Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Dagens 2 runder i KM kan oppsummeres med et ord: Bogey!
</Keyser>
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Par Km unnagjort, spillet har variert fra greit til dårlig, mye rot, skikkelig slitegolf, mye grei chipping, men puttern er helt ute, alt går på hullkanten, og setter ikke en dritt med litt lengde på, taper sykt mye der.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Spilte en texas scramble konkurranse på Fana i går. Litt opp og ned, men mye bra. Hadde en kanondrive på longest-hullet, men så fant vi ut at vi hadde slått fra feil tee :( Tok revansje på closest to pin med et slag tatt ut fra læreboka. Slo 3m forbi pinnen, og spant 3,4 m tilbake. Ballen sneiet hullkanten. Ny 915 driver i premie, så da kunne jeg sette dette hodet over på mitt gamle custom 910-skaft. God dag :D
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Ca sånn: https://media.giphy.com/media/6hlYclH3IYwIo/giphy.gif

Er noe galt når man bruker færre slag på par5 hullene enn par 3.. Var totalt katastrofe fra start til slutt, drivene gikk i hytt og pine, putta for kort hele runden, elendige chipset.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Møkkarunde! Svingen er ute og sykler, wedgene er iskalde. Spilte meg rett ut av gullkampen i KM senior, men har los på 3. plass

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
</Keyser>
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Hauger lørdag, drivene satt hele runden, 1 ball OB på hull 6, men det er helt i følge skjema, klarte allikevel dobbel. Jerna funka greit, ble litt lang med wedgene. Tre 3- putter pluss OB på 6 ødela drømmescore. Men totalt godt fornøyd med -3 på eget hcp og nedskriving til pers.

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Keyser wrote:Møkkarunde! Svingen er ute og sykler, wedgene er iskalde. Spilte meg rett ut av gullkampen i KM senior, men har los på 3. plass
Begynte å toppe i dag, men toppet meg rundt til 3. plass
</Keyser>
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Spilte Regthuijs GC i Nederland. 77 slag på en ukjent bane er jeg godt fornøyd med. Putteren ikke helt på lag i dag. Glemt laser kostet meg noen slag på lengdeberegningen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Lå veldig bra an etter 8 hull på Nøtterøy før helga. Driveren satt og spillet var bedre enn på lenge. Så for meg første nedskriving på en stund. Så kom hverdagen.....7 flere slag på back enn på front. Utslagene var dårlige, skuffende dårlige. Gjorde birdie på hull 11, etter å ha brukt 4H-4H-GW på par 5 hullet. Senket en god putt.

Merkelig at man ikke merker forskjellen på hva man gjør når man driver dårlig, kontra de gode drivene.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Krysset av en bane på bucketlisten i dag ved å spille Kennemer, ranket topp 11 i Europa. Spilte veldig solid på første ni, og rundet +5. Her la jeg igjen flere birdies etter elendig putting. Litt feilberegninger av vind kostet også noen slag. La igjen svingen på stien fra hull ni til hull ti, og slo bort en haug med baller i den økende vinden. Avsluttet med tre par og en 85 runde. Fikk følge av en rev som diltet to meter fra meg gjennom nesten et helt hull. Delte en bolle med han, så fikk en ny kompis :lol:
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Blitt noen runder på Hakadal nå, digg å være tilbake her! kul bane i rå stand, brukbar fra tee, ikke god nok rundt greenene, kald putter, kun god golf i perioder. Blitt mye oppskrivninger i det siste gitt, kan fort bli tosifra igjen gitt.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Det har blitt litt reising den siste uka, og i dag hakket jeg meg rundt Ugolino ved Firenze. Svingen er helt tragisk om dagen, og jeg trenger virkelig et par treningsøkter. Det positive med runden er 6 bra par og de provisoriske ballene er ofte gode :cry: 28 grader og sol er heller ikke å forakte, samt veldig god cola og foccaccia på klubbhuset!
Chriasp
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 29 May 2017, 10:48
Hcp: 17,6
Hjemmeklubb: Gjerdrum GK
Location: Lørenskog

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Chriasp »

Og da var man offisielt under 25 :D

Gikk siste runde i seriespillet i går. Endte på 21 poeng og en nedskrivning til 24.9.
Storfornøyd med en runde på 48 på 9 hull i krevende og tungt regnvær
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

9 par og 9 bogeys idag, stabilt det selv om det skulle vært birdies :lol: digg å unngå doble og gå i buffer igjen. startet med 7 bogeys på rad, :!: også gikk jeg +2 siste 11, savner jaggu en runde hvor det er full klaff fra start til mål :o
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Byebye83 »

Med stress fra jobb, nytt jernsett, og en halv bøtte før vi skulle slå ut, var forventningene ikke så veldig høye. Greit par på hull 1, hooka utslaget på hull 2, og en lett trippel.. Jaja, den dagen i dag. Men så løsna det litt, og derfra og inn ble det 6 bogeys, og en birdie, og en grei 79 runde. Hadde en fin birdie på hull 11 som jeg chippa i. Hadde ett fryktelig utslag på hull 15 (par 5 470m dogleg venstre) som gikk rett over dametee, klinte til med hybriden over bjørka som står i svingen, og hadde igjen 139m. Slo en rolig 9er, og ballen lå pin hai 3m til venstre for flagget, og satte birdieputten 5cm for kort.. Veldig fornøyd med de nye køllene!!
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Endelig nedskrivning igjen! masse oppskrivninger og noen i buffer, 2 mnd tok det! 38 poeng, +10 etter 12 og en finfin avslutning med +1 siste 6, ingen superrunde, det er mye rot altså, slicer jo med alle køller snart! men redningsgolfen holdt heldigvis inn i dag! :D
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Byebye83 »

Duggpatruljen i dag, ut 08.20, 11 grader og shorts! Spilte egentlig ganske bra, 2 bra bogey saves, 3 birdies.. 8 FW treff, og 8 greentreff! 27 putter. Hadde en lost på 15, og en sur dobbel. Men 75 (+4) er jeg fornøyd med
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

9 hull på Bjørnefjorden i strålende sol og i underkant av 20 grader. Banen har tørket bra opp siste uken, og greenene er i den beste standen jeg har sett der oppe. Veldig raske... Gjorde mye rart på banen, og klarte kun to par etter en treputt og en chip-in. Det er virkelig lykke å ende opp med par når man putter for eagle fra 2,5m :( Returen var lengre enn førsteputten. Ble så forbanna at jeg kuttet ut siste ni, og heller sto og trente.

Er redd for at det fort blir årets siste runde hjemme, for nå er det meldt helt hinsides med nedbør fra i morgen. Veldig synd, for nå er banen bra! Har fortsatt høstferien om halvannen uke, som jeg har satt av til mye golf og trening. Ungene på håndballskole kl 9 og jeg på banen 9.10. Krysser fingrene for bedring av været til da.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

+8 idag og 40 poeng og meget fornøyd med det, ingen drypp og hadde endel bra slag, noen putter satt faktisk, og fikk jaggu en birdie mot slutten når jeg trengte det som mest :D morro.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Bra runde på Atlungstad i dag, men altfor mange missede putter. Synd, for jeg spilte faktisk veldig bra til tider. Misset 3-4 korte birdie-putter, men satte 1. Flere missede par-putter også. Spilte stødig og på samme ball hele runden. Tøff vind
Post Reply