Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Murcar golf links i Aberdeen. Min første gang på ekte linksbane. Fem over etter 13, for så å gå 11 over siste fem... Orkan motvind, og ballen lå nesten ikke stille på green. Forøvrig helt nye Ap2 jern, plukket opp en time før start. Widerøe lot bagen min bli igjen i Bergen, så måtte leie bag og resten av settet. Titleist 917 Woods med custom skaft, så dette var bra!
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Runde på Cruden Bay. Mye bra, men også mye rusk som skyldes mangel på touch etter vinteren. Fornøyd med at jeg klarer å ta meg sammen og fullføre siste ni bra, etter at det kokte godt i toppen halvveis.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Kjapp 2x9 hull til morgenen i dag på nihullsbanen på Vestfold. Spillet satt overraskende bra til tider. 76 slag (par 64) er akkurat på hcp. Høydepunktet var birdie på hull 6 på siste ni. Og at jeg er hjemme til frokost :D
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

kevin wrote:Kjapp 2x9 hull til morgenen i dag på nihullsbanen på Vestfold. Spillet satt overraskende bra til tider. 76 slag (par 64) er akkurat på hcp. Høydepunktet var birdie på hull 6 på siste ni. Og at jeg er hjemme til frokost :D

Visste det ble bra med nye grep!! :D :D
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by liverglimt »

Spilte min første runde gående på nesten ett år. Motocaddyen leverte som vanlig og jeg gjorde en birdie, noen par og litt varierte boggies. Ble 31 poeng til slutt, grei start på en forhåpentligvis ny god sesong. :)
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Årets første runde ble på Sotra. Mildt sagt mye rust, men en del ok treff også, endte på +14. Birdieavslutning gjorde hjemturen litt lettere
</Keyser>
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

+10 på Onsøy idag. Hjerneblødning på 16. par 3 med 6 slag, resten var egentlig veldig bra! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Spilte Askim på Søndag, noen håpløse blindhøl der, og store høydeforskjeller, ble blandt annet to birdier og to 10.! på kortet, mye rusk i starten som forventet, men noen glimt innimellom hvertfall
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Har fått spilt 3 runder denne uka, så må være godt fornøyd med mengden i allefall! Spilte 2 x 9 på 9hullsbanen på Vestfold på mandag, var mye å ta tak i, men kom meg nå rundt på ett vis. +7 til runding, 2 parog resten bogeys. Gikk back på +5 med 2 doble, 1 bogey og resten par. Var frytelig mye dårlig chipping, så kasta bort noen slag der.

I går ble det en runde på Re GK. Første gang jeg spilte der. Banen i seg selv er vel en historie for seg selv.... For det første viste det seg at det ble en utfordring å få betalt greenfee, og så var det fryktelig dårlig merking, så ble gående rundt og lete etter 1. tee. Når jeg hadde spilt ferdig hull 4 så fant jeg ikke hull 5! Viste seg at jeg hadde spilt fra tee 4 og nedover fairway på hull 5! Teeklossene sto midt på tee (matteutslag) så var ikke så lett å orientere seg, men lurte jo litt når hullet var 225 m og jeg fortsatt hadde 130 m igjen etter driven :D Fikk kravla meg opp bakken igjen og spilt hull 4 riktig vei. Så var det hull 5 da; Par 6! Skjønner ikke hvorfor, men ok. Også var jo greenene lufta, men det er det ikke så mye å få gjort med. Blir nok bra til slutt. :) Runden i seg selv gikk egentlig greit. +6 etter front og +5 på back. Endte på hcp etter birdie på siste hull :) Hørtes frytelig negativ ut nå, men tar gjerne en tur igjen senere i sesongen... 200 i greenfee er greit :)

I dag ble det ny runde på Vestfold, 2 x 9. Lå på +3 før hull 9, men rota meg bort der og endte med en sur dobbel... +3 på back og totalt +8, 2 bedre enn hcp! Til dels mye dårlig chipping i dag også, men fikk satt noen lange putter. Blåste kraftig i dag, så var mye rare køllevalg :D

Har en tendens til å spille bra i begynnelsen av sesongen, for så å dabbe av når forholdene er på topp, så får se hvordan det blir i år. Så langt er jeg aller mest fornøyd med at hodet mitt endelig har skjønt at jeg ikke trenger 2 hansker! Har vært han raringen som spiller med 2 hansker i 2-3 sesonger nå :D Går jo bra med bare 1 også....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Image

Du og Tommy :D
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Bogey wrote:(...)Når jeg hadde spilt ferdig hull 4 så fant jeg ikke hull 5! Viste seg at jeg hadde spilt fra tee 4 og nedover fairway på hull 5! Teeklossene sto midt på tee (matteutslag) så var ikke så lett å orientere seg, men lurte jo litt når hullet var 225 m og jeg fortsatt hadde 130 m igjen etter driven :D Fikk kravla meg opp bakken igjen og spilt hull 4 riktig vei. (...) +6 etter front og +5 på back. Endte på hcp etter birdie på siste hull :)
Imponerende med +6 dersom du spilte deg 200 m+ i feil retning?! Regner med at du telte alle slagene tilbake? :-)
</Keyser>
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Keyser wrote:
Bogey wrote:(...)Når jeg hadde spilt ferdig hull 4 så fant jeg ikke hull 5! Viste seg at jeg hadde spilt fra tee 4 og nedover fairway på hull 5! Teeklossene sto midt på tee (matteutslag) så var ikke så lett å orientere seg, men lurte jo litt når hullet var 225 m og jeg fortsatt hadde 130 m igjen etter driven :D Fikk kravla meg opp bakken igjen og spilt hull 4 riktig vei. (...) +6 etter front og +5 på back. Endte på hcp etter birdie på siste hull :)
Imponerende med +6 dersom du spilte deg 200 m+ i feil retning?! Regner med at du telte alle slagene tilbake? :-)

Gjorde kanskje ikke det da... Etter å ha virra rundt som en hodeløs høne i 15 min jogga jeg opp å begynte på nytt. :D
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Artig runde i dag på Haustrup GK her i Danmark, ligger milevis foran klimamessig ihvertfall, grønt og fint og strålende forhold allerede, runden forøvrig gikk meget godt til tider men mye rusk.

Ligger +4 etter 4 hull, så setter jeg en birdie, og følger opp med 4 par på rad før runding, ligger da godt i rute med +3 etter 9, så kjører jeg ett par svake bogeys, og et par OB baller og holdt på å gjøre runden til ett mareritt likevel, får stoppet blødningen og avslutter med 5 par på rad, endte på +11 innafor når jeg akkurat er igang med sesongen, gleder meg til mer golf imorgen! :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

brukbar frontnine i dag på Vestfold, men back var grusom. Utslagene satt ikke og spilte ofte på prov.ball. Ikkje braaa. Dårlig putting også.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Da kom jeg meg gjennom 18 hull I vinden på Withington. Leide køller; Noen ihjelbanka Mizuno jern, en callaway 4wood fra 19-pilogbue, bigberthadriver og en putter av sawyer ett eller annet! Steike så gøy det var da! Withington utenfor Manchester var dagens åsted, svært klubbhus, men ellers enkle fasiliteter. Puttegreen, chippinggreen, og to "bur" som vel var drivingrangen og ett nærspill område som var skvist I mellom to av hullene. Banen var parkbane, paddeflat, hullene lå tett i tett med trær mellom samtlige hull, så ikke så mye å misse på. Til runden; spilte veldig bra de 13 første hullene og lå på +5 etter 13. Hadde bla 12 putter på front, resultat av god chipping. Siste 5 hullene gikk jeg +9!!! Så endte på +14 totalt, men moro var det. Har en følelse av at det var styrepilsen som slutta å fungere etter hull 13 :D Fikk forlvrig beskjed I proshop der også om at nå er det sommer, vi selger ikke luer lenger....
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Årets første runde på Bjørnefjorden, gikk nesten for bra. Endte på +3 etter 4 birdies, 8 par, 5 bogeys og 1 dobbel. Nest-beste runde noensinne på Bj.
Lite taktisk lurt med solid nedskriving før turneringssesongen begynner, burde kanskje ha mælt noen baller til skogs på slutten ;-)
Last edited by Keyser on 19 Apr 2017, 12:16, edited 1 time in total.
</Keyser>
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Owee87 »

Spilte min hittil beste runde som golfspiller j dag: 6 par, 8 bogeys og 40poeng. Nedskriving fra 19 - 17.9.
Det er ikke først og fremst poengene som gjorde denne runden til min beste, men stabiliteten og antall GIR. Synd at jeg ikke noterte dette i golfshot-appen. Følte jeg traff alle greener i dag. Det at jeg også måtte stryke to hull forteller litt om hvordan jeg spilte resten.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Møkkadriver! Kostet meg 10 slag i dag. Blir liggende i bilen i morgen, og havner i skammekroken i garasjen! Kjøper meg 3w

Sent fra min SM-T530 via Tapatalk
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Ble det bedre uten driver?

Spilte 9 hull på hovedbanen i går, men med ganske skrøpelig spill fra tee. Litt bedre på nihullsbanen i dag, ihvertfall scoremessig. Rett på rangen etterpå for å trene med driveren, og det gikk veldig mye bedre. Liten justering på oppstilling, og vips så gikk ballen for det meste rett fram.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Jepp, fikk da ballen i spill på høvelige steder med 3h. 5 slag bedre på en dag der ikke innspillene satt, var vel i 7 eller 8 greenbunkere. +14
</Keyser>
Post Reply