Sindres spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Hello. Jeg spiller da golf ^^ Spiller på Smøla golfklubb som ligger på øyen Smøla. Det er en helt ok golfbane. 9 hulls og en driving range (som er elendig) er det jeg spiller på. Har prøvd å spille et par runder på Byneset Golfklubb, dette er en bane jeg elsker og i sommerferien skal jeg slå av en helg til en fyr jeg kjenner som har lave 4/5 i hcp. Gleder meg!!

Har spilt i 2 år tror jeg. 2006 og 2007. I 2008 var det kun en runde på hele året! :S Er 15 år, har 17,2 i hcp, men dette skal lengre ned! 2007 var det året hvor jeg var heeeeeeelt spillegal! Jeg og noen kompiser syklet til tider flere mil med golfkøllene på rattet for å komme oss til banen! Vi spilte fra morgen til kveld mange dager i sommerferien.. I år har jeg planer om å spille mye. Skal dog ikke sykle til banen, men heller telte der og slå av en "treningsuke" der. Har heldigvis dagligvare butikk i nærheten. Har spilt noen halve runder i år, og har funnet ut at jeg har forbedret lengden på slagene mine (har vokst og blitt sterkere), men har ikke den stabile formen enda, noe som kanskje ikke er så rart med tanke på at jeg har hatt et friår osv.. Målsettingen min for dette året er å drive 250 meter ( i går drivet jeg ca. 220 meter), og å komme ned på 10-13 i hcp. Altså, jeg må spille mye å finne formen.. Det jeg i hovedsak må trene på er å putte. Jeg 2-putter stort sett hele tiden, men av og til kommer det noen slurvbommer pga. dårlig konsentrasjon samt at jeg sjeldent setter puttene fra 2-3 meter..

Golfsettet mitt:
3 balls putter fra Black diamond. Denne var billig, men den funker inntill videre
3-jern king kobra
5-PW Callaway X-14
52 grader random kølle
5 wood, callaway big bertha steelhead
Driver: -

Alt i alt så tror jeg dette blir et megaartig golfår. Jeg er i allefall topp motivert!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sindres spilleblogg

Post by furu »

Du må være litt snillere med deg selv Sindris. 250 meter snitt på driver er PGA, samme nivå som f.eks. Luke Donald, Furyk, Immelman og Cejka. Sett deg noen delmål du kan nå i løpet av sesongen. F.eks. 10 meter lenger innen juli. Å bryte ned et stort hovedmål til enklere delmål gir positive opplevelser av mestring.

Å campe ved banen er noe jeg helt klart burde vurdere :D I hvert fall hvis jeg skal klare å spille på ditt nivå.

Du virker utrolig positiv og det kommer garantert til å hjelpe deg.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Hull 1, par 3, 134 meter langt. Brukte 4 slag. Slo ut med 6 jern. Hadde ganske sterk motvind. Kom noen meter til venstre for green. Chippet meg inn med 52 graderen og 2 puttet. 4 slag=2 poeng.

Hull 2, par 3, 125 meter: 9 jern, ganske bra medvind. Gikk 10 meter for langt. Landa på greenen, saftig nedslagsmerke, rullet av. Chippet inn med 52 graderen og 2 puttet. 4 slag, 2 poeng.

Hull 3, par 4, 386 meter langt. Index 1. Dette hullet er meget vanskelig. Har ganske bred fairway, så utslaget er ikke et stort problem. Det er heller 2. slaget som er problemet. Ved 100 meter fra greenen er det kanskje 15 meter smalt. Fullt av trær og stein til venstre, og elv og trær til høyre. 1. slag, 210 meters drive, 7 jern som jeg klarer å komme igjennom det smale med. Chipper så med 52 graderen og 3 putter

Hull 4: Par 4, 236 meter, klarer kanskje å drive greenen her, men til høyre er det out of bounds og til venstre er det trær og vann + at det er en svææær haug rett foran greenen. Brukte derfor 6 jern. deretter 7 jern som går alt for langt, men treffer et tre og spretter inn på greenen. Godt å få flaks for en gangs skyld! Klarer igjen å tre putte. OFF!

Hull 5, par 3, 107 meter. Brukte 9 jern, havnet i greenkanten, tre puttet..

Hull 6, par 4, 283 meter. Hull med sinnsykt mye trær til venstre samt et vannhinder + trær og out of bounds til høyre. Meget smalt. Slo ut med 6 jern. Havnet i trær til høyre, fant ballen og puncha den ut, men bomma, prøvde igjen, denne gangen bedre. Der i fra jeg nå lå, slo jeg med 6 jern. Meget bra innspill fra 135 meter, men da hadde jeg allerede brukt 4 slag, + at jeg 3 putta minst, så jeg strøk her.

Hull 7: 169 meter, par 3. Strakt frem med vannhinder og trær til venstre, men god plass til høyre. Lånte en kompis sitt slingshot 4 jern her. Slo meget bra og chippet meg inn med 52 graderen. 2 puttet der fra og fikk 4 slag, 2 poeng.

Hull 8: Dogleg par 4 hull med masse trær til høyre samt en bekk. Her slår jeg meg ned på fairway og prøver så å slå meg inn fra en ca 90 meter der i fra. Ganske enkelt hull om man kommer på fairway etter første slag. Noen prøver å gå rett over. Lykkes av og til, da har de god eagle sjanse, men som oftes går det i skogen for dem. Her slo jeg et klokkerent treff med 5 jern og lå helt perfekt til! Jeg skulle så bruke pitch fra ca. 90 meter, men slår et lompeslag som havner 20 meter framme. Pitcher igjen og klarer der i fra å 2 putte. 5 slag, 2 poeng.

Hull 9, par 3, 143 meter langt. 6 jern, bra treff, havner til høyre for greenen, bruker 52 graderen og 2 putter. 4 slag, 1 poeng..

Fikk til sammen 13 poeng. Jeg strøk og hadde mange 3 putter. Dette er jeg fornøyd med så tidlig i sesongen!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

furu wrote:Du må være litt snillere med deg selv Sindris. 250 meter snitt på driver er PGA, samme nivå som f.eks. Luke Donald, Furyk, Immelman og Cejka. Sett deg noen delmål du kan nå i løpet av sesongen. F.eks. 10 meter lenger innen juli. Å bryte ned et stort hovedmål til enklere delmål gir positive opplevelser av mestring.

Å campe ved banen er noe jeg helt klart burde vurdere :D I hvert fall hvis jeg skal klare å spille på ditt nivå.

Du virker utrolig positiv og det kommer garantert til å hjelpe deg.

Tusen takk for svar, Furu! Ja, jeg er topp motivert. Medlemskap i klubben jeg spiller i koster 900 kroner, og juniorene kan spille så myyyyyye de vil helt gratis! Det er veldig deilig! :D:D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sindres spilleblogg

Post by furu »

Meld deg inn i Scangolfgruppen som heter golfsnakk.no. Du får masse verdifull statistikk og du kan følge rundene til andre medlemmer.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Hmm, finner ikke noe gruppegreie jeg, menmen..

Btw, hva betyr GIR?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sindres spilleblogg

Post by furu »

GIR :arrow: Greens in regulation. Par 3=1 slag, par 4=2, par 5=3.

Velg "Community"

Image

Logg inn eller lag ny bruker

Image

Velg "Grupperom"

Image

Velg "Alle grupper" og let deg fram til golfsnakk.no i den alfabetiske listen

Image
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Takk for hjelpen! Fikser dette etter dagens 5-timers trening pluss 1,5 timer fotball ^^
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Ble ikke 5 timers trening i dag, det ble 7... Droppa fotballtreninga og golfa heller til halv 11.. Rakk 3 9-hulls runder, pluss en del puttetrening og driving range. De fire første hullene samt da vi var på driving rangen var de værste hullene jeg noensinne har spilt mtp. på vær! Jeg, Fusion og 2 andre kompiser spilte alikevel. Det var vel storm tenker jeg, pluss sinnsykt mye regn! Frøs nesten i hjel, men takk gud, vi hadde værgudene med oss og på hull 3, stoppet regnet, og på hull 4 kom det sol! Da fikk jeg tilbake grep på kølla og ellers mye varmere kropp; Deilig! Har ikke skrevet opp hvert slag jeg fikk i dag, siden scorkortet ble bløtt og ødelagt på runde 1, hull 3.. Orket å¨skrive opp dette på de 2 siste rundene heller.. Runde 1 og 2 var egentlig kun treningsrunder, og jeg var bestemt på at siste runden skulle være hcp tellende. Dette gjaldt meg og Fusion fra forumet her. Kan huske hva jeg brukte på hvert hull nesten, og prøver å få skrivet det her:

Spilte på rød tee i dag, så det er litt kortere enn forrige gang jeg skrev:

Hull 1, 9 jern, 52 grader, 1 putt. 3 slag = 3 poeng

Hull 2: 9 jern, saftig høygress til venstre for greenen, brukte så 52 graderen, slo meg 1 meter fram, samme skjedde igjen, så kom jeg meg inn og 2 putta, 6 slag!! stryk. 0 poeng

Hull 3: Nydelig drive, her kommer jeg såpass langt at det smale på dette hullet ikke føles så smalt som det gjør fra gul tee. tok 5 jern, 52 grader og 2 putt. 5 slag. 2 poeng

hull4: 7 jern, bra utslag, kakket ballen oppi steiner og drit, turte ikke å dra til så kom lengre oppi haugen, heldigvis ligger den godt, chipper meg inn og 2 putter. 6 slag 1 poeng

hull5: Rolig 9 jern, knallbra utslag!! 2 meter unna hullet, putter og havner 4 cm unna koppen! NESTEN birdie, men ble par 2 poeng

Hull 6: Drivet pro v1 ballen min til venstre i et rent helvette. Slo provosorisk callaway big bertha, denne og til helvette. :P Fant heldigvis begge og droppa pro v1 ballen ut (Lå i vannhinder) slo meg til høyre for greenen, chippa inn og 2 putta. 6 slag. 1 poeng

Hull 7: 5 jern, 52 grader, 2 putt. 4 slag 2 poeng

Hull 8: Nydelig utslag med 7 jern. Ligger jævlig bra men oppe på en fet mosse-fairway. Slår pitch og får et lompeslag. Så prøver jeg 52 graderen. PERFEKT slag som treffer et tre som henger litt ut på banen. Meget synd siden jeg føler at denne hadde meget god lengde og retning. Ligger i litt ruff, slår og sliter. Stryker. 0 poeng

Hull 9: 8 jern, 2 putt. 3 slag 2 poeng

Alt i alt, ny runde med 13 poeng..
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Sindres spilleblogg

Post by Solaar »

En digresjon; jeg går utifra at du kjenner broren min (Håkon) Sindris :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Haha, tøft! Han er en av bestekompisene mine ;P Hva heter du da?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Spilte i dag en ny runde. Gikk 9 hull og føler endelig jeg er på vei tilbake. Kraftig vind i dag gjorde det ganske vanskelig, men her er runden:

Hull 1: Par, 3 slag, 2 poeng

Hull 2: Dobbel bogey, 5 slag, 1 poeng

Hull 3: - . Fikk to nyyydelige driver. Begge gikk litt til venstre og plugga ned i tykk ruff! Ingen fant jeg igjen. Big Bertha og Pro v1 vekk. :( Hadde begge ballene vært på vei dit jeg sikta ville dette kanskje vært en av de lengste drivene mine hittil. Begge var strake, men de gikk til venstre. Muligens siktet jeg dit. Er litt forvirra, av og til får jeg draw og av og til fade. :S

Hull 4: 5 Bogey, 5 slag, 2 poeng

Hull 5: Birdie!! :D En halv meter unna hullet, puttet den rett i koppen :D 3 poeng

Hull 6: Dobbel bogey: Drivet til venstre i vannhinder, droppa, slo meg til høyre for green, chippa inn og to putta på en enkel putt som jeg egentlig burde klart å slå ned i hullet. 6 slag, 1 poeng

Hul 7: Bogey: Brukte 5 wood, gikk 10 meter for langt, chippa med 8 jern, en ganske dårlig chipp pga uflaks på spretten, så jeg to putta. 4 slag, 2 poeng. Jeg har i det siste brukt 52 grader som oftes, men fra nå er det 8 jern i kanten

Hull 8: bogey, 5 slag, 2 poeng

Hull 9: Par, 3 slag, 2 poeng..

Ny lang runde i morgen!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Hei igjen.. Var våken til 4 i natt og så på golfsvinger og slag på youtube :P Sto opp klokka 10 i morgen for å gjøre meg klar til ny golf runde. Måtte være hjemme til 3, så fikk bare gått 9 hull. Gikk på tee til hull 1 og da så vi at det var så mange folk i klubbhuset. Det var visst søndagsturnering i dag :P Gikk bort til klubbhuset, og jeg har serriøst aldri blitt så godt tatt i mot noen plass! Applauser og klemmer var det vi fikk siden vi var tilbake på golfbanen ! :D Menmen, flightene ble satt opp og jeg havnet på gruppe med bruttern, Fusion og en til som er et par tiår gamlere enn oss.. Vi gikk hull 1 og 2, så hoppa vi rett på 8 og 9, siden det var en god del kø.. Startet meget bra! Lå på even par med hcp mitt etter de 4 første hullene, men så strøk jeg 3 hull og fikk 2 en poengere. Jeg har enda ikke fått sånn kvittkort som et slags bankort, men det er bestilt til meg nå. Endelig! :D Jaja, ble en dårlig runde, men det er godt å være tilbake! :D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Var på banen i en og en halv time i dag.. Trente bare chipping og putting. Chippinga var bra og puttinga var helt ok. Var ikke så serriøs trening. Skal på banen etter min skriftlige eksamen i morgen og ta en runde eller 2. Spørs hva jeg rekker..
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Var på banen i 4 timer i dag.. Spilte elendig, det eneste jeg kunne var å putte.. Grunn: Tryna på moped i går. Fikk et kjøttsår inne i høyre hand samt at jeg vridde håndledde. Vondt å svinge! Jeg spilte derfor kun 4 hull og putta resten. Jeg og noen kompiser holdt på med vedding av baller. Tjente en del baller, men tapte en pro v1 :evil:
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Lenge siden jeg har blogget, men i det siste har jeg spilt mye! Endelig sitter formen som bare f*** ! :D I før hadde jeg en meget flat sving. Pga dette prøvde jeg å rette den opp litt. Dette har igjen ført til at jeg har fadet og av og til slicet med 5 w, driver osv. så nå har jeg prøvd å flate ut svingen med 5 wood litt, og nå sitter den som f!! :D Dette er en utrolig følelse! Kan til og med legge inn draw osv. om jeg vil! :D:D Skal gå 9 hull i kveld, etter jeg har gjort lekser. Da kommer jeg til å blogge, og jeg kan nesten garantere en bra runde :D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

F***. Ser mørkt ut for dagens runde iom. at jeg ikke får noen til å kjøre meg :S Er dog ikke for sent enda.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Spilte i dag igjen! :D Dro til banen kl 13 og kom hjem i 22-tiden..

Første runde var en treningsrunde, men jeg gikk 2 hcp-tellende runder til slutt. Gikk 9 og 9 hull på begge rundene.

Første hcp-tellende runde gikk meget bra! Fikk 16 poeng. Droppa 2-3 ganger i løpet av runden pga vannhinder + at jeg var 2 ganger i skogen.. Lå på en under paret mitt etter hcp'et etter 6 hull.

Siste runden startet jeg bra på, men etter dette gikk det til h! Fikk maks 12 poeng eller noe. Tror ikke at jeg fikk det en gang.

Meget fornøyd med hele dagen sett alt i alt, men mitt nye hcp er 17,3. Surt iom. at jeg skriver meg ned 0,3 per poeng over 18, så hvis jeg får 19 poeng har jeg 17,0 og ikke 16,9 som høres mye lavere ut :P

Hvis noen selger putter / driver, ta kontakt!!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Nå i helgen er det vanlig seriespill her i golfklubben. Neste uke er det månedsturnering, hvor jeg kan vinne meg et dusin med callaway diablo baller (:D), etter dette er det en brystkreftturnering (vet ikke om det er premier), og etter det er det klubbmesterskap. Når alt dette er over, skal jeg ha en weekend til en med ca 5 i hcp, ved Byneset! Det blir RÅTT!!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Spilte 4 9-hullsrunder i dag, hvor 3 var tellende. Første hcp-runden fikk jeg 17 poeng. Rotet det till på slutten med 2 bogeyer. Har ikke mottatt på siste hull og hull 8 er et parhull i mine øyne, så jeg hadde store sjanser i dag. 2 hcp-runden fikk jeg 16 poeng på, og på siste fikk jeg bare 10 poeng! Derfor, er mitt nye hcp 17,4. Jeg konsa ikke på et slag i hele denne runden. Hadde ei jente i klassen som caddie, så det ble mye prating i stedet for serriøst spill! ;)

5 wooden funker som en drøm! Det samme gjør jernene!! Bommet ikke på et slag! (forresten, 9.hullet ble helt elendig i 2 runder, men det var det eneste! Det som er elendig er rett og slett puttingen!! Jeg har en maxfli putter. FUNKER ALDRI! Så jeg lånte fusions gamle olyo putter. (spilte med den i hele dag), funka heller ikke :S Jeg har så godt som kjøpt en scotty cameron detour brukt for 600 kroner nå da. Smart? Gjerne kommenter!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Post Reply