Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Hattrick! Er vel første gang noensinne at jeg produserer 3 nedskrivninger på rad, to av disse over 40 poeng :D helt rå uke fra 10,5 til 8,3, er vel pers det også når hcp har vært rundt singel.

Runde med kun par og bogeys her om dagen, litt kjedelig men solid for en spiller med mitt hcp.

Solid runde i dag, par chip in birdies, kunne vært flere også, +1 på de siste 10 hullene, starten var litt treg, men ting tok seg heldigvis opp :)

Får håpe det fortsetter, nå blir det Danmark og Løkken noen dager, så kan fort bli en wake up call der :lol:
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Spilte en runde på Font del Llop i morges. Ble en 79 runde og 37 poeng. Har nå spilt meg ned tre av fire siste runder. Utslag og jern kommer seg, men latterlig putting og nærspill. 3xtreputt og totalt 37 putter. 79 % greentreff gir nok noen ekstra putter, samt at de hadde vertikalskjært greenene siden forrige runde. Alt i alt så er jeg nå på mitt laveste noensinne.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

77 på Dynekilen idag. +6, 36 poeng og akkurat på hcp. Rundet på -1, og rotet meg bort på backnine dessverre. Følte runden burde vært minst 2-3 slag bedre, men alt i alt er jeg fornøyd. Forsvarte tross alt hcp på en bane jeg anser som "vanskelig"! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Byebye83 »

Spilt Amfi Tauro på gran canaria i dag.. Fytti h....... for en flott bane, klora seg fast i en dal, og fjell som er sprengt bort til fordel for greener, bane og teesteder.. Ganske smal, men kanon flotte forhold med parkettgulv fairways og passe raske greener.. slo ut med wood og jern.. Holder i massevis.. På hull 18, ca 450m par 5, hadde bra utslag med wooden.. 171m til pinnen, og duffa 6ern ut i vannet forran green! Slo ny ball fra samme sted, og la den 4m kort av pinnen.. Bomma par putten, og tapin bogey.. 8 bogeys og 2 birdies, og +6, 78 er jeg fornøyd med :)
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Brøt 80 for første gang i år. Bare synd det var par 68 :) Gikk på 79 slag på den relativt trange banen, og med dårlige fairways og greener. Greenene har vært lufta og dresset, og jeg misset flere putter pga rufsete forhold. Strålende fornøyd med jernspillet. Sjelden i trøbbel. 64% fw treff og ca.40% GIR. Synd med de 33 puttene, burde vært 3-4 færre av de.
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Byebye83 »

Spilt meloneras i dag, flott bane, men uforutsigbare greener.. Ganske trege, og ballen styra plutselig avgårde.. Runda 2 over etter greit spill, og endte på 77 +6 med en unødvendig dobbel på hull 8, og 3 3putter.. Fornøyd med spillet, men burde ha vært mye bedre.. Hadde 4-5 brukbare birdie muligheter..
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Da fikk jeg omsider spilt litt igjen, og fikk min første runde siden 9 juni! Spilte heller dårlig på front lå på +11 ved runding, begynte å gå seg til fra hull 9 og utover og spilte bedre da. fullførte back på +6, noe som var inkludert 2 doble og 2 bogeys, resten par. Traff 2 fairways totalt på runden.... dagens høydepunkt; sandsave på hull 10, satt bunkerslaget en drøy meter fra pinnen. Dagens nedtur: 3putt på hull 17 etter å ha satt utslaget knappe 2m forbi pinnen. Gikk nok en gang på en smell på hull 18 etter å ha satt utslaget rett til skogs, men klarte å karretil meg en dobbel.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Runde på Alenda. Gikk 80 slag med 7 tildelte. Begynte bra, men en duff og påfølgende treputt på hull 7 startet elendigheten. 294m drive på hull 8 og ny duff fra 70m. Rullegardina gikk ned og endte med dobbel. Rundet to over og endte altså totalt åtte over par. Ingenting som fungerte siste ni. 3xtreputt, to straffeslag etc. Slo ei fin bøtte etter runden, så håper på bedring i morgen.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Møkkarunde på Las Colinas. Startet med dobbel, trippel, bogey, og hadde dermed brukt alle tildelte slag på tre hull. Fulgte opp med sju par, før en runde med bogeys. 83 slag totalt. Er mye rusk nå. Slår ikke ordentlig gjennom og nærspillet er dårlig. Trenger noen skikkelige treninger igjen.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Blitt noen tunge runder i Danmark nå, og har ikke gått helt som jeg håpet gitt, skuffende, kun tendenser innemellom men alt for dårlig presisjon på innspillene.

På Løkken gikk det så dær, på Brønderslev gikk det dårlig, og på Løgstør gikk det elendig første dagen og andre dagen så gikk det litt dårlig, pga at det var full storm og helt ville spilleforhold! kølla blåste i lufta og ballen rørte seg på green, og da har jeg prøvd det også! aldri igjen! hadde gått av etter 3 hull om det ikke var for at jeg betalte greenfee. Kun 2 medvinds par 5 birdies jeg fikk ut av den runden. :lol:
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by norhawk »

9 hulls runde i Hafjell, startet med boogie, par, par
Så kom det en liten smell, elendig nærspill la grunnlaget for en dobbel, fulgte opp med 2 par igjen, før det kom en snømann, første ball OB, resten elendig.
Avsluttet med boggie og trippel, igjen elendig nærspill som ødelegger.
Totalt + 11 på 9 hull, ikke bra!

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

81 på Arendal idag. +4 front, +5 back, akkurat på hcp. Helt ok runde. Litt tricky bane, mye ondulerte fairways, og siden det var mitt første besøk der slet jeg litt med linjevalg. Elendige greener, redusert greenfee pga. dette, hadde noen putter som regelrett hoppet ut av linja!
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Siste runde i Alicante for denne gang. God avslutning på La Finca. 12 par, en birdie, tre bogey og to doble :oops: 78 runde og 38 poeng. Føler meg egentlig veldig solid. Ett slag i vannet, og en dårlig drive inn og bak en del trær koster meg fire slag i dag. Spilt meg ned fra 7,7 til 6,1 denne ferien, og det er ny pers.
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by norhawk »

Endelig en god runde :D
Spilte 18 hull i Hafjell, 11 par, 5 boggies og 2 doble, + 9 totalt.
Årets beste runde, hcp ned fra 12.4 til 11.5

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Spilte 10 hull på Vestfold på fredag, hadde ikke tid til mer. Lå på +12, så var ingen høydare! Hadde blant annet to triple og på de hullene 3 putta jeg også. Til tross for 2 3putter så ble det med totalt 15 putter. 1 2 putt og resten 1 putter. Satt en del lange putter så skal være fornøyd med det. Satser på en bedre runde på Nøtterøy I morgen. ☺
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Spilte på Lübker i dag. Startet bra på øvingsgreenen hvor jeg toppet to baller fra bunker og ut i skogen. Var forholdsvis lite vind i starten, men etterhvert ble det ganske brutalt. Ble noen par og missede birdiesjanser. Mange bogeys. Bunkerspillet var noe bedre på banen


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Spilte 3 under eget par på Torrequebrada i dag. Første runde på denne banen noensinne. Må si meg særdeles fornøyd med den prestasjonen. For øvrig en veldig fin bane i super stand.

Sendt fra min Commodore 64
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

Vindfull 80-runde på Onsøy idag. Mange rare slag, mye bra men dessverre også noe dårlig. +8 og 35 poeng.
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Holtsmark søndag, knallåpning etter min standard, -1 på banens par, etter 6 hull og -7 etter eget hcp. Skjønte jo selvfølgelig at dette umulig kunne holde. Funka greit frem til hull 13 der det kom en 9er og en 7er på hull 16. Endte +1, men alikevel en liten nedskriving.

Sendt fra min Commodore 64
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Rufsete dag på Kongsberg tidligere i uka. Spilte 9 hull på Vestfold i kveld og gikk på +4. Godt fornøyd.
Post Reply