Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Hadde en god runde på Mørk i går og tror jeg fort kunne skrevet meg ned. Men får skylde litt på forholdene på greenene. Flere av puttene var dead straight i lenge men hoppa enten opp og ut til venstre eller høyre. Utrolig irriterende.

Runden ble gått på 93 slag og 33p. Mye bra spill fra tee til green, men 34 putter er minst 2-3 for mye. I går føltes det som at jeg ville gjort et par birdies til, i tillegg til den på hull 8

Nå blir det ikke noe spill før Kongsvinger på mandag tipper jeg, med mindre jeg sniker meg til en morrarunde i helgen :D
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by viz0id »

kevin wrote:hei,sorry har ikke sett spm ditt før nå.

Jo, jeg er veldig fornøyd. Valget på stiff ble gjort etter å ha fått analysert svinghastigheten flere ganger og ble anbefalt av 2 uavhengige steder å velge stiff.

erfaringen er at det var litt uvant i starten, kjente "motstanden" i skaftet bedre ja, ganske stor forskjell. Men har funnet meg godt til rette med de nå og liker det svært godt. Er også veldig godt fornbøyd med at jeg tok midsize grep også, føles mye bedre
Er ikke meninga å "tilsøle" bloggen din her men, er det ikke slik at callaway sine grep er litt større en vanlig? Gikk du for noen enda større, eller mindre?
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

helt i orden, det er meningen at man skal kunne kommentere/spørre :)

Jeg er ingen ekspert på grep, mulig noen andre kan svare på det. Men midsize er tykkere, tror de er omtrent samme tykkelse som om man skulle hatt 4 lag med teip under tror jeg. Hvis man bruker large eller større hanske betyr det at man har litt større hånd og bør velge et litt tykkere grep. På de gamle grepene mine ble jeg ofte sår i henda til tider, fingrene. Fordi jeg holdt hardt og måtte klemme skikkelig for å komme rundt. De litt tykkere grepene ligger litt bedre i fingrene/hånda og dermed klemmer jeg ikke så hardt. Føles mye bedre for meg iallefall. Tror det finnes en tråd om midsize grep og Furu har vel skrevet om det på siden sin

Jeg har Golf Pride midsize grep på nå
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by viz0id »

Får se hva jeg synes om grepet når jeg får de. Jeg har ikke så voldsomt store hender, ligger vel rett under large hvis jeg kunne valg en optimal størrelse på hansker :)
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillet er håpløst for tiden. Gjør altfor mange enkle feil, som duff og topping. I løpet av rundene kommer det alltid noen sånne. Muligens er det konsentrasjonsvikt, eller så er det noe annet. Har ikke trent noe særlig i det siste og kanskje mistet "følelsen". Oppvarming før rundene har det også skortet på, har ikke tatt meg tid til å slå noen slag og har heller prioritert puttingen.

Skjerpings. Har levert 2 runder langt over 100 slag nå :( Ny sjanse i morra
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Drizzit »

Kevin skrev:
Har levert 2 runder langt over 100 slag nå Ny sjanse i morra
Hvordan gikk dette? Klarte du 3 på rad??? :o
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Grønne greener »

Det er helt greit at du spiller dårlig for tiden. Det er jo en prioriteringssak og jeg synes at du prioriterer riktig. Lage supre turneringstråder i stedet for å trene. Helt i orden. Fortsett sånn. :roll:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

he he..ble 98 slag i går og en ganske bra runde faktisk. 45 på front er jeg veldig fornøyd med. Men ryggen kranglet litt igjen ved runding og sleit med å svinge skikkelig på back. 53 slag på back var for dårlig men la endel av slagene igjen på hull 14 hvor jeg gjorde en 8`er på par 4. En ball OB i åkeren der dessverre. Ble litt for mange dobble på back

Avsluttet med å nå greenen på 3 slag på siste (par 5 492m++ pga tee langt bak). Men 3-putta fra 15m.

Men absolutt bedring på en bane som var satt opp vanskelig. Men ser at jeg sliter med svingplanet mitt, kommer ofte utenifra og inn. Må ta noen treningsøkter med fokus på det
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Gikk en 9-hulls runde på Borre i går kveld, ganske sent. Nydelig temperatur og overraskende mye folk ute på banen så sent

Fokus på utslagene med driver og 3`er wood. Funka faktisk ganske bra men sistnevnte funket klart best. Ble noen bogeys og 2 par, grei 44 slags runde. Puttingen var ikke all verden. Jernslaga satt ganske bra også

Skal spille i ettermiddag men vet ikke helt hvor og når ennå :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Var på Østmarka onsdag og selv med mye tid til oppvarming så ble det ingen høydare. Startet greit nok men røk på en kjempesmell på hull 4, det korte par 3 hullet på 114m. De hadde satt fram teeklossene til 103m og med mye nedoverbakke ble det for mye tanker rundt hva jeg skulle slå med. Slo en skikkelig tynn GW langt over greenen, måtte droppe og endte med en 7`er.

Hull 6 gikk også rævva, endte vel med en 8`er på par 5 hullet, dårlige slag og tre-putta.
Nådde fram til green på hull 7 som er par 3 på 199m, men landa til høyre i greenbunker. Ble bogey der.

På hull 13 startet elendigheten skikkelig og slo bort utslagene på flere av hullene, da blir det tungt å score bra. 10`er på hull 14 var vel dagens største nedtur. Bortsett fra at jeg satte en 10m lang putt fra fringen der...på 10`ende slaget :lol:

Skal prøve å få til en runde tildig lørdag morgen, må få tilbake selvtilliten :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har kommet hjem etter ferietur og 5 runder i Sverige. Har spilt ganske bra golf til tider og scoret et stykke ned på 90-tallet stort sett. Hadde en elendig runde på 105 som fort bør glemmes. Erfaringen er at jeg slår ballen bedre og bedre, samt at jeg har fått opp brukbare lengder med driver og 3wood til tider. Men har puttet for dårlig

I dag spilte jeg på Borre igjen og startet sånn passe. Var 4 over etter 3 hull og litt misfornøyd, men etter det spilte jeg stabilt bra. Rotet meg litt bort på hull 8 og 15 hvor jeg gjorde dobble, som på hull 1 og 3. Lite fairwaytreff men ganske gode lengder fra tee.

Som hull 6 hvor jeg slo 3wood ut, noe jeg sjelden gjør siden det er så kort. Den ble ca.220m og kort av vannet. Skulle ikke truffet mye bedre før den hadde gått i vannet.
Hull 16 hvor jeg slo en god draw men den havna ut i roughen venstre side, fikk ingen rull. Den var 210m lang med 3wood. Transportslag med hybriden og innspill med SW, der framme har jeg aldri vært på to slag :D

Hull 17 hvor jeg slo 3wood, dead straight og flørtet med roughen før OB stakene, den var ca.220m lang. Innspill med SW igjen, rulla til 1m fra pinnen men birdieputten strøk hullkanten

Gikk på 87 slag, ny pers på Borre. 40 poeng og nedskriving til 14 igjen :D. Gikk backnine på +5 og svært fornøyd med det, til tross den dobble på hull 15

Mye positivt med golfen nå synes jeg
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ny runde i dag,ny pers :D 84 slag og 42p. Nytt hcp er 12.2, hvor skal dette ende :lol:

Bra fra tee men først og fremst gode innspill. Hadde to 3-putter og putta litt for kort nãr birdiesjansene var der.
Var redd jeg skulle falle sammen på back siden jeg gikk og venta på noen kjerringer som spilte tregt. Fikk aldri gått gjennom og bestemte meg for å roe ned tempoet og ha 100% konsing helt inn
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Kevin`s spilleblogg

Post by Smilende Sam »

Grattis Kevin! Utrolig kult! Hadde selv en 86 for leden fra mitt høye hcp :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Takker :)

Forsvarte hcp mitt med en 90-runde på Holtsmark i dag, til tross for en 9`er på hull 4. Perfekt drive og kun 9`er jern inn, ut i bunker og resten trenger man ikke snakke om....

Forrykende backnine som også inneholdt en birdie på hull 15.

Men var langtfra like bra fra tee med driver/wood i dag, mens jerna var bunnsolide. 29 putter er også bra, redda meg med noen litt lengre putter

Og viktigst av alt, fikk ikke hjertestans da hoggormen dukka opp rett foran beina mine på hull 15....men tror jammen hjertet slo noen ekstra slag :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har ikke slutta å spille.... :lol:

Var en helg i Valdres og spilte 3 runder. Litt rufsete på fredagen, gjorde et par skikkelige blemmer som ødela en brukbar score. Samme på lørdagen men forbedret meg med 5 slag iallefall. Hadde mange gode birdiesjanser og par muligheter, men klarte ikke sette puttene. Søndagen spilte vi scramble, 2 mot 3. Vi som var 2 sleit også da med nærspillet og led under av at vi var en mindre. Holdt ballen i fairway på alle hullene men sleit rundt og på greenene. Mens de andre var "all over the place" men hadde alltid en som redda de ut av trøbbel. Tapte med 5 slag

Tidlig denne uka spilte jeg på Varberg i Sverige, sammen med 2 ukjente svensker. Vi avtalte å spille skins game, så det ble en litt spesiell runde. Her var det om å vinne hull. Jeg vant 7 av hullene og rotet det selvfølgelig til på endel andre hull. Men hva gjør det når jeg vant matchen :D

40,- sek til å bruke på brus og boller :lol:
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by Smilende Sam »

Godt å se at du ikke investerte gevinsten i aksjer, men brukte den til å holde fart i verdensøkonomien, Kevin. Hadde bare alle vært som deg :-D
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har blitt noen runder i det siste, men ikke så mye som ønsket. Sleit meg gjennom en vindfull runde på Båstad forrige uke. I dag var jeg på Borre og spilte 18 hull på 2t 45min. Holdt bra tempo og ballen i spill. 89 slag og 35 poeng er helt greit. Men den fysiske formen er ikke veldig bra, har slitt med forkjølelse i tillegg de siste dagene.

Ganske greit fra tee i dag og mange gode innspill. Men bommet greenene endel ganger og endte med chip+to-putt. Drivinga var ikke bra i dag heller, får ikke noe skikkelig dreis på det.

Dagens høydepunkt var nok hull 2, par 5 på 489m og i slak motbakke. Inne på 3 slag og birdie-forsøket var meget bra, ble en tap in par.

Håper å få spilt endel neste uke igjen, hvis formen er ok.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Siste perioden har det stort sett blitt runder på over 100 slag, med noen unntak. Tyder på at sesongen begynner å nærme seg slutten, altfor ustabilt

Dagens runde på Nøtterøy hadde få høydepunkter, men par på hull 1 var bra. Det samme var par på hull 15. 157m par 3, slo ett rolig 5`er jern som landa noen meter forbi midten og rulla til bakkant green, litt for kort førsteputt men satte par-putten.

Ellers var det mye tøys og tull. Verste var vel hull 4 hvor jeg satte to baller i vannet og endte opp med 8 slag på par 3......ikkje braaa :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

99 slag på Holtsmark i dag. Sleit med de våte forholdene. Ingen rull og noen tjukke balltreff. Var endel i bunkerne og det gikk greit, men ikke mer enn det.

Dagens høydepunkt var når jeg gjorde en flott par på hull 9. Ut med et 5`er jern til 4m foran pinnen, tap-in par. Hull 10 spilte jeg inn fra ca.160m, putta fra fringen og satte en kort par-putt der også. Hull 11, litt dårlig utslag. Inn fra 150m, fringen venstre side. Putta til ca.1.5m fra pinnen, satte par-putten. Tre par på rad, og gleder meg til resten :D To strake bogeys og så ble det mye tyngre fra hull 14 og inn dessverre

Håper det ikke blir årets siste runde, men det drar seg vel mot slutten snart. Litt kjipt å avslutte med trippel i dag
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har startet innendørsesongen nå. Simulator-spill i dag i Vestfold golfhall. Overraskende bra ballstriking i dag, jernspillet var veldig solid. Slo litt for langt noen ganger, ellers kunne det blitt en virkelig bra runde. Dagens høydepunkt var hull 14 hvor jeg slo ca.198m fra tee og hadde 156m igjen. Inn med skikkelig crisp 6`er jern, til 1.7m fra pinnen, enkel birdie :D

Har slått ballen dårlig ute i det siste, var egentlig litt godt å slå baller inne og føle gode balltreff igjen. Og slippe det våte og bløte underlaget, selv om det er litt annerledes å slå fra matte hele tiden

Hadde håpet på et par runder til utendørs men ser kaldt ut på starten av neste uke, så blir det kanskje litt mildere igjen.
Post Reply