Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Drizzit »

Takker for den, PlayerG.

Og en liten takk til golfforbundet som har gamle ut daterte regler liggende på sidene sine... :o :shock:
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

I dag gikk det veldig bra! 37 poeng, 87 slag. 1 fattig slag bak in beste noen gang :) Lå på +4 etter front før det var VM i venting på back.... Mista litt fokus når jeg måtte stå å vente før hvert eneste slag, men kom rundt på +11 på back, +15 totalt. Drivene satt veldig bra første 8 hull før jeg kom tilbake til den gode gamle monsterhooken min.... Min største svakhet er helt klart at jeg ikke er i stand til å treffe green. Lengdene pleier å være spoton, men hjelper lite når ballen ligger 10m på siden av green. Tross alt godt fornøyd med runden.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Bogey »

Gårsdagen på Mjølkerød kan oppsummeres veldig enkelt: Dritvarmt, 4t45min, en hel haug med slag.... Dagens høydepunkt: kald øl på hull 19.

Forholdene var helt fantastiske, anbefales på det sterkeste.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Etter en ganske god periode hvor jeg trodde tingene begynte å sitte møtte jeg totalt veggen i går, dro opp årsværste på Hakadal, hele runden gikk til HELVETE som man sier på godt norsk, slo noen rekorder dog :lol: Flest putter på en runde, flest 3 putter, flest putter pr. GIR og flest baller i vannet. Trodde faktisk ikke jeg hadde så elendig golf i meg lenger men sånn gikk nå det, før neste runde må jeg få trent på putting og chipping, og være litt mer forsiktig med å bruker driver'n! Det positive er vel at det kun kan gå oppover :mrgreen:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

litt for dårlig runde i dag i strålende vær. Vinden bidro til å gjøre det litt vanskeligere. Høydepunktet var birdien på hull 7, sjelden vare på det hullet.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Spilte Voss i helgen og fikk bekreftet at jeg ikke kan putte lenger. 5 tre-putter er ny pers på en 18-hulls runde. Ser en linje når jeg står bak ballen, en annen linje når jeg stiller meg opp. Velger da naturligvis å slå løst sånn ca midt imellom linjene...

Voss: Veldig bra greener, men har hatt isbrann/problemer på fairways. Har fått resådd en del, tenker at fairwayene er knall om noen uker..
</Keyser>
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

Hakadal i dag, første dobbel kom på hull 18 etter et idiotisk kakk fra bunker bak green. Resten var 6 par og 11 bogeys. Som resulterte i 84 brutto 66 netto. Min beste runde noensinne og ned på 14-tallet. Knall fornøyd totalt sett, men litt og jobbe med, Ikke en eneste GIR på back, men et puttesnitt på 1,9 redder god score.
User avatar
jenstf
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 134
Joined: 29 Jul 2014, 20:17
Hcp: 29.7
Hjemmeklubb: Mørk GK
Location: Spydeberg

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by jenstf »

Jeg gledet meg til sesongen skulle starte, men gårsdagens runde var kun min tredje så langt i år :(
Det ble til gjengjeld årsbeste med en ok runde på Mørk midsize.
Selv med noen turer i bushen endte jeg opp med -1 på mitt hcp, men var uten markør. Så jeg står fortsatt bom fast på 54 for tredje sesong.
Har vel snart birdie på alle hullene på Mørk midsize, men dessverre aldri i samme runde.
  • Callaway FT Optiforce 460cc @ 12.5°
  • Callaway Big Bertha Alpha 815 2h @ 17°
  • Callaway X2 Hot 3h og 5h
  • Callaway X Hot 4h og 6h
  • Callaway X Hot 7i-pw
  • Callaway Mack Daddy 2 (52/56/60)
  • Odyssey Metal-X 2-Ball
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Gårsdagen runde endte med 6 f**kups, istedetfor de sedvanlige 3-4. Lover godt foran Region Tour på hjemmebane til helgen, men noen må jo fylle ut den nederste delen av resultatlisten også. Det verste er at jeg føler jeg har en god runde inne....
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Det ble 90 slag på Kragerø i går, til tross for at jeg slo ballen veldig bra. Ble litt ekstra straffet fordi det er så utrolig smalt mange steder. I dag spilte jeg Grenland gk og slo ballen enda bedre faktisk. Mer tilgivende bane, og det ble årsbeste på 83 slag. Hadde en litt svak periode fra hull 7, men spilte veldig bra på backnine. +4 der er jeg veldig fornøyd med.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Midt på treet på dagens region tour på Bjørnefjorden (+11). Kunne blitt en bra score men skjelver som et aspeløv på metersputter og endte med 4 tre-putter

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
</Keyser>
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

Midam på Hakadal. Kan vel ikke huske å ha spilt Haka med så bra forhold!

Føltes som jeg spilte en runde på par, slo så mange bra slag. Men det ble ikke det gitt, når man starter med et par unødvendige misser.
Uansett, rundens, og trolig årets, hull, ble hull 17. Greit at det var litt medvind, men det var uansett bare 175 m inn etter utslaget. Et 5 jern opp, som la seg 2m kort. Jeg hadde jo ikke satt en putt over 50cm tidligere på runden, men denne gikk jammen i, for årets første Eagle. :) Det var artig.
(rundens score ble forøvrig 80, tror jeg...)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Blinde høner finner fremdeles korn ser jeg ja, grattiss med ørnen!

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

veggiss wrote:Blinde høner finner fremdeles korn ser jeg ja, grattiss med ørnen!

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Haha, ja, de stedene jeg har lett etter ballene dine har det vært både korn og pigg-busker! Og, takk ja. :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

Etter runden på Vrådal i går var jeg mest fornøyd med å ikke ha slått en eneste ball i vannet. Det var mange muligheter til å slå bort en haug, men holdt meg på land. Ikke like bra spill som de foregående rundene, men kom meg greit rundt og bittelitt dårligere enn hcp
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Keyser »

Spilte Fana i går på (etter mitt syn respektable) ca 80 slag / 36p.
Bra greener, ok fairways, ikke så bra tee-steder. Pluss for plassering av ny vannpost.
Mest irriterende: Snorbeint utslag på hull 3 som jeg aldri fant igjen....
</Keyser>
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TJW »

Gårsdagen var rett og slett bare GØY! Dvs, for min del var resultatet helt kurant med 32 poeng, så jeg var innenfor buffer. Derimot for frøkna så var det en syk opptur. 46(!) poeng, og ned fra 38 til 32 i HCP.
Men, i går var en dag det bare var gøy å være på golfbanen. Været var nydelig, slagene satt ganske bra (hadde ett par 2-poeng redninger jeg var meget happy med) og var bare god stemning fra start til slutt. 2 stryk og litt dårlig putting/chipping hindret meg fra ytterligere nedskriving, men det kommer. Målet om å nå ned mot 25 i løpet av året bør være oppnåelig. :) Endelig begynt å få inn å slå litt ned på ballen, og etter å ha endret grepet ganske signifikant så går alt rettere, og lengere.

PS: Protime på Fredag, så vi får se hvor mye endringer som gjøres der!
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Kveldsrunde på Asker i går. 13 GIR, blandet annet 9 på rad fra 2-10. Glad pack på hullet, så ingenting gikk i, men morro at jernspillet begynner å bedres.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GolfMickey »

Herregud suger i dette for tiden tidens bogey runde på Lillestrøm i går +9 etter 9, +18 etter 18, +6 på de 6 par 4 hullene og +12 på par 3 hullene. 4 ob og bommer alt av kortputter, en kraftig skjerping må til ellers blir denne sesongen en skikkelig fiasko.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Gundersen »

At himmel og helvete ligger forholdsvis nære hverandre i golfens verden er ganske sikkert. Karrierebeste forrige tirsdag, mot gårsdagen på Asker beviser det. Åpner med utslag til venstre på første hull, og blir liggende i fairway på hull 2 med trær i spill, går av med 7. Siden vi spilte turnering med netto slag, så ble dette stygt. 106 slag kostet det å komme seg rundt banen i går kveld.

Sent fra min HTC 10 via Tapatalk
Post Reply