Kevin`s spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Borre

Post by kevin »

Har spillt to runder på hjemmebane nylig,hvorav en på hovedbanen og en på 9-hulls banen. Runden på hovedbanen gikk på 102 slag og 29 poeng. Var fryktelig opp og ned. Hadde en chip-in birdie på hull 5,et av banens vanskeligste hull. Drivet fint ut og innspillet fra ca.130m landa på greenen men rulla av,chippa i koppen. Samt at jeg hadde en birdie på hull 17,hvor jeg slo ut med jern og la meg på 140m ca.,innspillet landa forkant green og rulla til 10cm fra hullet,enkel birdie. Borre`s Amen corner med hull 11,12 og 13 spillte jeg dårlig,samt at jeg dumma meg ut på hull 10. Altfor ujevnt.

Den andre runden fortona seg noelunde likedan,starta med en flott par begge ganger på hull 1(10),for så å stryke hull 2(11). Etter det handla det mest om å jage bogey`s. Endte opp med 96 slag og 33 poeng,noe som er helt greit,men følelsen var ikke spesielt god. Har en tendens til å hooke endel med jerna nå,skjønner ikke helt hvorfor. Tror jeg slår over håndledda litt tidlig og drar ballen litt med meg mot venstre.

Ny runde og nye muligheter på Borregaard(Sarpsborg) på fredag,håper jeg.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Etter en miserabel runde på Borregaard forrige uke(som ikke bør skrives noe mer om),så var det på tide med litt kvalitetstrening. Er i Malmø ifbm jobb 2 dager nå,og hadde planer om å spille i morges. Men siden jeg skulle på jobb/møte kl.10 så ble det ikke tid. Valgte heller å trene og dro til en av de nærmeste banene,Kvarnby golf. Kun 15min kjøring fra sentrum. Et koselig lite sted,men meget gode fasiliteter.

Var først på chipping-greenen i 20min,deretter 20min på en veldig stor puttinggreen hvor lange putter ble prioritert. Både med fokus på lengde,men også med fokus på breaks i lange putter,både høyre til venstre og venstre til høyre. Denne treningen var meget bra,er svært fornøyd med lengdekontrollen.

Deretter bar det videre på et treningsområde hvor man kunne pitche mot en green fra forskjellige avstander,men fra ca.50m og inn. Meget nyttig,her ble det terpet på oppstilling,grep og et avslappet tempo. Bommet på greenen de første 8 gangene,ikke med mye men til venstre. Fikk justert dette og etterhvert traff jeg 80% av gangene.

Så videre på rangen for 20min med ca.60 baller å slå ut. Har slitt med tjukt treff i det siste,og har delvis funnet ut at jeg slipper hode/blikket for langt ned,samt at jeg flytter all vekt over på høyre i baksving og sliter med å komme over skikkelig på venstre igjen...resulterer i duffing,eller litt tjukt treff.
Nå holder jeg hodet litt oppe,prøver ikke dra det med meg for mye. Det fungerte mye bedre,og etterhvert kom de gode balltreffene også. Rangen der hadde små greener med flagg man kunne sikte på,og etterhvert satte jeg ballen nærme flaggene også.

Godt fornøyd avsluttet jeg treningen. I morra venter linksgolf på Torekov,sveriges 12.beste bane...håper det ikke blåser for mye :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Torekov GK tirsdag 5.mai. I en utrolig vind,men flott vær. Sleit de første hullene med å holde ballen i fairway og være i nærheten av greenene. Etterhvert fikk jeg draget på det,og spillte bedre og bedre. Endte med 91 slag (par 71) og 36 poeng. På siste 9 gikk jeg på 42 slag,noe som er langt bedre enn hcp. Jernspillet har blitt mye bedre i det siste,og det kommer godt med når driveren ikke sitter bra. 4`er jernet er min favoritt på utslaga. Greenene var superraske i forhold til norske baner for tiden,så jeg måtte justere meg inn litt der og. Men chippa godt fra utenfor green,og satte ballen helt inntil for tap-in. Ble mange birdie-muligheter etterhvert,men endte opp med par...hadde en rekke med par på hull 12-15,meget godt fornøyd med det. :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Borre,hovedbanen,sist torsdag. Gikk ut kl.0530 og var ferdig på 2t og 45min. Herlig å spille tidlig om morran,var faktisk en annen som skulle spille da så vi gikk sammen. Spillte en solid runde,til 91 slag. Faktisk det beste jeg har spillt på hjemmebanen. Ble 39 poeng og nedskriving til 17,1. Jernspillet er bra for tiden,og sverger til sikre utslag med 4`er jernet. Så får jeg jobbe med driveren på range og hos proen.
Dagens høydepunkter var vel først birdien på hull 10,en ca. 6m lang putt med venstre til høyre break...midt i koppen. Deretter hull 16 hvor jeg nesten nådde inn på 3 slag(par5) med bare jernslag,og en sjukt god chip gjorde at jeg kunne gjøre "tap-in" par der. 6 stk par og 1 birdie er jeg meget fornøyd med. Traff og flere greener enn jeg har gjort før. Tror spillet er på rett vei nå

Nakne fakta:
Putter 1.722 (31)
Puts pr. GIR 1.8
GIR 5 (27.8%)
GIR+1 10 (55.6%)
Fairwaytreff 7 av 14 (50%)
Scramble/greenbom 2 av 13
Scramble/fw.bom 0 av 7
Chipsave 4 av 9 (44.4%)

Nå er jeg i Quebec,Canada og har bestillt tid på http://www.golfdelafaune.com/index-en.php til i morra,gleder meg som en unge :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har vært og spillt golfdelafaune i Quebec i dag. Brukte bil på runden,og gjorde unna runden på under 2,5t.
Startet med å teste greenene,og deretter 30 baller på rangen. Spillte med proens sett siden de ikke hadde fått inn de nye utleiesettene. Settet var et komplett Adams sett,adams idea pro 5-SW og med 3-4`er hybrider og driver. Et meget bra sett,har sjeldent hatt så godt balltreff enkelte ganger...slo veeeeldig langt med disse,kanskje jeg må bytte sett snart :lol:

44 slag på første 9,og 47 på siste 9 var en grei score. Har ikke lagt inn runden/banen i scangolf siden jeg glemte å sjekke slope etc,må få sjekket det i morra siden det ikke står noe på hjemmesiden deres. Men tror jeg har spillt på hcp,eller litt bedre kanskje. Utslagene satt bra,fairwayspill var ok,bunkerspill var veldig bra,mens puttinga kunne vært litt bedre. Men jeg går på 91 på en helt grei dag,og relativt fornøyd.
Godt fornøyd med økninga i greentreff,spesielt på par 3 hvor jeg har slitt.

Beste hull: Hull 5 190 yards,greentreff og hullkant ut på birdieputten fra 3,5m..enkel par. Brukte 5`er jern på utslag

Nakne fakta:
5 stk par
8 stk bogeys
4 stk db
1 stk tb
53% fw treff
22% GIR
35 putter
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Har ikke fått spillt eller trent etter runden i Canada,det eneste golf-relaterte jeg har gjort er å ha vært hos Golftown i Quebec og kjøpt lasermåler. En Bushnell Tour V2 er kjøpt inn,kosta 416,- canadiske dollar(kurs 5,55). Altså ca 2310,- norske...må sies å være et røverkjøp :D

Håper å få prøvd den tidlig mandag morgen,med en runde før jobb...hvis jet-lag`n har gitt seg :lol:
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by stooy »

Hva jobber du med egentlig? Synes du er på farten hele tiden 8-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Innen IT,jobber med support bla på tvers av landegrensene...er ofte i Sverige,Danmark. Denne gang var det konferanse i regi av vår software leverandør :)
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by stooy »

Forhåpentligvis e det segmentet jeg også ender opp i :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ute og spillte 9 hull kl.06(!) i dag,skulle til kiropraktor kl.0730 så her var det bare å få opp farta. Det gikk akkurat,han holder til 1min fra banen. Runden var grei,45 slag på 9 hull og 9 over altså,19 poeng. Har bra kontroll på jerna for tiden. Dagen i dag var ment som trening med den nye lasermåleren,og det fungerte fint. Blir nok et bra hjelpemiddel etterhvert. Forholdene var fine,litt vått etter gårsdagens regnvær. Men tørker fint opp i dag med strålende vær og litt vind utover dagen. Skal spille hovedbanen lørdag morgen,gleder meg som en unge. Blir muligens en runde på en annen bane i løpet av uka :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Borre hovedbane i morges,i lett duskregn og gikk ut kl.0545! Spillte jevnt og stødig,første 9 gikk på 44 slag og litt "foran" hcp mitt. Siste 9 starta med et dårlig hull 10,mens 11 og 12 var bra og 13 dårlig. Inn derfra var det bra og gikk siste 9 på 47,litt dårligere enn jeg håpet på. Håpet å gå under 90 for første gang der,men endte på 91slag/38 poeng. Spillte alene så det ble ikke nedskriving. Godt fornøyd med fairwaytreff,litt lite greentreff men bra putting. Scora dårlig i snitt på par 3 hullene igjen,sliter med å treffe greenene der.

Fakta:
4 stk par
10 bogey`s
Putter 1.667 (30)
Puts pr. GIR 2
GIR 2 (11.1%)
GIR+1 11 (61.1%)
Fairwaytreff 8 av 14 (57.1%)
Scramble/greenbom 2 av 16
Scramble/fw.bom 3 av 6
Sandy 1 av 1 (100%)
Chipsave 4 av 8 (50%)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Borre igjen lørdag morgen,i et fantastisk vær og sammen med to kompiser. De var imponert over banen,og helt uvant for de med kortklippte,jevne og raske greener. Jeg spillte ikke like bra som fredag,endte på 101 slag/28 poeng og oppskriving til 17,2. Dagens høydepunkt var birdien på hull 8 etter en lang putt. igjen traff jeg litt for få greener og sleit med driveren så det ble litt slitedag.

Søndag var jeg på Sande GK,og spillte veldig jevnt i starten med bare par og bogey`s. Men siste 9 var ikke så bra,slet på hull 1(andre runden) hvor ballen ble liggende "fast" i roughen i motbakke,tapte mange slag der. Og en OB på hull 7 ødela også. Hadde bra med greentreff og fairwaytreff,7 par og 7 bogeys er klart godkjent,synd med de to dårlige hullene. Ellers var det en prestasjon å putte så bra på mange dårlige greener.
Jobbet litt med "take-away" og baksvingen,roe ned tempoet,svingsporet og timingen. Var godt fornøyd med det. Husker en video fra golf channel jeg så på flyet til Canada nylig,han snakket mye om tempoet og øvelser for det...telling...1...2...Nyttig å tenke på
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte 9-hull på Sande i går,med veldig blandet "drops". Etter å hatt hullkant ut på hull 1,ble det mye dårlig. Sleit med utslagene(bare jern),treffene ble bare dårlige,dårlig oppvarming og litt kantete i svingen. Hull 4 hadde jeg endelig et bra utslag med 4`er jern og satte en enkel par etter å lagt chippen veldig nære. Hull 6 hadde jeg en enkel par etter et bra utslag. Så på hull 9 nådde jeg nesten greenen med 3stk jernslag. Hullet er 453,slakt oppover i starten og opp til greenen. 4`er jern ->4`er jern og 4`er jern inn fra 160m oppover. Landa rett utenfor,chippen ble kort og 2-putta for bogey.

45(par 64) slag og 14 poeng var ikke all verden,men grei gjennomkjøring til dagens runde på hjemmebanen. 24 grader i skyggen,fantastiske spilleforhold regner jeg med...må bare spillet sitte. I dag skal det varmed godt opp først :twisted:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Borre i går og spillet satt greit nok på første 9,men par-puttene gikk ikke i,og bogey`ene ble til dobble. Var litt stang ut hele tiden,lite fairway treff og litt rufsete putting. Runda første 9 på 49 slag. Starta med par,bogey,db på 10,11,12. Så ny db på 13,og deretter to hull etterhverandre hvor jeg fikk tilleggslag etter å ha vært ute å kjøre. Ble elendig score på de 2. Deretter 2 bogeys,og avslutta med db. 103 slag,og 27 poeng. Langt bak mitt hcp. Stats sier at jeg traff knapt 1 av 3 fairways,det er altfor dårlig. 2 stk greentreff er og for lite. Og brukte flere putter enn normalt. Alle deler av spillet var for dårlig i går. Ble nok litt preget av varmen faktisk,var litt tung og slapp en periode,til tross for 3L væskeinntak i løpet av runden.

Hvis jeg ikke skal spille i dag så blir det en tur på rangen for å trene skikkelig,bare synd det blåser kraftig nordavind her i dag
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Ble 9 hull på ni-hullsbanen i kveld. Gikk på 44 slag,8 over altså. 20 poeng og nedskriving til 16,6. Meget fornøyd med spillet fra hull 5 og inn,par,par,bogey,bogey og birdie på hull 9. Klarte å konsentrere meg godt,tenke på grep,oppstilling,tempo. Ble mange fine slag. Og når jeg landa innspillet på hull 9 bare 1m fra hullet så jublet jeg litt inni meg. Damene jeg spillte med "la litt press" på meg ved å nevne at jeg burde avslutte med birdie...satte en sikker putt med venstre høyre break,midt i koppen. :D
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by JanB »

Har man nå nedskrivning i alle grupper om man går bare 9 hull (og legger til 18 poeng)?
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by furu »

JanB wrote:Har man nå nedskrivning i alle grupper om man går bare 9 hull (og legger til 18 poeng)?
Kategori 1 og 2 (opp til 11,4) gjør det kun ved 18 hulls runder. 3, 4 og 5 ved 9 og 18.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Borregaard i dag. 90 slag på par 65 banen,29 poeng. Var et fargerikt scorekort med både birdie og trippelbogey. Gledelig var 5 greentreff,og bare 29 putter :o

Verre var det med fairway treffene,jernutslaga svikta litt på noen av par 4 hullene. Alt i alt ikke helt fornøyd,hadde håpet å gå ned mot 80,men rota på for mange hull. 1 birdie,5 par og 3 bogey`s er helt ok,men de dobble og tripple er ikke bra.

Banen er i bra stand nå,se banestatusoppdatering
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte Kongsberg i går sammen med en utrolig hyggelig fyr fra nesbyen. Han spillte strålende og endte på 44 poeng(91 slag) og skrev seg ned masse.

Mitt eget spill var meget bra i starten,åpna med en par på hull 1,par 5. Inne på 3 med 4`er,5`er og 9`er,lå på fringe og satte nesten birdie der. Etter 3 hull var jeg bare 1 over og følte at dette ble en god runde. Men så fikk jeg en helsprekk på hull 6 og klarte meg greit inn. Hadde 48 slag og 18 poeng på første 9. Starta bra på hull 10 og 11,rota det til litt på hull 12,13,15, og 18. Ble litt sliten og hadde muligens ikke spist nok,vet ikke helt. Begynte bare å svinge dårligere,og da kom det noen duffer osv. Etter en trippel på siste så ble det 100 slag og 30 poeng bare,og oppskriving en tiendel. Misfornøyd med avslutninga etter å ha spillt ganske bra i perioder. Hadde 2 stk par og 10 bogey`s. Ganske bra FW treff,men bare et greentreff var for dårlig. På par 3hullene lå jeg stort sett på fringen da,så det de var jo greie og scora bra på alle sammen.
32 putter er brukbart,men ikke mer.

Mest fornøyd med: de 3 første hullene hvor jeg slo utrolig gode slag. Innspillet på hull 3 fra 150m var en perle,kun 1.5m fra flagget...missa birdieputten med minste margin :evil:

Minst fornøyd med: at jeg ikke spillte litt mer konservativt på de hullene hvor jeg lå litt dårlig til. Tapte iallefall 5 slag der. Muligens ble jeg påvirket av Tin Cup her om dagen,så filmen igjen da og muligens lærte jeg meg uvanen med å prøve det umulige :lol:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kevin`s spilleblogg

Post by kevin »

Spillte hjemmebanen i går morges,og gikk på 96 slag/33 poeng. Var fryktelig ujevnt igjen,fra det utrolig gode til det helt elendige. La bort driveren etter 5 hull og gikk over til 3wood,noe som var smart. Mye rettere fra tee og utslag på 180-210m,er grei nok lengde det. Sliter veldig med driveren og må ta meg en tur til pro for å kurere slicen. Har prøvd det meste,leser mye instruksjon,ser videoer etc,men får ikke noe dreis på den.
Ellers så putta jeg ganske dårlig også overraskende nok.
Spillte 9 hull på Sande på ettermiddagen,starta dårlig på de 2 første men så starta en kanonperiode med bogey,par,birdie,par,bogey,bogey. Men slo OB på siste og fikk det tungt inn på det hullet. Det som ble 11 over på 9 hull,kunne lett vært 7 over og årsbeste der. Men men,hadde godfølelsen med jerna denne ettermiddagen.

Har spillt Borre i dag og,og som i går så gikk jeg på 96 slag/33 poeng. 46 slag på første 9 er ok,men siste 9 er tøffere og gikk på 50 der. Unøyaktig på de siste par 5 hullene hvor utslagene satt dårlig. Men brukte ikke driver i det hele tatt og 3`er wooden funka bra i dag også. Men putta ikke bedre i dag,faktisk dårligere. Men hadde bra med GIR(5) og 5 stk par samt 6 bogies er godkjent,men de dobble og tripple er fortsatt et vedvarende problem.

Nå blir det hvile noen dager tenker jeg,før jeg skal trene og spille mer
Post Reply