Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var på Borre i dag. Fast bestemt på å få til driver,sette meg i spill i fairway,konse på grep,oppstilling,tempo etc.

Litt ruskete på hull 1 etter å ha vært i fairwaybunker,men en fantastisk birdie på hull 2 veide opp for det. Går ikke gjennom alle hullene,scorekortet er registrert på scangolf og mulig å se for de som er med i golfsnakk.no gruppa.

Spillte veldig bra golf,lite feilslag,foruten en tur i vannet på hull 6. Tre strake par på 9,10 og 11 er over all forventning. En perfekt sand-save på 10`ern. Spillte god bogey golf hele veien,og dagens første skikkelig skjeve utslag kom på hull 16,fikk "redda" en db etter å ha jobba hardt i roughen. God avslutning også.

Traff "bare" 50% av fw,og hadde 5 greentreff. Putta bra,chippa ganske bra,slo noen fantastisk bra innspill fra 60-80m med LW. Men egentlig mest fornøyd med alle de gode utslagene,til tross for lav fw prosent treff. Slo mye langt og rett med driveren,gode utslag med 3wood,ganske bra med lange jern.

Alt i alt en meget god runde,88 slag er klart bestenotering på hjemmebanen. Og beste score noen gang på par72 bane. 42 poeng gir nedskriving til 15.4hcp

Gikk av banen med et smil i dag...god følelse...spesielt den jeg hadde når jeg var bare 9 over etter 11 hull,med de tre strake par`ene i ryggen

Golf er moro :D
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by sumo »

bra nedskrivning kevin :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Solum golf nylig. En bane som ikke er altfor vanskelig eller lang. Gikk på 86 slag og fikk 36 poeng. Meget bra runde,godt fornøyd med alle deler av spillet. Puttinga kunne vært bedre,men forholdene var ikke spesielt bra så det var vanskelig. Slo rett og langt med driver/3wood fra tee,men traff ikke for mange greener selv om jeg lå godt an flere ganger.

Høydepunktet var kanskje på det 198m lange par 3 hullet,ut med 3wood til midt på green,rulla til 3m fra pinnen. Putten hoppa og spratt litt og svingte unna hullet,enkel par. Herlig å slå så godt med wooden.

14 over par er faktisk det beste jeg har gjort noen gang,eller tangering av det egentlig. Synd det blir mindre spilling pga været for tiden,men håper å holde det i gang
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har spillt en dårlig runde på Borre og en 9hullsrunde på 9hullsbanen,begge med dårlig resultat egentlig. Har ikke vært så opptatt av å score bra nå,jobber med driveren. Tør å bruke den mye mer enn før,og det sitter ganske bra,mye bedre enn tidligere i sesongen. Fw treff har ikke blitt bedre,men får utslagene mye lengre fram i banen. Ganske fornøyd med den delen. Men spiller for sjelden nå til at det skal være stabilt bra gjennom hele spillet.
I morgen blir det runde på Evje,og mandag blir det en runde i sør-sverige. Uka etter skal jeg til USA,så det blir litt golf nå de nærmeste 2-3 ukene allikevel. :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Starta bra med en enkel par på hull 1 i dag,greentreff og 2 putt. Faktisk så traff jeg med birdieputten men den hoppa ut,litt for hard. Etter det gikk det litt i rykk og napp. Driveren satt ganske bra,slo ganske rett og langt. Men det var nærspillet og spesielt puttinga som svikta. Det ble mye bedre på backnine hvor jeg spillte 8 slag bedre og spillet fløt på ganske bra faktisk. Greit fornøyd med antall GIR i dag på 4 stk,FW treffet var litt under pari med 42%...men ikke så opptatt av det,ballen rulla ut i semi-rough flere steder og hadde like bra leie som på fw. Men puttinga svikta meg i dag,var minst 5 slag for dårlig der i dag. Var litt for aggressiv i starten og putta for langt,men etterhvert ble jeg litt for puslete.

98 slag og 27 poeng er ikke bra nok egentlig,men nå spiller jeg sjelden så jeg er brukbart fornøyd. 45 slag på siste 9 var konge..og 98 er pers på Evje. Kommer garantert tilbake manger ganger neste år,digger banen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Vært og spillt på Rya ved Helsingborg,og det gikk ganske bra. 89 slag og 34 poeng. Gikk på 42 slag på første 9,svært godt fornøyd med det. En herlig birdie på hull 2 som målte 113m for dagen(litt kortere enn vanlig),ut med PW og landa 3m bak pinnen,spant 1,5m tilbake. Satte putten midt i :D

Traff svært få fairways i dag,driveren var ikke min venn i dag. Men holdt ballen i spill og ute av trøbbel. Nærspillet var mye bedre enn på lenge. Innspillene var bra,bra putting. Spillte svært bra på par 3 hullene,2 over på de 5 hullene og det tapte jeg etter en bunker tur på hull 6. Litt få greentreff,men var ofte på fringen på innspillene,kunne fort vært 4 stk til. Gikk litt tyngre på siste 9 da det regnet mer og det ble litt tyngre i bakken,noen steder litt vann som sinket ballen litt på puttene.

Alt i alt en meget bra høstrunde,og klar ny pers på Rya :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har vært og spillt årets siste runde på hovedbanen på Borre i dag. 3 plussgrader på det meste,men med gode klær så går det fint å spille i såpass kaldt vær.

En meget bra runde faktisk. 45 slag ut med par på hull 6 og 9 som høydepunkter. Litt rufsete start på siste 9,men serien par-birdie-par på hull 15,16,17 var helt rå og sikret 47 på siste 9. Altså 92 slag,og det ble 36 poeng. Stort sett godt fornøyd med det meste,foruten scorene på par 3 hullene,der var jeg ikke god nok i dag,dårlige utslag skyldes det

Dagens høydepunkt var birdien på hull 16. Ut med driver ca.200m,lite rull i bakken. 2.slag med 3h ca.170m. Innspill fra 119m med 8`er jern(litt motvind). Lander pin-high og 3m til venstre for flagget. Putten settes midt i koppen for min første birdie på dette hullet noen gang :D

Stats:
Putter 1,833 (33)
Puts pr. GIR 1,75
GIR 4 (22,2%)
GIR+1 10 (55,6%)
Fairwaytreff 8 av 14 (57,1%)
Scramble/greenbom 1 av 14
Scramble/fw.bom 3 av 6
Sandy 0 av 2 (0%)
Chipsave 3 av 9 (33,3%)
Tilleggslag 1

scorekortet kan sees på scangolf-gruppa vår
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Sticho »

Grattis med finfin fugl! :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Dallas Cowboys golf course i dag. Hadde leiesett,callaway x-22 med Diablog driver/3wood og 3H...samt en odyssey bladputter jeg aldri fikk taket på.

Begynte utrolig bra med en fin par på hull 1,par5 hull hvor jeg var på green på 3. Så hull to gjorde jeg en sandsave for par. Deretter gikk det litt opp og ned,spesielt på de lange par4 hullene. Og puttinga var dårlig,fant ikke ut av den putteren helt. Avsluttet meget bra igjen. Hull 17 par3 på 181yards,slo ut med 3H og landa midt på green,2m fra pinnen,hullkant ut og enkel par. Hull 18 som er par5 hadde jeg 140 yards igjen på innspillet og litt motvind,slo inn med 7`er jern og landa 1m foran pinnen,ballen hoppa bare litt fram og la seg 10cm fra hullet,se bildet
Image

Gikk på 93 slag,skal bli 31 poeng. Helt greit det. Litt for mange dobblebogeys og dårlig putting. Ellers var jeg meget fornøyd. Skal skrive mer om banen under baner i utlandet :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by furu »

Fin runde det kevin. Ukjent bane og ukjent utstyr, blir ikke mer utfordrende enn det. Skjønner hvorfor du tok bilde etter det slaget :D

Regner med at det er litt spesielle regler siden det er Cowboys sin bane. F.eks. tillatt med taklinger på fairway?
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Etter en 96 runde på Cowboys banen andre gang,var det stor overgang å komme hjem og spille. Forrige helgs runde på Larvik må forbigåes i stillhet,den var katastrofalt dårlig.

I dag satt spillet bedre,driveren var veldig solid. Traff ikke mer enn 50% av FW,men var stort sett alltid i spill like ved. Hadde mange lange og gode innspill men det ble ikke mer enn 3 stk GIR. Mest fornøyd var jeg nok med hull 7 hvor jeg spillte inn fra ca.180m (par5) og lå 3m fra pinnen,ble en enkel par etter å ha bomma birdieputten med 10cm for kort.

Satt ikke så bra på par 3 hullene som jeg hadde villet,utslagene var for dårlig. Var ofte i bunker også,men behersket det mye bedre denne gangen.

Puttinga var også helt grei,litt dårlig uttelling bare når jeg hadde birdiesjanser.

Ble "bare" 26 poeng,men det var ikke hovedfokus i dag. Fokus var å få til drivene,og få tilbake noe av den gode ballkontakten igjen...lyktes brukbart med det

Er ganske fornøyd med at det er mulig å spille golf på så fine forhold 27.11.....når jeg tenker meg om spillte jeg faktisk Larvik i fjor og på nøyaktig samme dato :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte 9-hullsbanen på Borre lørdag morgen. 6+ grader og relativt lite vind,lettskyet og pent vær. Ingen snø eller frost. Herlig

Det er matteutslag,og vintergreener. Noe som gjør banen endel kortere enn normalt,men det er ikke lett å chippe/putte på litt humpete underlag.
Utslagene var utrolig bra denne dagen,brukte hybriden mye fra tee,mens på par3 hullene ble det ofte en wedge. Med litt bedre chipping/putting kunne jeg lett gått ned mot par på første 9,men var 6 over halvveis. På siste 9 satt det som ei kule og gikk de på par,hadde mange gode birdiemuligheter. Endte 6 over totalt

Betyr kanskje ikke så mye siden det er provisoriske greener og matteutslag,men morsomt å få det så godt til. Gir god inspirasjon til å trene godt innendørs i vinter :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var i vestfold golfhall i går. Jobba med oppstilling,rolig og myk sving med fin avslutning hver gang. Trente med 6-PW jern,samt med GW. Dro nytte av ei ung jente som hadde så fin sving(se treningstips),og jobba med å få til like rolig og fin sving...med ganske bra hell.

120 baller ble slått,ganske godt fornøyd med økta.

Var uheldig i dag under flytting av en veggseksjon og mista en tung hylle ned på vrista....det var j..... vondt :evil: Foten har verket i hele dag,men etter samtale med lege på tlf tok jeg sjansen på at det ikke var brudd. Men blir jeg ikke bedre må jeg på røntgen....håper ikke det
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by furu »

Is på vristen kevin. Du har sikkert rikelig med forsyninger til kaldt omslag utenfor døren :D Men seriøst, is det første døgnet hjelper garantert dersom det ikke er brudd men kun støtskade.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Joa,tok det som var nærmest...en pose frosne jordbær. Det hjalp etterhvert. Men smerten har kommet tilbake i kveld,etter å ha gått litt på foten med vintersko. Kan hende at det ikke var så bra. Får se i morra,er skikkelig krise hvis det er brudd. Men håper på det beste
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har spillt på simulator 2 ganger i det siste,hvor spillet ikke har vært spesielt bra. Merker at man spiller for lite,dårlig balltreff og stakato sving. Putting er greit.
Må nok komme meg litt oftere på trening,og spilling på simulator.

Men det er morsomt uansett,gleder meg til det finnes åpne baner et sted....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var på Østfold golfsenter i går og skulle spille simulator med 2 kompiser. Varmet opp med en bøtte baller og traff ballen bra.
På simulator spillte vi Pebble Beach,som oppladning til neste ukes Pebble beach turnering på pga touren :D
Startet litt ruskete,spesielt nærspillet som chipping og korte pitcher. Men etterhvert spillte jeg veldig bra,meget bra fra tee,spesielt med 4`er jernet. Hadde flere utslag som var over 200m og midt i fairway,virkelig gode balltreff. På slutten så det ut som jeg skulle gå ned mot 92-94 slag,men toppa innspillet på hull 18 og den gikk over greenen og ut i vannet,etter det rota jeg meg bort rundt greenen og gikk på 99 slag.

Men tar med meg den gode følelsen,spesielt fra tee. Og hadde mange gode innspill fra 60-120m med forskjellige køller. Ingen birdies,men noen par. Aldri i mye trøbbel utenom på siste hullet.

Håper det ikke blir så lenge til neste gang :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har vært og spillt simulator igjen i dag,spillte Pebble Beach igjen. Gikk 99 slag. Ingen spesielt bra runde,men siste 9 var betraktelig bedre enn front. Hadde 3 par inkl en flott par på hull 18. Men hadde noen dårlige slag,og var nede på stranda på et par av hullene. Litt dårligere følelse enn sist selv om scoren var den samme. Putta og chippa bedre,men var ikke like stødig fra tee. Tiden er inne for å ta en pro-time snart,trenger noen sånne nå.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by JanB »

Velkommen til Costa Blanca. Du får første protime gratis !!!
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Skulle gjerne reist,men finansene og familiesituasjonen gjør det vanskelig dessverre.
Post Reply