Nummis' Treningsdagbok

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Nummis
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 29 Jul 2010, 12:16

Nummis' Treningsdagbok

Post by Nummis »

Har vært flue på veggen i dette forumet en stund, men nå har jeg bestemt meg for å lage en treningsdagbok her :)

Sesongen begynte bra med fine rette slag, og jeg spilte meg ned fra 33 til 25 hcp. Så for en måndes tid siden begynte shankinga.. igjen! Det virker som shanken er en sjukdom jeg pådrar meg en gang per sesong, og problemet mitt er at jeg ikke klarer å slutte. Det sies at det verste slaget i golf er det du må ta rett etter en shank, og det kan jeg skrive under på. To uker etter at jeg begynte å shanke henvendte jeg meg til youtube i fortvilelse, og kom over denne videoen. Så jeg la om svingen helt, og slagene ble knallbra. Rette og finne slag, og en driver med ca 250m carry.

Men nå vet jeg ikke hva som har skjedd.. jernslaga går venstre og høyre, riktignok uten slice eller hook, men de går hvertfall ikke der jeg sikter, og drivern treffer jeg ikke med en gang. Utrolig frustrerende å være så ustabil.

Så nå har jeg krøpet til korset og bestilt meg en protime med videoanalyse. Denne er allerede i kveld, så jeg håper proen vår kan få orden på svingen min igjen.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Nummis' Treningsdagbok

Post by stooy »

Hei og velkommen! :) Sleger inn den youtube-videoen rett i innlegget jeg ;)
Nummis
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 29 Jul 2010, 12:16

Re: Nummis' Treningsdagbok

Post by Nummis »

Takk for det! :)

Da var protimen med klubbens pro overstått, og jeg har fått masse å trene på. Ønsket mitt med timen var å se på basic sving og hvordan kunne reprodusere det samme resultatet hver gang. Ingen flere baller som flyr til høyre og venstre...

Så proen tok tak i oppstilling, mindre svikt i knærne, mindre svai i ryggen og det å rotere om senterpunktet på kroppen. Og spesielt det å få hoftene med i baksvingen. Sto på rangen i noen timer etter timen, og begynte å få til noen slag. De slagene jeg fikk til hadde en skikkelig draw, og landa på eksakt samme sted hver gang. Jeg synes kanskje det mangla litt på lengden, men det håper jeg kommer når jeg blir mer komfortabel med slagene. En annen ting jeg merket meg var at de treffene som gjorde at ballen fikk en bra ballbane, var at treffet ikke føltes spesielt rent. Det føltes som topping mer enn at kølla glir pent gjennom ballen. Det er kanskje slik når man slår draw slag? Ellers så blir det bedre etterhvert som jeg får trent mer.

Ellers så har jeg familie som kom hjem fra statene i dag, og de hadde med seg to nye køller til baggen min.
Taylormade Raylor hybrid, 22 grader. Fikk til et par gode slag med denne, og jeg tror den vil være veldig god så fort svingen sitter!
Oddyssey White Ice #1. Fra før hadde jeg en dårlig balansert billig putter, så dette var en kjempeoppgradering. Føltes knallbra, og det trengs, for jeg har mye å hente på kortspillet!

I morgen blir det 9 eller 18 på Kongsberg Golfbane, gleder meg!
Nummis
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 29 Jul 2010, 12:16

Re: Nummis' Treningsdagbok

Post by Nummis »

Vært ute å gått ni hull på Kongsberg i dag, og med tanke på at jeg lærte en helt ny sving i går synes jeg det gikk overraskende bra. Får til en del bra slag som får en god draw. Merker stor forskjell på de slagene jeg får til og de som treffer dårlig. Nå gjelder det bare å få trent mer slik at jeg får til en bra sving hver gang.

Hull 1 (Par 5), stryk: Starter bra med å hooke to baller ut i roughen. Finner ball to, sender denne rett over i roughen på andre sida.
Hull 2 (Par 3), 4 slag: Godt treff på ballen, men den får litt for mye draw og lander 2-3 m venstre for greenen. Chipper inn og bruker to putter for bogey.
Hull 3 (Par 4), 7 slag: Skyter første ball ut i skogen til høyre, elendig treff. Provisoriske utslaget får en kjempefin draw og lander midt i fairway.
Hull 4 (Par 4), 5 slag: Dårlig utslag, men triller frem til fairway. Treffer greit på slag to, men kommer ikke opp til greenen. Nytt innspill lander bak greenen. 1 chip og 1 put i koppen for bogey.
Hull 5 (Par 4), stryk: To dårlige utslag, plukker opp
Hull 6 (Par 4), 4 slag: Får til et kjempebra utslag med hybriden. Og lander 2m unna pinnen på utslaget. Bommer på birdieputten, men senker for par. Bra hull!
Hull 7 (Par 3), 5 slag: Greit utslag med 8i, men treffer til venstre for greenen. Roter med to chipper, og får dobbel bogey.
Hull 8 (Par 4), 8 slag: Kort utslag med hybrid. Andre ballen havner i vannet osv....
Hull 9 (Par 5), 7 slag: 50meters utslag og ølball. Treffer greit på de neste slagene og ender på dobbel bogey.

13 poeng. Helt ok.

Ny runde i morgen, og da blir det 18 hull.
Post Reply