Sindres spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Sindres spilleblogg

Post by hanso87 »

Sindris wrote: Jeg har så godt som kjøpt en scotty cameron detour brukt for 600 kroner nå da. Smart? Gjerne kommenter!
Jeg har ScottyCameron Newport 1.5. Føler den "pekepinnen" på detour ikke er noe for meg, for prisen der er det nok et bra kjøp. For puttinga må du finne ut hva slags putter du liker.

Enkle som Newport, eller slike som detour med "siktelinje". Så vansklig å si..
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sindres spilleblogg

Post by furu »

SC Detour er en ganske spesiell putter. Må prøves før du kjøper. Jeg likte den ikke i det hele tatt. Søk på Macgregor på finn.no. DCT serien er veldig bra puttere til en rimelig penge.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Ok, jeg for avvente kjøpet litt da. Men jeg har ingen mulighet til å teste puttere. Har testet en kompis sin odyssey(?) white hot i helt enkel utgave, og den putta jeg fantastisk med! Har òg testa Black Diamond tre-ball, enkel en fra olyo, ganske stor en fra maxfli, halvstor en fra odyssey, men det var kun èn av disse putterene jeg puttet ok med :S Er ganske kresen når det gjelder putting, og det er også her på banen jeg føler jeg har mest å hente.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

hanso87 wrote:
Sindris wrote: Jeg har så godt som kjøpt en scotty cameron detour brukt for 600 kroner nå da. Smart? Gjerne kommenter!
Jeg har ScottyCameron Newport 1.5. Føler den "pekepinnen" på detour ikke er noe for meg, for prisen der er det nok et bra kjøp. For puttinga må du finne ut hva slags putter du liker.

Enkle som Newport, eller slike som detour med "siktelinje". Så vansklig å si..
Enkle newport så nydelig ut for meg! MEN den vedder jeg på at jeg ikke finner så billig! Hvis jeg finner den så billig er den faen meg kjøpt!!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Sindres spilleblogg

Post by stooy »

Medlemmet W. Axl Rose her på forumet selger SC puttere i fleng kan det virke som. Hør meg han. Ta en titt i dette emnet HER.
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Takk for det tipset! Sendte han en PM. Er han ofte pålogget mon tro? ;P
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Sindres spilleblogg

Post by stooy »

Nei har ikke sett han her på lenge. Men han får vel antagelig mail om at han har mottatt PM, så dukker han opp tenker jeg :)
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Spilte 3 runder i dag. 2 hcp-tellende, og en bestball i lag med bruttern og Fusion fra forumet.

Første runde gav 17 poeng, mens andre runde var bestball. Her gikk vi 1 over banens par ( :( ), mens i den siste runden ble det 13 poeng, som fører til oppskriving. Mitt nye hcp er 17,4. I morgen skal jeg til Kristiansund og spille. Har flere pro v1, callaway og nxt + at jeg skal kjøpe meg Srixon URz eller noe til 10 kroner per stk i intersport! Latterlig billig! Gleder meg som en ung unge!! ;D Det er en enkel bane så hvis jeg har dagen, blir det saftig nedskriving! Har et mottatt på alle hull, bortsett fra på et et, der har jeg 2 ! ;P
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Drar til byen snart nå, for å spille. Gleder meg ;D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Ble ikke bytur, pga. at jeg ikke fikk lov.


-
Spilte en runde i går. Her er en fyldig oppdatering på hvordan det gikk:

Hull 1: 6 jern i motvinden. La meg 3 meter unna pinnen, satte putten og fikk birdie. 2 slag
Hull 2: Kom litt til høyre for greenen. Chippa inn med 52 grader, litt hardere så hadde den gått i! Tap in for par.3 slag
Hull 3: Bra drive, ca 200 meter strakt fremover. 7 jern, pitch og 1,5 meters putt for par på banens vanskeligste hull! Hullkant ut, og bogey. 5 slag
Hull 4: Shanker ballen ut til høyre rett i trær!!! Ballen faller fra trærne og ned på fairway, 10 meter framme. Hooker så ballen i vannhinder, dropper, slår meg ned til høyre for greenen,chipper inn, 2 putter, trippel bogey, 7 slag.
Hull 5: rolig 9 jern, litt til høyre, chipper og putter. par 3 slag.
Hull 6: Slår ut med 7/6 jern. Slår med wooden til høyre for green. Chipper inn 2 putter. 5 slag, 2 poeng
Hull 7: Bruker 3 wood. Sterk motvind! Litt til venstre for greenen, 2 putter, par, 3 slag.
Hull 8: STERK motvind! Mokker til med 5 wood. Strakt nedover, lander på fairway. Litt langt. Skal så slå meg over et tre og inn på greenen. Nei, topper ballen og ligger på nedsiden av trær og busker. Måtte stå sånn som tiger woods bruker (hvis ballen ligger ved siden av et tre) og slo meg inn på fairwayen på denne måten :P Chippa så inn og 2 puttet. 6 slag. dobbel bogey
Hull 9: Slo ut med 7 / 6, litt til høyre for greenen, nydelig chip gav meg en grei putt for par! 3 slag

Alt i alt, 19 poeng! :D Stor fornøyd med resultatet, selv om jeg føler at jeg ikke spilte optimalt. Hadde jeg ikke rotet på hull 4 og 8 sånn, som jeg vil rate som banen sine enkleste hull å hente poeng og få par på, hadde jeg spilt ned mot banens par :D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Jaja, månedsturnering i dag! 4 juniorer var med, og 3. plassen fikk 3 warbird baller, 2.plassen fikk 3 big bertha baller og 1 plass fikk et dusin big bertha baller. Dagen gikk til helvette, og jeg spilte latterlige 26 poeng!! 13 på første og 13 på siste !:S Dette holdt jo til en 3.plass, og jeg fikk 3 warbirds. er jo helt ok. Fusion fra forumet stakk av med dusinet, og bruttern på 3. plass. en kompis på 4 plass

(orker ikke å skrive skikkelig)! ;P
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Var på banen for 2 dager siden. Spilte 18 hull, 19 poeng på første 9, 17 poeng på siste 9. 36 poeng til sammen. Endelig har jeg fått hvittkortet mitt!! Var som dere kanskje vet ikke med på golf i fjor, så jeg har aldri hatt det "kortet", men bare en slags papirkort. Kortet ble bestilt av klubben for kanskje 1 måned, men det kom først i går. I dag blir det spilling! :D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Fikk min livs første HOLE IN ONE i dag :D:D:D Var i Kristiansund. Spilte fra herre. Hull 5 er 91 meter langt i oppover bakke. Jeg slår ut fra de ekle mattene, treffer ganske tynt, lander på greenen, bra med spin i slaget, plutselig ser jeg ballen forsvinne! Jeg tenkte at det måtte være hole in one, men var ikke helt sikker. Greenen heller nedover, så det var ikke lett å se om den traff eller gikk i! Jeg gikk frem, og den lå i hullet!! :D:D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Sindres spilleblogg

Post by hanso87 »

grattis.. kan tenke meg det var deilig å se.. se på bloggen min. så ser du hvor nær jeg var å legge den direkte rett i koppen.. 5cm unna å få den rett i koppen.. surt men sånn er det...
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Sindres spilleblogg

Post by kevin »

grattis med HIO :D
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Sindres spilleblogg

Post by stooy »

Gratulerer! :evil:
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Takker alle sammen! Har egentlig aldri vært skikkelig nære før, som f.eks å treffe stangen osv., men har selvsagt ligget innen 1 meter osv. før da.. Deilig følelse å se den i hullet ja!! En annen gang, på hjemmebanen min, skjedde akkurat det samme. Ballen trillet rett mot hullet, det var sol midt i øynene, plutselig så vi den ikke. Var jævlig nervøs for om den lå der eller ikke. Den lå der ikke. Var litt redd for at det samme skulle skje i går, men endelig lå den der! :D Da slipper jeg å stresse med det der før jeg blir pensjonert xD
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Sindres spilleblogg

Post by Solaar »

Grattis! Så utrolig kult, håper ikke at du gikk alene :lol:

Det hullet der er jo et litt digg hull å gjøre hio på da, man ser jo ballen veldig tydelig :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Hehe, takker ;D Nei, gikk ikke alene. Var i lag med Fusion.


-

Lenge siden jeg har skrevet logg her nå :P Har da spilt litt uansett. Har blandt annet vært i Moled og spilt. Ikke at det gikk så bra :P
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Sindres spilleblogg

Post by Sindris »

Lenge siden jeg har blogga her, så jeg. Har ikke spilt golf på 3 år, men har de siste ukene bevegd meg på banen igjen. Morsomt å se at jeg matcher hcpet enda, og at jeg slår like bra, med ekstra lengde :D Blir helt sikkert en del blogging fremover igjen :)
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Post Reply