Speakers corner (furus blogg)

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Svarte *#?& for en drittdag på rangen :evil: Ble litt for selvsikker i dag. Begynte bra men det gikk fort over. Slo gode slag de første 10-12 så jeg bestemte meg for å prøve litt fade, draw og punch. Det siste gikk greit, det er jo bare å svinge slik jeg gjorde før :lol: Draw og fade forsøkene tok fullstendig knekken på teknikken min. Noe som ble helt feil når jeg ikke sto oppstilt som er vant til. Alt gikk til - ja. Det så sikkert rimelig idiotisk ut der jeg sto og misset ball etter ball men det bryr jeg meg ikke om. De andre på rangen fikk seg sikkert en god latter......... Dette ble rett og slett for mye for meg. Jeg dropper hele greien og slår som vanlig. Aldri aldri aldri mer skal jeg noen gang prøve å forme et slag :lol:

Det hører med til historien at da jeg var ferdig for dagen så klarte jeg ikke å gå. Plukket fem baller, slo to perfekte drawer på 115-120 meter med 9i. Traff på den første og den siste av de fem. Da gikk jeg.

Reiser tidlig på mandag. Ser ut til at Vila Sol, Gramacho, Old Course, San Lorenzo og Laranjal står på planen :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Har naa hatt tre dager i Portugal, fremdeles mange igjen :D Kun spilt paa den lokale par 3 banen men det er virkelig god trening. Naerspill er rustent etter vinteren. Sliter med chippene....... Og puttene.....

Ble #2 i en turnering i dag. I full storm. Spilte kun ni hull grunnet vaeret. 4xpar, 3xbogey 1xdobbel.......og en 8'er...... :oops: Blaastesaa sinnsykt at begge utslagene paa #5 forsvant OB. Kjedelig, hadde en grei runde paa gang. Misset to birdieputter paa til sammen 2,5 meter :shock:

Litt vrient aa spille da jeg slaar lengre enn foer. Bruker 9i paa par 3 paa 125 meter. Det er ikke normalt for meg. Men det er hyggelig aa oppleve :D

Spiller Gramacho fredag og Vila Sol lordag. Mulig jeg tar en i morgen ogsa.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Stemningen er litt merkelig her nede for tiden. Masse frustrerte folk som ikke kommer seg hjem og ingen nye kommer ned. Restauranter og golfbaner har merket det allerede. Banene faar masse avbestillinger og de som er igjen her har ikke raad til aa spille. Engelskmenn spesielt reiser drittbillig ned med Ryanair, Easyjet osv (helt ned i £4 tur/retur). og har rett og slett ikke penger igjen naa.

Men vi har det bra :D Karina kan ha hjemmekontor i Portugal saa vi kan vaere her lenge :lol: Dersom vi ikke kan fly i slutten av maaneden og maa hjem saa kjoeper vi kanskje en bil, kjoerer hjem og kjoerer ned igjen i host og selger den :lol: Leiebil fra Portugal til England koster for tiden €2.500.... :shock: Lonner seg faktisk a kjope.

Uansett, spilte en runde paa Vila Sol i gaar. 1-9 var en hard nott, lange hull med dogleg og ganske lange par 3 (160m +). Kommer tilbake med en anmeldelse av banen. Spillet var ok.

1 birdie. 5 par. Tre stygge som odelegger totalinntrykket.
Fem driver paa 210m +.
27 putter :D Dette var rundens lyspunkt. Senket fire paa rad fra 4-7 meter. Squarebacken fungerer fortsatt :D

Gikk 2x9 paa par 3 banen paa Balaia i sted.
Forste 9 :arrow: +8..... :oops:
Siste 9 :arrow: +3. Misset fire birdieputter.

Kan slaa fast at treningen med guruen har betalt seg. Misser utrolig sjelden med jern. Foler meg sikker. Slaar mye lengre enn for, noe som igjen gir meg enda mer selvtillit.

Til slutt kan jeg slaa fast - herlighet saa sinnsykt rustent naerspill blir med fem maaneders pause fra banespill :lol: Taper mye rundt green men dette blir bedre etter hvert.
Instagram @christianfuru
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by Mats »

furu wrote: Til slutt kan jeg slaa fast - herlighet saa sinnsykt rustent naerspill blir med fem maaneders pause fra banespill :lol: Taper mye rundt green men dette blir bedre etter hvert.
Tell me about it! :lol:
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by Long-Hit-Wonder »

golferen wrote:Ikke dumt med bag-tags, nei. I tillegg god reklame for forumet (spørs hvem som spiller da, hehe) :lol:
Hørtes artig ut, jeg ville absolutt ikke hatt noe imot å ha en slik tag på min golfbag. :D
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by Kaffekannen »

Høres skikkelig forferdelig ut å tilbringe noen ekstra dager i Portugal... Er overhodet ikke misunnelig, men synes godt den fordømrande vulkanen kunne våknet en uke tidligere slik at jeg hadde blitt askefast i California 8-)

Godt at "langspillet" sitter. Nærspillet mitt var også rustent de første rundene, men en time eller to med chipping og pitching så var jeg tilbake til der jeg var i fjor. 3 enkle ting jeg sier til meg selv konsekvent på nærspill. Armer foran køllehode, stive håndledd, hold hodet ned! Det går som oftest greit da :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Vil bare nevne at vi i gaar spilte Old Course som var i fantastisk stand. Kjedelig med knallblaa himmel og 27 grader 8-) Solbrillesmilefjeset har aldri passet bedre :lol: 11 x bogey, noen doble og et par kriser. Men en grei runde.

Liten turnering her paa Balaia i dag. Ok score, gaar ni hull paa par 3 banen paa 4-6 slag over par. Vant closest to pin :D

Spiller Quinta do Vale i morgen. Mest fordi den er rimelig og de andre vil spille den.

Rimelig utstyr her nede naa. Litt krise i golfbutikkene.
Cleveland Classic putter :arrow: 320,-
Ping G15 driver :arrow: 1.600,-
Diablo Edge jernsett :arrow: 3.000,-
60% paa J.Lindeberg 2010 kolleksjon.
50% paa Mizuno Bettinardi.
50% paa Yes! puttere.
Jeg elsker aa shoppe golfutstyr :lol: Forelopig faatt meg en Cleveland Classic og en nydelig Bridgestone West Coast 60* wedge.

Livet er herlig 8-) Har sendt penger til islendingene og bedt dem faa i gang saa mange vulkaner som mulig slik at jeg kan bli her en uke eller to ekstra :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Jeg elsker aa shoppe golfutstyr :lol: Forelopig faatt meg en Cleveland Classic
Hvilken av de? Jeg er strålende fornøyd med min :D

Kan forøvrig melde at det akkurat nå enten sludder eller regner aske utenfor vinduet mitt. Temperaturen er rundt 3 grader og det er ganske grått. Fana åpner muligens til 1. mai...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by Grønne greener »

Heldigvis er prisene på utstyr her hjemme litt høyere. Såpass mye mer at jeg velger å bruke pengene på strøm og husleie. :)
Hadde vi hatt sånne priser som du snakker om så er det ikke sikkert at jeg hadde hatt strøm hjemme...
Når du skal hjem igjen en gang må du huske på at det ikke er toll på golfutstyr! :idea:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Det har vært en dårligere sesongstart enn forventet. Gikk bra i Portugal men litt ryggproblemer ledet meg inn på feil spor. I min søken etter en mer avslappet sving har jeg gjort noen feil. Nå er jeg tilbake der jeg var - heldigvis. De siste turene på range har vært oppløftende og 9-hulls med kaffekannen forleden var bra. Ikke mer enn bra men det er jeg fornøyd med. +4 etter 5 hull på back nine, +9 totalt. Noen gode slag, mange gode driver.

Jeg må blir mer tålmodig i timingen i svingen. Vente til køllen når toppen av baksvingen. Vente til jeg kjenner at jeg har vridd opp og kreftene er på plass. Håper det kommer etter hvert.

I sommer skal jeg klare å spille et par turneringer. Etter sommeren satser jeg på at jeg er klar for litt Golfliga :D
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Sjeldent god dag på rangen i dag. Helt nydelig følelse når timingen stemmer :D Føler at jeg er litt på gang nå, kan bli bra i løpet av sommeren.

I dag var jeg litt systematisk på rangen. Noterte meg hvilke små endringer som fungerte bra for meg. Har stått litt lukket i oppstillingen, dette fikk jeg trolig fikset i dag.
Jeg svinger litt flatere nå enn jeg gjorde i vinter med proen. Dette har vært en helt nødvendig endring siden det legger mindre press på ryggen.

Oppløftende dag altså. Hadde tenkt meg en tur på Bjørnefjorden i ettermiddag men der var det innspill til Regionstour i helgen. Kanskje like greit at jeg lever på økten på rangen en stund :lol:

Dagens slag - 150m med rangeball og 6i. Jeg er litt ujevn med lengdene.....
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Fikk ikke ut mitt beste på banen i dag. Anstrengt og lite flyt i svingen. Noen greie slag allikevel på 18-hulls runden på Fana.

De positive tingene jeg tar med;
Par på #4 (par 3 128 meter). Bra slag, god førsteputt.
GIR på #7, par 3 152 meter med stor høydeforskjell.
Par på #10 etter god drive.
Par på #14. Egentlig litt skuffende siden jeg drivet greenen og treputtet. Dette er 241 meter par 4.

Mistet litt fokus og konsentrasjon av og til. Skulle kanskje skjerpet meg litt men jeg går nå stort sett rundt og koser meg.
Kanskje på tide å få fram konkurranseinstinktet for alvor?

Puttet usedvanlig dårlig. Det vet jeg at jeg kan rette på.

Wedgene er et problem for meg. Trene trene trene med dem på range og nærspillsområdet på BJGK.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Jeg har tatt en beslutning - min fremgang som golfspiller er egentlig ganske uinteressant. Det går treigt og tungt, jeg er ikke spesielt god og blir det nok ikke heller. Derfor vil jeg gjøre om min tråd til en "off-topic-diskuter-alt-tråd". Dersom dere vil da. Jeg skal prøve å endre navnet på tråden....litt hjelp fra stooy der kanskje? Som golfspillere har vi kanskje noe annet enn golf til felles. Som mennesker har vi i hvert fall mye til felles.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hva tror dere om CL finalen i kveld? Blir det drittkjedelig?

Jeg tror Bayern er så sterke offensivt at Inter umulig kan stå mot en hel kamp. Bayern kommer til å få mange sjanser og de må sette dem. Med de langhårete tullingene uten taktiske evner i forsvar - van Buyten og Demichelis - så tror jeg faktisk de må score tre mål for å vinne i kveld.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by stooy »

Hehe, hva skal tråden døpes om til? :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Kom med forslag :D

"Fullstendig off-topic"?
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by stooy »

Speakers corner...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

stooy wrote:Speakers corner...
Vi kaller den det.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by Grønne greener »

Hvis du tenker at du står med driveren i hånden hver gang du skal slå med jern så kommer du til å få singelhcp på under en uke.
Eller kanskje to.. Tror nemlig at du trenger en dag med puttetrening også. ;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by furu »

Milito trenger i hvert fall ikke puttetrening :lol: Er han for tidens verdens mest undervurderte spiss?

@GG - drivene mine på 10 og 14 var greie. Hvis jeg tar like rolige svinger med jern så går det greit.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Furus ferd mot lavere handicap

Post by Grønne greener »

Alle drivene dine var greie. De var faktisk helt supre!
Milito trenger IKKE puttetrening, nei. :)
Begge målene var i verdensklasse.
Konkurranse: Hvor mange kamper er det siden sist han puttet?
Premie: En topfliteball funnet på Fana. :D :D :D
Post Reply