Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har spillt noen runder greit innenfor buffersonen når det gjelder poeng/hcp. Spillte 9 hull på nihullsbanen fredag og gikk på 45 slag/18 poeng der. På hull 8 hadde jeg vel årets morsomste "opplevelse" sålangt. Hullet er 500m langt par 5 og hadde slått et skikkelig dårlig innspill(3.slaget) fra ca.130m og lå fortsatt 15m unna pinnen. Ballen lå ute i roughen høyre side og sleit med å finne ballen. Satte fra meg bagen rett bak der jeg trodde ballen lå,leita i flere minutter og fant så ballen ca.8m lengre bak. Den lå utrolig tjukt og toppa første forsøket ca.1m framover. Så oppdaget jeg at jeg hadde bagen mellom meg og flagget...

"Gidda" ikke flytte bagen og slo en pitch som landa fint inne på greenen rett bak bagen,spratt 1 gang og traff stanga og rett i hullet :lol: Helt greit å avslutte hullet slik for bogey :D

Håper på å få spillt 2-3 runder denne uka,men nå er morgenen uaktuell da det er -1 da og skikkelig rim. Men midt på dagen ser det ut til å ligger rundt 9-10 grader og sol :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Grei runde på Borre i dag. 93 slag og 35 poeng. Spillte ganske solid fra tee, mye med 4' er jernet. Brukte driver på hull 9 og 18. Driven på hull 9 var helt konge,synd jeg ikke driver sånn alltid. Ca.210m carry og null rull :o

Puttingen var vanskelig,luftede greener og mye sand på de. Ble minst 2-3 putter for mye pga det. Hadde en blemme på hull 12 hvor jeg flørtet med trærna på høyre side og fant ikke ballen og måtte spille på den provisoriske. Ble en kvadruppel der dessverre til slutt. Toppa også et bunkerslag på hull 4 til langt over greenen. Droppet ny i bunker og satte det nærme for å berge en DB.

Alt i alt ganske fornøyd med spillet faktisk,gjør noen feil enkelte steder. Og som sagt så var greenene vanskelige. Håper på å spille til helgen igjen :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har spillt noen runder i det fine høstværet i det siste, men merker at sesongen er litt på hell. 1 god runde på Huseby&Hankø og 3 runder på Solum. Litt mer variert der,noe baneforholdene må ta litt av skylda for også. Ganske bløtt,lite rull på fairway og greener og ikke minst ganske ujevne putteforhold.
26 putter på Solum var glimrende i går, men det skal sies at jeg ikke traff mange greener, men puttet fra utsiden endel og satte de helt inntil hullet og fikk enkle 1-putter på statistikken :D

Var som sagt mye opp og ned i går, men birdien på hull 9 var et skikkelig lyspunkt:
Hull 9 par 4 321m dogleg venstre med vann i dogleg`n.
- Ut med 4`er jern ca.180m midt i fairway
- inn fra ca.140m i motvind med 5`er jern,ballen ruller inn på green og legger seg 60cm fra hullet :D
- setter birdieputten midt i :D

Det spørs om det blir noe mer golf ute på en stund,neste fredag reiser jeg til USA, a la samme tur som i fjor med jobben. Den gang spillte jeg to runder men denne gang blir det nok ikke noe golf mest sannsynlig. Men håper at ikke snøen kommer her hjemme riktig ennå og at det kan bli noe golf.

Har tittet på statistikken for årets sesong og det har blitt bedre sakte men sikkert. Venter litt med å oppsummere året ennå,men kommer tilbake til det.

Har også begynt å tenke på vintertrening både med og uten pro,har noen ideer
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Vært og spillt på simulator i dag. Første gang jeg har holdt i køllene på ca.1.5mnd...grøss og gru. Gikk ikke spesielt bra kan man si, men noe bedre etterhvert. Hooket med jerna og floppet maks 180m driveren :lol: Tror jeg må komme i gang skikkelig med vintersesongen, dette var begredelig. Ble reddet av gode innspill med wedger og brukbar putting
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har i år som i fjor vært mye forkjølet og småsjuk etter nyttår. Har dermed ikke kommet i gang med trening skikkelig. Men i går gjorde jeg unna en 30min intervalløkt. Bare noen hundre meter unna huset finnes en kunstgressbane som er grønn og fin og løp dragene mine der. Funket veldig bra det og kommer til å gjøre det et par ganger i uka fremover.

Var også og spillte golfsimulator i går, på Imhjelt. Det gikk ikke spesielt bra. I RL hadde jeg vært fornøyd med 103 slag på Oakmont men ikke på simulator. Ble altfor mange dobble og tripple. Hadde bra lengdekontroll på puttinga mens utslaga var så der, fra fairway brukbart,fra bunker skrekkelig og rough ikke spesielt bra. Havnet noen ganger i disse områdene med deep grass og endte med å floppe ballen alle gangene tror jeg.

Slo ikke spesielt langt heller, lengste drive var vel ikke mer enn 210m. Mens lengste jernslag var vel rundt 190m.

Kjenner at jeg spiller for sjelden og kjenner også abstinensen etter å spille utendørs og på gress igjen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Med -12 grader ute på dagen i dag og fantastisk påskevær, trodde jeg at jeg skulle få ha hele Vestfold Golfhall for meg selv. Der tok jeg feil ja :shock:
Masse folk, fullbookede simulatorer var faktum i dag.

Stod på rangen og slo baller i dag, fra wedge til 5`er jern. Gikk ikke så veldig bra i starten men det kom seg fort. En stor takk til Frank Tømmervik som holdt pro-time for en kar rett ved der jeg stod. Snappet opp et par skikkelig gode tips for takeaway og da gikk det som smurt. Svært fornøyd med treningen faktisk. Får prøve å la det ikke bli så lenge til neste gang.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var på Fornebu kl.7 i morges, for første gang denne vinteren. Har ikke vært der etter at de bygget om og fikk mye større (og finere) shop

Det var faktisk 15-20 ivrige golfere så tidlig på morgenen, kanskje fordi det er eneste dag i uka de åpner så tidlig og at man får dobbelt opp med rangeballer mellom 7 og 9 :D

Slo 120 baller. Hadde tenkt å ha mest fokus på de litt lengre slagene/jerna i dag, men når de 60 første ballene var slått gikk jeg over til wedgene. Satt ganske bra alt sammen, balltreffet var noenlunde stabilt selv om det var noen få misser.
Merker at jeg flytter hodet/blikket til høyre i take-away ganske ofte, ikke bra. Fokus på å holde det ned på ballen, rolig baksving og tenke riktig tempo....samt ikke slippe opp hodet for tidlig, da sitter det som smør :D

Burde trent oftere, men får rett og slett ikke tid. Men men, om 10dg skal det sesongåpnes ute på "gress" i Skåne....driter i om det er kun +4 og dårlige forhold, ut og spille skal jeg....diiiiiiiiiigggggg :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var og spillte simulator på Imjelt i går. Bestemte oss for å spille Innisbrook Copperhead som er banen de spiller på PGA touren neste uke. Rank 5 på listen de har over baner, altså ganske vanskelig. Og ja,det var den. Mye trær, smalt, en god del vann og tricky hull.

Begynte fryktelig på de to første hullene, med trippel og dobbel. Men slagene satt bra, men nærspillet som f.eks chippinga funka ikke i det hele tatt. +5 på de to første :lol:
Deretter gikk jeg resten av banen på +10 og endte med +15, 86 slag på denne par 71 banen. Egentlig veldig fornøyd siden jeg har spillt så lite i vinter. Satt ganske bra fra tee, brukte 4`er jernet mye siden Driver var litt uaktuelt pga all skogen :) Slo veldig langt fra tee,snittet vel ca.190m med det jernet fra tee, lengste var 210m og den rullet ut i rough :!:

Misset de fleste greenene men gjorde mye bra fra greenkantene etterhvert og hadde kun 25 putter.

Utrolig moro, og nå gleder jeg meg til å spille utendørs søndag og mandag :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ble 2 fine runder i Skåne sist helg, men scoremessig var det ingen høydare. Men men, det er tidlig ennå. Begge rundene rett over 100 slag, uten at jeg kan si eksakt hva det skortet på. Gjorde litt for mange feil, dvs feilslag grunnet en rusten golfkropp :) Puttingen funket faktisk veldig bra synes jeg, på Rönnebäck var det jo meget bra greener så man kan vel bruke det som en pekepinn. Spillte brukbart fra tee til green, men når jeg lå fint til for innspill så dummet jeg meg ut flere ganger og misset grovt.

Men men, det var endel positive ting også å ta med seg. Da jeg gjorde par på hull 9 på RB synes jeg at jeg hadde spillt godt. 2 gode slag og 2 putter for par, da føler man at det sitter. Ble ingen fugler på rundene, men noe par ble det jo. Spillte ganske bra på par 3 hullene, gjorde en herlig sandsave på søndagen også.

Brukte driveren mye mer enn vanlig, som ledd i trening. Og det funket brukbart til tross for beskjedne lengder, men det kan også skyldes baneforholdene som ikke kan mye rull.

Har hatt noen økter på spinningsykkelen hjemme denne uka og formen er oppadgående.

Torsdag morgen blir det nok morrafugl-trening på Fornebu tenker jeg. Og søndag er det ny tur til Skåne og ny golfrunde, har ikke bestemt meg for bane ennå. Avventer litt og ser hva som åpner i løpet av uka. Åpnet 2 baner i går med sommergreener, og et par stykker i dag.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Bay Hill på sim i morges, må jo forberede seg til helga :)

Backnine var skapelig på 46 slag, mens front på 50 skyldes noen ganger i vannet ja :evil: Egentlig liker jeg ikke denne banen pga alt vannet, de "hestesko-hullene" er skikkelig slitsomme. Tror jeg alltid roter det til der

Var ferdig på under 1t og brukte litt tid på å slå noen slag på practice for å se hva jeg fikk av lengder og hastigheter

6i: 154m i snitt og slo veldig rett, kun 1m avvik fra midten. snitt hastighet 168 km/t. Launch snitt 20 grader
driver: 202m(lengste 213m) i snitt og lite avvik fra midten. snitt hastiget 203 km/t. Launch snitt 13 grader. (Driveren er en 10 grader med stiff skaft,Callaway BB). Dårlige treff tydeligvis siden lengdene ble beskjedne

Blir spennende å se hvordan det er kontra Trackman, skal mest sannsynlig teste køller søndag med Trackman.

Etterpå trente jeg med wedgene ute i hallen og slo mot greenen som er på 45-50m(?). Det satt utrolig bra, har aldri truffet den så mange ganger. Brukte 56/60 grader og landet ballen mykt mange ganger, det var en utrolig god økt
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by veggiss »

Jeg tror den Callaway FTiq driveren som jeg selger for en kompis bør gi deg noen ekstra meter på drivene. Er det på fornebu du skal teste køller på søndag? Vurderte inn til Fornebu selv i dag tidlig, men puddingen bestemte seg for å sove lenge og da gadd ikke jeg stå opp tidlig heller :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Nei,skal teste på Dormy i Gøteborg siden jeg skal forbi der på søndag. Har planer om å bytte jernsettet (X-16) i løpet av april og synes det er greit å prøve litt forskjellig, samt sjekke ståa med å bruke Trackman. Regner med jeg sjekker driveren også da

var endel folk der i dag
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by veggiss »

Aha...er det så mange som er der grytidlig altså? Hadde jeg aldri trodd.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Alt er relativt, men vi var vel 6 stk som stillte oss utenfor døra 0655 :) Så kom det noen flere etterhvert, men det er jo ikke som på ettermiddagene nei. Noen går rett før 8 for å rekke jobb, andre er der til rett før 9.

Kanskje var det 10-15 stk frem til 8 iallefall. Men det var bare meg på sim såvidt jeg så
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by veggiss »

Jøss...prøver å dra meg ut av sengen neste torsdag jeg da ;)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ble ingen testing av køller på Dormy, enda jeg prøvde å bestille tid i forkant. Hele dagen var fullbooket der :shock: Var innom Dormy Outlet på veien ned og regnet med det iallefall var mulig å prøve noen køller selv om de ikke har Trackman der, men der og flommet det over av golfkåte svensker og kø for å prøve :evil:

Valgte St.Arild å spille på. Ble kun litt oppvarming på en av treningsgreenene, og følte jeg mestret den fint. Lengdene satt fint....da

Hull 1, par 4 330m:
- ut med 4`er jern midt i fw men ikke langt pga kraftig vind. Videre med et 9`er jern og inn med SW. Lå 5m unna og to-putta for bogey

Hull 2, par 3 170m:
- ut med 4`er jern, lander i bunker bak til venstre. Topper(hardt og lite sand) ut av bunker og over green, pitch inn til fringe igjen. to-putter derfra for DB

Hull 3, par 4 295m:
- ut med 4`er jern, elendig utslag. Videre med mellom jern, inn fra 90m men blir tatt av kraftig vind og lander kort, ruller ned i bunker. Flott bunkerslag, to-putt for DB

Hull 4, par 4, 385m:
- ut med 4`er da det er mye hindringer på veien på banens vanskeligste hull. Videre med kort jern i motvind. Inn fra 150m og lav punch, inn på green. Men tre-putter for DB

Hull 5, par 5 434m:
- ut med 4`er, videre med 3H og inn med 8`er fra ca.118m. Lander 1m kort av greenen dessverre. Chipper kort og to-putt for bogey. Der skulle jeg gjort minst par

Hull 6, par 3 135m:
- ut med 6`er jern i vinden, kort i bunker venstre. Tynner nok en gang over greenen :evil: Uvanlig kost. Pitcher litt kort, chip og to-putt for dagens eneste trippel

Hull 7, par 5 455m:
- bring out the bigstick :D Går langs venstre side av fw, ca.220m lang uten mye rull. videre og nesten inn på 3 men havner i bunker igjen, chip og 2-putt for DB

Hull 8, par 4 345m:
- tar litt mye risiko med driveren her og toucher et tre på venstre side ved dametee, var god plass. Videre med jern et par ganger, litt vanskelig å se hvor man skal,litt slak stigning og dogleg. Ligger 40m fra greenen og slår en fin pitch med SW inn til 6m fra pinnen, to-putter for DB

Hull 9, par 4 355m:
- ut med driver langs høyresiden ca.200m. Inn med 6`er jern til bunker venstre side. Prøver å slå den litt tjukt for å ikke slå den langt over igjen(lite sand). Den ruller lett av i bakkant. Chip og to-putt for DB

Ingen stor frontnine nei..............bunkerspillet ødela mye, pluss vinden. Et par dårlige utslag også

Hull 10, par 4 325m:
- ut med driver i motvinden, da ble det en liten slice. Velger å legge meg opp siden det er litt langt inn. Så inn fra 50m med SW men ballen blåser kraftig til venstre og litt av greenen. Chip og 1-putt for bogey

Hull 11, par 3 165m:
- ut med 5`er til høyre side, litt for kort pitch og blir liggende utenfor greenen. Chip og 1-putt for bogey

Hull 12, par 4 350m:
- et merkelig hull, skjønte ikke helt hvor man skulle her pga det ser ut som dogleg høyre. slo ut 4`er jern og da jeg kom fram var det bare et helt åpent område og så brekker hullet kraftig venstre og gjennom en passasje i trærna på 20m bredde. Legger meg bare opp på ca.100m og inn derfra, pga vinden blir det litt kort. chip og 1-putt igjen for bogey
Et hull man bør spille igjen, var ganske spesiellt

Hull 13, par 4 360m:
- ut med driver ca.210m i fw, inn med 4`er fra 150m, blåser til venstre. Pitch+chip og to-putt for DB

Hull 14, par 5 455m:
- ut med driver midt i fw, Så et sjansespill uten like på 2.slaget, en tre-klynge står midt i dogleg venstre. Tar ut 3H og slår en lekker draw over den, hører den toucher toppene. Lander i rough ca.80m fra greenen. Kraftig motvind og prøver å kontrollere PW inn, lander i bakkant men tre-putter for bogey

Hull 15, par 4 305m:
- ut med driver midt i fw, har ca.100m inn. Inn med PW men dreier litt venstre og ligger 15m unna pinnen men på. tre-putter for bogey dessverre. Meget pent hull med mye vann foran greenen, mental test :lol:

Hull 16. par 5 465m:
- ut med driver i roughkanten. Må ha 2 transportslag og slår inn fra 80m, misser greenen igjen med chip og 1-putter for bogey

Hull 17, par 3 110m:
- ut med PW i lett medvind, opp til 4m fra pinnen, birdieputten er på hullkanten og tapper i for par.....dagens første :D og eneste :(

Hull 18, par 4 370m:
- ut med driver langs venstre siden og med litt fade, ca.230m lang. Her er det mange farer på innspillet, vann og bunkerer. 6`er jern opp til høyre side men blir litt for skjev pga vinden igjen. Pitcher inn på greenen fra 10m men ruller nesten av bak. Putter fra fringen til 50cm unna og setter bogey-putten

Frontnine 53 slag, backnine 45. Stor forskjell. Utrolig fornøyd med drivinga,selv om ikke lengdene ble store. På siste hullet ble det bra. 71% fw treff er veldig bra, kun 3 GIR og mange chipsaves. Bunkerspillet var dårlig og rustent, men litt lite sand og harde bunkere var medvirkende. Vinden ødela noen flotte innspill også. Ble litt for mange tre-putter også, litt skuffende det.

Men men, ganske greit fornøyd faktisk. Følte at spillet var ganske bra på back og det tar jeg med meg :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Runde på Borre i dag, ingen høydare.

4 stk par
6 bogies
3 DB
5 tripple :oops:

100 slag

Ganske bra fra tee, brukte driveren mye og 65% fw prosent er bra. 3 GIR er helt greit men ikke mer. Puttinga var dårlig på de første hullene, 3-putta flere ganger. Men fant så ut av det og da ble det mye bedre. De 6 siste hullene spillte jeg svært god golf og litt vassere putting så hadde jeg gjort flere par og kanskje en birdie eller to der. Gikk de hullene på 4 over.

Dagens beste drive var på hull 11, par 5. Målte ikke men den var nok rundt 240m. Bra mellomslag med 6`er jern og inn med 9`er, men landa rett foran greenen. chip + to-putt for bogey var litt for dårlig der.

Hull 7 spillte jeg veldig bra og hadde tap-in par der...hører til sjeldenhetene på det hullet.

Ny runde i morgen ettermiddag....vi er i gang :D
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by veggiss »

Skal du bort i påsken?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Reiser bort onsdag-søndag
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by veggiss »

Okok...så nå at det uansett ikke var billigere å spille Borre som gjest av medlem, så da er det ikke så farlig :) Du får ha god tur, hvor en du nå skal!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply