Stians krønike, en reise til singellivet

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

På tide med en update nå. Vært mye trening i det siste, og ting har begynt å falle litt på plass igjen. Har slutta å filme svingen for jeg vet ikke om det alltid er løsningen. Innimellom er det greit å se på resultatet av et slag og ikke alt før.

Men ble litt inspirert av Kaffekannens spillelogg, så skal ta en for sist runde på Losby.

1, 462 ) Kjempedrive i Fairway, 160meter inn. Legger den i en bakke i forkant av green. Chip, misser birdie putt. Par
2, 107) Bra utslag med 56 som finner greenen. Klarer uansett å 3putte herifra, par.
3, 466) Bleeh, Vintergreenhull så her ble det "par".. God drive
19, 120(provisorisk hull for 9) planter en pitch på green, 2 putter for par
4, 347) Setter en Hybrid godt til høyre og ut i vannhinderet, dropper og finner greenbunker på 3. slag. Litt surr og tull og 7 slag
5, 414) Setter en drive langt avgårde til høyre inn i skogen. Dropper og slår meg ut på fw. Setter 4.slaget 3 meter fra hullet men 2 putter for dobbel
6, 150) Greentreff men ballen renner av mot venstre. Chip og teit 2putt for bogey
7, 316) Slår en god drive midt i fairway, 2.slaget 7 meter fra. 2putt for par
8, 135 ) finner vannet uten problem. Medioker chip fra DZ, 2 putt dobbel
9(se 19)
10, 189 Slår en nydelig hybrid som er på pinnen alle 190meterne. Nedslaget er 30cm fra pinnen men ruller forbi. 2putt for par
11, 482) OB på driven, setter 3. til høyre i FW. Slår en 3wood mot green. Pitcher, chipper, 2putter for 8..
12, 297) Slår 3W fint ut til høyre, 3.slaget finner roughen kort p.ga mongoslag. 7er til bakkant green. CHip og 2 putt for trippel
13, 159) Finner vannet med 6I, chip`er og 2putter for dobbel

14, 517) Slår en sjuk drive 25m forbi bekken. 3W til greenbunker som er gur så dropper ut bak. Chip og putt for Birdie!
15, 341) Slår nok en drive midt i fairway. 100m inn, slår en 52 grader litt kort. Birdieputten rett forbi. Par
16, 380 ) Nok en fantastisk drive til venstre siden av fairway. 104meter til pinnen. Setter 52' 1 meter til høyre, birdie
17, 449) Enda en rå drive til høyre siden av fairway. 150m til forkant green. 5i til 3 meter fra pinnen, misser eagleputt. Birdie
18, 334) En god drive til venstre siden i rough. 104meter inn, misbedømmer køllevalg og går 4meter kort. Chipper for tap inn par..

Har uthevet siste 5 hull her fordi dette var helt rått.. -3 på siste 5... Mye takket være gode driver.

Det var endel medvind på hull 14,16,17 så fikk klart ekstra meter der. Men alt i alt var det en rå dag med driveren.

Ting er på gli! :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by sirandrew214 »

Ser at det ikke er driving som er problemet nei! :)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

Når den går dit den skal så er den kompis ja :) Tror årsaken til lengden nå er protimer jeg har hatt med fokus på hoftevridning. Har bare trent med jerna men ser ut som noen bevegelser har sneket seg inn på woodsvingen også.

Men moro å se det gå langt, og enda mer moro når det er egne slag :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

Lenge siden jeg har oppdatert her nå, men sommeren har gått med til altfor mye spilling og litt for lite fokus på å holde alle oppdatert. Det beklager jeg på det sterkeste for dette er en eventyrlig reise jeg deler med alle her :)

Har slitt med svingen tidligere i våres som seg hør og bør. Ting begynner å nærme seg noe nå, men før jeg tar en skikkelig breakdown vil jeg skilte med en drivervideo. Er så fornøyd med hvordan jeg får med med hoftene for tiden(og ikke minst lengden på drivene). Jerna er fortsatt i korteste laget, men de begynner å bli stabile. Snart skal jeg sette igang med litt mer effektiv bruk av hoftene.

Har fortsatt litt spørsmål til finishen, men frem til impact er jeg happy. Så det estetiske får jeg ta senere :)

I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Molly
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 01 Dec 2011, 14:14
Hjemmeklubb: Losby

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by Molly »

Nice :)
Hvor pleier du å lande driven din på det hullet.? Er ikke lenge til du er singel nå..
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

Takk takk :) Når driven sitter der så ligger ballen oppi bakken, så da kan jeg ha alt ifra 70 til 110 inn avhengig av pinneplasseringen. Står pinnen på høyresiden kan det nesten være like greit med en 3wood eller tilogmed hybrid så man har en fullsving inn. Er jo ikke alltid disse 70% wedgene sitter :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by Sharky »

stianm wrote: Har fortsatt litt spørsmål til finishen, men frem til impact er jeg happy. Så det estetiske får jeg ta senere :)
Begynner å se veldig bra ut. Ikke glem at golfsvingen er en reaksjon av hva som skjer tidligere i svingen, og det får meg til og tro at du gjør noe i overgangen på toppen / nedsvingen i forhold til balanse etc.. som gjør at du får denne lave gjennomsvingen / finishen. Jeg tror ikke du vil klare å endre gjennomsvingen uten å gjøre noen endringer før impact.

Jeg vet du har jobbet en del med denne berømte "chicken wing", og mulig dette gjør at du fokuserer mer på å holde venstre albue nede gjennom slaget som muligens fører til at du drar køllen mye rundt deg etter du har truffet ballen.

Jeg mener at det ikker har så mye å si hvordan du tar køllen vekk i fra ballen (utenfra/innenfra etc..). Derimot det som har noe å si er hvordan du kommer inn i impact og start på followthru. Det flere gode spillere som har lignende followthru som du har, eks..

Bare en tanke fra meg :)

"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

Takker, begynner å bli fornøyd med resultatet selv. Syntes mye begynner å se bra ut nå sammenlignet med hvor jeg var tidligere i år. Har jobbet hardt ja og begynner å se resultater. Dette ser jeg også på scorekortet da det begynner å se mer og mer stabilt ut.

Vet faktisk ikke hvorfor jeg har såpass lav sving, men du har mulighens ett poeng i at jeg fokuserer på å holde venstre albue nede gjennom slaget som gjør at jeg også svinger mer rundt. SPørsmålet nå er om jeg skal bry meg stort med det eller ikke, så lenge det fungerer. Skal ta en protime på Losby snart og høre litt nærmere.

Når det gjelder impact så tror jeg at den er på stell og at det ikke er så mye å hente der lenger. utifra det jeg skjønner fra opptak så har jeg bra snert ved impact. Det er fortsatt litt mye unødvendig bevegelse i svingen og fortsatt litt langt, men det føles og ser mye bedre ut og jeg har mer kontroll på jernenene nå enn tidligere. Det er kanskje en liten tendens til scooping ved impact.

Opptak fra dagens dyst. Hull 10 på Losby, utslag med 4jern. Pin high, 2putt par :)

I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

På tide med en update igjen.

Har en stund slitt med de lange jernene, alt fra 6 og nedover har involert bønn til golfgudene og kryssede fingre en stund nå. Problemet har vært at jeg har vært usikker på baksvingen, det har føltes så unaturlig og svingen har dermed blitt meget styrt.

Var på rangen på Miklagard her om dagen og da begynte jeg å tenke på venstrearmen, og forsøkte å svinge med å flytte fokus til venstrearmen og bort fra køllehodet. Det jeg tenker på nå er å rett og slett bare svinge med strak arm bakover og ikke tenke på at jeg holder en golfkølle. Lakmustesten har blitt de siste to rundene på golfbanen, og det ser ut som usikkerheten har blitt redusert kraftig og har resultert i mange gode jernslag.

En annen ting jeg har endret litt på er grepet. Ved å spille ballen lenger frem mot venstrefoten for å unngå å gå mot høyre som har vært en tendens i det siste. Et gjentagende resultat var at jeg innimellom duffa. Det løste jeg elegang ved å gripe litt ned på kølla. Så langt har det funket med ganske okai suksess. Det er fortsatt jobbing med timing men denne fiksen ser ut til å kunne være permanent.

Det går veien :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

Da begynner sesongen å nærme seg og hva er vel bedre enn å legge ut ettpar videoer av siste versjon av svingen ?

Har hatt ettpar bra sesjoner på Losby med Mark Davies og David Lloyd som har resultert i gode ting, og svingen føles ganske kompakt og fin nå. Fortsatt litt oversvinging men har fått noen pointere på hva jeg skal drille på.

Slenger med ettpar videoer fra Fornebu som var tatt på mandag.


Pitch


7'r Jern
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by Franz »

Er det meningen å følge take away'en med blikket?
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

Franz wrote:Er det meningen å følge take away'en med blikket?
Nei, det er noe som har fulgt med i drillingen på å føre kølla parallelt tilbake. Skal få lagt det fra meg når jeg er trygg på takeawayen.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

Sving uten å vri hodet. Det er ikke bare bare å få bort da bevegelsen har blitt en del av bevegelsen, og uten å vri opp så føler jeg at jeg ikke får vridd opp korrekt. Men jeg tror det skal løsne etter ettpar sesjoner på rangen.

Men det ene er litt i veien for det andre, så fokus på hodet flytter fokus fra oversvinging, som man ser jeg holder på med her igjen. Men en ting av gangen og før eller siden er jeg i mål


Pitch(muligens den beste svingen jeg noensinne har fanget på film. Tett opptil hvordan jeg føler prøvesvingen føles)


7er jern
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by Martin899 »

Virker som du starter med køllen veldig close i forhold til lånene dine. Ideelt sett skal man få mulighet til å få en hånd imellom kropp og kølle. Dette gjør at det blir mye lettere å komme innenfra-og-ut. Svingen blir veldig trang. Hvis du prøver det så kan det nok virke rart, så da må du nok helt sikkert korrigere med å stå litt rettere/annen balanse osv - helt til du føler at du står som du skal.

Ellers må jeg si at du har en pen sving, men begynte sannelig å lure på hodet ditt på de tidligere videoene :p
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by DuffyDuck »

Les denne ang hoftebevegelse http://thesandtrap.com/t/29616/the-bigg ... -your-hips

Ser du har litt samme tendens som jeg, kaster hofter og kne mot ballen i nedsving.

Ellers så kan du få en kompis til å stå foran deg, holde grependen på en kølle noen få cm ved ditt høyere kinn. Da vill du få umiddelbar feedback på om du vrir hodet.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

Martin899 wrote:Virker som du starter med køllen veldig close i forhold til lånene dine. Ideelt sett skal man få mulighet til å få en hånd imellom kropp og kølle. Dette gjør at det blir mye lettere å komme innenfra-og-ut. Svingen blir veldig trang. Hvis du prøver det så kan det nok virke rart, så da må du nok helt sikkert korrigere med å stå litt rettere/annen balanse osv - helt til du føler at du står som du skal.

Ellers må jeg si at du har en pen sving, men begynte sannelig å lure på hodet ditt på de tidligere videoene :p
Hei,

Ja er helt enig at at svingen kan virke litt trang, har prøvd å åpne opp litt mer men har kommet litt til kort enda. Det har vært så mye å fikse på slik at den har ikke hatt helt fokus enda, men det har dog blitt bedre siden i fjor da jeg vridde langt mindre korrekt enn jeg gjør nå.

Hodet var bare noe som ble hengende med litt etter endel drilling av korrekt svingplan på banksvingen. Det tror jeg skal være en rask sak å fikse på :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Stians krønike, en reise til singellivet

Post by stianm »

DuffyDuck wrote:Les denne ang hoftebevegelse http://thesandtrap.com/t/29616/the-bigg ... -your-hips

Ser du har litt samme tendens som jeg, kaster hofter og kne mot ballen i nedsving.

Ellers så kan du få en kompis til å stå foran deg, holde grependen på en kølle noen få cm ved ditt høyere kinn. Da vill du få umiddelbar feedback på om du vrir hodet.
Hei og takker for linken. Begynner å få mye klart i svingen nå så jeg kan fokusere litt mer på denne biten, har utsatt det i det lengste.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply