Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

+6 i går og meget fornøyd, ingen dobbel eller værre og det skjer ytterst sjelden så det kommer bra med, hadde ingen lange bogey putter heller, meget solid rundt greenene hele veien, plukka opp birdie på nest siste også. :D
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Herregruppeturnering i dag, skjønner ikke noe.
Dårlig start med dobbel på hull 1, elendig utslag hull 2, men så løsner svingen plutselig og jeg går -3 på hull 2-8 med 7 GIR. Runder på par. Går backnine 8 over par med 1 GIR. Grei sluttscore, men det er en bryter inni meg som switcher mellom å være av og på...og jeg aner ikke hvorfor den driver og slår seg av og på ukontrollert :-)
</Keyser>
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by liverglimt »

Spilte en 9-hulls runde på Bodø Golfklubb med 2 bogies og 7 par, 37 slag. 3 lip outs med nykuttede hull. Greenene var nyklippet så ballen rullet stort sett slik jeg trodde. Var litt snø, sol og litt regn på runden, men ganske så vindstille. Godt å få litt flyt. Nå blir det litt varmere så kanskje jeg kan klare å gå en 18 hulls runde under 75? :D
Chriasp
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 29 May 2017, 10:48
Hcp: 17,6
Hjemmeklubb: Gjerdrum GK
Location: Lørenskog

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Chriasp »

Da har man fått prøvd sin første runde mens jeg venter på VTG kurs om 2 uker.

18 hull på Lillestrøm GK. Er utrolig overrasket over hvordan det gikk!
Det er en liten bane og vanskelig å skyte bort baller så jeg mista bare 1 ball i skogen på hull 6. Men endte opp med 71 slag på en runde der 60 er par :D

En fantastisk følelse selv om mye av det var nok nybegynner flaks!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Brukbar runde i går. Hadde en skikkelig blødning på hull 12 og delvis hull 18, ellers var det mye bra. Klarte ikke sette noen av birdieputtene, men puttet bedre enn på lenge. Det skyldes nok at greenene var nyrulla og var jevne og mye raskere enn tidligere. Det passer meg litt bedre
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Her er det konstant hjerneblødning for tida. Klarer ikke å treffe med noe annet enn hybrid, alt annet går kort høyre, så flørte med 100 tallet I går også. Kjenner det er noe feil I oppstillingen, men usikker på hva. Får ta meg en kraftig runde på rangen og prøve å få rydda litt I svingen før jobbturnering på fredag. ☺
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Chriasp wrote:Da har man fått prøvd sin første runde mens jeg venter på VTG kurs om 2 uker.

18 hull på Lillestrøm GK. Er utrolig overrasket over hvordan det gikk!
Det er en liten bane og vanskelig å skyte bort baller så jeg mista bare 1 ball i skogen på hull 6. Men endte opp med 71 slag på en runde der 60 er par :D

En fantastisk følelse selv om mye av det var nok nybegynner flaks!
Det er sykt imponererende som første runde! du kommer nok til å rase ned i hcp når du er igang :D spiller på Lillestrøm selv og går ikke ofte bedre enn det der.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Spilte 9 hull på Malmø Burløv i Sverige i går morges. +11 var ikke helt bra, men først og fremst var innspillene for dårlige. Nyklippte og meget raske greener, som var utrolig digge å putte på.

I dag spilte jeg 9 hull på nihullsbanen her hjemme. +8 var helt greit, men hadde hele fire lipouts på par-puttene. Kunne blitt en ganske bra score. Spilte med en hyggelig fyr som hadde tatt turen til Vestfold for første gang. Hadde tatt opp golfen igjen etter noen års pause. Hadde ganske høyt hcp, men scora utrolig bra poengmessig. Morsomt å se. Greenene var veldig bra, men det var ganske vått flere steder, samt at på hull 4 måtte vi gå en lang omvei pga at vannhinderet hadde gått over sine bredder.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

+5 etter 1 :!: så +8 etter 6 og ender på +9 etter 18, fornøyd med det etter en tung start :lol: alt fra kvintuppel bogey til back to back birdies, og ting er for ustabilt enda gitt.
Chriasp
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 29 May 2017, 10:48
Hcp: 17,6
Hjemmeklubb: Gjerdrum GK
Location: Lørenskog

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Chriasp »

Da er min første offisielle runde ferdigspilt.

Fikk 1 birdie, 2 par og en herlig drive på 290 meter (fy faen så morro!) :D Rota meg litt bort på et par hull. Men alt i alt gikk skrevet meg fra 54 til 39 :D
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Bare R...

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Var +4 etter de første 4 lette hullene på Bjørnefjorden, og var fremdeles +4 etter 18 :-)
</Keyser>
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Chriasp wrote:Da er min første offisielle runde ferdigspilt.

Fikk 1 birdie, 2 par og en herlig drive på 290 meter (fy faen så morro!) :D Rota meg litt bort på et par hull. Men alt i alt gikk skrevet meg fra 54 til 39 :D
Rått parti og grattis :D med de lengdene der, blir det en lek og skrive seg masse ned.
Chriasp
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 29 May 2017, 10:48
Hcp: 17,6
Hjemmeklubb: Gjerdrum GK
Location: Lørenskog

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Chriasp »

GolfMickey wrote:
Chriasp wrote:Da er min første offisielle runde ferdigspilt.

Fikk 1 birdie, 2 par og en herlig drive på 290 meter (fy faen så morro!) :D Rota meg litt bort på et par hull. Men alt i alt gikk skrevet meg fra 54 til 39 :D
Rått parti og grattis :D med de lengdene der, blir det en lek og skrive seg masse ned.
Hehe de lengdene er absolutt ikke standard :D Jerna sitter bra, men driveren er dessverre fortsatt litt random
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

+7 på 18 hull i dag, på nihullsbanen. Årets beste runde sålangt. Endret litt på grep og oppstilling, og litt mer aggressiv fra tee. Tidligere har jeg slått mye ut med jern og hybrid på de korte par 4 hullene der, men i dag brukte jeg 3wood mer og var ganske nære greenene på utslagene. Ingen birdies, men mange gode muligheter. Høydepunktet var nok hull 8 hvor utslaget var ca.220m langt med wooden, og et godt innspill med sw. Missa birdieputten fra 3m, med minste mulige margin

Håper å kunne ta med meg det spillet ut på lengre bane også
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

+16 idag med 26 putter, tror jeg vet hvor problemet ligger.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Klarte selvsagt ikke ta med meg det spillet fra sist ut på hovedbanen. Men brøt iallefall 90(par 72) og får vel være fornøyd med framgangen. Inspirert av Spieth sitt bunkerspill, prøvde jeg å hulle ut fra sandkassa 3 ganger i dag. Godt fornøyd med forsøkene.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

71 slag, +3, 38 poeng og ned fra 8,9 til 8,5. Vært rimelig stabil i buffersone og rett under i det siste, men litt sirkus-golf her og der. Noen pro-timer og flittig deltagelse på herre og elite-treninger begynner å gi resultater! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

F**N, F**N, F**N
Etter å holdt meg +10 eller bedre på hjemmebanen de siste 10 rundene, smalt det i går. En fin kombo av shanking, duffing, kakking, hjernedrypp og yips, ga meg den nette score av 93 (+25). Aner ikke hva som skjedde, men *alt* føltes plutselig ukomfortabelt. Flott med knust selvtillit og skjør psyke før helgens NSG turneringer på Voss. Har mere lyst til å luke oppkjørselen enn å spille golf de neste dagene.
</Keyser>
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Fra +25 på hjemmebane til +8 på på Voss med to dagers mellomrom. Golf er en merkelig sport

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
</Keyser>
Post Reply