Sindres spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Spilte i går, husker ikke alle slagene nå. Er litt klar i hodet etter å ha kjørt taxi med onkel siden kl 4 i går natt. Spilte iallfall 20 poeng, og gikk ned fra 17,6 -> 17.0. Har aldri hatt så lavt før, det laveste har vel vært 17.2 om jeg ikke husker helt feil. Har spilt veldig mye i det siste, og kjenner at formen er stigende, moro!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

En 9-hulls runde i dag og.

Har litt vondt i ryggen, men kjente ikke det forrige gang siden jeg tok 2 ibux før jeg spilte. I dag kjentes det meget godt. Kjenner det hovedsaklig i slutten av svingen, men det går greit. Får ta noen ibuxer neste gang :D

Spilte 16 poeng, og 3 putta en for første gang på maaange runder. Har i det siste vært i magisk puttingform, men det var ikke særlig i dag. Håper det er et engangstilfelle! Ny runde i morgen, og på tide å skrive seg ned da!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Ny runde i dag. Har spilt en del de siste dagene og gått raskt ned i hcp! :D

Ble 19 poeng i dag, og har 14.9 i hcp :) Ser frem til 5.august, da jeg og noen kompiser skal kjøre til Trondheim og spille på byneset, trondheim gk, stiklestad og stjørdal gk.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Ny runde i dag. 17 poeng. Føler aller slag sitter veldig bra for tiden. Ingen ting spesielt som er dårlig, bortsett fra et og annet slurv-slaget.

Hull 1:
134 meters hull. Drar opp 7er jernet i svak motvind. Litt kort, chip and put = par 3 poeng
Hull 2:
137 meter. Bruker 8er jernet, lander på greenen, triller litt ned bakken, chipper og 2 putter = bogey 2 poeng. (Greenene har en elendig stopp)
Hull 3:
415 meter. Driver ca 260 meter. Dundrer i vei et 5er-jern, litt kort. Drittchip, 3 putt, 6 slag, bogey = 2 poeng
Hull 4:
255 meter. Perfekt utslag, slår innspillet alt for svakt, chipper inn 2 putt, bogey= 1 poeng
Hull 5:
102 meter. Langt utslag, dropp, chip, 2 putt = dobbelbogey, 0 poeng.
Hull 6:
283 meter. Bra drive, 50 meter igjen. Greit innspill til greenkant, chip and putt, par = 3 poeng
Hull 7:
190 meter dogleg. Greit utslag, greit innspill 2 putt =par, 2 poeng
Hull 8:
230 meter dogleg. Bra utslag, litt langt innspill, chip og 2 putt = bogey, 2 poeng
Hull 9:
135 meter. Litt til høyre på utslaget, dårlig chip, 2 putt = bogey, 2poeng.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Sindres spilleblogg

Post by veggiss »

Hvilken bane spiller du på egentlig? Par 4 hull på 190, 230, 255 og 283 meter?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

veggiss wrote:Hvilken bane spiller du på egentlig? Par 4 hull på 190, 230, 255 og 283 meter?
Ja, mann. Alle de hullene du snakker om er dogleg, men du kan komme og spille :) Er en veldig vanskelig bane. Har spilt på byneset, Kristiansund og molde, herjer på de banene i forhold. Spiller på smølagolfklubb. http://smolagolfklubb.no/
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

18 hull i dag. Ble 33 poeng. Gikk helt greit, med 18 poeng på første 9, og 15 siste ni. Driveren satt som bare det første 9, ble litt værre siste 9, da den dro på seg to dropper. Gleder meg noe enormt til i morgen, siden jeg da skal hente minte to vokey-wedger og en odyssey-putter + noen capser. Blir nok en par timer rundt greenen og en 9-hullsrunde sikkert!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Ny 18-hulls i dag. 37 poeng.

Første 9 hadde jeg 18 poeng. 2 stryk, 5 par, 1 birdie og en bogey. Fikk stryk på 2 av banens enkleste hull, så dette kunne blitt riktig bra. Siste 9 ble det mer stabilitet. 0 stryk, og 19 poeng. Hadde blant annet et 125 meters innspill som hadde perfekt retning for eagle, men 20 cm for kort. Enkel birdie. Fikk 2 vokey-wedger i posten i dag, en 54 grader og en 60 grader. Magiske wedger. Fikk også en odyssey 3-ballsputter som virket veldig god. Nye runder i helgen, og forhåpentligvis enda mer nedskriving!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Dette var dagen hvor det kunne gått meeeeget bra, men det skjedde dessverre ikke. Gikk 18 hull, med en liten pause etter front 9.

Etter 7 første ligger jeg på hcp mitt, og har gode muligheter for å gjøre det bra på 2 siste, siden jeg har mottatt på både 8er-hullet og 9er-hullet. På 8er hullet presterer jeg å pådra meg dropp, men klarer likevel å berge bogeyen. På 9er hullet kommer jeg litt kort, chipper inn og 2 putter. Altså 18 poeng på første 9. Det positive denne runden er at jeg får birdie ved å slå en perfekt pitch rett i koppen fra ca 15 meter. Det andre positive er at jeg 1 putter hver putt på 2,3,4,5,7 og på 6er hullet lå jeg i greenkanten og valgte putteren og brukte 2. Vet ikke om det telles som 1-putt.

Så siste 9. Spiller som jeg aldri før har gjort. Med andre ord, jævlig bra, nesten for bra. Etter 7 første ligger jeg på banens par, med en bogey, en birdie og resten par. Begynner å tenke forferdelig mye på dette, og at jeg ikke skal drite meg ut på 2 siste. Da skjer det store og det åpenbare: Jeg driter på meg. 8er hullet velger jeg et 5er-jern. Ballen går åpenbart over trærne, men den har sannsynligvis prester å trille i bekken. Hvordan det har skjedd må man spørre høyere makter om. Videre klarer jeg å chippe en 20-meter chip over greenen, og 2 putter derfra. 6 slag. Jaja, 1 poeng og 2 over banens par. Fortsatt -3 på hcp. Så det så enkle 9er-hullet. Føles vindstille på tee. Men velger et 7er-jern siden jeg likevel føler det er vind. Slår mot hullet, og i det den kommer ut av tee blåser den til helvete til høyre. Langt oppi kappa trær, tykkrough, gudene vet hva. Må slå 3-ballen fra tee på nytt - litt kort for greenen. Inn og sette denne for dobbel, tenker jeg. Kort chip, 2putt - 19 poeng.

KATASTROFAL slutt på en meget god runde. Over og ut.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Post Reply