Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Det har pleid å være 100,- i rabatt sammen med medlem, rart om de har tatt vekk det. Men ser at det ikke ligger noe info om det. Kanskje det er glemt da de laget ny side. Kan sjekke det opp
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by TinCup »

Bra start med driveren Kevin, 65 % FWT er sterkt! Nærspillet kommer seg :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

ja,det er bra selv om de store lengdene lar vente på seg. Men føltes ganske sikkert og greit, har mye å si for selvtilliten. Nærspillet er som oftest problemet såpass tidlig, må bare spille ofte nok så kommer det seg sikkert
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ny runde på Borre i går.......gjesp, så dårlig

Det eneste positive var at jeg gjorde 4 stk.par da også, og 4 bogies. De fire par 3 hullene spillte jeg til 3.75 slag i snitt. Ellers var det elendig fra tee, elendig putting og masse tilleggslag.

Bare å glemme fort. Årets første hcp justering ble gjort i feil retning :(
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har spillt en runde i Sverige i påsken og den var alt annet enn bra scoremessig. Litt som gårsdagens runde på Borre.

Slår mange gode slag, men avogtil så misser jeg katastrofalt med døffing eller topping. Det blir litt for mye av sånt. Litt vanskelig å sette fingeren på hva det skyldes.
Noen ganger slår jeg perfekt ut, mens neste gang går det til h...... :( Kanoninnspill med korte jern, for så å døffe neste gang.

Chippinga er et eget kapittel.....alt annet enn bra.

Får komme meg opp om morran og gå noen 9-hulls treningsrunder denne uka i ro og fred, se om jeg finner ut av det.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Smilende Sam »

Da bør du ikke spille med meg Kevin - for det høres ut som at vi har det samme viruset. Kanskje det heter "høy-handicapper" :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by sumo »

jeg kjenner meg så ekstremt igjen i situasjonen din, kevin. du er med andre ord ikke alene om dette frustrerende problemet.
jeg er rimelig sikker på hva som er greia i min situasjon. jeg vil for hardt - rett og slett. skal inn på green. konser så jævelig at hele kroppen strammer seg uten at jeg merker det omtrent. et eksempel: forrige runde på mikla, et av de korte par 4 hullene. kanondrive midt i fairway. 90m innspill med 52 gradern. topp-shanker såååå jævelig ut i green bunker. hullet ødelagt. et annet hull, innspill 90m med 52 grader. treffer perfekt, lander 4m fra pinnen.

golf - just gotta love it :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

He he Sam :) Tror nok vi skal få spillt sammen for det.

Opp tidlig i dag og ut på 9-hullsbanen kl.0630. Første hullet brukte jeg på å riste trøttheten ut av øynene...traff knapt ballen og gikk av med trippel

Etter det ble det mye bedre til tider. Jobbet med oppstillingen, prøvde å ta ned tempoet et hakk og svinge mer riktig. Og det ble bedre og bedre. Gikk på 47 slag(16 poeng), som kanskje ikke er all verden men det føltes mye bedre
Avsluttet med en flott par på hull 9. Den og par`n på hull 5 var dagens høydepunkter. Traff 85% av fairwayene og da blir golf iallefall litt lettere. Litt rufsete rundt greenen gjorde at det ikke ble så bra som det kjentes.

Men absolutt framgang. Og så lenge man våkner så er slike morrarunder terapi i seg selv. Soloppgang, fuglekvitter, rådyr i skogkanten og tid for seg selv og spillet :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Vestfold i dag på over 100 slag igjen...:(

Kort fortalt, dårlige innspill som aldri traff greenene (kun 1 greentreff og da 3-puttet jeg). Var ofte i bunker og i roughen utenfor greenen. Dårlig nærspill rundt greenene ødela en brukbar runde. Traff godt med fairways(64%). Noen lyspunkter var det, ingen tilleggslag og spillte med samme ball hele runden. Puttingen var ei heller bra, misset svært mange par-putter fra kort avstand

Ingen par på runden er sjelden kost, men 10 bogey`s og 5 dobble sier vel det meste
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte 9 hull i går tidlig. I dag flesket jeg til med 18 raske hull på morgenen. Relativt bra frontnine på 45 slag, men ble 49 på back. Mulig jeg ble litt sliten, traff ballen dårlig på slutten, spesielt på innspillene. Ganske bra fra tee med rett under 60% fw-treff. Antall Gir var ikke all verden men bedre enn i det siste, 3 stk.

Driveren la jeg fort bort, funka bare ikke og slicen tok helt overhånd. Ikke så farlig når jeg dunka ut 4`er jernet ca.200m midt i gata på hull 9 begge gangene :D Hadde bare nærspillet vært like bra så....

Skal spille turnering i morgen ettermiddag, scramble. Så de to siste dagene har jeg jobbet med course management endel, hvilke køller jeg skal bruke fra tee og hva jeg vil bruke på innspillene. I dag hadde jeg noen skikkelig bra innspill med SW fra ca.70-80m. Mens med PW og 9i var det ikke like stabilt. Prøvde meg på noen litt lengre innspill med 4,5,6`er jern også uten spesielt mye hell. Men spillte par-3 hullene bra, det er jeg fornøyd med :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Brukbar runde på Holtsmark i går, spillemessig. Men ble nok litt høyere score enn jeg hadde forventet

Hadde 3 par og 10 bogies, noe som er bra for å være meg. Men de 5 andre hullene var av typen dobbel,trippel,quadruppel og enda verre.

Verst var det vel på hull 4 hvor jeg slo innspillet over green og tilogmed over kulen i bakkant. Litt merkelig fra 145m med 7`er jern. Ballen landa langt nede i skråningen og hadde en umulig oppgave derfra. Ble mye hakk og chip for å komme seg tilbake på greenen. Ble en nier på det hullet

Hull 9 lå jeg kort høyre for greenen og missa første pitchen kort, slo neste opp på greenen men rulla bak i bunkeren. Endte opp med trippel her til slutt

Hull 10 slo jeg 3.slaget i bunker venstre og hadde to slag for å komme ut....til bunkeren på andre siden...endte opp med en åtter der.

Ellers var det mye bra. Men mange av innspillene lå langt unna hullet og på de ondulerte greenene ble det en tøff oppgave å putte. Men klarte det veldig bra synes jeg. 2.3 i putts pr gir er kanskje ikke all verden, men når jeg ofte lå veldig langt unna så var det meget bra. Hadde veldig kontroll på hastigheten. F.eks putten på hull 5 hvor jeg lå iallefall 15m til venstre for flagget, førsteputten la jeg 30cm fra pinnen etter å ha forsert kuler og venstre-høyre break :)

Alt i alt en helt grei runde faktisk. 98 slag er som sagt litt over det jeg trodde jeg skulle ende på. Men med de 3 stygge blemmene så er det kanskje ikke rart
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

ingen golf denne uka annet enn noe pitche-trening tirsdag morgen. Nå blir dette neppe noe mer før ut i neste uke pga sykdom...deprimerende
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Formen er bedre og nå kan jeg trimme moderat....dvs spille golf :)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Yorkie »

Kongle! :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Egentlig skal jeg bare smile og være glad for at jeg får kommet meg ut på banen igjen, men i morges gikk jeg og smilte som om jeg hadde vunnet i Lotto en stund :lol:

Larvik

Hull 1, par 4 322m:
- ut med 3`wood, til first cut høyre side. Ca.175m
- ballen lå litt nede i gresset og trodde ikke jeg skulle klare å nå greenen fra 150m. Layup til 100m
- inn med PW, til 1.5m fra pinnen
- setter putten PAR

Hull 2, par 3 132m:
- ut med 7`er jern rett mot pinnen som står venstre. Lander 2m kort av greenen.
- Putter meg inn til 20cm fra pinnen
- tap-in PAR

Hull 3, par 5 463m:
- ut med 3`wood til first cut venstre side, ca 200m
- 3h derfra, prøver å unngå bunker høyre side av FW men ruller akkurat uti
- fra fw bunker og ca.143m, satser hardt med 7`jern og lander på green venstre side. Har 5m til hullet
- putten stryker hullet og legger seg 50cm bak
- setter putten for PAR

Hull 4, par 3 165m:
- ut med 5`jern, lander 5m kort av greenen og ruller litt nærmere
- putter opp bakken og 3m forbi hullet, litt ufølsom putt
- har nedoverbakke putt fra 3m og høyre venstre break, tipper akkurat i på slutten for PAR

Sanity-check.....jeg har 15 i hcp og har startet med 4 strake par.....sjukt :shock:

Hull 5, par 4 331m( også kjent som John Daly hullet, hvor han drivet greenen fra hvit tee, 385m. Over skogen venstre side!:
- ut med 3`wood til first cut høyre side av fw, ca.170m. Ikke noe bra slag
- ligger ikke noe godt og gjør en lay-up til 40m fra greenen
- rolig pitch inn på greenen, ca.6m fra pinnen som står til høyre
- putten stryker hullet og der røk "the par streak"
- tap-in for BOGEY

Hull 6, par 3 179m:
- ut med 4`jern, til høyre for greenen og er akkurat klar av bunker
- 10m pitch, høy og fin, lander mykt og ruller til 1m fra flagget
- setter putten for PAR

Altså +1 etter 6 hull....har aldri skjedd før tror jeg :D

Hull 7, par 5 457m:
- ut med 3`wood, dagens første dårlige utslag, kort høyre side
- langt trasportslag med 3h fra roughen
- layup med 9`jern til ca.90m
- inn med SW men treffer litt tjukt og lander 4m kort av greenen
- ruller ballen innpå med puttern men den ruller mot høyre og vekk fra hullet
- misser putten fra 2m
- tap-in for DOBBEL-BOGEY :evil:

Hull 8, par 5 459m:
- ut med 3`wood til høy rough venstre side, kort av fw bunker
- satser med 3h og går tvers over og treffer fw som svinger venstre, helt perfekt
- har 129m inn og slår 8`jern, lander green venstre side men ruller ut på den siden og blir liggende utenfor fringen, ca.1.5m fra fringe
- putter meg inn men den ruller hardt høyre når den stryker hullet
- har 2m putt som jeg misser med 2cm
- tap-in BOGEY

Hull 9, par 4 376m:
- ut med 3`wood til first cut venstre side og har 190m igjen
- layup til 80m
- inn med SW men treffer litt tjukt igjen og blir kort
- putter meg inn men 3m for kort
- misser putten
- tap-in DOBBEL-BOGEY

42 slag på front og 21 poeng :D traff kun 1 fairway, kanskje er litt av grunnen at jeg gjør meg kjent med 3`wooden og var litt skjev på begge sider. Men scoremessig er det noe av det beste jeg har gjort noen gang

Spillte hull 10,11 og 12 også før jeg måtte gå av pga turnering med shotgun-start. Gikk de tre hullene på 4 over.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by GunnarBull »

Flinking!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by TinCup »

Det ligger vel noe i dette med nytt utstyr :-) God runde Kevin!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Tja, begynner å bli komfortabel med de nye jerna og wooden har jeg bare brukt 1 gang før dagens runde. Blir nok noen runder hvor jeg fokuserer på å bli vant med den, også fra fairway...er jo tross alt en Fairwaywood ;)
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by viz0id »

Får jeg lov å stjele bloggen din litt til å stille et spørsmål til deg Kevin? Er du fornøyd med jernsettet ditt? Hvordan endte du opp på stiff i forhold til regular? :)
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

hei,sorry har ikke sett spm ditt før nå.

Jo, jeg er veldig fornøyd. Valget på stiff ble gjort etter å ha fått analysert svinghastigheten flere ganger og ble anbefalt av 2 uavhengige steder å velge stiff.

erfaringen er at det var litt uvant i starten, kjente "motstanden" i skaftet bedre ja, ganske stor forskjell. Men har funnet meg godt til rette med de nå og liker det svært godt. Er også veldig godt fornbøyd med at jeg tok midsize grep også, føles mye bedre
Post Reply