Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
MatsJ
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 05 Mar 2011, 16:43
Hcp: 11.7
Hjemmeklubb: Grønmo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by MatsJ »

Hadde en knallrunde på Grønmo på tirsdagen. Gikk 10 over par totalt på 18 hull, 38poeng og nedskriving :). Traff absolutt alle fairwayene fra tee, og spilte på samme ballen hele tiden. Bommet to korte birdieputter også, men spilte veldig stabilt og bra!
TM Tour Preferred MC Forged
Titleist Vokey + TM wedger
TM Rossa putter
TM RBZ Tour 9
TM Burner 3w og 4h
Cobra Baffler 3h
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Sharky »

9 hull i går. Har hatt en tendens til å start med 2 dårlige hull og spille bra golf resten av runden. Det gjorde jeg denne gangen også. Drivet ballen veldig bra og selv om jeg hadde bare 110m inn til green på hull 1 startet jeg med Dbogey. lå +3 etter 2 spilte hull og endte opp +5 totalt for runden. Ser fortsatt forbedringspotensiale og det er bra ;).

Nytt hcp, og nå må jeg registrere 18 hulls runder for å skrive meg ned ytterligere :)
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

Høres bra ut :)

GIkk selv på en smell av en runde igår, jeg har ikke telt hverken slag eller poeng og vil følgelig la den forsvinne i glemmeboken. Skulle gjerne tatt frem noen høydepunkter men det var ikke mange av de, kun en enkelt drive som var innihutteheita lang.

Bedre lykke idag!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
panserjohan
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 30 Jun 2011, 16:21
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Klæbu GK
Location: Trondheim

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by panserjohan »

Gikk en runde på sætra i går. Bommet med tiden, og fikk ikke tid til noen oppvarming e.l. Rett ut på tee.

Hull 1: (par 4)
Fikk en mutual agreement om å få opp til 3 mulligans på hull 1, men så var det slutt på godhjertligheten. Etter en monsterhook på hull 1 med 5`er jernet, landet jeg pent på fairway med slag to. Med ca 110 meter til pinnen, dro jeg frem 9`ern og dro til. ...Landet i bunker forran green... Brukte vel totalt 5 slag for å få den i koppen. fornøyd.

Hull 2: (par 4)
Kikket bort på driveren, å så at jeg hadde glemt å sette den på ladning over natta, og stolte heller på at my trusty hybrid #5 skulle få meg til fairway. Landa pent midt på fairway rundt 100meters merket. Dro frem 9`ern (siden vi nå var 10 meter nærmere enn hull 1, trodde jeg det var en bra plan). Landa rett i bunker på venstre side. 5 slag for å få den i koppen totalt. Fornøyd.

Hull 3: (par 3)
Dro nok en gang 5`er jernet opp fra bagen, og landet 1 meter kort av bunker på høyre side. 60 graderen bragte ballen 1m fra koppen. 3 slag totalt, og banens par. Happy!

Hull 4: (par 5)
Kikket nok en gang bort på driveren, og valgte å slå til. En liten slice bragte meg litt opp i siden til høyre, ca 80 meter unna blå tee. Brukte 5`er jernet for å komme meg ca 40 meter fra pinnen, litt uti rough på venstre side. (bruker hele banen her altså) Frem med 56 graderen, og ballen gikk i fin bane mot pinnen, men landet i den j@vla oppoverbakken på greenen, og trillet av. Mulighetene for birdie svinnet hen. 3 puttet, og endte opp med en over par.

Hull 5: (par 4)
Dro frem driveren oppglødd av at forrige ball ikke havnet OB, og slicet aldri så lite. Ballen fant jeg igjen 1 meter ut i roughen på høyre side, ca 180 meter fra tee. For de som har spilt dette hullet før, veit dere at det er en helsiket oppoverbakke for å komme opp på green, med tett skog/rough bak green. Så valgte 7`er jernet for å legge meg noen meter før denne bakken begynner. Dette funket. Så med ca 60 meter til pinnen, dro jeg frem P, og pitchet ballen ca 9-11 meter bak flagget. traff green. *puste lettet ut. to-puttet og endte med totalt 5 slag totalt.

Hull 6: (par 4)
Nok en gang lokket driveren meg ut på tynn is. Slo til, og ballen gikk rett som en snor ca 220-240 meter... rett venstre, og havnet på fairwayen til hull 5 bak noen trær. En liten four! var på sin plass. Brukte 56 graderen for å komme meg på (riktig) fairway, og la meg opp rett bak bunker på venstre side av green. nok en gang *puste lettet ut.
60 graderen la ballen ca 4 meter unna pinnen, og jeg 2(!) puttet. totalt 5 slag.

Hull 7: (par 4)
Driveren hooket (!!) jeg oppi lia på venstre side. For de som har vært der, veit dere at hele hullet heller fra venstre mot høyre. ganske kraftig. Dro frem 5`er jernet, og prøvde å legge ballen godt ut på venstre side, for at den skal sprette inn mot green. Slicer du her, havner man langt nedi lia mot fairway på hull 4. Ikke gunstig. Ballen la seg pent ca 1 meter før green, etter at den hadde (som forventet) bouncet ca 30 meter fra venstre mot høyre. 2 slag etterpå, kunne jeg konstatere at jeg fikk par, etter en rimelig merkelig drive.

Hull 8: (par 5)
Dette er et ganske heftig dogleg-høyre hull. Man må legge utslaget ca 160-190 meter rett frem, for så å spille videre på en fairway som svinger 90 grader høyre. Turte ikke å finne frem driveren, så jeg brukte #5 hybrid fra tee. En liten slice bragte ballen noen meter opp i åskammen på høyre side, ca 140-150 meter. den oppmerksome leser skjønner da at dette ikke er optimalt, siden man da må slå et kortslag ut på fairway rett etter dog-leg for å få rett bane mot pinnen. Dette funket ok. Dro 5`er jernet fra fairway ca 10 meter fra flagget, og 2 puttet. totalt 5 slag. par :-)

Hull 9: (par 3)
Merkelig par 3 hull på 165 (?) meter. Hooket 5`er jernet ørlitegrann, og landet ca 10 meter bak bunker på venstre side. Chippet ballen opp på green, og 2-puttet. totalt 4 slag.

Fin runde på sætra.
Golf is a game in which you yell “fore,” shoot six, and write down five.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Kaffekannen »

Satan steikje for en møkkasport dette er :D

Spilt godt i det siste. Medal i dag. Spiller bra i 2,5 hull så er fullstendig kortslutning neste seks hull. Brukte opp alle ballene mine og ødela bagen (!) med en velrettet frustrasjonssving med nierjernet. Brøt runden(første gang jeg har brutt i en turnering), kjøpte ny bag og tar noen dager pause fra golfspill.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by eivaan »

Kaffekannen wrote:Satan steikje for en møkkasport dette er :D

Spilt godt i det siste. Medal i dag. Spiller bra i 2,5 hull så er fullstendig kortslutning neste seks hull. Brukte opp alle ballene mine og ødela bagen (!) med en velrettet frustrasjonssving med nierjernet. Brøt runden(første gang jeg har brutt i en turnering), kjøpte ny bag og tar noen dager pause fra golfspill.
Livets sport... :lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Syns du var blitt flink, jeg ;)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

Har holdt meg i skinnet de siste årene, katastrofeåret 2010 med 2 frustasjonsknekte køller føles milesvis unna :)

Gårsdagens runde på Losby ..startet bra med +2 etter 7 hull, så bare raknet hele shaiten. Vikke snakke om det!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Sharky »

Frustrert!!

Spilte 18 på sola gk i går, lå +1 etter 5 spilte hull. topper av alle verdens ting utslaget på neste og ender opp med dobbel.. på hull 9 klarer jeg å slå en lang draw som gikk rett i et vannhinder på høyre side av fairway. Dropper ny ball og ca.230 til green, klemmer til det jeg har, svingen og balltreffet var magisk helt til jeg løfter hodet og ser ballen skipper bortover og rett i hinderet på nytt... skjønner ikke helt hvordan jeg klarte det, men tror jeg faktisk har vært så langt foran ballen med hendene i impact at jeg ikke hadde noe loft igjen... dropper på ny og samme skjer igjen.. møkkaspill +5 på hull 9 og +8 totalt..

herifra skulle jeg trøble det til videre. toppen av baksvingen føltes unaturlig og jeg følte at jeg prøvde å vri køllen på plass noe som resultere i veldig ustabile driver og jernslag.. Av en eller annen grunn klarte jeg å scramble par på utallige hull, og selv om jeg holdt på å gi opp klarte jeg utrolig nok å skrape til meg 3 par på de siste 3 hullene, og hvordan jeg fikk dette til aner jeg ikke..:S

Leverer inn scoren og litt sjokkert, men samtidig lettet ble det faktisk en runde på 87 slag (36poeng). Katastrofalt spill, men det som reddet meg var chipping og putting. Noe som har vært min svake side den siste måneden. Er litt fasinert over hvordan spillet endrer seg fra dag til dag.
"The more i practice, the luckier i get"
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Dagens runde er egentlig gårsdagens runde..
Hadde en grei start men et par katastrofehull ødela alt sammen. :?
Endte på 86 slag (par 70) hvor 12 av slagene var straffeslag :!: De fleste for dropp ut av vannhinder :oops:
Hull 12 f.eks. hvor utslaget gikk i sdevannshinder. 4. slaget hooket inn i røffen. Ny ball og neste slag (6) lander på green men blir liggende innenfor sidevannsmerkingen. Grunner selvfølgelig køllen og gir meg selv 2 slag. Chippet og puttet ferdig med pw og skrev 11 slag på hullet.
På hull 9 spilte jeg på 3. ballen fra tee. Denne måtte selvfølgelig droppes ut fra sidevannshinder.. Fikk 9 på hullet.
Jeg skylder på utallige skader og lite trening/spilling i år. :roll:
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:05, edited 1 time in total.
MatsJ
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 05 Mar 2011, 16:43
Hcp: 11.7
Hjemmeklubb: Grønmo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by MatsJ »

Spiller bra om dagen. Hadde en runde i dag på Oppegård, stabil og god golf hvor jeg også klarer å redde meg inn endel ganger med Mickelson-nærspill (sparte sikkert 4-5 slag på dette). Hadde to stryk hvorav den ene var dobbel bogey og den andre helt natta (hull 12 for de som er kjent, slo meg ned i sidevannshinderet på høyre side fra tee, droppet ut og hakket meg ut på fairway, setter innspillet i kulen til høyre for green og spretter i vannet). Er ikke helt kompis med den nye drivern ennå, må venne meg til å svinge raskere for å utnytte stiff-skaftet. De gangene jeg gjør dette går den rett, og LANGT.

Andre høydepunkter:

Hull 13: Slår en monsterdraw med hybriden rundt trærne, ligger 40meter fra pinnen, flikker sandwedgen til 1m unna koppen, bommer selvsagt birdieputten!
Hull 17: Slår hybrid i greenbunker til venstre, får såvidt hakket meg ut av betongbunkeren, og setter nesten 3.slaget i koppen (treffer flagget og ut).Bogey
Hull 16: Rolig drive frem mot vannhinderet, og lander i bakken til høytre. Slår et femmerjern med litt fade,lander i fringen. Har en 6metersputt som nesten går i og setter parputten.

Hull 5 og 6: Straight forward golf, GIR og 2putting
Hull 7: Litt kort, ligger i semiroughen foran green, chipper til halvmeteren og setter par-putten.

Enden på visa ble 37 poeng og nytt hcp :)
TM Tour Preferred MC Forged
Titleist Vokey + TM wedger
TM Rossa putter
TM RBZ Tour 9
TM Burner 3w og 4h
Cobra Baffler 3h
MatsJ
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 05 Mar 2011, 16:43
Hcp: 11.7
Hjemmeklubb: Grønmo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by MatsJ »

Spilte Evje fra backtee i dag. 37 poeng og nedskriving igjen :).21 poeng på første 9 og 16 på siste 9. Fornøyd med runden, hadde jeg puttet litt bedre ville scoren vært rundt 40poeng :)
TM Tour Preferred MC Forged
Titleist Vokey + TM wedger
TM Rossa putter
TM RBZ Tour 9
TM Burner 3w og 4h
Cobra Baffler 3h
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

tirsdagens runde var frustrerende på greenene. De var flotte og jevne til å putte på, men hadde 6 lip-outs og følte meg som verdens mest uheldige golfspiller der og da. Har aldri opplevd makan....en brukbar score ble til en dårlig score :(
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sumo »

gårsdagens runde på hakadal oppleves som helt ok.
hadde maks uflaks med at de sandet og valset greenene akkurat igår, men det var bare front 9 som var litt jalla og putte på.
dro iland en birdie og ett par iløpet av runden, og hadde en del gode slag. men igjen så er det en del feilslag som hindrer god score, idag var det spes nærspillet.
50m innspill idag var tricky, og ble ofte møtt med en duff. herlig. endte på 32 p, altså helt ok.
ellers så er banen i god stand nå. grønt og fint. greenene er i god stand. fairways trenger en klipp snart syntes jeg. begynner og bli litt høyt gress enkelt steder.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kristianffs »

Spilte Gjøvik & Toten GK i dag. Gikk ganske så ræva med utslag og innspill. 8 tilleggsslag på 18 hull sier det meste. Jeg klikker!
Golf.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

Dagens runde var midt på treet. Sa i forkant at det helt sikkert ble 86 slag igjen, og det gjorde det som de siste 3 rundene :) Driveren har vært litt kranglete i det siste, men 3wooden har kommet til unsetning og har gjort en meget god jobb.

Testet en ny app idag med navnet yourgolf online så jeg registrerte alle mulige slag, dette kan fort bli en stayer. Det ble dog litt løping frem og tilbake for å registrere slag med GPS, får se på dette som en bonus for å få opp formen :)

Stort sett fornøyd med runden, utenom noen små fantastiske dustefeil. 2 stk innspill på >100m som ble duffa kort, en feil som har krøpet inn ettpar ganger iløpet av de siste rundene. Kostbare mongisfeil utvilsomt.

Under er oversikten fra oobgolf. Den er ikke helt korrekt mtp på scores samt lengde på slag. Her er screenshot fra oobgolf :

Image



Edit : JO, elendig putting idag forresten. Clevelanden var iskald!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by BomBom »

Spilte Holtsmark på fredag, min yndlingsbane.. Har slitt med teknikken i det siste, så var litt spent på hvordan HM ville ta meg i mot.
45 slag første 9 - birdie på 3, trippel på 4,7 og 8, 16 putter
41 slag siste 9 - bogey på 10 og 18, trippel på 13, 17 putter

Stort sett fornøyd med runden, bortsett fra de 4 - FIRE - trippel-bogeyene som kom der.. Ga meg selv mange putter for birdie, men dessverre falt de kun i en gang..
Bingokølla, altså driveren, fungerer igjen, men 3W sliter med dårlig rygg.. Jernslaga er flush, og puttern sånn passe varm.. Wedgene er gloheite.. :)
Dessverre så er det meldt skikkelig møkkavær fremover, så det blir noen dager til neste runde..
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by BomBom »

Ny runde på Holtsmark i dag, 41+42=83 slag.. Drivern satt som et skudd, bommet ikke en eneste fairway, foruten hull 11, hvor jeg skulle "safe" med et 4-er jern, rett venstre i sidevannhinderet.. :)
Puttet bra, men var ikke like het med wedgene som forrige runde.. De lange slagene sitter, og føler jeg kan stole på lengdene og retningen igjen..
Deilig å endelig få sving på sakene, etter en frustrerende juni måned..
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:06, edited 1 time in total.
Post Reply