Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ny runde i dag,på 99 slag/31 poeng på hjemmebanen. Starta veldig bra,og var godt fornøyd med første 8,så ble det en trippel på hull 9 etter et perfekt utslag(2.slag opp i skogen,2 slag ned til greenkant). Siste 9 starta strålende med to veldig gode birdieforsøk etter gode GIR. Men "amen corner"(hull 12,13 og 14) tok livet av meg denne gangen også..9,5,9 er helt håpløst der. Etter å ha døyvet skuffelsen ble det en fin bogey på 15,og så kom dagens høydepunkt på hull 16(par 5 472m):
- utslag ca.175m med 3`er wood(liten slice)
- 2.slag ca.185m med 4`er jern(god rull)
- 3.slag ca.110m med GW 52gr
Tredjeslaget landet i koppen/stanga og hoppa ut(almost an eagle :evil: ) og la seg 1,5m fra.
- hullkant ut på birdieputten og tap-in par. Ergelig å missa birdie der,men var jo næææære eagle og da.

Hadde en flott birdiemulighet på hull 17 og,hadde hullkant ut.
Brukbart med FW treff og GIR,og spiller strålende i perioder,men tripple og verre ødelegger helthetsinntrykket. Men viste mye bra i dag,4 par og 8 bogeyer viser dette. Men må nok jobbe med konsentrasjonen og basisen slik at jeg unngår de dårlige slagene,i dag var det spesielt utslagene som var dårlig på de hullene. Ellers så er ikke puttinga bra nok nå,er mye nære og litt mer hullkant inn i dag kunne jeg hatt minst 4 birdies og endel flere par.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by JanB »

kevin wrote:Etter å ha døyvet skuffelsen ble det en fin bogey på 15,og så kom dagens høydepunkt på hull 16(par 5 472m):
- utslag ca.175m med 3`er wood(liten slice)
- 2.slag ca.185m med 4`er jern(god rull)
- 3.slag ca.110m med GW 52gr
Tredjeslaget landet i koppen/stanga og hoppa ut(almost an eagle :evil: ) og la seg 1,5m fra.
- hullkant ut på birdieputten og tap-in par. Ergelig å missa birdie der,men var jo næææære eagle og da.

Hadde en flott birdiemulighet på hull 17 og,hadde hullkant ut.
Brukbart med FW treff og GIR,og spiller strålende i perioder,men tripple og verre ødelegger helthetsinntrykket. Men viste mye bra i dag,4 par og 8 bogeyer viser dette. Men må nok jobbe med konsentrasjonen og basisen slik at jeg unngår de dårlige slagene,i dag var det spesielt utslagene som var dårlig på de hullene. Ellers så er ikke puttinga bra nok nå,er mye nære og litt mer hullkant inn i dag kunne jeg hatt minst 4 birdies og endel flere par.
Tror ikke jeg kan gjenta for ofte dette med "De 4 fundamentale tingen som må være på plass"
1.) Grep
2.) Linja mot målet - stille opp riktig
3.) Riktig ballplassering
4.) Riktig positur - din kroppsholdning (vekt, rygg, knesvikt etc.)

En slurv på dette og du gjør det nesten umulig å kunne utføre det du har tenkt deg. Bruk noen små sekunder på dette hver eneste gang og du skal se at resultatet blir bedre.

Tar vi f.eks. hull 16 som du var så godt fornøyd med. Tre nærmest perfekte hull. Hva skjer så. Tipper at du ikke konsa nok på den putten som du var så sikker på å gjøre birdie på. Slurv!

Du har helt korrekt oppsumert at det ligger mye å hente i puttingen. Skal komme tilbake med litt puttetips senere.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ja du har nok helt rett,jeg ble for opptatt av den missa ørnen at jeg ikke konsa nok på birdieputten. Hull 17 var ganske lik,et fantastisk innspill fra 131m og lå 1m fra hullet...også den putten strøk hullkant høyre side. Det burde absolutt vært 2 birdies på de hullene. Har god lengdekontroll og setter de lange puttene veldig nærme,men misser for ofte de kortere.

Føler jeg har veldig mye inne for tiden,og føler at det ligger mye i basis som du sier. Konsentrasjon,basisene og tenke på de riktige tingene.

Skal spille mye neste uke i Sverige,skal terpe og jobbe med disse tingene
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Starta ferien med en meget god runde på Borre i går igjen. Var skikkelig fokusert,skjerpa og konsentrert. Bestemte meg for å sette ball i spill på fairway på alle hull,utslagene skulle være presise og dermed gi meg gode muligheter videre. Banka ballen 220m nedover fairway på hull 1,og var i gang.
Gikk første 9 på 46 slag uten de store katastrofene,men et par dobble grunnet litt for dårlig chipping ble det. Åpna med par,bogey,bogey på siste 9 før jeg slo i vannet på hull 13 og gikk av med en trippel der. Glemte det raskt og hull 14 ble tatt med en strålende par,banens vanskeligste hull på 540m,spik rakt ut,smart spill siden jeg ikke når inn på 3 der,satte 4`de slaget 2,5m fra pinnen og satte parputten.
Ble en dobbel på 15,bogey på 16 og så kom dagens høydepunkt hull 17:

- utslag med 6`er jern,ca.165m med en liten draw vekk fra fw bunkere
- innspill med 9`er jern,119m til flagget som stod forkant,landa 1m i fra og ble liggende
- skjerpet og konsentrert satte jeg birdie-putten

Gikk av med 46 på siste 9 også,scora 92 som er personbeste for meg på Borre. Og 37 poeng og en liten nedskriving ble det og.

Traff ca.85 av FW,noe som jeg er svært godt fornøyd med
Traff bare 2 greener og hadde 30 putter

Minst fornøyd med dagens eneste trippel på hull 13,gikk i vannet for andre gang på rad der nå. Samme som sist,fikk en ufrivillig draw eller hook om du vil :lol: . Ergrer meg over den

Men men..jeg er på gang som sagt og i dag skal vi spille Mjölkeröd i Sverige på vei nedover til 3 golfdager i Skåne.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har spillt 3 runder fra tirsdag til torsdag denne uka,med svaært varierende resultat...mest negativt,men noen lyspunkter.

Tirsdag:
- spillte på Mjölkeröd ved Tanum i Sverige. En runde man kan la gå inn i glemmeboken. 105 slag/26 poeng. 38 putter og kun 38% FW treff. Slet både fra tee og på greenene. Utslagene med 3wood satt ikke som tidligere og fikk mye slice. Burde brukt 4`er jernet mer. Åpna dårlig med stryk deluxe,så en bogey på hull 2 og et kanonutslag på hull 3 med wooden..ca.215m midt i FW. Men innspillene,chippene og puttene var dårlige. En dårlig dag på jobben. Men noen lyspunkt var det.
- hull 10,utslag med 5`er jern,landa pin high og rulla til 3,5m fra ca....putten var midt i boksen :D
- på 5 stk par 3 hull spillte jeg kun 0,6 over...noe å være svært fornøyd med.

Onsdag:
- spillte jeg Rönnebäck GC ved Malmø. Starta skikkelig dårlig med en OB på hull 1,og sleit med utslaget på hull 2 også. Hull 3 skaffet tilbake selvtilliten da det ble en tap in par etter et godt birdie-forsøk. Hadde et meget godt birdie-forsøk på hull 6 og 8 også,enkle par. Etter å ha runda på 49 slag var jeg sånn passe fornøyd. Hadde en ny par på hull 12,nok et par 3. Så kom dagens høydepunkt:
- Hull 13,kort par 4. Slo ut med 4`er jern ca.180m og ble liggende i nedoverbakke. ca.120m til flagget med kraftig nedover. Slo en rolig PW helt perfekt og landa 0,5m fra hullet...enkel birdie :D
Ble litt tyngre på veien inn,måtte kjempe hele veien etter dårlige utslag og gikk vel litt tom på slutten. Endte på 49 inn også,altså 98 totalt/31 poeng. Her var det mye opp og ned,men slo ballen utrolig godt med jerna i perioder.

Torsdag:
- spillte Ljunghusen GK ved Falsterbo(Sverige). Starta med et litt kort utslag på par 4 og hadde 160m inn. Brukte 4èr jern og satte ballen 3m fra hullet...bomma såvidt putten og ble enkel par. Etter dette sleit jeg med å treffe FW hele tiden,roughen var tøff og vinden lurte meg ofte. Det ble rett slett dårlig spill. Ikke noe å skrive hjem om i det hele tatt. Litt sånn som tisdagen,ingenting satt...et godt utslag med avløst av et dårlig innspill eller elendig nærspill. Ble 107 slag og ikke noe poeng å regne ut :oops:
Trenger en dag på rangen nå,finne godfølelsen igjen,den jeg hadde i perioder på onsdagen. Jeg må trene mer og ikke bare spille,er alt for ustabil i svingen nå

Men men,3 fine dager med golf...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte på Borre igjen i dag,gikk ut kl.0650. Da var det fortsatt endel dugg og fuktig i lufta.

Hull 1(par 4 375m): utslag til fairwaybunker høyre side. 2.slag ut fra bunker men ikke så langt. 3.slaget fra ca.155m til rough før green. Brukte putter inn fra kortklippet rough. Slaget ble 2m for lang. Neste var nede i koppen og ut,tap in for DB

Hull 2(par 5 489m): utslag ca.200m midt i fairway. 2.slag opp til 170m fra pinnen i semirough. Slo med 9`er jern opp til 60m fra pinnen. Innspillet med LW pent inn på green. Førsteputten til høyre med ca.30cm igjen,lett bogey.

Hull 3(par4 350m): utslag ca.190m midt i fairway. 2.slaget opp til 10m før greenen. Chippen ble altfor lang,rulla forbi men stoppa i onduleringen og rulla ned igjen. Førsteputten fra ca.12m ble 1,5m for kort. Satte bogeyputten

Hull 4(par3 142m): utslag til greenbunker,ballen satt plugga i forkanten og så for meg et umulig slag. Slo et perfekt bunkerslag til øvre nivå,kun 2m fra hullet. Parputten ble litt skjev til høyre igjen,lett bogey

Hull 5(par4 329m): utslag,slice til skogkant høyre. Andreslaget var transportetappe,innspill fra 60m med LW,perfekt midt på green. Førsteputten var 10cm for kort,enkel bogey

Hull 6(par 4 284m): utslag midt i fairway,kun 110m igjen til flagget. Toppa andreslaget deluxe bare 20m framover.. :twisted: Innspill fra 90m med GW til bakkant green venstre side. Duffa chippen og ble liggende på fringen,satte bogeyputten derfra rett i koppen.

Hull 7(par4 315m): utslag litt til høyre i semirough kort. 2.slaget opp til rough høyre side for green. Chippa for langt og over green,ny chip fra andre siden opp til 1,5m fra pinnen,satte bogeyputten.

Hull 8(par3 139m): utslaget ble altfor kort,slo en lav pitch inn på greenen. Førsteputten var litt til høyre for hullet,satt enkel bogeyputt igjen

Hull 9(par4 324m): utslag,sto litt mot venstre og slo pik rakt rett mot skogkanten :evil: Fant ballen i høy rough og bak trær,en liten åpning og et puncha slag med 9`er jern til langt fram på fairway :D . Innspill fra 100m,høyre side av green,førsteputt fra fringe til høyre og litt forbi hullet. Satte enkel bogeyputt.
Første 9 unnagjort på 45 slag,18 poeng og godt fornøyd.

Hull 10(par3 128m): utslag til fringe høyre side,førsteputten ble litt kort og parputten til høyre for hullet. Enkel bogey

Hull 11(par5 472m): utslag til bak rød tee :D, en skikkelig toppa drive. andreslaget til langt fram på fairway,transportslag videre og innspill fra 170m,dro rett ned i sidevannshinder til høyre for green. Måtte droppe og slo en lav pitch inn på green. 2-putta derfra for en trippelbogey

Hull 12(par4 392m): utslag med 4`er jern,dagens beste midt i fairway. transportslag videre og innspill fra 110m over ravinen med PW. Landa 1m bak pinnen og rulla av til fringen. Førsteputten til høyre for hullet,enkel bogey

Hull 13(par3 158m): utslag til høyre på green. treputta etter en dårlig og kort førsteputt. Bogey

Hull 14(par 5 540m): utslag til høyre for sidevannshinderet og mot tee på hull 13. transportslag videre x2. Litt for langt igjen på 4.slaget så jeg la meg opp og slo femteslaget inn på green fra 80m,toputta for dobbelbogey

Hull 15(par 4 269m): utslag til fairwaybunker,ikke fri sikt mot green pga trær,slo skjevt opp mot fairway men for langt og ut i skogen. to slag derfra til rough foran green,chip og toputt for en trippel

Hull 16(par 5 464m): utslag OB venstre side,ny ball til høyre semirough. greit transportslag videre og slice på innspill langt til høyre for green. Innspill derfra ble kort og chipp og toputt. Quaddruppel :oops:

Hull 17(par 4 295m): utslag til den utrolig høye roughen på høyre side. Fant ballen og fikk slått meg ut på fairway foran green,men ble liggende med bunker mellom ball og green. Slo ut i bunker,lå helt i kanten og nesten umulig men kom såvidt opp. chip og toputt derfra. Ny trippel

Hull 18(par 4 337m): utslag midt i fairway,kun 160m igjen. Landa mellom bunker og green i rough. Chippa opp på riktig nivå,2m igjen for parputt,helt i hullkant,enkel tap inn bogey

Konklusjon:
Altfor dårlig fra tee,kun 35% FW treff og kun 1 gir. Puttinga var grei nok. Meget godt fornøyd med første 9 og kom meg greit rundt på "amens corner",men fra hull 15 som vanligvis jeg har god kontroll på så gikk det dårligst ever på 15,16 og 17.
102 slag og 29 poeng,oppskriving. Ingen par var for dårlig,men hadde 12 stk Bogey`s
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by JanB »

Dette er kanskje en runde du lærte mye av om du lukker øynene og går igjennom slag for slag.
Det er en øvelse jeg gjør etter hver runde. Ikke bare mine egne slag, men også de jeg coacher. Etter runden (på hull 19) kan jeg gjenta hvert slag og hvor og med hvilken kølle.
Så det det jeg leser (mellom linjene)
1.) Du tar i for hardt på utslag
2.) Du har ikke helt styring på lengdene dine

Eksempel. Hvorfor kjører du tredjeslaget på hull 2 så kort. Du velger et 9i og har igjen 60 meter etter slaget. Det får jeg ikke til å rime. Du skriver ikke noe om dogleg eller andre hinder som gjør at du velger 9i fremfor et riktig verktøy helt inn.

Hull 4: Tror du igjen vurderer feil jern og synes det er flaut å gå opp et jern. Driiit i om du om så er bruker et 5i på 142 meter. Dersom du legger den pent på green med det jernet fra 140 meter - who cares?

Hull 8: Igjen tør jeg påstå at du velger et jern for lite fordi det er så tøft å slå 139 meter med 9i eller noe sånt.

Ellers en humoristisk lesning om topping og ølballer. Se ned og ta i mindre !!
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

JanB wrote:Dette er kanskje en runde du lærte mye av om du lukker øynene og går igjennom slag for slag.
Det er en øvelse jeg gjør etter hver runde. Ikke bare mine egne slag, men også de jeg coacher. Etter runden (på hull 19) kan jeg gjenta hvert slag og hvor og med hvilken kølle.
Så det det jeg leser (mellom linjene)
1.) Du tar i for hardt på utslag
2.) Du har ikke helt styring på lengdene dine

Eksempel. Hvorfor kjører du tredjeslaget på hull 2 så kort. Du velger et 9i og har igjen 60 meter etter slaget. Det får jeg ikke til å rime. Du skriver ikke noe om dogleg eller andre hinder som gjør at du velger 9i fremfor et riktig verktøy helt inn.

Hull 4: Tror du igjen vurderer feil jern og synes det er flaut å gå opp et jern. Driiit i om du om så er bruker et 5i på 142 meter. Dersom du legger den pent på green med det jernet fra 140 meter - who cares?

Hull 8: Igjen tør jeg påstå at du velger et jern for lite fordi det er så tøft å slå 139 meter med 9i eller noe sånt.

Ellers en humoristisk lesning om topping og ølballer. Se ned og ta i mindre !!
Hull 2 så er det ganske kraftig høydeforskjell opp til green og med en bunker på hver side front av green så følte jeg det ble for risky. Følte at det var riktig å spille slik,og ble belønnet med en bogey på banens nest vanskeligste hull

Hull 4: brukte 5`er jern faktisk men treffet ble litt for tjukt og den var kun 20cm fra å komme over bunker,da hadde den vært perfekt på green.

Hull 8: gikk med 7`er jern fordi det trakk litt imot,men stod nok litt mye oppe med hodet og ble en toppings. Vanligvis slår jeg 8`er her og er veldig stabil tee til green der. Ble nok litt usikker når jeg bytta fra mitt favorittjern på dette hullet

Har nok litt problemer med å holde hodet nede ja,resulterer i endel feilslag. Ølballene "går inn på konto" ovenfor de andre og de tar de nok ut ved neste passende anledning :oops:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Jeg og 2 kompiser tok turen til Gøteborg i går,de skulle shoppe utstyr på Dormy og så skulle vi spille en runde golf. Ble Lycke GC som vi spillte i mars. Først vil jeg si at banen er i fantastisk bra stand,mektig imponert.
Så,runden er ikke så mye å gå i detaljer på,det gikk dårlig. Men noen lyspunkter var det. Smått fantastisk spill fra tee på par 4/5 hullene og en treffprosent på 85%. Brukte 4`er jern og 3wood. Nærspillet var helt håpløst som jeg ikke vil bry andre med :evil: . Hull 16 slo jeg ut ca.210m med 3wood,og hadde 139m igjen med medvind. Slo inn 9`er jern,landa midt på green og rulla av i bakkant. Brukte puttern fra utsiden og fra 6m ca....den var midt i hele veien og en oppløftende birdie :D

Ellers var det et rikt dyreliv i naturreservatet rundt banen,vi så en hjort fyke over fairway like ved,en hare som løp nesten på oss og la seg ned for å "spille død",hester som vrinsker i baksvingen,kuer som rauter i baksvingen....og ikke minst en eller annen fugl som hylte til midt i nedsvingen til en av de andre,så han toppa ballen ut i "no-mans land" :twisted:

I morgen tidlig skal det trenes nærspill i et par timer før jobb tenker jeg.

Stooy,du trenger ikke gratulere meg med nytt hcp :lol: (det ble oppjustert)
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by stooy »

Har jeg gratulert ved en oppjustering? :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte scramble i går sammen med 3 andre. Det starta ganske bra hvor vi gjorde par på de 5 første hullene(starta på hull 5). Vi hadde birdiemuligheter men lå litt for langt unna flagget etter innspillene. Hull 1 var første gang vi måtte vi velge et litt dårligere utslag,uten mulighet til å nå greenen på 2. Alle spillere måtte ha 2 godkjente utslag,så her var det bare å legge ballene i fairway. Hull 3 som jeg anser som det letteste hullet(par 5,kort),der slo vi et litt for kort andreslag og hadde problemer med å nå over vannet på tredjeslaget. Vi kom over men hadde 40m igjen til green og med dårlige chip/pitch så måtte vi to-putte for bogey der og. Sistehullet vårt(hull 4) lå vi midt i fairway,ca.145m fra pinnen. Midt innspill landa midt på green ca.3m fra,men 4stk hullkant putter gjorde dette også bare til en par. Og vi endte 2 over på 9 hull.

Mitt eget spill: greit fra tee,fantastisk fra fairway/rough til green med treff på hull 6,7,8,9 og 4. Beste slaget var nok det jeg gjorde fra rough høyre side under trærne på hull 8. Ca.150m igjen,trær i veien så her måtte jeg slå en lav punch for å få den opp mot green. Brukte 4`er jern,grippa ned litt,kort baksving og kort gjennomsving. Ble nesten helt perfekt,landa forkant og rulla helt opp til kanten på greenen. Se bildet på hvordan vi spillte det lange par 5 hullet
Scramble hull 8.JPG
Rød pil slag 1,blå pil slag 2,svart pil innspill
(49.49 KiB) Not downloaded yet
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Kaffekannen »

kevin wrote: Beste slaget var nok det jeg gjorde fra rough høyre side under trærne på hull 8. Ca.150m igjen,trær i veien så her måtte jeg slå en lav punch for å få den opp mot green. Brukte 4`er jern,grippa ned litt,kort baksving og kort gjennomsving. Ble nesten helt perfekt,landa forkant og rulla helt opp til kanten på greenen. Se bildet på hvordan vi spillte det lange par 5 hullet
Scramble hull 8.JPG
Veldig spennende linje på det hullet. Var det ingen som lå seg i fw til venstre på 2.slaget?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Vel,de 3 andre prøvde...to stk duffa skikkelig kort og den siste slo bare såvidt over bunker og hadde vel 180m igjen fra rough. Jeg valgte ikke så tøff linje men satse litt til venstre for trærna men vinden dro meg litt ut til høyre og landa der ute. Jeg var bare 2m fra OB der,sto under trær og slo og måtte passere under de og neste treklynge...herlig å få til et sånt "trick-shot".
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Kaffekannen »

Furu har vel antydet at jeg er bedre på "trickshot" enn åpne enkle slag...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

He he,kan være en god egenskap det. Har en kompis som sier han er "best fra skogen",dvs han er aldri på fairway og har god trening i å slå seg videre fra skog :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var og trente med driver,wood og rescue i dag. Driveren ble prioritert. Sliter fortsatt med mega-slice,og ikke hatt tid til protimer ennå. Ved å endre litt på grepet slo jeg litt rettere og passerte 200m flagget flere ganger,men fortsatt med en slice på slutten. Litt usikker på om det er fordi jeg kommer utenfra og inn eller om det bare er køllehodet som er åpent. Men jobba med rytmen,grepet,svingsporet...noe bedring som sagt,men langt igjen.

Tenkte jeg skulle teste ut et tips fra golfskolan på golf.se ang chipping. Har slitt med ustabilitet med chipping og ville prøve med hybriden. Ble straks forelsket i den type slag,det å få en bitteliten høyde på ballen før den ruller godt inn på green. Prøvde fra mange forskjellige vinkler og avstander og fant ut at dette funker veldig bra for meg. Skal prøve det i morradagens runde på Nes. Avslutta med å chippe inn fra nesten 20m til flagget,stod ca.4m utenfor greenen. Satte 10 baller på rad innenfor 1m fra flagget,virkelig moro å få til. :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Runden på Nes på lørdag ble en sørgelig affære pga elendig chipping og putting. 40 putter er noe av det dårligste jeg har gjort noen gang. Slet veldig med å finne passende tempo pga de utrolig raske greenene. Lå ganske nærme noen ganger med putta da gjerne altfor langt eller for kort slik at ballen brakk av tidlig og rulla langt til siden. Liker vanligvis raske greener men disse fikk jeg ikke dreis på. Fikk brukt hybriden til chipping kun et par ganger som planlagt,lå for ofte i den seige roughen og måtte bruke mer loft for å Dfå ballen opp og fram.

Var mye bra på siste 9,bla tre stk par. Hull 14 par 5 på 457m,inne på 3 og hullkant ut for birdie,enkel par.

Var på Borre i morges i fantastisk morgensol. Skulle kun spille 9 hull pga jobb etterpå. Spillte godt på de 3 første,så ble det noen dobble før jeg gjorde bogies på de to siste. Ganske godt fornøyd,tok det som trening før morgendagens klubbdag over 18 hull. Fokus var på utslag og strategi fram til green. Putta bra igjen
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte turnering i går over 18 hull på Borre i går,herredag. Starta med en lost ball på hull 1,dro litt høyre fra tee og over fw bunker,der er det kortklippet rough og ballen skulle ligge fint. Men 3 stk som leta etter ballen i maks antall minutter klarte ikke å finne den. Hadde ikke slått provisorisk og lot være å løpe tilbake de 200m for å slå en ny siden neste flight stod klar. Synd,men skrev en 9`er på hull 1(par4) og gikk videre. Etter en fin bogey på hull 2 slet jeg litt på hull 3 igjen. Utslagene var ikke så bra som under oppvarming og da ble det tungt. Fin bogey på hull 4 og så dagens høydepunkt på hull 5;utslag høyre side på feil side av trær,transportslag med pw gjennom trærna og fram til 60m fra flagget,LW inn derfra og landa litt bak flagget og rulla ut i rough. Brukte putteren og den satt rett i for par :D Gjorde par på de to neste også og var på gang. Rota skikkelig på 8 og 9. Enkel par på 10,trippel på 11. Så 3 DB på rad,før 3stk bogies og en DB tilslutt.
Fornøyd med siste 9 foruten hull 11,men går sjelden under 50 på siste 9 så 50 er ok. Brukte mye 4`er jern etterhvert fra tee og slo perfekt ut og på FW etterhvert.
Det blåste kraftig i går så spillet ble påvirket av det. Slo bla 215m med 5`er jern som landa i rough,ingen rull nesten :o...ja medvind :D Men synes nesten medvind er vanskeligere enn motvind,spesielt på innspillene. Og når ballen ligger og vibrerer på greenen når man skal putte da skal man konse godt

Vi spillte nettoslag,gikk på 101-21 tildelte=80 netto,altså 8 over par. 31 poeng(det ble spillt med CSA som ga ett ekstra poeng) og oppskriving igjen :(
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Fusion »

Veldig kjipt med "lost ball på første hullet, ja. Hadde et tilsvarende uhell ved klubbmesterskapet jeg også :(
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har vært og spillt i Valdres,3 runder på 3 dager. Fredagen var ikke så bra,med 106 slag og 27 poeng. Lørdag var bedre slagmessig med 104,men ikke mer enn 24 poeng. Forskjellen lå i at jeg klarte å stoppe blødningen bedre på de hullene hvor jeg spillte dårlig,men hadde ikke like mange par. Søndagen ble en opplevelse jeg ikke klarer å glemme på en stund. Starta med en trippel på hull 1(par3),deretter spillte jeg meget god golf fram til hull 9,rota med innspillet og nærspillet der og noterte en ny trippel. Runda på 47. Så dobbel på hull 10,deretter strålende spill og inn på 43(!) :D Totalt 90 slag. Det er jeg kanonfornøyd med,det er ingen lett bane med sine 6xpar3,6xpar4 og ikke minst 6xpar5 hull. Jeg spillte på det jeg er god på,gode utslag med lange jern(4`er ofte),83% FW treff. Spillte strategisk og la meg på avstander som jeg behersker godt,f.eks fra ca.100m og inn. Brukte PW til å chippe med utenfor green,noe som var umiddelbar suksess,satt ballen inntil pinnen mange ganger. Og ikke minst de få gangene jeg var i greenbunker så slo jeg nydelige slag ut og opp på green i nærheten av hullet. Uten tripple på hull 1 og 9,og den dobble på 10 så ville jeg ha sagt at det var en perfekt runde for meg og mitt hcp. Men men,noe feil vil det vel alltid være. Men 90 slag og 37 poeng var langt i overkant på en vanskelig bane.

Skriver en banestatus på banen om litt også og legger ved noen bilder,av en fantastisk fin bane :D
Post Reply