Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Par runder på Nes i midtuka, ble en vond opplevelse, tapte mange slag på at jeg ikke fant ballen i ruffen! veldig håpløst problem spør du meg, også var det null klaff ellers, mange hullsnurrer og ingen flyt, presisjonen på innspillene uansett lengde var sjokkerende dårlig, og rota vekk ekstremt mye slag der, slicer jo som en gærning også, også med wood og hybrider, mye vind hjalp heller ikke på, flørte med 100 hele veien, kun brukbare avslutninger som gjorde at jeg unngikk det, sier jo litt, blir ikke Nes på en stund gitt, rullgardina var virkelig nede som Haugsrud sier :lol:
Enhanced
Forumvant
Forumvant
Posts: 57
Joined: 08 Aug 2014, 11:56
Hcp: 19
Has thanked: 7 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Enhanced »

GolfMickey wrote:Par runder på Nes i midtuka, ble en vond opplevelse, tapte mange slag på at jeg ikke fant ballen i ruffen!
Miste ball på Nes?!? :shock:
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Enhanced wrote:
GolfMickey wrote:Par runder på Nes i midtuka, ble en vond opplevelse, tapte mange slag på at jeg ikke fant ballen i ruffen!
Miste ball på Nes?!? :shock:
Ikke ob men i ruffen, vanskelig å finne baller der, må jo nesten slo provi på hvert hull, rimelig frustrende


Via Tapatalk
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Fra å ha levert tidenes runde på 88 slag, så har det bare gått oppover. Spilte på 110 slag i går. Ting har bare rett og slett ikke stemt.
Hadde time med pro som satte meg tilbake ett godt stykke, men ting begynner å lysne. Mangler bare å få full uttelling. Blir mye 1 poengere, og det hjelper lite. Kombinert med noen stryk så er rundene i området rundt 25 poeng, så det mangler fortsatt en del.
Positive er at de gode treffene er bedre, og i går funket også jernkøllene sånn noenlunde. Får bare fortsette å spille og satse på at det lysner enda mer. Oppside er dama som har skrevet seg ned fra 30 til 23.6 i HCP siste måneden. Hun tar meg snart igjen... :p

TJ
Chriasp
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 29 May 2017, 10:48
Hcp: 17,6
Hjemmeklubb: Gjerdrum GK
Location: Lørenskog

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Chriasp »

Min første runde under 100 i dag :D
Dårlig FIR og elendig GIR. Mye positivt og mye å jobbe med :D

Christopher shot 99 at Gjerdrum Golfklubb:
http://www.gamegolf.com/player/Chriasp/round/1693114
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TheBigEasy »

Hatt et par veldig bra runder nå. Hauger på torsdag og Mjølkerød i dag, hhv 96/97 slag. Håper at det kan være mulig å snuse på 90 i år (når alt klaffer).
Play your best.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Endelig smalt det! 39 poeng (+10) og ned til 10,2 igjen! Det var så jævlig digg og en lettelse! ligget på mellom 32-35 poeng på veldig mange runder så på tide at denne kom også, håper å bli singel snart igjen :)
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

GolfMickey wrote:Endelig smalt det! 39 poeng (+10) og ned til 10,2 igjen! Det var så jævlig digg og en lettelse! ligget på mellom 32-35 poeng på veldig mange runder så på tide at denne kom også, håper å bli singel snart igjen :)
Viktig å være singel om sommern! 8-) Vel spilt, gratulerer! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by halvorsen84 »

En "milepæl" i mitt golfliv fant sted idag: brøt 70 for første gang, gikk på 68 slag, banens par! Riktignok hjemmebanen HHG som mange regner som "kort og enkel", men med vinden vi har om dagen er det uansett en prestasjon jeg er stolt av! Har ligget å vaket i og rundt buffersonen i det siste, men følt at jeg har hatt mye mer å gi. Deilig å se at det virkelig satt idag! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Varierende spill fortsetter for både meg og samboeren.. Spilte Skjeberg i går. Må være en av de trangeste back-9 jeg noen gang har spilt. 20 poeng på front og fattige 4 på back.. Mista det helt da vi runda 9.. Tar med meg en knall front-9 og generelt bedre jernslag som positivt fra runden, pluss at jeg endelig kan pitche igjen :p . HCP går jevnt oppover, skriver alle runder og er på 22.9 vel nå. Dama har gått ytterligere ned og ligger på 22.2, nå må jeg skjerpe meg ;)

TJ
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

halvorsen84 wrote:En "milepæl" i mitt golfliv fant sted idag: brøt 70 for første gang, gikk på 68 slag, banens par! Riktignok hjemmebanen HHG som mange regner som "kort og enkel", men med vinden vi har om dagen er det uansett en prestasjon jeg er stolt av! Har ligget å vaket i og rundt buffersonen i det siste, men følt at jeg har hatt mye mer å gi. Deilig å se at det virkelig satt idag! :)
Gratulerer med å gå på par! stort uansett bane mener jeg, og HHG har jo nok av utfordringer, må jo være en sykt god følelse da, er jo noe alle golfere drømmer om, men få får til (meg inkludert) :)
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Jeg lovte jeg skulle skjerpe meg, og det gjorde jeg så til de grader i går.. Spilte på +15 på hjemmebanen (mot banens par) og 44 poeng. Nytt hcp på 19.6 og sesongmålet er nådd, så lenge jeg klarer å holde meg der... Hadde 9 par og spilte back-nine 4 over par. (2 bogey og en dobbel). Alt gikk min vei, deilig :)
Enhanced
Forumvant
Forumvant
Posts: 57
Joined: 08 Aug 2014, 11:56
Hcp: 19
Has thanked: 7 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Enhanced »

TJW wrote:Spilte på +15 på hjemmebanen (mot banens par) og 44 poeng.
Drøbak er vel par 70, så 85 slag er jo veldig bra. Antageligvis første gang under 90 slag også?
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Har en runde på 89 slag er det vel fra før, så jeg er grisehappy med 85 :) Håper godfølelsen fortsetter, skal prøve en runde i dag også, så får vi se om jeg forsvarer nytt hcp...
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

Årets andre 18-hulls runde. Er på ferie i Alicante og spilte Font del Llop i dag. Har hatt en protime og vært på rangen på vei hjem fra jobb i halvannen uke før denne turen, og det har gitt resultater. Begynte så tidlig at rangen ikke var åpen, så tok et par hull før svingen satt. 76 runde, med siste 12 hull på par. Min beste runde noen gang og en pen nedskrivning på 0,8.

Edit.. Har spilt en del flere 18-hullsrunder. Glemte turene til Spania i vinter og Skottland i våres...
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Kjempekjedelig 87 runde på Nes her om dagen, med ett par kjedelige milepæler oppnådd:

2 Putt på Alle hull! derav 0% up and down! satt ingenting over snaue halvmeteren, kun tap ins over 18 hull, ble også 13 bogeys, blandt annet 9 bogeys på de første 11 hullene.zzz
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Spilte herredag i dag for første gang på flere år. Det blir lenge til neste gang. Runde på 5.5t er rett og slett så sakte at det går utover spillet :(
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Endelig singel igjen! ihvertfall for en kort periode :lol: bra runde i går og ned fra 10,5- 9,5, veldig god rundt greenene og satt mange putter på 3-4 meter som redda masse par! stabilt og greit hele veien, og ikke drittperioder som jeg pleier å ha som ødelegger hele runden, morro! da er det å holde seg der da :)
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by jenstf »

Kom meg endelig i gang med sesongen i går.
Startet med å slå noen baller på rangen. Det ble mye topping og slice.

Tok meg så en runde på Mørk midsize. Der gikk det litt bedre enn på rangen. Ble noen turer i skauen og en tur i bunker.
Image
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Jumper »

En tidlig runde på El Plantio utenfor Alicante flyplass. Har jobbet en del med svingen i det siste, og nærmer meg noe. +1 etter 10 hull, men så begynte jeg å tulle litt med svingen igjen. Etter en del veldig gode par-redninger, og et par hjerneblødninger, kom jeg inn på 78 slag og 38 poeng. Skrevet meg ned 1,1 slag på tre runder, så noe er på gang. Få med seg hodet og spille litt smartere også, så kan de neste to ukene her nede bli morsomme.
Post Reply