Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Da var sesongen endelig i gang på Grorud også, ganske skuffende greener med tanke på at det er Mai, men det gror seg dårlig til her sålangt, runden var jevnt over dårlig helt til siste 5 så dro inn en god avslutning og fikk bedre følelse på det.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Keyser wrote:Møkkadriver! Kostet meg 10 slag i dag. Blir liggende i bilen i morgen, og havner i skammekroken i garasjen! Kjøper meg 3w
Driver satt i garasjen, Callaway Epic 3w i bag'en. Kan ikke feile med Triaxial Carbon Crown og 4th Generation Face Cup Technology ;-)
</Keyser>
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by liverglimt »

1 nihulls og 2 attenhulls runder spilt på Ilstad, Bodø Golfklubb før turen gikk sørover. Reetablert EGA turneringshcp, 7,9 etter forrige sesong hvor jeg knapt fikk spilt en hel runde i Norge. Siste 18 gikk på 35 poeng.

En ting jeg ikke skjønner med golfbox er mangelen på værjusteringer på selskapsrunder. 2 grader, regn, 10-13 m/s, hagl osv. Det bør hvertfall gi en vær korrigering på 2 slag. Dette ignoreres glatt i golfbox på selskapsrunder. Jeg er motstander av reguleringer etter hver runde, bedre med 10 eller 15 siste runder også finne middel verdi, hvor X antall burde være offisielle turneringer.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

liverglimt wrote:En ting jeg ikke skjønner med golfbox er mangelen på værjusteringer på selskapsrunder. 2 grader, regn, 10-13 m/s, hagl osv. Det bør hvertfall gi en vær korrigering på 2 slag. Dette ignoreres glatt i golfbox på selskapsrunder. Jeg er motstander av reguleringer etter hver runde, bedre med 10 eller 15 siste runder også finne middel verdi, hvor X antall burde være offisielle turneringer.
Du kan jo selv bestemme om selskapsrunden skal være hcp-tellende, du *må* ikke ha den tellende om været er for ¤%&/(.
I turneringer beregnes jo CBA for å korrigere for unormale forhold

Tror ikke det er en god løsning at spillere selv skal justere stableford-scoren sin etter forholdene...
</Keyser>
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by liverglimt »

Det kunne vært gjort med en enkel kobling mot været. Det er ett datasystem vi snakker om.

Jeg ønsket å reetablere EGA turneringsstatus så fort som mulig. I tillegg så var det noen frekke tunger som sa at jeg ikke klarte å spille til HCP. Vanligvis så registrerer jeg aldri selskapsrunder. Spiller så mange turneringer at det er unødvendig. 2016 var ett ikke år for meg, spilte 1 9-hullsturnering.

Dessuten så er det enkelt å jukse hvis det er det man ønsker.
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Byebye83 »

Spilte årets første turneringsrunde på onsdag.. Overasket meg selv, og alle andre, med ny pers på +1, og ned fra 5.1 til 4 i hcp.. Deilig med nesten full klaff.. En dobbel, to bogey, 3 birdier og resten par.. Strålende fornøyd
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

grattis, +1 er rimelig bra :)
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Owee87 »

Rått. Gratulerer :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Byebye83 »

Takk for det.. +10 i dag, to lost, og slo litt i hytt og gevær.. Men greit nok til å være tidlig på sesongen.. Dagens slag var innspill på 17, 125m.. 1m fra pinnen, og grei birdie
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

Konfirmasjon hele dagen, men rakk frontnine på Onsøy Gk før det ble mørkt. +2 etter 2 birdies, 1 dobbelbogey, 2 bogeys og resten par. Synd jeg ikke fikk spillt ferdig runden, følte jeg var skikkelig i sonen! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Var oppe grytidlig i går og spilte. Jevnt og bra spill med par og bogies. Ble dessverre noen doble også, og da røk drømmen om en virkelig god score. 3-putta et par ganger. Ble 90 slag til slutt. Fikk ikke til driveren helt som på trening igjen, merkelig det der


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Byebye83 »

Spilte første runde i matchplay i dag.. Han jeg spilte mot hadde 5 slag åå meg! Makkern begynte med å senke sin 2.5m birdie på hull en, og jeg bomma min på 1.5m.. Da tenkte jeg st det kom til å bli DEN dagen i dag.. Lå på par til hull 6, limte den, og senka en liten m for birdie.. Satte en liten birdie griseputt på 7ern, og runda på minus 2, og 3 opp.. Begynte med bogey på 10, og ny birdie på 11.. par på 13, og delte 14, og da var matchen over, 5&4! Mista litt focus på 17 og 18, så ble bogey bogey, og +1.. Jævla surt mtp at jeg var nærme å gå på par, eller tilogmed under.. Syntes ikke jeg driva så bra, men hadde ball i spill.. Slo ganske bra ellers, og 29 putter er innafor
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

1- etter 6 på Lillestrøm for et par dager siden, spilte drømmegolf, satt puttene og chippa knallbra, åpna med birdie, .Digg å vite at det går ann ,men dessverre så varer det ikke lenge av gangen, kjørte OB på hull 7 og fant ikke helt den flyten igjen, runda på +3 og endte og med +9 og en runde jeg er fornøyd med i buffer, men kunne blitt så mye bedre!
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

83 (+10) på Meland fra tee 56. Ny pers, både mhp antall slag og antall fuckups (kun 1 kvadruppel)

Gode og jevne greener, ikke topp hastighet men akkurat passe for en som er vant til trege greener. Fairwayer har litt igjen før de er topp
</Keyser>
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

Gikk frontnine på Onsøy etter herretrening forrige torsdag, +1. Gikk 9 hulls treningsrunde på Hhg idag, -1. Håper jeg får tid til en full 18 hulls-runde snart! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Spilte greit på front, foruten en trippel. Lå på +9 til runding. Totalt hjerneblødning og +18 på back! Hadde knapt ett godt slag..... Får komme sterkere tilbake i morgen!
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

I dag var runden alt stemte, frem til hull 18! Var vel bortimot drømmegolf i 17 hull, lå på +7 før 18de og total kollaps; Toppa driven og havna i rødt, straffeslag og la meg i bunker, klinte neste i ett tre osv... Kom meg i på 9 slag på siste, så +12 totalt! :D Forutenom siste så var det jo moro og jeg begynte å håpe på 80 slag, men nei. Hadde en tendens til å putte litt for kort, men alt i alt så ble det veldig bra. 42 poeng, gikk fra 11,9 -> 10,5.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Man må nesten ha vært der for å forstå det ;) Ble nesten litt skuffet på dine vegne på 18. Meget bra spill. Blir singelhcp neste gang

Selv gjorde jeg par på hull 7(noe som nesten aldri skjer), hull 11, 13(også en av de sjeldne) og på 14. Ja, det var vel det som er verdt å snakke om. 45 slag på back :)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

halvorsen84 wrote:Gikk frontnine på Onsøy etter herretrening forrige torsdag, +1. Gikk 9 hulls treningsrunde på Hhg idag, -1. Håper jeg får tid til en full 18 hulls-runde snart! :)
Du spiller jaggu bra, ble singlehcp lenge etter meg og holder på sånn :D noen bare "har det"
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

GolfMickey wrote:
halvorsen84 wrote:Gikk frontnine på Onsøy etter herretrening forrige torsdag, +1. Gikk 9 hulls treningsrunde på Hhg idag, -1. Håper jeg får tid til en full 18 hulls-runde snart! :)
Du spiller jaggu bra, ble singlehcp lenge etter meg og holder på sånn :D noen bare "har det"
Takk for hyggelig kommentar! :) Føler at spillet sitter om dagen ja. Men har jo noen møkkaslag innimellom jeg som alle andre! :lol:
Håper bare jeg får gått en full 18-hulls runde snart, gjerne på en annen bane enn hhg/onsøy, så ser jeg sånn ca hvordan jeg ligger an! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Post Reply