Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Hadde 10min til overs her i går kveld :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Fikk spilt 3 runder i løpet av Florida turen, med ganske varierende resultater. Endel bra, og noe veldig dårlig. Noen faktorer som en ikke rår over hadde nok en liten påvirkning:

- Spilte tidlig om morgenen for å unngå den verste varmen og tordenbygene. Men det var allikevel nesten 30gr tidlig på morgenen, høy luftfuktighet og drakk vel opp et vannhinder i løpet av hver runde
- gresstypene, spesielt roughen. Grain på greenene, Bermuda-rough og andre gress-utfordringer.
- yards vs meter. Fort gjort å glemme seg... ;)
- leiekøller. Startet med et gammalt Top Flite sett, regular skaft. Spredde ballene hit og dit. Jo raskere jeg svingte med driveren, jo skjevere ble det. Slo en rak drive, på hull 18. De neste rundene ble spilt med TM Jetspeed, fullt sett med stiff skaft. De var digge å spille med. Slo mye lengre enn med det forrige settet. Siste runden ble spilt med G25, stiff, og det gikk også veldig bra. Ihvertfall med jerna.
- tempo. Første runden ble spilt alene, og med bil burde jeg vært ferdig på 2-2.5t. Men kø på banen og ingen forståelse for å slippe gjennom, gjorde at runden tok 4t. Andre runden ble også spilt alene og starteren slapp meg ut tidligere pga det. Da gikk runden på 2.5t. Sisterunden ble spilt sammen med 2 skotter, ferdig på 3.5t.
- leting etter ball i kratt og skogkant. Ikke veldig aktuelt pga faren for å treffe på forskjellige typer av dyr. Kikket etter ballen min i vannkanten et sted, visste at det var lite vann der og at ballen rulla såvidt uti. Da jeg kom frem lå en svær skilpadde der. Ikke spesielt farlig, men dytta til skallet litt for å få den til å røre på seg. Under den lå ballen min :D Så et par andre mer skumle dyr andre steder.

I kveld skal jeg mest sannsynlig ut og teste norsk gress igjen her hjemme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Frustrerende golf for tiden. Det svinger så utrolig mye, fra det fantastiske til det helt elendige. God runde på fredag, elendig runde lørdag og søndag. Og på de dårlige rundene spilte jeg bra til tider, men så kommer alle de enkle feilene.

Søndag brukte jeg god tid på rangen til oppvarming. Slo ballen veldig bra, jobba godt med oppstilling, tempo og fokus. Slo et perfekt utslag på hull 1, og så bare rant det i vei med dårlige slag en stund.

Trøsten får være at jeg scorer bra på par 3 hullene.
Post Reply