Mr. Slice mister slicen

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

Årets første tur på rangen i går - jern 7-9 sitter så noenlunde, litt mer ustabilt med 6 og særlig 5 - men stort sett bra retning selv om lengden ikke var noe særlig. Og ett og annet kanontreff der alt stemte. Har hatt en del runder på Bergen Golfsenter gjennom vinteren, og tror nok det har gitt litt resultater.

På simulator har jeg blitt noenlunde venner med driveren - ute i virkeligheten funket det ikke like bra. Det var forskrekkelig mye slicing.

Godt å slå ute i friluft igjen - men det blir nok mest simulator i noen uker til ennå, før banen åpner.

Gikk ned fra 54 til 37 i hcp i fjor - det blir vel neppe tilsvarende nedskriving i år, men må vel iallfall klare å krysse den "magiske grensa".
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

Har hatt en protime - han hadde ett og annet å si om svingen min, gitt. (Surprise!) Stort sett rimelig greie ting å rette på, så han ble fort fornøyd med endringene: "Sånn ja, mye bedre. Nå er oppstillingen bra, du vrir opp bedre i baksvingen, du kommer på et mye riktigere spor - bare så synd at du ikke treffer ballen". Det dundret i matta og kakket på toppen av baller og traff tær og hæler i hytt og vær. Men joda, under trening nå i etterkant kommer det stadig oftere et deilig, skarpt klikk og ballen går dit den skal - før det plutselig er bare tull en periode igjen. Vet jo fra før at det gjerne blir en masse rot etter protimer, når en prøver å øve inn endringer. Men fy så frustrerende.

Jeg vet jeg slår riktigere nå - men sant å si, det går verken rettere eller lengre, selv når det treffer riktig... Blir vel neste protime det, tenker jeg...
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
Pan
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 23 Nov 2010, 19:59
Hcp: 22,1
Hjemmeklubb: Meland GK
Location: Nordhordaland

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Pan »

Kjenner meg igjen Mr.Slice :D Tren og tren og ikke tenk på hvor langt ballen skal gå :) Tenk bevegelse lettere sagt enn gjort vet alt om det :D Hils Greenkeeperen på Sotra,han har sett meg i akson i fjor Lykke til videre :)
HC start 2012 35,5 nå 22,5 Målseting 2012 HC 21 endte på 22,1
Callaway Razr Fit
Titleist AP1 712 PW-4
Taylor Made RBZ 5 W
Ping G20 5 hybrid + 5 Callaway Razr 5HL hybrid
Titleist Vokey 50 + 56+60 Scotty Cameron Studio Select
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

Jeg har sluttet med golf. Etter gårsdagens runde har jeg omsider innsett at det å flytte den fordømte ballen fra utslagssted til hullet med et såpass lavt antall slag at en kan være bekjent av det - er vanskelig. Å gjøre det 18 ganger, slik at det samlede antallet slag er såpass at en kan våge å si det høyt, er klin umulig. Så - jeg har sluttet med golf.

Jeg begynner igjen kl. 17:00 i ettermiddag...
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by vBildoy »

Haha. Jeg kjenner meg igjen. Kan det være hjemmebanen vår som er den stygge ulven? :D
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

Alle ulver/golfbaner er like slemme. Ondskapsfulle hullplasseringer, fullstendig unødvendige sandbunkere og vannhindre og buskas og trær og bergvegger og lumske, overnaturlige vesener som bor i roughen og spiser baller. Ballene selv er forhekset og blir overtatt av onde demoner som tvinger dem til å skifte retning på uforutsigbart vis midt i flukten, eller styrer dem unna hullet på greenen. Noen hull har et usynlig lokk, slik at ballene triller rett over. Det er ren galskap å begi seg ut på slikt.

...Tror ikke jeg ser deg på lista til herregolfen i dag, vBildoy? Vi er som regel litt få i handicapgruppe D - så det ville være kjærkomment med noen flere. Det pleier å være trivelig.
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by vBildoy »

Har tenkt tanken på å være med. Virker som en trivelig anledning til å spille golf. Men oppstart klokken 17 er litt tidlig (jobber på sandsli).
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by g0bben »

Mr. Slice wrote:Alle ulver/golfbaner er like slemme. Ondskapsfulle hullplasseringer, fullstendig unødvendige sandbunkere og vannhindre og buskas og trær og bergvegger og lumske, overnaturlige vesener som bor i roughen og spiser baller. Ballene selv er forhekset og blir overtatt av onde demoner som tvinger dem til å skifte retning på uforutsigbart vis midt i flukten, eller styrer dem unna hullet på greenen. Noen hull har et usynlig lokk, slik at ballene triller rett over. Det er ren galskap å begi seg ut på slikt.
:lol:
Sanne ord dette her ja!

Du får ha lykke til på neste runde da :mrgreen:
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

:lol:
Sanne ord dette her ja!

Du får ha lykke til på neste runde da :mrgreen:
Takk, takk. "Neste runde" var i går, og gikk faktisk ikke så verst. Hvis bare ballene mine ikke hadde vært så livredde for å falle ned i trange hull, ville det blitt riktig bra...
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by vBildoy »

Er det slik at de herreturneringene starter 17.00 eller er det fra 17.00 og utover?
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

vBildoy wrote:Er det slik at de herreturneringene starter 17.00 eller er det fra 17.00 og utover?
Starter vel vanligvis (alltid?) 17:00 ja. Det er shotgun-start, dvs at det starter grupper på alle hull samtidig. På noen hull starter det også en gruppe 17:10, avhengig av hvor mange som er påmeldt.
(Jeg ble sittende fast i bilkø i går, og rakk ikke første hull - som typisk nok var ett av dem lengst fra parkeringsplassen. Kom pesende idet gruppen var i ferd med å gå av greenen. Greit nok - førte stryk på det hullet, noe som lett kunne blitt resultatet om jeg hadde spilt det uansett). Fikk pusten igjen såpass at jeg gjorde en hederlig innsats på neste hull. Du har sikkert ikke lenger eller mer saktegående kø enn det jeg har, vBildoy - du rekker dette, iallfall om du bruker min variant fra i går. Ses neste mandag?)
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by vBildoy »

Kanskje vi sees. Har jo strengt tatt muligheten til å gå tidligere om jeg ønsker. Lover ingenting, men skal prøve :)
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

En liten oppdatering:

36 i handicap nå. Heretter er det alvor... 8-)

Ellers: Jeg tror jammen jeg HAR mistet slicen. Til gjengjeld dukker det stadig opp en til dels vanvittig hook. For de som er lokalkjente (og ganske mange her er jo det...): Fra utslaget på hull 8 på Sotra havnet jeg i fin chippeavstand til greenen på hull 1 her for noen uker siden... I overkant flaut.

Og: hybridene mine virker ikke. Fullstendig lotteri - det kan gå snorrett og rimelig langt, men oftest blir det hook og duffing og annen elendighet. Faktisk mer stabil med driver enn med hybrider (wood har jeg gitt opp - og har ikke bruk for det heller, om bare hybridene kunne oppføre seg).
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

Jeg - en jålehandicapper.

Jepp - jeg har jålehandicap for tida. På 34,7... :roll: :lol: . Etter at jeg omsider kom ned i reelt handicap, hadde jeg et par bra runder og skrev meg ned litt videre. Trodde faktisk at nå hadde det løsnet.
Men nei... De siste rundene har stort sett vært bare tull. Slice og mistet ball og fireputting og duffing og topping og fandens oldemor. Patetisk, rett og slett. Så jeg topper det hele ved å la være å registrere scoren i Golfbox etterpå.. Bad boy. (Lover å begynne å registrere igjen, snart... Men det var bare så morsomt å endelig kunne skrive et hcp-tall lavere enn 35...)

Merker at det faktisk irriterer meg at jeg spiller så dårlig for tida - og det liker jeg ikke. Jeg har alltid hevdet at "Golf er gøy selv når det går dårlig. Når det går bra er det kjempegøy". Derfor strider det mot hele min golf-filosofi når jeg nå faktisk er like i nærheten av å ikke synes det er noe særlig gøy lenger.

...Stikke en tur innom drivingrangen på veg hjem fra jobb i dag, kanskje? Prøve å se om køllene og jeg kan komme til enighet om hvordan vi skal få den hersens ballen til å fly dit den skal?
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by sleggen »

Mr. Slice wrote:En liten oppdatering:

36 i handicap nå. Heretter er det alvor... 8-)

Ellers: Jeg tror jammen jeg HAR mistet slicen. Til gjengjeld dukker det stadig opp en til dels vanvittig hook. For de som er lokalkjente (og ganske mange her er jo det...): Fra utslaget på hull 8 på Sotra havnet jeg i fin chippeavstand til greenen på hull 1 her for noen uker siden... I overkant flaut.

Og: hybridene mine virker ikke. Fullstendig lotteri - det kan gå snorrett og rimelig langt, men oftest blir det hook og duffing og annen elendighet. Faktisk mer stabil med driver enn med hybrider (wood har jeg gitt opp - og har ikke bruk for det heller, om bare hybridene kunne oppføre seg).
Haha, satt å leste gjennom tråden din og kom over denne! Må ha vært en kraftig hook for å treffe så godt mot hull 1 :) Kjenner meg igjen i mye av det du skriver!!
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

Var innom rangen og slo et par bøtter i dag. Når det treffer ordentlig, går det nesten litt for langt - i den forstand at slår jeg slik på banen, må jeg endre køllebruken på de korte hullene, ellers går det forbi greenen. Ikke så ofte det treffer perfekt, da... Toppede baller hopper og spretter et stykke de også, og da trenger jeg ikke endre noe... Ikke når kølla hilser på matta før ballen, heller. Og den gjør jo gjerne det. Så har vi jo da noen baller som stryker fint og elegant av gårde, og så plutselig kommer på at de vil en tur ut til høyre. Laangt til høyre. Men, jo, det var vel en noenlunde respektabel andel av slagene som gikk noenlunde rett og med brukbar til god lengde. Kanskje jeg ikke skal gi opp dette helt riktig ennå, likevel.
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

@sleggen: "Fin chippeavstand" var kanskje en liten overdrivelse - men, njo, innenfor rekkevidde for en litt lang chip, absolutt. En hook av en annen verden var det, ja...
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by sleggen »

Var på rangen i dag jeg også (i går i følge klokkeslett). Hadde samme feeling som deg. Om jeg treffer på samme måte må køllevalget justeres. Det var riktig nok litt vind i dag som kan ha lurt oss litt :)
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Mr. Slice »

Tenkte det er på tide at jeg også gjør som de store gutta, og legger ut et referat av en runde. Så her kommer det, en 9-hulls runde på Sotra, i går 23.6.:

Hull 1 - Par 3 95 meter
Utslag PW til høyre, feil side av veien – men spratt inn igjen og ble liggende like ved greenen. Småpen chip, putten gikk i – Par.

Hull 2 - Par 3 121 meter
J9. Alt for lav ballbane, trillet over greenen og ble liggende i tjukt gress i bakkant. Chippen var perfekt, ballen ble liggende nesten på hullkant. Tap-in – Par igjen. Begynner å se lyst på livet.

Hull 3 - Par 3 123 meter
Ballen går over haugen til venstre, men vanskelig å se hvor langt. Har dårlige erfaringer med slike, så slår en provisorisk for sikkerhets skyld. Den havner greit nederst i bakken mot green. Finner den første i flishaug inn mot berget. Litt trangt, men tålelig grei chip. To-putt, bogey.

Hull 4 - Par 4 246 meter. Oppoverbakke mot dogleg høyre inn mot green
Utslaget (H3, var det vel) er helmiss, spretter så vidt forbi dametee, blir liggende i buskas, inntil en rot. PW ut til fairway. Tar 8-jern og slår for langt, forsvinner i rødt bak fairwaylomme øverst mot doglegen. Dropp, PW inn mot green - treffer green og spretter til venstre, i flishaug. Chip blir litt kort, to putter. 8 slag. Jaja, den måtte jo komme.

Hull 5 - Par 4 253 meter.
Bruker driver – shanker ut i småskogen. Ny ball – enda verre shank. Tar til vettet og tar 5-jern – dårlig utslag, men tross alt i fairway. 9-jern over haugen, den treffer nederst i bakken foran greenen – og triller ut i rødt, nedover gangstien mot hull seks. Dropp, chip som blir liggende et par meter fra hullet, To putter – ti slag. (Skriver 9). Vurderer å slutte med golf.

Hull 6 - Par 3 110 meter
J9. Ikke verdens vakreste utslag, men havner greit i kortklipt område foran green. Chip blir litt for kort, Putten går forbi, returen sitter. Bogey. Skal ikke slutte med golf likevel.

Hull 7 - Par 4 314 meter. Utslag over vann, der det bor en ballspisende draug. (Helt sant).
Driver – megaslice eller push eller hva en skal kalle det - havner oppe på fairwayen til hull 2. Ny ball – litt kort, men ligger iallfall i fairway. 8-jern videre - ligger greit, men duffer neste slag og kommer bare til bunnen av bakken opp mot green. AW opp til green – blir for lang og havner helt i bakkant, flagget står langt framme. Laang putt som heller nedover – lykkes rimelig bra og setter andre putt. 8 slag. (Ganske bra på andre ball, egentlig...)

Hull 8 - par 3 160 meter
3h. Greit nok slag, litt mye til høyre - blir liggende litt krøkkete like bak stein/einerbuske. Pitch til green – litt lang, triller inn i gresskanten i venstre bakkant. Bruker putter, havner en drøy meter fra. Bommer! Setter returen - 5 slag. Riktignok ”mitt par” på dette hullet, men irriterende å misse slike korte putter.

Hull 9 - Par 3 150 meter
6j – et nær perfekt utslag, blir liggende et par meter fra greenen. Fin chip – rimelig grei avstand til hullet. Misser putten her også. Setter andreputten. Fire slag og bogey (Men har to tildelte slag her, så tre poeng likevel, og bør vel være fornøyd...)

Samlet: 48 slag, 15 stablefordpoeng.

Oppsummering: Ikke helt ille. Hadde flere fine chipper (Har trent på det på fellestreninger i det siste, kan det være en sammenheng der?). Bare tull å bruke driver på hull 5 (Men har fått det veldig bra til noen ganger, og håper stadig å lykkes igjen…). Hva i all verden er det som skjer med de korte puttene som stryker forbi? Blir nonsjalant når det ser for enkelt ut?

PS:
Gikk en 9-hullsrunde i dag også. Den snakker vi ikke om.
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Mr. Slice mister slicen

Post by Grønne greener »

Er det SÅ stor forskjell på hull 8 og 9 at du må bruke hybrid på det ene hullet og kun 6i på det andre? Mener å huske at jeg selv bruker 5i og 6i?
Post Reply