Nytt liv for furu

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Nytt liv for furu

Post by CharlieB »

Joda, sterk loft i seg selv er ikke noe problem. Utfordringen er jo at wedger og evt hybrider blir helt "off". Begge deler koster penger, jeg synes det er litt merkelig at Ap1 har en PW med loft 45 og Ap2 har PW med loft 47. I utgangspunktet så kan jeg ikke helt se meningen.. Annet enn at en 20 hpc skal kunne si at han slo 7 jern og 6 hpc ved siden av slo også 7... Når 6 hpc helt garantert har gjort flere og andre vurderinger inn i sitt slag enn det 20 hpc eren gjorde. Men, alas det er nok en diskusjon for en annen tråd ...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Jeg har ikke fått brukt mye tid til bane og spill i det siste. Nå er det lenge til deadline så jeg satser på å legge inn noen solide runder :D Det går rett og slett strålende med svingen for tiden. Uanstrengt, litt kortere og med masse fart. Jeg er rett og slett svært fornøyd med fremgangen de siste 10-14 dagene. Gleder meg til å spille igjen. Skal få lagt ut video av svingen ganske snart. Skulle filme i dag men klarte å glemme kamera.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

For en håpløs golfdag. Hadde lovet min far å spille en runde på Bjørnefjorden, men jeg er småsyk og burde holdt sengen. Hodepine, sliten og lettere svimmel = problemer på golfbanen. Slo noen gode slag men ting gikk ikke min vei. Hva er egentlig oddsen for at man skal treffe en GUR stake og sprette 30 meter ut i skauen?

Nærspillet er grusomt....... Må bruke tid på det framover. Puttingen var glimrende. Runden var ubrukelig. Jeg husker ikke alle hullene og skal legge med nedpå litt nå...... :)
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Det går strålende med svingen for tiden, bare synd at jeg ikke får spilt nok. Er ikke i superform og sliter med å få tiden til å strekke til. Når jeg først kommer meg ut på banen så er det med noen ekstra køller i bagen og "testslag" fra tee, fairway og rough. Snart sommerferie, da skal jeg spille meg ned noe grusomt mye i hcp :D Skolestreiken gjør det forøvrig ikke lettere å få tid til en runde eller tre...... :(

Føler at jeg har funnet noe som virkelig fungerer for meg. Det har handlet like mye om å finne riktig følelse som riktig teknikk. Jeg tenker egentlig veldig lite på teknikk for tiden. Er artig å spille golf når jeg slår bra slag gang etter gang etter gang :D
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Nytt liv for furu

Post by spiderboy »

Har også mye mer tro på å stole på følelsen enn på tekniske detaljer. Ihvertfall når man er ute og kan se ballen fly. Innendørs er det greit å terpe teknikk, men så fort våren kommer og rangene åpner synes jeg man får mye mer igjen for å bruke ballflukten til å tune svingen, og finne den svingfølelsen som passer til de forskjellige slagene.
Det er herlig når svingen sitter og man vet man slår bra. Nyt det Furu :) Og ut og spill masse golf og få ned hcp, så syterne slutter å klage på kølletesteren hehe...
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Jeg vil si at jeg slår ballen vesentlig bedre enn mitt hcp tilsier :) Men det skal ned ja og da regner jeg med at folk roer seg ned litt. Må vel ned på 2-3 for at alle skal være fornøyd :lol:

Jeg har blitt flinkere til å tenke - "ok, der er baksvingen ferdig" - i stedet for å vri meg for mye og miste balansen og alle vinkler. Og jeg tørr å slippe meg løs skikkelig for å få en fin release. Har trent mye på release i det siste. Ikke så veldig teknisk egentlig, mer dette med følelsen og å la armene slippe seg løs. Og det funker veldig bra :)

19.7 i hcp i dag. I august skal jeg være under 11 og i løpet av sesongen blir jeg singel :!:
Instagram @christianfuru
koheim
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 15 Sep 2011, 11:02
Hcp: 11

Re: Nytt liv for furu

Post by koheim »

Alle golfere slår ballen bedre enn sin handicap, slik er det bare :D

Høres ut som en god plan det, og hvis du greier å gå ned 7 slag på 2 måneder så vil jeg gjerne ha oppskriften!! ;) Jeg har som mål å komme ned til 12 i år, men enda viktigere er det å bli stabil på 85 slag. Håper å gå på 80 på min hjemmebane i en konkurranse i år (jeg kan bare skrive meg ned i konkuranse)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Nytt liv for furu

Post by furu »

Hvis jeg klarer det så er det mer snakk om to års trening som endelig løsner. Ikke at det plutselig er enorm forbedring i løpet av noen uker.

Oppskriften er at jeg har fått et veldig avslappet forhold til svingen min etter at noen som klarer å spille en bane 3-4 slag færre enn meg har sagt at jeg suger :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Nytt liv for furu

Post by Sharky »

furu wrote: 19.7 i hcp i dag. I august skal jeg være under 11 og i løpet av sesongen blir jeg singel :!:
Go for it! :)
Høres ut som du har noe bra på gang og da er det bare å kjøre på :D
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Til dels store endringer i det jeg gjør på med svingen. Og det fungerer bra. Var ekstremt himmel eller helvete på ferierundene, nå leter jeg etter den berømte stabiliteten. Kunne ikke fortsette slik lenger. Hadde runder på 115 ene dagen for så å spille 80 noen dager senere. Plukket greit med poeng. Har ikke fått lagt inn noen runder enda men regnet på det og er vel nede på 13 et sted. Spilte på godt over 40 poeng på tre runder.

Merker at puttingen har hatt veldig godt av gode treningsforhold. Setter veldig mye nå, også veldig lange putter.

Ellers bestemte jeg meg for å beholde Mizuno JPX 800 Pro settet. Angrer ikke. Det er drømmekøller :D Litt overrasket over at jeg etter litt testing endte opp med S300. Samtidig ikke overrasket, det ser ut til å hjelpe på den litt voldsomme overgangen min.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nytt liv for furu

Post by furu »

Opp og ned her i livet. Litt ned i handicap. 13.3 nå men målet mitt om 8-eller-noe-rundt-der blir vrient. Jeg spiller ikke nok golf og er altfor ofte i dårlig form. Gikk en runde med kaffekannen for en stund siden. Gjorde en del ting som var veldig imponerende. Som f.eks. adressere ballen 2 meter fra der den faktisk lå og bli veldig overrasket når den ikke lå foran meg. Var litt utafor den dagen.

Gjør mye bra på trening. Folk lurer sikkert på meg. Liker å bruke øvelser og ofte ser det grusomt ut. Misser mye men lærer mye. Det må jeg tåle, det er trening.

Under 10 kan gå men da må både tid og form klaffe.
Instagram @christianfuru
Post Reply