Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Etter en dårlig runde forrige uke tok jeg meg en 9-hulls treningsrunde i begynnelsen av uka. Her fokuserte jeg på wedge innspillene fra 110-0m,og hvordan få til 21graders hybriden som erstatter 3`er jernet for godt(tror jeg). Innspillene er bombesikker med wedgene. Og endelig fikk jeg til hybriden,brukte den fra tee flere ganger og fikk opp utslag på litt over 200m noen ganger,og kunne også forme litt med draw og fade..herlig følelse.

I morges dro jeg ut før det ble lyst,dvs jeg gikk ut på banen kl.0535,da var det lyst nok. Lett oppvarming og så var det å prøve Borre fra hvit tee for første gang,første gang fra hvitt noe sted :lol: Spillte svært stødig,tok ikke store sjanser,fokuserte på å finne riktige avstander,legge opp en strategi for hvordan jeg skal spille fra hvitt i klubbmesterskapet. Det fungerte strålende,noen dårlige slag ble det jo men er superfornøyd med å gå første 9 på 46 og siste 9 på 47,altså 93 slag. Det gir 39 poeng,men ingen nedskriving siden jeg spillte alene. Satt stort sett bra fra tee selv om jeg traff lite fairways,var aldri i store problemer. Var viktig å finne ut hvilke køller man skulle bruke på par 3 hullene som ofte er 10-30m lengre enn fra gult. De spilte jeg svært godt,og gikk kun 2 over par på fire stk par3 hull. Spillte ikke par 4 hullene så godt som jeg gjerne skulle ha gjort,men noen av de er fryktelig lange fra hvitt. Gikk par 5 hullene kun 4 over også så det er strålende. 33 putter godkjent,selv med svært få GIR. Holdt meg unna bunkerne helt.

Stort smil om munnen,gleder meg til å spille fra hvitt igjen et par ganger til før KM :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte i Sande i går og spillet satt greit i starten. Men etterhvert putta jeg svært dårlig,kombinasjon av usikkerhet og svært ujevne greener. På hull 9 dro jeg to baller OB til høyre og karret meg inn på 9 slag(par5) etter å ha satt chippen i koppen fra 8m. Siste 9 ble mye bedre,faktisk 6 slag bedre. Da var jeg jeg jevnere,men slet fortsatt litt med greenene. Endte på 88 slag,24 over par. Hadde håpet å gå under 80,og hadde jeg unngått den 9`ern og de 5-6 missede puttene så hadde jeg vært der. Traff mye fairways og var ikke i noen bunkere. Scora dårlig med poeng men det er ikke så viktig. Håper på et par runder denne uka også. Har 6 uker pappaperm nå,så jeg får se å få spillt sene ettermiddager og evt helga. Under 2 uker til klubbmesterskapet.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

I mine forberedelser til KM var jeg så uheldig å få omgangssyke sist helg,og var dårlig i 2dg + ganske slapp i 2dg til. I går var energien litt tilbake selv etter litt nattevåking med en datter som ikke ville sove.
SÅ i går skulle jeg spille hovedbanen for å legge de siste planene for spillet mitt til helgen. Men det var så mye kø da jeg skulle ut på ettermiddagen så jeg gikk heller 9-hullsbanen en sløyfe. Der var greenene luftet og dresset og vanskelig å putte på. Men fokus var det lange spillet og fra tee. Driveren fikk være med endelig. Slo kongedriver på hull 1,3 og 4. Veldig fornøyd. Resten av spillet var også bra og gikk på 43 slag,noe som er personlig beste på 9 hull der. SÅ var det kø ved tee 1 igjen,mens det var ledig på hovedbanen så jeg gikk dit for å spille den gamle frontnine(hull 1,2,3,4,5,15,16,17 og 18).

Stillte meg opp på hvitt og slo en snorrett drive ca.225m uten noe særlig rull. Og inn på 2 fra 170m slakt nedover med 4`er jern....herlig start. Gjorde par også på hull 2 etter en ny bra drive,strålende 2.slag og innspill fra 150m. Havna i bunker,bra bunkerslag og en nydelig sand-save. Etter det ble det bogey,bogey,dobbel-b,dobbel-b,bogey,bogey,bogey. 9 hull på 48 slag. Litt dårligere enn de første 9 men på tøffere bane.

Konklusjonen er at driveren satt til de tider veldig bra,men må ha en kveld på rangen til å finjustere litt. Innspillene fra 120m-80m og inn er fortsatt beste del av spillet mitt.

Lørdag morgen er det KM...36 hull lørdag og 18 på søndag...fra hvitt...blir tøft :lol:
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Stiffa »

Så du valgte driver på hull 1 (på gamle back), er ikke det litt dristig? Hvilken linje valgte du da. Høyre eller venstre for bjørken?
Jeg pleier å slå ut med jern der, det pga det nevnte treet og som oftest tykk røff til høyre.
Titleist bag med
Driver Titleist 910 D3
Wood Titleist 910 F4
Hybrid Titleist 910 H3
Jern Callaway X-forged (PX 5.5)
Wedger Titleist Vokey 54 + 58
Putter Scotty Cameron Del Mar
Baller ProV1
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

He he,ja jeg går vanligvis også med jern der pga bjørka. Men siden runden i går var for å trene med driver så prøvde jeg den der også,starta til venstre for treet men den lille faden på slutten gjorde at den tok i toppen venstre side,ville nok havna godt nede på plata der men datt ned til venstre for stammen,og måtte legge opp for neste. Blir litt for risky innspill derfra. Har gått til venstre flere ganger før og vært hele nede ved vannkanten nesten et par ganger,men så bra treff drømmer jeg om fortsatt. Pleier som sagt å spille safe der :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Hadde store forhåpninger om å spille godt i helgens KM,men det ble ei trist helg.
På 1.runden lørdag begynte jeg brukbart,og unngikk de store krisene. Etter 55 slag på første 9 så ble siste 9 er en katastrofe. Utslagene satt ikke og det gikk utrolig mye baller. Endte opp med 14 slag på hull 12 bla :evil: . Gikk på 123 slag
Noe av grunnen var nok vinden,har aldri spillt i så kraftig vind og den var svært vanskelig å mestre,spesielt når jernslagene ikke satt skikkelig heller.

På runde 2 samme dag begynte jeg også bra,og her klarte jeg å fullføre med stil. 104 slag er sånn passe godkjent for meg fra hvit tee. Det blåste fortsatt sjukt mye,noen ganger blåste ballen nesten av greenen,som var utrolig raske. gikk på 51 ut og 53 inn,noen blemmer var det men spillet satt bra til tider. Eneste skår i gleden var at jeg fikk kjenning med ei vannblemme. Planen min var å bytte sko og sokker mellom rundene,men pga litt lite tid prioriterte jeg å spise. Det var dumt,og det blir jeg straffet for nå...beina er utrolig vonde.

Søndagen ble ingen god affære,beina var vonde og ryggen stiv som en påle. Starta bra,men så rakna det allerede på hull 5. Klarte aldri å finne tilbake,sleit med å gå skikkelig. Men tenkte at jeg ikke kunne bryte til tross for smertene. Jeg gikk sammen med en annen spiller og det ville ikke vært fair ovenfor han. Ble tidenes dårligste runde,og ikke noe å si mer om.

Oppsummering: jeg avvek fra min opprinnelig game plan flere ganger,ved å ikke spille strategisk der jeg skulle og burde på lørdag. Det straffet seg. Og jeg burde skifta sokker og sko mellom rundene som planlagt...det straffer seg. Vannblemma midt under foten er fortsatt like stor,enda mer vond og jeg kan knapt tråkke ned på den foten.

Blir en stund til golf nå dessverre... :cry:
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by sumo »

ai ai ai...hørtes veldig smertefullt ut dette med vannblemma du pådro deg.
er så utrolig kjipt at noe sånt skal ødelegge for en god runde og et KM.du skulle nok ha brukt den pausen på sokke og skobytte ja.mat kan man spise mens man går ;). det fungerer veldig greit for min del ihvertfall.
dette med og ikke følge planen og kjøre løpet strategisk, straffer seg veldig ofte.man har en tendens til og bli litt vel grådig og satser for hardt(been there, done that).kombinasjonen og gjøre dette i sammenheng med såre føtter og verkende rygg, er vel ikke den beste løsningen nei.
virkelig synd at det endte slik da kevin. du kunne sikkert klart deg ganske bra vil jeg tro :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by JanB »

Hmm... dette var nok et klubbmesterskap du kommer til å huske.
Titter jeg litt tilbake i dagboken din (leste de fleste innlegg enda en gang), ser jeg en ganske bra utvikling på vårparten
Da tar jeg ikke hensyn til simulatorrundene, men bare de andre nedskrivningene du skriver om.
2/6 er du nede på 16,6
så litt oppjustering før "årets runde" med nedskrivning på -2,4. Da er vi på 14,3
30/6 igjen en nedskrivning, til 14,0
Så tror jeg at det er etpar oppskrivninger jeg ikke har fått med meg, men vi har i alle fall en 15/7. Ny 14,1
Så har vi en justering 21/7 og er på 14,2

Ser nå at taglinen din er 17,1 ? Man kan vel aldri skrive seg opp mer enn maks 2 hele poeng fra det laveste man har vært på ?

Føler med deg på dette KM. Du har mye inne. Ref. runden 2/6 på 88 slag, altså +24.
Rådet må være å holde deg til planen. Ikke bli frustrert eller sinna. Spill rolig og strategisk.

Reis deg opp og vis dem.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har ikke vært nede lavere enn 16.2 dessverre. Noen av de beste rundene har jeg spillt uten markør og dermed ikke fått regulert hcp. Etter 90-runden i Valdres hvor jeg skrev meg ned så har jeg stort sett skrevet meg opp. Senest nå i helga med 3 runder langt unna hcp og opp fra 16.8 til 17.1

Men det er riktig,jeg har egentlig hatt fin framgang og kunne hatt lavere hcp. Men før KM nå så har jeg stort sett spillt fra hvitt for å forberede meg,med vekslende hell. 93-runden fra hvitt var alene,men da spillte jeg virkelig smart og strategisk. Det gjorde jeg ikke på 1.runden i KM,da jeg mistet hodet litt i enkelt tilfeller. Litt uvanlig til meg å være,men har vel ikke vært i den situasjonen hvor det virkelig renner på og man må holde hodet kaldt. Når man spiller selskapsrunder så plukker man opp når man ikke kan få poeng stort sett,her ble det noen ganger en kamp om å få hullet ut...En erfaring rikere absolutt,og så en erfaring rundt å holde seg til taktikken man har lagt...

Håper å få spillt igjen til helgen hvis beina er bra igjen,muligens en tur på treningsområdet i løpet av uka også
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by JanB »

Sikkert meg som har lest feil, men jeg tenkte på den runden på Kongsberg;
"Spillte Kongsberg i går sammen med en utrolig hyggelig fyr fra nesbyen. Han spillte strålende og endte på 44 poeng(91 slag) og skrev seg ned masse."

Det var etter den jeg så en kraftig nedskrivning.

Smør føttene inn med Aloevera krem. Det hjelper.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Blitt lite golf i det siste. Var ute sist søndag og gikk første 9 på hovedbanen. Litt forsiktig pga de omtalte beina. Beina holdt bra de,kjente ikke noe til problemene lengre.
Utslagene satt brukbart. Mens jeg drev og hooka litt med jerna,føltes som en kombinasjon mellom grep og at jeg ble stående litt igjen slik at det ble mye armer.
Men det ble endel fine slag også,men gikk på 50 slag og 14 poeng,noe som er litt for dårlig. Fairway`s var litt bløte fortsatt mens greenene var veldig fine.

Satser på en skikkelig treningsrunde på lørdag siden jeg skal spille Scangolf turneringa på Miklagard på søndagen. Den turneringa er noe de som driver den siden dro i gang for 4(eller 5) år siden,en uformell nettoslagskonkurranse mellom debattanter og brukere av Scangolf. Det har vært spillt på Holtsmark,Drammen og nå i år blir det Miklagard(husker ikke de andre). Påmeldingsfristen går ut kl.12 i dag for de som kunne tenkt seg å melde seg på. Den finnes i golfbox under turneringer og miklagard som klubb.
Gleder meg til å endelig å spille Miklagard igjen,og banen rapporteres å være i veldig fin stand nå. Nå har det vært tørt og fint en stund,og været på søndag er meldt å bli veldig bra.

Mer om turneringen:
Link til Golfbox:
http://www.golfbox.no/livescoring/match ... 92FDC981B5}

INFORMASJON:
Turneringen spilles i Miklagard Golf den 13. september 2009.

Påmelding begynner 14. august 2009 kl. 00:00.
Siste påmeldingsfrist er 10. september 2009 kl. 12:00.

Startkontigent er 500 NOK per deltager.
Startkontigent for medlemmer er 100 NOK per deltager.

OBS!
Basert på antall kvinnelige deltagere vil det bli bestemt om det blir egen kvinneklasse. Blir det for få kjører vi kun TO klasser på turneringen med handicapgrense 0,0-18,0 for klasse 1, og 18,1-36,0 for klasse 2.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

I går var det altså den årlige scangolf turneringen,på Miklagard denne gangen. Ankom tidlig og fikk god tid til oppvarming. Det var mye vind i området,og etter å ha teste ut jern,driver,woods og rescue ble konklusjonen raskt at i dag blir det "linksgolf",bare jern og holde slagene under den verste vinden. Noe som skulle vise seg å være smart.

Hull 1 par4 350m: ut med 4`er jern ca.200m,stod ved 150m pinnen og vurderte vinden en stund,starta innspillet fra venstre med 6`er jern og håpe den skulle drifte inn på green,men landa i toppen av bunkeren. Bra bunkerslag,men tre-putt fra 6m var ikke bra nok.

Hull 2 par4 299m: ut med 4`er jern ca.165m(oppoverbakke),innspill med 7`er jern landa forkant green og rulla godt innpå. Første putt var fra ca.15m,over en rygg og break høyre,stoppa ca.20cm fra og tap-in par

Hull 3 par 4 334m: ut med 4`er jern ca.185m,innspill fra 150m med 5`er jern i motvind,toppa skikkelig og rulla bortover til det var 40m igjen. Prøvde en lav chip and run med 8`er jern men litt for nærme roughen og den stoppa der før green,chip og 2-putt ga en db

Hull 4 par 5 475m: ut med 4`er jern ca.200m,videre med 6`er jern til bare 110m igjen,med medvind prøvde jeg å nå green med GW,ballen lå tydeligvis i et lite hull for den fikk en merkelig bane ut til høyre bak bunker,der den la seg umulig til i roughen,chip ut,innspill over bunker til green og to-putt ga en trippel..kjipt :cry:

Hull 5 par 3 146m: ut med 7`er jern i medvinden,traff dårlig og landa kort i den sinnsykt høye roughen,brukte SW og all kraft for å komme ut,føk over greenen,chip og to-putt for en db

Hull 6 par 5 488m : ut med 4`er jern,dårlig slag ut i rough til venstre,så noen transportslag før jeg havna i en fw bunker,chip inn mot green,rulla av venstre,ny chip og to-putt for en ny trippel på par5 hull...arg

Hull 7 par 3 143m : her var det mye medvind,tok sjansen med et 9`er jern,slo et perfekt treff høyt opp og rett mot pinnen. Landa 3m før,og rulla litt ut til venstre,under 2m til hullet. Satte birdieputten sikkert. :D Dette var også et closest to pin hull og jeg vant den på det hullet,premien var 12-pack Bridgestone B330 baller... :D

Hull 8 par 4 314m : ut med 4`er jern,traff fw men rulla ut i roughen til venstre,ca.195m langt slag. Inn med 9`er jern men ble kort av greenen,chip og to-putt for bogey var ok

Hull 9 par 4 320m : ut med 4`er jern ca.175m midt i fw,stor høydeforskjell til greenen,kom altfor kort på innspillet og måtte over den dype bunkeren,rett ut i bunker. Bra bunkerslag til bakkant av greenen,spant tilbake litt,to-putt for db

Hull 10 par 3 166m : ut med 5`er jern,liten draw,landa pin high og rulla av greenen,chip og to-putt for boegy

Hull 11 par 4 352m : ut med 4`er jern ca.200m i nedover bakke,innspill med 6`er jern,toppa skikkelig og ble liggende 100m fra,inn med GW,landa midt på greenen og to-putta for bogey

Hull 12 par 4 383m : ut med 4`er jern,shank til høyre rough,videre med 9`er jern,videre med 5`er jern før en lav chip inn og to-putt for db på banens vanskeligste hull,grei redning det

Hull 13 par 5 465m : ut med 4`er jern,ca.210m,videre med 5`er jern til kun 85m igjen,SW derfra,trakk den litt venstre og landa i bakerste bunker ca.pin high,perfekt bunkerslag til kun 2m fra,men litt dårlig putt for par så det ble bogey

Hull 14 par 4 306m : ut med 4`er jern ca. 175m,innspill med 5`er jern i motvind,til venstre for greenen,lå tjukt i roughen og første chip ble kort,neste ble bra og rulla i onduleringen mot flagget,men to-putt fra 3m

Hull 15 par 3 151m : ut med 4`er jern i kraftig motvind/sidevind. Landa venstre side rough utenfor greenen,chip og 1-putt for par :D

Hull 16 par 5 503m : ut med 4`er jern ca.160m venstre semirough,videre med 5`er jern i fw,layup med 9`er jern på 90m,inn med GW på greenen,parputten var bra men litt kort,ble bogey :D

Hull 17 par 4 359m : ut med 4`jern,carret nesten fw bunker der,landa forbi på 160m i motbakke men rulla ned i,skikkelig uflaks. Opp fra dyp bunker med 8`er jern,150m innspill med 4`er jern oppover,dagens første duff,så videre til greenbunker og opp derfra til fringen etter 6 slag,putta i koppen for en syver...æsj

Hull 18 par 4 361m : ut med 4`er jern,kort men på fairway,transportslag videre til 90m ca. Inn med GW oppoverbakke til greenen,lander litt bak flagget og blir liggende ca.10m fra. Venstre høyre break i nedoverbakke,putten er knallbra og snurrer litt i koppen før den går i for par...herlig :D

97 slag altså,eller 78 netto siden det var nettoslags konkurranse. Ble en 10.plass,godt fornøyd med mye av spillet selv om det ble noen feilslag innimellom. Herlig closest to pin,birdie og parputten på siste. Vinneren gikk banen på -3 brutto,men så har han +0.7 i hcp også da. Morsom turnering på en bra bane,og bra innsats selv. :D
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Kaffekannen »

grattis med god runde under vanskelige forhold. Det 4-jernet ditt virker rimelig stabilt. Du bruker det omtrent som jeg bruker 4-hybriden min
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Takk for det,ja har funnet litt tilbake til det nå etter å ha spillt mer med større køller en stund. Digger ballbanen det gir meg,og lengden ved gode treff. Kunne nok vært litt bedre runde uten de feilslagene innimellom,men sammenlignet med KM så var dette meget bra. Skal spille en runde til i løpet av uka før en ny turneringshelg med to runde i Sverige
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var i Sverige i helgen og spillte Mjølkerød 2 ganger. Hadde faktisk god tro på godt spill. Men de første 9 starta bra,men så begynte jeg å rote med nærspillet og på greenen. Siste 9 ble mye bedre og gikk de på 47 slag og 17 poeng

Søndagen startet jeg litt ruskete på de to første hullene men det tok seg veldig opp og gikk første 9 på 46 slag og 18 poeng. Men siste 9 ble dårlig,56 slag og kun 9 poeng. Totalt 102 slag og 27 poeng. Hadde virkelig trodd at jeg skulle holde 18 hull,men må ha mistet touchen og konsentrasjonen...noe må det være,for det er j..... ujevnt,ganske frustrerende.

stats sier at jeg traff veldig lite fairways i helgen,og greener. Mens puttinga på lørdag var elendig,men søndagen gikk det mye bedre. Var ofte i bunkerne med blandet hell

alt i alt en morsom helg for det,strålende bane med raske greener og flott vær stort sett. Skal skrive litt om banen når jeg har bilder klare

i ettermiddag skal jeg spille på Sande,de har "flyttet" deler av banen sin,så noe er midlertidig med prov greener osv.,men blir morsomt å se hvordan det har blitt der nå.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var på Sande i går sammen med svigerfar. De driver som sagt og gjør om banen sin,skal skrive mer om det på banestatus tråden.
Pga fare for mørket så tok vi oss ikke tid til oppvarming.

Hull 1: bogey
Hull 2: bogey
Hull 3: bogey
Hull 4: dobbel-bogey
Hull 5: par
Hull 6: dobbel-bogey
Hull 7: dobbel-bogey
Hull 8: bogey
Hull 9: dobbel-bogey

12 over par på 9 hull,kanskje ikke storveis,men hadde mange bra slag og følelsen var ikke så verst. Vanskelige forhold med høyt gress på enkelt fairways og noen provisoriske greener som var svært vanskelig å putte på. Banen er ikke slopet fordi det er midlertidige hull noen steder,så poeng vet jeg ikke.
Spørs når neste runde blir,er tvilsomt at det blir noe denne uka. Muligens fredag
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har vært en tur på Borre`s nihullsbane i dag. Fine forhold,foruten at det jobbes med greener som gjødsles,luftes etc. Så puttinga var ikke så lett

Hull1: db
Hull2: db
Hull3: bogey
Hull4: bogey
Hull5: par
Hull6: bogey
Hull7: db
Hull8: bogey
Hull9: bogey

47 slag og 11 over par,17 poeng. Helt greit. Jobba med driveren,få til svingsporet. Gikk litt bedre,men den lille slicen kommer på slutten stort sett. Men et par drives med carry på ca.200m er greit nok. Mest fornøyd med utslaget med 3 wood på hull 9 (par4 303m) hvor jeg hadde 87m igjen til flagget etter utslag,men en liten draw. Innspillet var greit men rulla av green høyre side og ble chip og to-putt. Håper på nye sjanser allerede mandag,evt søndag kveld. Sliter med forkjølelse hele huset her
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by JanB »

Hadde vært gøy å høre hvor lengden var på "sisteputten". Det er en viktig målestokk for hvor det er mye å hente.
Du skriver litt om "litt uheldig.... og .... dobbeltputter".
Var det noen 3 putt?
Var det mange sisteputt under 1 fot?
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ingen tre-putter,men chipper for dårlig. På siste rulla ballen av greenen og ble liggende litt i motbakke til green,men med ondulering fra høyre til venstre. Litt redd for at den skulle bli lang og dermed kom den bare inn på greenen såvidt,derfra hadde jeg 2,5m ca. igjen,putten ble litt løs og brakk av rett før hullet...sisteputten var 20cm for bogey.

Er mye å hente på chippinga...har dårlig lengdekontroll. Bedre balltreff i det siste,ved å ikke ha helt strake armer og pendle mer. På hull 5 chippa jeg fra ca.15m unna flagget,og la den 1,5m fra og satte par putten. Men på de litt kortere chippene er det vanskeligere
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by JanB »

OK, her kommer chip tips

Bruk 9i 7i og 5i som utgangspunkt for chip.
Bruk den samme lengden på baksvingen og hold deg til den
SE NED
Hold hele tiden ved svingen henda foran ballen
Si at du tar baksvingen til kl 8 så avslutter du foran ballen ved kl 5
Merk deg hvor lang ballen ruller med de forskjellige jerna og kalkuler deretter andre jern

Har du virkelig lite green å jobbe med så går du selvsagt ned (kanskje helt ned til LW)

Vurder underlaget nøye. Er det mye gress (høy fringe) så kan kanskje et chop-slag være riktigere.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply