kristianffss

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Morro. Ser vanskelig ut å beregne lengden/styrken når man bruker slaget så lite, men skal absolutt prøves. Kanskje jeg får meg en overraskelse?
Golf.
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by Hiks »

gal ja!
trodde alle her inne var gale jeg!;)
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Ny runde - nye muligheter :)

Gikk 18 hull idag, men husker svært lite av front 9 grunnet dårlige resultater :lol:

Derfor nevner jeg bare back 9. Jeg og kameraten min (hcp 41) skulle gå en runde, men ble invitert med på å gå en firerball med to litt mer rutinerte karer på litt over 20 i hcp. Det var lærerikt det. Til og med de duffet og toppet annenhver ball omtrent. :lol: Kanskje spiller jeg bedre under litt press (ja, jeg føler presset sammen med andre hobbygolfere), for back 9 gikk meget bedre enn front 9, selv om ingen av de førte til haugevis av poeng.

#1: Begge 20-hcp'erne begynner rolig med toppings av ballen. ;) Kanskje gjorde de det for å lette litt på presset? Jeg slo iallfall en fin ball ved siden av green, chippet litt hit og dit og endte på 5 slag. Ikke den beste starten - men la gå.

#2 Elendig drive som såvidt holdt seg på banen. Deretter en topping av ball, duffing av ball med 5W før jeg fikk dreisen på sakene og landet like ved green. Endte på 8 slag etter en tre-putt. Absolutt ikke den beste starten!

#3 Pen drive like utenfor fairway etterfulgt av en duff med pitchen. Neste pitcheslag kom kort av green. Deretter en chip og 2 putts. 6 slag. Helt ok.

#4 Første og eneste fairway-treff. Et pent 5W slag la seg bra opp. Dessverre ble pitchen en slice/shank og gikk litt til høyre. Derfra la jeg meg på green og 2 puttet meg til seier. 5 slag. :D

#5 Et par 3 hull med en farlig vanndam med magnet for golfballer. Kom meg heldigvis over og i nærhet av green. Chip på green og 2 putts inn. 5 slag, 2 poeng.

#6 En egentlig god drive landet i fairway-bunkeren. Jeg hater bunkere, og brukte som vanlig to slag på å komme opp. Derfra var det grei skuring bortsett fra puttingen som krevde 3 slag. Tilsammen 6 slag.

#7 Meget god drive etterfulgt av en ålreit pitch som landet i greenbunker. Her lukter jeg trøbbel allerede - og jammen meg får jeg det ikke også! Første slaget i GB tok jeg med meg alt for mye sand og kom bare noen meter forover. Neste slag i samme GB tok jeg litt i, og fikk ballen opp - dessverre havnet den i green bunkeren på andre siden av green. Herfra slo jeg nok et dårlig slag som heldigvis stoppet i fringe'n - rett før den trillet ned i motsatt bunker igjen :lol: Heldigvis bare en put etter chippen som ga en total av 7 slag. Utrolig irriterende med tanke på at om jeg hadde truffet litt til venstre med slag to hadde jeg vært på green in regulation!

#8 Det korte par 4 hullet slo jeg en drive pin high, høyre for green. Chippet så inn på green. (GIR YEAH) Herfra ble det 3-putt - 5 slag.

#9 Kjører en 5Wood som lander i helvette selv: fairwaybunkeren! Klarer å shanke ballen ut av banen og må slå ny. Den legger seg kort av green. Chipper 2 meter fra hullet og setter putten. 6 slag. Uten straffeslagene hadde jeg klart en par her. Irriterende!

Stats:
Slag: 111 (+43) F9: 59 B9: 52
Poeng: 27
Putter: 37 :|
Fairwaytreff: 2/14
Tilleggslag: 8

Par 3 snitt: 4,25 slag. (1,25+) Ant: 4
Par 4 snitt: 6,71 slag (2,71+) Ant: 14

Oppsummering
+ Back 9: Gode drives.
+ Til dels gode utspill
+ Færre tilleggslag enn vanlig. Kun to på b9.

- Elendig bunkerspill
- Mye duffing og topping
- Front 9: Dårlig utslag
- For mange putter.

På fredag skal jeg spille min første ordentlige 18-hullsrunde på Atlongstad, Hamar. Det kan bli spennende! Noen som har spilt den?
Golf.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Spilt nok et par 9 hulls runder og det har gått både bra og dårlig. 26. mai ble det 60 slag (+26) og 12 poeng. 27. mai ble det 56 slag (+22) og 17 poeng.

I dag derimot spilte jeg en god 9 hulls runde i lett regnvær. Dro rett ut på banen uten range først så forventet en dårlig runde med topping, duffing og tresifret antall straffeslag. Men neida! Her er sånn det gikk, hull for hull, slag for slag.

#1 Det 142 meters hullet slo jeg dessverre 15-20 meter over green. Her blir det 8'er jern neste gang. Pitchet meg til fringen kort av green, dårlig putt fra fringe etterfulgt av to nye puts. 5 slag.

#2 Begynner med en hook ut av banen. Det neste slaget slås til høyre for fairway. Herfra gikk det bare nedover med duffing og 3-putt osv. Stryk!

#3 En god drive til venstre for fw etterfulgt av en litt for kort pitch med sandwedge. Chippet meg nok en gang litt kort og to puttet meg til en bogey. 5 slag - noe jeg er fornøyd med, sett bort i fra litt kort nærspill.

#4 Starter med 5W'en her på dogleg-hullet. Duffer litt, så ballen går bare 130-140 meter(dog i fairway). Neste slag med 7er jernet ble toppet litt, men la seg til høyre for green, noe kort. Sandwegde-slaget går over greenen dessverre, men herfra chippet jeg to meter fra koppen og satt putten. Bogey med 5 slag.

#5 Elendig utslag med 3W'en som såvidt havnet over vannet. Ballen lå i tykk rough, så pitchen med SW endte for kort (igjen!). Herfra chippet jeg meg på green, dog manglet jeg 9-10 meter til hullet. 3-putter ballen i mål. 6 slag, trippel bogey.

#6 Her kommer den deilige slicen tilbake, og driven min treffer fairway på nabo-hullet. Slår et 7'er jern tilbake til riktig fairway, for så å slå 8'er jernet noe til venstre av green. Chippet meg inn, men denne gangen går ballen for langt. Har igjen ca 7 meter til hullet, og to-putter inn til 6 slag, dobbel bogey.

#7 Nå begynner moroa denne runden. Driver en lang ball til høyre for fw. Har igjen ca 130 meter, og slår 8'er jernet til høyre for green og greenbunker. Fra et hardt underlag klarer jeg faktisk å chippe ballen én meter fra koppen. Klarte faktisk ikke putten, ( :evil: ) så endte opp med 5 slag aka bogey.

#8 Et hull jeg fikk birdie på i går, så har store forventninger. Slår driven kanskje 180 meter på fairway. Derfra (ca 20-25 m) chippet jeg meg under en meter fra hullet, og denne gang satt putten. Birdie! :D

#9 Her ønsket jeg å spille safe og sikre meg to poeng for å gå ned i hcp. Spilte derfor et rolig 5W slag 130 meter midt i fairway. Fra 80 meter slo jeg en Pitch på green (GIR YEAH!), og sto igjen med en 9-10 meters putt. Putten gikk pin high, dog en meter til høyre. Derfra puttet jeg inn i koppen og endte med 4 slag - Par.

Stats:
48 slag (+14)
Poeng: 22
Putter: 18
Fairway-treff: 3/7
Tilleggslag: 2

Par 3 snitt: 5,5 slag (+2,5) Ant: 2
Par 4 snitt: 5,29 slag (+1,29) Ant: 7

Oppsummering:

+ Jevn runde med kun én ball ut av spill
+ God pitching og chipping
+ Bra jernspill
+ Ikke mye topping og duffing

- Ikke stabil nok med putteren
- Noen utslag som med fordel kunne vært noe lengre og nærmere fairway.

Handicap ned fra 38 til 35,0 - Målet om 36 innen 15. juli er dermed nådd.
Golf.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by GunnarBull »

Gratulerer :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Tasen tukk!

Putts utenfor green - teller man de med som putter på statistikken forresten?
Golf.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by GunnarBull »

Greentreff telles kun når ballen ligger på selve greenen, ikke fringen. Antall putter telles likedan. Teknisk sett er det altså ikke antall slag med putteren du teller, men antall slag hvor du ikke har lov til å hulle ut med flagget i koppen.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Var det jeg hadde en mistanke om. Godt å få det bekreftet. Takk
Golf.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by Grønne greener »

Gratulerer med god runde og nytt hcp under 36. :D
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Hjertelig, hjertelig!

Grunnet den såkalte tidsklemmen som nok engang var i veien fikk jeg kun spilt fire hull i dag mellom skole og jobb. 8 poeng - helt greit. Bra nærspill.

Noen som vet hva årsaken til duffing kan være? Topper også ballen noe men sliter mer med duffing. Tror selv at det kan være på grunn av at hodet mitt ikke er helt stille gjennom hele svingen, eller at jeg står litt for nærme ballen!

Duffe en god 30 cm under ballen er normalt for at den så kaster seg til høyre mens køllen står igjen i gresset, og jeg må frem med spaden for å redde den.
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by furu »

Hvis du står igjen med vekten på høyrefoten eller/og prøver å hjelpe ballen opp i luften så kan du ende med en duff. Få vekten over på venstre og slå ned på ballen.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by Kaffekannen »

Duffing kan komme av mye og jeg har slitt med det selv. Min fix er å passe på balansen i oppstillingen. Står jeg for langt frem på tærne så blir dette forsterket i fremsvingen og hatslaget kommer. Jeg opplever også at det er lettere å holde overkroppen i ro når jeg har vekten litt mer på hælen enn på tåen.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Har også vekten ganske (for) mye på hælene, så tror den delen skal være grei, uten å være for sikker der altså. Kan godt hende vekten blir for mye på bakre fot. Skal teste litt i morgen
Golf.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by Grønne greener »

Kanskje du hogger etter ballen i stedet for å svinge pent og pyntelig og så klaske til den? :D :lol:
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Å faen. Var det ikke tømmerhogging vi spilte? :lol:

Gått tre x 9 hull idag. Første to går som en 18 hulls runde. Etter å ha gått tre ganger de samme ni hullene husker jeg selvsagt ikke på hvilken runde jeg hadde hvilke slag. Derfor blir det statistikk i dag.

Slag: 105 (+37)
Poeng: 32
Putter: 34
GIR: 3 (16,7%)
GIR +1: 5 (27,8%)
Fairwaytreff: 3/14
Chipsave: 5/10
Tilleggslag: 12

Par 3 snitt: 4,75 (1,75+)
Par 4 snitt: 6,14 (2,14+)

- Slice'n er tilbake på driveren og 5Wood'en. :evil:
- Ujevne resultater

+ Bra nærspill
+ Bra jernspill


Av det jeg husker fra disse tre rundene:

Hull 1 - Førsteslaget på greenen - deretter to-putt. 8-)

Hull 3 - Par etter chip og tap-in

Hull 9 - Etter å ha hooket utslaget på de to første rundene gikk jeg for et safe 7'er jern isteden. Slo en av mine beste 7'er slag og landet safe i fairway. Derfra en sandwedge som kom til høyre for green. For kort chip lot det være ca. 6 meter igjen til hullet. Til tross for at greenene lignet på en åker, tok jeg putten for en par. Fin avslutning på syv timer golf

Ble noen færre duffs etter jeg begynte med mer vekt forover og mer aktiv med hoftene. Spesielt med jernene hjalp dette. Dog sitter noe igjen enda.

Jeg har ikke funnet godformen med PW enda. Går enten i topping eller duffing. Dette har ført til at jeg slår enten en lang SW eller en kort 9'er jern. Må enten skaffe meg en GW (noe jeg har lyst på) eller trene på PW. Helst begge.
Golf.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Har spilt endel runder i det siste, dog ikke giddet å skrive her hver gang.

Spilte en 9 hulls runde på Ullensaker golfbane idag, og det var en meget spesiell runde som er svært representativ for mitt golfspill generelt p.t.: ujevnt.

#1 p3 - Utslaget lander i greenbunker i forkant av green. Er redd for å toppe ballen og slå langt, så gikk for en løs variant som havnet i fringe'n. En nydelig chip kun cm fra hullet ga meg en enkel tap-in for bogey. 4 slag der altså.

#2 p4 - Drar frem driver og forventer å slice. Ballen går faktisk rett frem - ca 240 meter +/- midt i fairway. Neste slag ble en duff og gikk kun 50-60 m. Derfra en pitch opp på green, to putter til bogey. Herlig med god drive!

#3 p4 - Drive med en semi-slice som går ti meter høyre for fairway. Derfra en rolig pitch som lander rett bak greenbunker. kjører en rolig pitch med åpen kølle, to putter og sikrer nok en bogey. Meget bra så langt :D

#4 p4 - Slo en 6i her, men jernspillet satt ikke helt denne dagen, så hooket første utslag ut av banen. Neste duffet jeg og endte bare 120-130 meter fremover og til høyre. Slår en 8i som slicer. Har nå ca 60 meter inn - velger sand wedge og slår for langt. Ut av banen. Ny ball kort av green. En chip 4 meter fra hullet og én putt. Gadd ikke telle mer så skrev 9 her.

#5 p3 - Forventet det verste her etter forrige hull friskt i minnet, men slo en grei 3W 20 meter for kort. Toppet chippen, men var så heldig at den rullet opp bakken til greenen og landet noen få meter fra hullet. Satt i tillegg putten. Komisk og heldig par (mitt første på dette hullet også, tror jeg)

#6 p4 -Driver langt, til høyre for fairway - fornøyd med den. Deretter en PW 10-15 m for langt. Chippet inn på green - deretter to putt. Bogey.

#7 p4 - Slicer driven, dessverre. Finner ikke ballen og må slå ny. Fjerdeslaget blir slått med 8i men duffer og hooker på en gang og lander foran en jævla topp med en strømmast. Må bare slå en 56* ut. Derfra en pitch og to putter. 8 slag.

#8 p4 - Slicer 3W, dessverre. Må slå provisorisk. Fant ikke første ball. Fjerdeslaget blir slått på green, men klarer å tre-putte... 7 slag.

#9 p4 - Slår ut med 7i. Men utrolig nok slicer denne out of bounds. Neste ball er akkurat innenfor. Slår denne noen meter kort av green, men chipper meg fem meter fra hullet, og setter faktisk denne til tross for humpete green. 6 slag som heller burde vært en par.

52 slag (+18)
Poeng: 18
Putter: 15
Fairwaytreff: 1/7
Tilleggslag: 10/2 = 5 :o :o

Par 3 snitt: 3,5 slag (0,5+) Ant: 2
Par 4 snitt: 6,43 slag (2,43+) Ant: 7

Oppsummering:

+ Lang, rett drive hull 2, 3 og 6.
+ Meget godt nærspill (utenom hull 8)

- Utslag hull 4 (hook)
- Utslag hull 7, 8, 9 (slice)


Kanskje morgendagen bør bli brukt på å teppelegge rangen med baller. Det er på utslagene det skorter - selv om noen er så fine, så fine.
Last edited by kristianffs on 05 Jun 2011, 12:19, edited 1 time in total.
Golf.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by veggiss »

Hmm...var ikke det bare 5 tilleggsslag?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Jo. Skulle bare sjekke om noen leste innlegget.
Golf.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Ny 18-hulls runde på Ullensaker. Beste runden min på denne banen med 99 slag. I dag satt drivene meget bra! Dog noe opp og ned på greenen.

Av det som er verdt å nevne:

#2 p4 - God drive litt til høyre for fw. Slår deretter et 7'er slag som lander på greenen! Uvanlig med GIR på dette hullet. To putter for par. Strålende fornøyd.

#3 p4 - God drive litt til venstre for fw. Sitter igjen med en ca 40 meters pitch som går kort av green. Neste slaget blir en chip tre meter fra hullet. Putter den for par.

#7 p4 - Første drive slicer ut i heavy rough. Slår derfor provisorisk, og må etter to minutters leting melde ballen tapt. Fra den provisoriske står det igjen ca 105 meter. Slår et fult slag med PW, og lander 5-10 cm inn i fringe'n langt av green. Herfra har jeg 10-12 meter igjen til hullet og setter faktisk putten! Ble en bogey, men ville hatt birdie uten slicen som ga meg et straffeslag.

#9 p4 - Mega duff på første slag med 7i. Kryper 15 meter bare. Av en eller annen grunn slår jeg 7i'en bedre fra tykk rough, og lander litt til venstre for fairway. Pitcher meg inn fra ca 50 meter, men tre-putter til dobbel bogey.

#11(2) p4 - Drive med litt slice. Havner i feil fairway. Slår 7i; spretter på green men ruller av. En kort pitch havner på greenen men langt unna hullet. Tre-putter til dobbel dessverre.

Fra hull #12 til #16 ble det 5 slag på alle hull. 4 bogeys og en dobbel. Jevnt og godt

#17(8) p4 - Driven så meget god ut, og gikk retning av green mellom to greenbunkere som vokter greenen. Viser seg dog at slaget traff en strømledning og datt rett ned (på fw). Ca 40 meter inn. Slår litt langt, men ligger i greenkanten. To putter for par.

#18(9) p4 - Når jeg først skal miste min første ball på back 9 så mister jeg like greit to. Horribelt spill som endte med stryk, og ikke noe spennende å hente.

Stats:
99 slag (+31)
Poeng: 37
Putter: 34
GIR:1 (5,6%)
GIR+1: 10 (55,6%)
Fairwaytreff: 3/14
Sandy: 0/1
Chipsave: 2/10
Tilleggslag: 4


Birdie 0
Par 3
Bogey 7
D.Bogey 5
Annet 3

Par 3: snitt 5,25 (2,25+) Ant: 4
Par 4: snitt 5,57 (1,57+) Ant: 14

Oppsummering:
+ God driving. Lite slice
+ Senket en 10-12 meters putt
+ Jevnt spill uten mye straff

- Mistet 4-5 slag ved å bomme på putter fra 1 til 1,5 meter.

Fikk skrevet meg ned et halvt poeng, men føler at det er masse slag å hente på slurv som dårlig putting og noe chipper og pitcher her og der.
Golf.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvordan ikke å spille golf-(b)loggen

Post by kristianffs »

Nevner her nesten hver gang jeg spiller, så har jeg noe å se tilbake på og mimre til når jeg er i verdenstoppen om to-tre år.

9 hull i lett regn.
48 slag (+14)
19 poeng
Birdie 1
Par 1
Bogey 2
D.Bogey 2
Trippel B 3

Putter 1,889 (17)
Puts pr. GIR 2
GIR 2 (22,2%)
Fairwaytreff 2 av 7 (28,6%)
Chipsave 0 av 3 (0%)
Tilleggslag 2

Par 3 snitt: 6 (+3) Ant: 2
Par 4 snitt: 5,14 (+1,14) Ant: 7


Oppsummering:

- Hull 1 dritt (varmet ikke opp)
- Mangler consistency med pitch fra 30-60 meter.
- Utslag med jern endte i to slicer og en markkryper. Av en eller annen grunn blir slaget mye bedre ute på banen. Slår til og med bedre fra tykk rough.

+ Kun én halvdårlig drive. Meget fornøyd og selvsikker med driveren i hånda nå.
+ Drivet greenen på hull 8 (par 4 - 204 meter) og to puttet for birdie.
+ Etter dårlig utslag på hull 4, slo jeg et 7'er jern som landet på greenen. To puttet for par.


Onsdag skal brukes på rangen til å trene jernslag med vekt på 6 og 7.
Fredag til pitching fra 30-60 meter.
Golf.
Post Reply