presisjon.

#8 - par 3, 110 meter. Par.
Har løpt fra de to andre fordi de går litt sakte. Kontrollert slag med PW ender opp pin high men 5 meter til høyre. Litt sidevind? Dårlig unnskyldning :oops: Førsteputten 30cm fra, enkel par.

#9 - Her tar jeg igjen kaffekannens gruppe på fire spillere som har sirup i r*^%n og lim under skoene :lol: Velger å bare gå gjennom uten å spille, det er ikke hcp-tellende i dag. KK tipser meg om at Grønne Greener er foran på #10 og driver straffetrening etter Regiontour på Meland. Kanskje jeg kan spille med ham? Den drømmen blir raskt knust når jeg ser GG på vei opp til klubbhuset :cry: Går videre til #10.

#10 - par 4, 321 meter. Dobbel bogey.
Driven går ut i rough på høyresiden. Har 125 meter igjen, velger 8i men skulle tatt 7i fordi ballen ligger veldig dypt i tjukt gress. Drar den litt til venstre, spretter på veien to ganger og ut i vannhinder. Ender opp med dobbel på et hull jeg i det siste har hatt godt grep om. Litt skuffende.

#11 - par 5, 384 meter. Par.
Driven ender ved bunkerne på høyresiden. Har ca.165 meter igjen. Får skryt av spillerne på #12 :D men driven var ikke mer enn ok. Litt motvind. Ligger nok en gang litt tjukt, slår med fram mot bakken med 8i. Innspillet med 60* er pin high men 4 meter til venstre. Jeg er litt upresis med wedgene. God kontroll på lengde men ender ofte litt til siden. Første putt er innenfor 1 meter, ender opp med kontrollert par. Fornøyd men misser alle birdiesjansene.....

#12 - par 4, 320 meter. Par.
Kanondrive midt i fairway over "puklene". 75 meter igjen, blir litt usikker på dette slaget. Velger av en eller annen merkelig grunn å slå en rolig 50*. Skjønner ikke hvorfor. Slår for langt og har en vanskelig chip fra roughen bak green. Utfører den dårlig med PW, Machspeed jernene er utrolig dårlig å chippe med. Parputten fra 5 meter senker jeg :D

#13 - par 3, 121 meter. Par.
Spilles 118 meter i dag. Slår meg inn ganske midt på greenen med PW. Setter første putt innenfor 1 meter og ender opp med par.
Har en god følelse nå, syns jeg har kontroll på det jeg gjør.

#14 - par 4, 241 meter. Par.
Prøver å drive green, har tross alt gjort det noen ganger før.Treffer litt dårlig og har 30 meter igjen. Flagget står litt nærmt fronten av green og jeg prøver å floppe den og lande mykt. Grei flopp men lander for kort. Setter chippen 30cm fra hullet. Nok en enkel par :D

#15 - par 3, 117 meter. Par.
Bra motvind her og hullet spilles ca. 121 meter i dag. Slår 9i og lander i bakkant av green. Får en enkel chip og setter den 50cm fra hullet. Fortsetter jeg slik så trenger jeg ikke putter :lol:

#16 - par 4, 343 meter. Bogey.
Slår ut med Nike VR 21* hybrid som jeg tester. Vinden tar godt i dalen og jeg har 160 meter igjen men ligger langt ute til venstre. Velger 6i fordi jeg føler at jeg kontrollerer det bedre enn 5i. Det er også helt greit å være litt kort av green her. Misser fullstendig med slaget. Ender opp i tykk tykk tykk rough på høyresiden 30 meter fra hullet. Håpløst å få et skikkelig slag, tar en 60* for å få ballen til å poppe opp og ut. Trekker den til venstre og får en skikkelig tøft slag.

Står i nedoverbakke, det er en liten dump foran meg og opp til green og greenen heller fra meg. Tar 60*, står bredt, åpner opp køllen og flopper den til 50cm fra hullet :D Jeg er så vanvittig fornøyd med dette slaget at dere aner det ikke 8-) Bogey her er alltid greit for meg.

#17 - par 5, 444 meter. Par.
Driver 243 meter og nesten helt fram til bekken. Ligger desverre utrolig dårlig i tjukt gress. Hakker ballen ut med 5i. Det føles i hvert fall slik, men jeg får den bra opp på fairway og har 40 meter igjen til green. Ligger i divot og treffer litt dårlig. Innspillet ender 7 meter fra flagget og til venstre. Drittdårlig førsteputt som gir meg en 3 meters retur ---- som jeg senker for par :D Der og da følte jeg at det var en ganske god dag på banen :D

#18 - par 4, 338 meter. Bogey.
Dette var liksom mareritthullet før. Livredd for vannet. Kunne ikke brydd meg mindre nå. Kliner nok en gang til Royal Golf driveren og har også litt medvind. Treffer ikke helt bra men ligger på fairway med 105 meter igjen. Prøver en rolig PW, greit nok resultat men den spretter til venstre og ut i rough. Chipper dårlig, ballen lå veldig høyt i gresset. Takler ikke dette så bra. Noen som har tips? Har prøvd alle mulige forskjellige køller og teknikker men når ballen hviler høyt oppe i gresset så får jeg sjelden godt tak i den.

Setter parputten 1 meter for kort og ender opp med bogey.

-------------------------------------------

+6 på første 8 hull. Med 2x dobbel bogey. Kjedelig at jeg ikke spiller #9 men prioriterte å komme meg hjem før det ble mørkt.
+4 på siste 9 er vel godkjent :lol:

Jeg har bra selvtillit med de nye køllene. Det høres sikkert veldig rart ut men det har vært vrient å bli vant til nye lengder.
Jeg er en gladere golfer nå :D
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Jeg er veldig imponert. Må ha blitt en del poeng på runden i dag?
Synd vi ikke kunne gå de siste ni sammen.
Men jeg var temmelig sliten og litt våt.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Ble over 40 poeng men ikke tellende siden jeg droppet #9. Burde kanskje skrevet meg ned. Ja, jeg burde det. Skal vurdere å sette sammen et scorekort og sende til kaffekannen for godkjenning. Men, jeg spilte alene uten markør. Det er dårlig gjort å ikke skrive seg ned når man spiller bra men jeg har spilt 17 hull uten markør. Ble en lang tankerekke dette :lol:

Skjønner godt at du var sliten. Lang dag med mye golf.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Nytt liv for furu

Post by AkE »

Imponerende at du har blitt så godvenner med royal drivern, gleder meg til å lese mer av testene av de. Moro at spillet går bra også!
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Nytt liv for furu

Post by Kaffekannen »

Det er en enkel avgjørelse. Man spiller seg ikke ned når man går alene. Da er det bedre å skrive på eventuelle ni hulls runder for å få et mer korrekt handicap. Driven din på 12 uten trill var stygglang. ca 250 meter carry med litt medvind?

PS: vi snakket vel om noen parturneringer ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Plutselig skjønte medspillerne dine hvorfor jeg ventet med å slå ut :D De trodde vel ikke at jeg skulle nå fram til han som stod på "min" fairway.

Det var litt vrient med vinden i dag. Skikkelige kast noen ganger og plutselig kunne det bli helt dødt.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Det går opp og ned her i livet. Superrunde på Fana ble fulgt opp av sinnsyk svikt på Meland. Herlighet - hva var det jeg holdt på med der ute? Ingenting stemte, men sånn er det av og til. Må bare leve med det og stole på at man kan bedre.

Par på #12 og birdie på #18 var jeg fornøyd med. Den på #18 reddet egentlig dagen :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Gikk en merkelig runde i dag da jeg spilte Bjørnefjorden Cup. Følte meg rolig og fin, svingen satt bra. Misset kun ett utslag og det var på dagens siste hull. Endte på stakkarslige 26 poeng men klarer allikevel å se lyspunkter.

Jeg brukte enormt med slag på og rundt greenen. Helt vanvittig krise i nærspillet men jeg skal løse det.

#1 - Utslaget dras litt til venstre men ligger helt fint. Chip og toputt for bogey.

#2 - Dagens siste hull for meg. Misser første utslag. Neste plasserer jeg pent i fairway med ca. 190 meter igjen. Veldig fornøyd med den. Klarer å bruke fem slag på disse 190 meterne :lol: og trippel er ikke bra.

#3 - Dagens første hull. Greit utslag, tror jeg har mer medvind og er litt kort med sw fra 90 meter. Greenkant på to slag - endte med dobbelbogey

#4 - Misser green på venstresiden. Chipen er egentlig enkel men jeg klarer å dra på meg nok en dobbel på dette enkle hullet.

#5 - Utslag midt i fairway men treffer noe hardt og spretter inntil et tre. Må dytte den ut i fairway men ligger i greenkant på tre. Ender opp med trippelbogey.....

#6 - Glimrende utslag, har 75 meter igjen etter å ha kuttet hjørnet. Bruker fem slag på disse 75 meterne :lol:

#7 - Slår ut med 5i, slår 7i inn fra 150 meter og ruller av green. Chip og toputt er ok for en bogey her. Banens vanskeligste hull.

#8 - Banker 5i midt i fairway og har 125 meter igjen. 9i treffer på venstre siden av green og ruller av. Chip og toputt, helt greit for bogey.

#9 - I vår slo jeg 6i på dette hullet. I dag slo jeg 7i og gikk for langt på venstresiden. Tapt ball, ender med dobbel etter at andre utslag treffer stangen og ruller av. God andreball, feilvurdering på første. Det kan jeg leve med.

#10 - 40cm fra green på utslag. Chip og toputt og bogey.

#11 - Godt utslag med 3w. Slår meg ned langs venstresiden. Har 90 meter igjen. Slår sw for langt og spretter av green. Chip, chip og toputt = dobbel.

#12 - Utslag på venstresiden, wedge opp til fringe. Treputter fra fringen........ Bogey.

#13 - Samme kølle som på første 9. Samme resultat som i sted. Chip og treputt :lol: Dobbel.

#14 - Godt utslag som får en merkelig sprett og legger seg i en bakke med 60* helling. Når nesten ned til ballen hvis jeg bruker driver og setter meg på huk :lol: Dagens eneste skikkelige drittslag ender opp 1 meter OB. Stryker hullet.

#15 - Nok et godt utslag her. Har 95 meter igjen. Bruker fem slag på disse 95 meterne, jevnt fordelt med putter osv :D Dobbel.

#16 - Egentlig bra utslag men ligger dårlig i semirough (som på BJGK er 20cm høyt gress langs fairway). 150 meter igjen, slår glimrende med 7i og ligger tre meter fra green på høyresiden. Chip og toputt = bogey. 2xbogey på dette hullet er godkjent.

#17 - Safet med 5i i sted, denne gang har jeg ingenting å tape og tar driver. Legger meg like godt midt i fairway med 85 meter igjen. Slår sw tre meter fra flagget. Må putte over jordklumper og hull på den verste greenen i historien. Tuller ikke når jeg sier at den putten var helt umulig å sette. Det hadde bare vært flaks. Toputter for par. Svært fornøyd :D

#18 - Lærer fra førsterunden. Slår 8i, legger meg på green og toputter for par.

Jeg misset kun ett utslag. Traff meget bra med jern fra fairway. Gode lengder og god presisjon.
Problemet er nærspillet og puttingen. Det var helt forferdelig i dag. Sitter her nå med følelsen av at "spilte" bra men "chipet og puttet" dårlig. 26 poeng er latterlig dårlig men jeg er svært fornøyd med mye av det jeg presterte i dag. Skal trene nærspill for å få tilbake selvtilliten og troen. Puttingen sliter jeg litt med og må finne en oppstilling jeg er komfortabel med.

Dette går bra :D Jeg er fremdeles inne på rett spor :D
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Dette ser ut som en god runde, Furu. Noen dager er bare nærspillet umulig. Sånn er det for oss alle. Plutselig sitter nærspillet også og da ser vi snart en runde på rundt 75 slag fra deg, tenker jeg. 8-)
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Nytt liv for furu

Post by Keyser »

Hadde forventet å se deg i knallblå bukser igår furu....tror det hadde gått bedre med dem på ;)

<Keyser/>
</Keyser>
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Nærspillet mitt rettferdiggjør ikke bruk av knallblå bukser :oops:
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Nytt liv for furu

Post by Solaar »

furu wrote:Nærspillet mitt rettferdiggjør ikke bruk av knallblå bukser :oops:
Men bloggen din gjør det ;)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Jeg spiller rett og slett ikke normalt for tiden.

Det ble en runde med KK i dag. 33 poeng etter noen helmisser i starten og akutt trøtthet etter 12-13 hull. Ingen frokost (startet 8.15) og ikke mat med.........

Startet :arrow: dobbel - stryk - trippel - dobbel :lol:
Fortsatte med :arrow: bogey - bogey - bogey - par - par - bogey - par :D
Så kom den snikende følelsen av trøtte muskler og ledd. Ble :arrow: bogey - dobbel - dobbel - bogey - bogey - dobbel.

Dagens høydepunkt;
#18 - Den godeste Furu er ikke helt stødig i beina men får til en kjempedrive som går 25 meter framover og 30 til siden. Ikke direkte en slice, mer at jeg faktisk nesten bommet på ballen :lol: Hadde 252 meter igjen etter driven 8-)
#10 - Noen andre som har slått ut i vannhinder på #14 fra tee på #10? Mener ikke det mellom fairwayene men innsjøen/vannet 8-) Traff godt, som KK sa - "Det var ikke en slice, du la faktisk bare inn en liten fade. Du slo bare rett ut der" :lol: Droppet ved 100 meter på #14, slo meg fra roughen inn på green på #10 (via et tre og en stubbe) :D Spilte trolig hullet 110 meter lenger enn det egentlig er. Legger ved bilde for å illustrere. Jeg tok ruten til høyre. Den normale er den til venstre men det er jo bare kjedelig. Man får et utrolig utfordrende og fint slag over skogen :D

Image


Trente litt på nærspillet under runden i dag og fikk litt bedre resultater etter noen tips fra KK.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Nytt liv for furu

Post by Sticho »

Jepp, har kjørt samme rute som deg ved en anledning. Mener å huske at trærne foran ikke er like høy når man kommer så langt inn på hull 14. Imidlertid er det ikke så lett å vite hvor greenen er når ligger der.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Spilte turnering på Fana i dag. Helt sinnsyk runde :lol: Jeg strøk en haug med hull - også noen jeg strengt tatt kunne fått poeng på. En katastrofal start gjorde at jeg ikke tok det så nøye. Jeg var konsentrert og gjorde mitt beste men plukket opp på noen hull der jeg kunne reddet et poeng eller to. Gikk for birdie og par hele veien :D Misset selvsagt samtlige birdieputter (6 stykk) men fikk i hvert fall noen pene par. Hadde snitt per hull på over tre poeng :lol:

Slo etter hvert mange gode slag og er ikke misfornøyd selv om det gikk så dårlig totalt sett. Puttingen var veldig bra og det er enormt positivt.

På dager som dette må man bare holde humøret oppe og huske de positive tingene.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Prøvde Thumb Caddy på rangen i dag. Den fungerte brukbart, skal skrive mer om det på siden min.

Jeg har stått for mye igjen på høyrefoten i det siste. Pratet med en bra spillere fra Fana på rangen i dag og han ga meg noen tips. Herlighet så mye det hjalp når jeg bare ble oppmerksom på feilen :D Utrolig bra retningsstabilitet og lengdene mine er jeg storfornøyd med. Når jeg slår en rangeball 150 meter med 7i da smiler jeg etterpå 8-) Nå er riktig nok ikke det standarden, jeg ligger vel normalt noen meter kortere.

Håper jeg kan få en fin utvikling i høst og vinter. Satser på at neste sesong blir bra for meg. Hadde håpet på 2010 som et godt år men det har blitt for mye av alt annet og for lite trening. Jeg må rett og slett bruke mer tid på trening. Enten det eller så slutter jeg. Gidder ikke å dulle rundt på 21 i hcp. Jeg mener jeg har vesentlig mer inne. Spiller turneringer og runder med folk med samme eller lavere hcp enn meg og de spillere stort sett alltid vesentlig dårligere. Bortsett fra at de alltid slår rett fram da......... Jeg har en tendens til å klikke fullstendig noen ganger. De siste 25 ballene i dag var veldig bra. De siste 10 var ekstreme - det var slag jeg ikke trodde at jeg kunne slå. Kan jeg holde meg på et jevnt, bra nivå med en pålitelig sving så skal jeg f***n meg ned på 10 i hcp neste år.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

9 hull på Bjørnebanen i dag. Ble egentlig kun 8 da jeg ikke spilte #3.

#1 - Misser green med tre meter med 8i. Chip og putt fra 1 meter. Par :D

#2 - Fairway med 5w, legger opp med 7i. Slår 60* fra 65-70 meter og kommer opp kort rett og slett fordi det var enormt med vann på banen. Lærte den harde måten at å slå wedgen gjennom vann gjør at man taper lengde. Det visste jeg egentlig........ Chip kommer opp kort, setter parputt fra 7 meter. Altså par :D

#3 - Skal spille gjennom en gruppe og da går det ofte galt med meg........ :oops: Slice med 5w etter en oppmuntring om "gå for greenen". Normalt vil jeg slå opp i forkant av green med 5w, i dag slo jeg nesten bort til tee på #4..... Lengden var ok men retningen hadde ikke Roald Amundsen vært stolt av. Kunne spilt videre og slått andreslaget de siste 50-60 meterne men de andre var da på green siden vi hadde avtalt at jeg skulle spille videre. Stryk :(

#4 - PW lander 1 meter fra flagget men ruller forbi. Birdieputten går hullkant og ut. Par :D

#5 - Dårlig utslag med 8i. Har 140 meter igjen...... Forferdelig dårlig treff på utslaget. Tar nok en gang 8i og slaget ser nydelig ut bakfra. Omtrent som å følge etter Christina Milian på gaten - så fin var utsikten :D Ender desverre opp 1 meter kort og i roughen. Dårlig chip og jeg må ha to putter for bogey.

#6 - Bra utslag men ballen forsvinner i fairway. Er skikkelig bløtt på #6, det er det egentlig hele året. Velger å bare droppe en på fairway siden det er tull å gå opp igjen. Ender med dobbel grunnet mistet ball. Altså dobbel bogey :(

#7 - Utslaget er flyttet ut i skogen til venstre. Hullet er vel 25-30 meter kortere hvis jeg ikke tar feil. Tror jeg tar med 5i bort i skogen men det stemmer ikke. Har med 9i :lol: Driter i det og slår ut. Fairwaytreff men 153 meter igjen. Slår 7i fem meter kort av green og ligger dårlig. Chipen var nok en gang dårlig og jeg ender med ---- Bogey :(

#8 - Slår bra 5w men ligger i skråningen og må bare chippe meg ned til 95 meter. Flagget står i front og jeg slår SW men er 1 meter kort av green. To putter fra fringen. Bogey :(

#9 - 7i på utslaget ender opp bak treet til venstre for green. Lobber meg over men står med en 6 meters for par. Setter selvsagt putten. Par :D

Tullet på #3 irriterer voldsomt. Jeg var litt oppjaget siden de ventet og jeg nesten løp bort. Gjorde alt helt feil i forberedelsene og stolte aldri på svingen og slaget. Kunne uten problemer spilt videre på den men sånn er det av og til. Mistet ball i fw på #6 irriterer alltid like mye. Må slå forbi midten av fw for å lande utenfor det bløte området.

Gikk en tur på rangen etter runden. Slår veldig bra når jeg klarer å ha skikkelig vektforskyvning over på venstrefoten. Samtidig må jeg unngå å legge for mye vekt over på høyrefoten i baksvingen. Tror jeg må se litt på Sean Foleys videoer. Han er tilhenger at at man står med mer vekt enn normalt på venstrefoten gjennom hele svingen. Det ser ut til å kunne fungere bra for meg siden jeg da ikke blir hengende bakpå i balltreffet.

Runden ga forøvrig 20 poeng med en stryk. Ok.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Nytt liv for furu

Post by Keyser »

furu wrote: #6 - Bra utslag men ballen forsvinner i fairway. Er skikkelig bløtt på #6, det er det egentlig hele året. Velger å bare droppe en på fairway siden det er tull å gå opp igjen. Ender med dobbel grunnet mistet ball. Altså dobbel bogey :(
Sjekk regel 25-1c, da ble det kanskje par på hullet likevel... :)
</Keyser>
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Nytt liv for furu

Post by Grønne greener »

Regel 25-1c gjelder vel ikke i semirøff?
God runde Furu. :)
Du blir bare bedre og bedre.
Neste sesong... !
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Det går egentlig greit og kan vel være enig i at jeg blir bedre hele tiden. Håper jeg kan bruke høst- og vintersesongen til å bli stabil. Den kanskje viktigste endringen jeg har gjort er at jeg har slått meg til ro med svingen min. Jeg svinger veldig flatt men det er lov. Fowler har en forholdsvis flat sving mens Kuchar er stjerneeksempelet. Man jobber med det man har og hvis det er en 1-plan sving så holder man seg til det. Det er ingen skam å svinge flatt så lenge resultatet blir bra og man kan gjenta det.

Det andre ekstremt viktige punktet er at jeg er i ferd med å bli mye flinkere til å flytte vekten over på venstrefoten. Det gjør så utrolig forskjell. Alt blir bedre - balltreff, balanse, lengde, release og avslutning av svingen.

Tenkte på den regelen i går men jeg traff på hjørnet nede i doglegen. Er 99% sikker på at det var fw-treff men siden det er en ørliten mulighet for at den landet i semi så tar jeg straffen.
Instagram @christianfuru
Post Reply