Procli`s Bailout

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Procli`s Bailout

Post by Procli »

Får hive meg på treningdagbok-bølgen! :)

Kort info om meg:
Født og oppvokst i Tromsø. Ca 36-37 år (husker ikke helt) :lol:
Har samboer og 1 barn (lille Pauline på 1 år og snart 2 mnd).. når det ikke er golfing, så opptar det lille vidunderet mye av vår tid.

Startet med golf for 2-3 år siden.. var på ferie i Piteå og testet såvidt en par3 bane der nede.. ble ganske fort trigget og interessert. Kjøpte et 7er jern + 5 er wood i Sverige.. etter det har det ballet på seg med endel utstyr.

Tok Greenkort for 2 år siden var det vell.
Tror jeg fikk 2 runder første året. Andre året var det fritt spill for 1500 kr.. fikk 13 runder da.
I år kjøpte jeg aksje og har satt som mål å få spilt 25 runder. Fått inn 5 runder allerede etter at banen åpnet 1.juni.
Ligger på Hcp 31,8. Målet er 28 innen 15.juli og 25 etter sesongslutt!

Vell, nok skjit-prat.. over til business! 8-)

Årets første runde var åpningsturneringen på Tromsø Golfpark (det var også min første turnering ever).. var små nervøs før tee off! Ganske rusten (som egentlig var forventet).. gjorde det ikke noe bedre av at det blåste ganske kraftig.
Gikk greit nok, 34 poeng som holdt til T4 av 25 startende i min klasse. Egentlig overrasket at jeg kom såpass langt opp på resultatlisten!

Runde 2 var vell min beste runde ever. Det meste stemte, fikk 5 par, 3 bogey og 8 dbl bogey.. 47 poeng og min første runde under 100 slag! Da var jeg ganske fornøyd ja! :P Men gikk alene, så ingen nedskrivning. Etter det har det blitt 2 natt runder der jeg også har gått alene. 44 og 33 poeng.

33 runden min spilte jeg veldig bra første 7 hullene, men så ble det plutselig helt rævva.. elendige utslag, duffing, topping, hooking og mistet plutselig 4-5 baller. Prøvde å tenke gjennom for å finne ut hva jeg gjorde galt. Kom fram til at jeg løftet hodet for kjapt etter balltreff... litt for nysgjerrig for å se hvor ballen går! Gjorde små justeringer og da var jeg tilbake til god golfing med bra balltreff! :)

Den siste runden hadde jeg tirsdags kvelden - 44 poeng.
Med litt tur, så hadde jeg hatt enda mer.. litt for mye 3 putting (4 stk) og bommet på litt for mange 2-3 meters par putter.
Par 1
Bogey 10
D.Bogey 4
Annet 3
Men godt fornøyd, alt i alt!

Det som jeg ikke var fornøyd med var 4-er flight som gikk foran meg fra hull 13 og ikke ville slippe meg forbi. Det var vistnok Golfliga match, 2 damer mot 2 herrer som alle visstnok var høyhandicapere (som meg).. nesten på hvert hull stod jeg å ventet 4-5 minutter først på tee og deretter for at de skulle bli ferdig på greenen. Nå er kanskje jeg litt beskjeden av meg og giddet ikke rope til de for å be de slippe meg forbi (regner med at etikette om å slippe folk forbi også gjelder selvom det er golfliga match!?) - men neste gang jeg havner bak en gruppe på 3 eller 4, så tror jeg sannelig at jeg skal pushe på.
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Procli`s Bailout

Post by TinCup »

Hvordan er forholdene på banen nå? Har jo vært litt varme der oppe i det siste, så blir vel forhåpentligvis grønnere og grønnere?
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Procli`s Bailout

Post by Procli »

Forholdene er blitt litt bedre siden åpningen. Men kan bli atskillig bedre. Vært sol kontinuerlig godt over 1 uke her i Tromsø.. ikke vanlig kost!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Procli`s Bailout

Post by Procli »

Skal forresten spille ny turnering i morgen.. Audi Quattro Cup, parturnering!
Det spilles greensome stableford med 3/8 sh over 18 hull.

Hvordan funker det egentlig?
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Procli`s Bailout

Post by TinCup »

Parturnering. Begge spillere slår ut, deretter velges den ballen som er best. Videre spilles det alternate shot til ballen er hullet ut. Morsom spilleform :-)
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Procli`s Bailout

Post by Procli »

Okei.. høres egentlig ganske kult ut ja. Kanskje litt taktikk også!
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Procli`s Bailout

Post by Procli »

Turneringen på lørdag gikk vell heller dårlig.
8-9 lag totalt.. jeg og partner havnet vell nest sist med tragiske 20 poeng.

Hverken jeg eller partner hadde dagen! Brukte 5er wooden (som var den beste køllen min for 2-3 runder siden) ofte på utslagene og i fairway fra 160-170 meter.. tragisk mye topping/duffing.
Noen utslag var bra, mens fairwayslagene var direkte elendige. Skiftet over til 3hybrid på fairway.. straks mye bedre balltreff, men litt kortere lengder!

For min egen del, så ble det litt bedre siste 9, partner slet litt fortsatt.
På plussiden tar jeg med meg mange fine innspill/greentreff. Føler lobwedgen sitter bra nå.. hybridene elsker jeg. Usikker på woodene, alt for ustabil med de.. utseendemessig så har jeg trøbbel med å se forskjellen på 3w og 5w i Big Bertha.

Irriterende å toppe ballen så ofte på utslagene. Må nesten vurdere å slå mer med driver for å få ballen i spill (siden jeg tydeligvis er for dårlig å treffe ballen rent med mindre køller)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Post Reply