Dagens runde, hvordan gikk den?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

brøt endelig 90 i dag for første gang i år. Gikk på 89 i morges på Borre, etter en kanon backnine. Avsluttet riktignok med DB på siste, med 6 over på siste 9 med den på slutten er vel det beste jeg har gjort der :) Ble 38 poeng, men gikk alene så det ble ingen regulering av hcp
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:04, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

ha ha...jo,men uten markør får man jo ikke regulert hcp :)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by GunnarBull »

Grattis, Kevin. Hvis du VIL skrive deg ned, så kan jeg godt være markøren din jeg ;-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

he he, vilja er det ikke noe i veien med. Men får vel ta den på kontoen for svært gode treningsrunder. Jeg er så opptatt av fair-play :D

Har gått på 88 og 89 tidligere ser jeg nå, synd jeg ikke kom meg lavere enn den 88 runden, da måtte jeg ha feira skikkelig
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:04, edited 1 time in total.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by kevin »

enig enig :)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Grønne greener »

Dagens runde var 3-kølle turnering over 9 hull på Fana og det gikk til hel...
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by AkE »

Dagens 18 var litt både og, driver satt bra og jernene sånn nogenlunde. Hadde en chip in birdie fra 15 meter som var litt morsom. Men puttingen var totalkatastrofe, puttet som en full blind mann.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by TinCup »

Runden i går var et vindhelvete uten like... traff ikke fairways, traff ikke greens.. men litt morsomt var det allikevel.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Smilende Sam »

Helgens runde var pussig. Puttet rævva, drivet rævva og telte 33 poeng ved ankomst klubbhus. Blir ikke klok på denne sporten....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Tron »

Dagens runde gikk greit. Spilte på hjemmebanen, Bodø Golfpark, og spilte bedre enn årets første runder som gikk i helgen. "Bogey-golf er grei golf" er mottoet mitt når jeg spiller, så + 17 på en 18-hulls kveldsrunde er godkjent. Var årets tredje runde. Driveren funket dårlig i dag, men hadde en wood som tok seg av den biten i dag, så den reddet inn en del av runden min, SPilte jevnt over helt greit. Ingen katastrofer, men nærspillet kunne vært vassere, slik at jeg ga meg selv noen bedre puttemuligheter enn hva jeg gjorde.
Tar med et bilde fra kveldsrunden, for å skryte litt av at vi spiller golf utover kveldene her oppe. :D Bildet er tatt ca. kl. 22.00 i kveld. Hull 10 på hjemmebanen.
Image
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Tron »

Kveldsrunde i går, som ble avsluttet i litt for lite lys like over midnatt. Fin runde, og endelig innenfor buffer. +14 denne gangen, og det ser jeg på som godkjent. Mye god golf, men de tre droppene jeg måtte ty til, skulle jeg gjerne vært foruten. Droppene og noen uheldige putter, som ble for korte i fuktig gress, nektet meg egentlig en meget god runde hvor mye fungerte.
De tre siste rundene er: +14, +24 og +16, så stabil skal jeg ikke skryte på meg ;-)
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by Tron »

Ny kveldsrunde i dag. Full fart rundt med golfbil, etter at jeg var i turneringskomiteen for dagen onsdagsgolf.
+ 13 ble resultatet. Godt fornøyd med resultatet, men ergrer meg over at den kunne blitt så mye bedre! Føler at i alle fall 5 slag gikk i dass pga. dårlig putting! JEg som pleier å hente inn slagene på puttingen min! Satte meg opp for 3 gode birdiemuligheter, men satte bare én av dem. Den som ble satt var så enkel at det var en tap in, men hadde to veldig gode muligheter for to til, men den gang ei... I tillegg rotet jeg bort noen flere putter som både ruller hullkant, eller som jeg ikke gir sjansen til å nå frem med litt mer kraft...

Godt fornøyd med årsbeste, men skuffelse for at jeg ikke spiller min beste runde noen sinne på hjemmebanen :-(
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

På tide å gjenopplive denne tråden.

Spilte Nordea Pairs igår på Losby, var ikke helt klar for en runde i regn men det skjønte værgudene og ga oss gledelig opphold fra hull 2 og utover :) Hadde solid frontnine på 39 slag, mens backnine ble pent ødelagt av noen katastrofer av noen par 5 hull. 2 veldig triple sørget for 47.

Putteren gjorde en god jobb og reddet meg gjentatte ganger etter middemådige innspill og dølle 1.putter. Innspillene var ofte i nærheten, men liksom alltid i fringen. Å gå for flagget er ikke alltid veien :)

Funfacts :
Fwt : 77%
Gir : 22%
putter : 33
Shanks : 0! :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sleggen »

Helt uenig Stian.. En mann av ditt kaliber bør alltid gå for flagget :D Tro på egne ferdigheter :P
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by stianm »

Enig. Noe annet er egentlig å feige ut, mye likt hvordan Tiger feiger ut med jernutslagg i US Open :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by heiaespen »

Jeg spilte på Lommedalen golfklubb i dag, gikk 18 hull og merket raskt at jeg må få inn driver/wood i repertoaret. Syntes banen var veldig fin og morsom, men vanskelig å spille seg inn på kunstgreenene uten at ballen triller tvers over greenen. Var stort sett et eller to feilslag pr hull noe som gjør det vanskelig å score veldig høyt. Men fikk birdie på hull 9 og det hjelper på humøret.

Øverst på to-do lista ligger "bli kvitt slice til høyre med alt over 5-jern" slik at jeg kan komme lengre enn 160-170 meter fra tee. Noen som har noen gode tips på hvorfor jeg stort sett slår rett med alle høye jern/wedger, men nesten alltid drar den ut mot høyre på alt lavere enn 5-jern?
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by veggiss »

Fordi sidespinn får mye større utslag når du slår med en lavere loftet kølle siden du da har mye mindre backspin.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Dagens runde, hvordan gikk den?

Post by sirandrew214 »

:roll:
Last edited by sirandrew214 on 08 Feb 2015, 15:05, edited 1 time in total.
Post Reply