Jakten etter birdies

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
laklevel
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 14 Jul 2010, 12:25

Jakten etter birdies

Post by laklevel »

Hei. Etter å ha lest en del på forskjellige "dagbøker" ble jeg inspirert til å dele litt av min golfing. Kanskje noen kan bidra med tips etterhvert.

Noen ord om meg selv:
Bor i Trondheim. Tok kurset i juli i fjor og endte sesongen på 27,3. Hadde stor fremgang med jerna i fjor og prioriterte dette.
I år har bagen blitt utvidet med driver, wood og hybrid er osgå en del i spill.
Målsettingen for denne sesongen er å komme under 20,0 i handicap. Denne synes pt innen rekkevidde.

Status nå er 21,0. Fin fremgang i år også, men sliter med stabiliteten (etter å ha snakket med mange golfere har jeg forstått at stabilitet sliter de fleste med).

OK. Skal ut på Stjørdal i dag og skal oppsummere denne runden etterpå !
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Jakten etter birdies

Post by Solaar »

Velkommen! Alltid morsomt med nye medlemmer på forumet.

PS: Har de fortsatt skinnvest som kleskode på Stjørdal? Stusset litt over det sist gang jeg var der.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Jakten etter birdies

Post by JanB »

Åjada, vi skal nok følge med og analysere spillet ditt. ;-)
Vær tydelig klar over "læringskurven". Den er som en trapp. Først bratt opp, så litt flatt, så bratt opp og flatt igjen.. Slik går det... ikke det at det er likt i tid/mønster som en trapp, men husk at det kommer stunder der det går skikkelig trått.

Du bør også være klar over at desto lenger ned du kommer, desto mer må du jobbe for hver eneste HCP du skal kutte.

Men for å si noe positivt så har du kommet forbi det nivået som det dropper ut mange på. Det betyr at du har bare masse positive opplevelser foran deg. Fortsett og du vil ha mange golfgleder å se fram til.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
laklevel
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 14 Jul 2010, 12:25

2 runder

Post by laklevel »

OK. Ble litt lenger uten nett enn opprinnelig tiltenkt.

Har spilt 2 runder:

14.07 stjørdal: 18 hull og 36 poeng.
Hadde en jevn og fin flyt i spillet, men ingen "høydepunkt". Plukket jevnt og trutt med poeng.
Driver sitter og ok nærspill. Kunne nok ha hentet noen ekstra på putting, men dette var ikke dagen for "gratis" poeng.

17.07 Funäsdalen, Sverige: 18 hull og 35 poeng.
Første gang på denne banen. Veldig bra bane, men også veldig bra bestand av mygg!
Vanskelig å hente inn det lille ekstra da man ikke kjenner banen. Hva kommer bak neste sving ? :-)

Oppsummering:
Spiller på det jevne, men gjør noen kostbare feil her og der. Henter jevnt med 2 og 3 poengere, men en stryk her og der koster for mye !
Utspill sitter jevnt bra (noen driver til venstre, men også mange på FW). Putting sitter også brukbart (1,9 pr hull), men det er på 2. og 3.slag jeg sliter for tiden. Misten litt følelsen med jerna og har fått en tendens til å trekke venstre, skru mot venstre. Gjelder kun jern ! Wooder, driver og hybrider går rett frem !

Var på drivingrange i går. Jobbet med jerna. Går litt bedre, men trekker fremdeles noe venstre.
Forsøkte å redusere hastighet noe og det hjalp, men merker at jeg er usikker på "svingsporet".
For en måned siden satt dette, og nå finner jeg ikke en optimal rytme i baksvingen og får heller ikke 100% balltreff.
Noen tips til hvordan "tenke" svingen for å finne rytmen ?

En ting til, har brukt Callaway HX Bite, men XXL er tomme for denne nå. De hadde den på tilbud. Syntes denne stoppet bra på green og gav god følelse i nærspillet. Andre tips (fornuftig pris da) ?
Hcp nå: 21,0
Start 2010 : 27,3, Mål for 2010: under 20,00
laklevel
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 14 Jul 2010, 12:25

Re: Jakten etter birdies

Post by laklevel »

Solaar wrote:Velkommen! Alltid morsomt med nye medlemmer på forumet.

PS: Har de fortsatt skinnvest som kleskode på Stjørdal? Stusset litt over det sist gang jeg var der.

Nei, tror ikke jeg har opplevd det :D
Hcp nå: 21,0
Start 2010 : 27,3, Mål for 2010: under 20,00
Post Reply