Thomas spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Yey! Kom ikke med en fyldig kommentar, desverre, men jeg SKAL oppdatere etter dagens runde! Det lover jeg.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Da har jeg spilt flere runder i dag! 2 handicaptellende 9-hulls runder hvor det endte med 20 og 19 poeng, og mitt nye handicap er 15.1. Hadde en stang ut put på siste hull for å få 14.8 men det skjedde altså ikke. I dag syntes jeg at nærspillet satt fantastisk bra og jeg tror det er mye av grunnen til nedskrivinga. Wood, driver og jerna var så som så, selv om det av og til ble endel gode jernslag. Jeg greide å glemme av golfhansken min, men kan egentlig ikke si om det hadde noen betydning fordi jeg ikke vet hvor viktig det er med golfhanske.

Drivene mine er et kapittel for seg selv. Uansett hvor mye jeg konsa og prøvde, ville det seg ikke i dag. Jeg traff veldig dårlig på hver eneste drive og de endte som oftest i skogen. Det var annenhver tur av slice og hook!

De nye jernene mine var veldig gode og de gode slagene føles forferdelig gode mens de dårlige slagene føles helt forferdelig. Jeg er sikker på at de etterhvert blir enklere å slå med mtp at jeg har spilt med "enklere" køller tidligere.

I morgen skal jeg også spille veldig mye og har tenkt å få til jernslagene enda bedre samt drivene mååå sitte bedre enn i dag!
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

I morgen, etter at jeg er ferdig med prøvemuntlig, blir det en god golfdag! Jeg gleder meg til å spille igjen, og da handicaptellende runde med Sindris! Sikler etter å få tilbake godslaga med driveren og den gode følelsen av et godt treff med jerna!
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Spilte en runde etter prøvemuntlig og begge delene gikk bra. Både prøvemuntlig og golfen. Her er en oppdatering:

Hull 1: 6'er jernet rett ved siden av flagget! Enkel birdie put og det ble birdie - 2 slag

Hull 2: 7'er jernet går rett opp mot vinden med et nydelig treff og havner i greenkanten. Chip and put - 3 slag og par.

Hull 3: Møkka utslag med driveren og i tillegg er det noe sykt med slice på den. Slår meg til 100 metersmerket, slår nok et dårlig slag, en dårlig chip og to put. 6 slag :/

Hull 4: Godt utslag midt i fairway med 6'er jernet og har da et innspill med 9'er jernet som havner i greenkanten. Chip and put for par - 4 slag.

Hull 5:Godt utslag med en svak 9'er som legger seg 4 meter unna koppen og putter for birdie. Det blir 2 put og par - 3 slag.

Hull 6:Elendig utslag med jern. Skulle prøve å være smart å slå et safe utslag med 6'er jernet som går til skogs. Finner ballen og dropper meg to køllelengder ikke nærmere flagget. Må slå tredje slaget lavt og velger 4'er jern. Ballen blir bittelitt for høy og treffer noen tupper av grantreet og blir kort. Tar 6'er jernet og legger meg i greenkanten. Chip and put - 6 slag:S

Hull 7: Slice med 3'er wooden og havner til høyre for flagget. Innspill og 2 put for bogey. 4 slag.

Hull 8: Perfect treff med 4'er jernet som drar seg opp mot vinden og var faktisk usikker på om den lå på fairway etter at jeg hadde slått pga vinden. Den ble dratt opp mot vinden på dette dogleghullet. Andre slag var en 9'er inn men merka meg ikke den tunge vinden og slo en veldig god treff som også dro seg opp mot vinden. Ble litt kort og jeg chippa inn og 2put. 5 slag

Hull 9: Greit utslag litt til høyre for green, chipper inn og 2 put. Dog litt uheldig med første put som ble en ekte stang ut put.

Konklusjon: En meget god runde som startet veldig bra til tross for elendig spill på både 3'er hullet og 6'er hullet. Hadde mange gode balltreff med jerna pluss at wedgene var gode i dag. Høydepunktet var vel birdien på første hullet. Fikk 19 poeng på mitt handicap. Sindris kommer til å legge ut noen bilder vi tok av runden :)

Blir vel en tur til på banen etterpå og er bestemt å å spille god golf, også da!
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Jeg har i dag spilt månedsturnering og vant en 12pack med Callaway Big Bertha baller! Kom på førsteplass :)

Jeg vant med 34 poeng over 18 hull etter å ha hatt 19 og 15 på de to 9-hulls rundene. Mye bra driving i dag, noe som jeg har slitt med i hele år! Driveren kom plutselig og slicen er nesten borte! Hender ved noen slag at den kommer enda. Av en av lederne i klubben fikk Sindris og jeg lov til å ta noen bøtter hver med rangeballer å stille oss opp utpå banen å trene med driver og jern på utslagene! For en digg mulighet! Fikk rettet på veeeeeldig mye og slår plutselig mye bedre med jerna enn tidligere(stabilt lengre).

Jeg lovet at Sindris skulle poste noen bilder fra runden vi hadde på fredag så her kommer de er kommet med i et vedlegg. Det går bare ann å poste 3 bilder i hver post men jeg poster flere innlegg så kommer de etterhvert.

Fusion
Attachments
DSC_1775.JPG
(2.93 MiB) Downloaded 16 times
DSC_1767.JPG
(3.25 MiB) Downloaded 11 times
DSC_1759.JPG
(2.94 MiB) Downloaded 11 times
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Her kommer noen flere bilder fra fredag...
Attachments
DSC_1777.JPG
(2.58 MiB) Downloaded 13 times
DSC_1764.JPG
To gode utslag på hull 1? Begge ble birdie
(3.18 MiB) Downloaded 14 times
DSC_1763.JPG
Dyrnesdalen på sitt skjønneste
(2.48 MiB) Downloaded 16 times
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Thomas spilleblogg

Post by Solaar »

Morsomt med bilder fra Smøla og gratulerer med seieren :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Takk :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Blir nye runder i morgen! Gleder meg noe sykt nå. Er fast bestemt på å begynne å senke hcp nå. Jeg føler at når jeg får 19 eller 18 poeng så har jeg så uendelig mye mere å gå på, så jeg vet at jeg har en god sjanse for å skrive meg ned saftig fremover. Her en dag var en kompis av meg, Sindris og jeg på banen og var alene. Vi fikk hente en bøtte med rangeballer hver så fikk vi slå ut på par 3 hullene og drive på et "åpent" par 4 hull! Dette resulterte i at jeg plutselig slo mye bedre med driveren og jerna. Jeg forska ut litt om håndledd osv og det funka mye bedre om jeg brukte håndleddene mye mere i nedsvingen. Nå slår jeg til og med langt med wooden, den kølla som jeg såvidt traff ballen med pågrunn av meget lav selvtillit. Sist gang jeg spilte nå var den drømmekøllen! Med driveren drivet jeg 225 meter med rangeballer noe jeg er meget fornøyd med! Tidligere slet jeg enormt med slice men nå får jeg veldig flotte balltreff og får mye rettere slag! Håper dette blir bedre i morra også og at det fremdeles sitter. Jeg merket dog at min store styrke, nærspillet, sviktet veldig sist runde etter at jeg slår bra med jern og driver. Nå er det fryktelig viktig å holde fokus på alle slag. Kan være følelsen av at jeg er så glad for at jeg får til jerna og driveren som gjør at jeg slurver med nærspillet og det er jo skandale. I morgen går jeg ikke fra banen før jeg har spilt minst en god 9hulls runde.

Jeg vet at jeg har skrevet om det med rangeballene tidligere, men måtte bare skrive litt mere detaljert ;)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Da har jeg spilt en ny runde og kommer med en oppdatering:

Hull 1: Bra utslag med 7'er jernet helt i greenkanten, chipper meg inn og 2 put. Bogey - 4 slag :S.

Hull 2: Slår utslaget med et 8'er jern og havner litt til høyre for green, chipper meg inn og 2 put. Bogey - 4 slag.

Hull 3: Driver en lang drive på ca 225 meter og slår en wood på andre slaget. Legger meg i greenkanten med woodslaget og chipper inn og setter puten. Par - 4 slag ;)

Hull 4: Greit utslag med 7'er jernet. Legger meg med ca 100 meter inn til pinnen. Slår et 9'er jern litt for langt. Chipper inn og setter put'en. Par - 4 slag.

HULL 5: Velger å gå for 9'er jern og satser på mye spinn. Ballen får nydelig retning og treffer pinnen og spretter 20 cm unna koppen! SÅ NÆRE HOLE IN ONE! :S. Birdie - 2 slag

Hull 6: God drive. Legger meg litt kort for flagget på andre slaget med 9'er jernet og 2 putter. Par - 4 slag.

Hull 7: Slår en 5'er wood litt kort for green, chipper meg inn og 2 putter. Bogey - 4 slag.

Hull 8: Slår en 5 wood på dogleg hullet og har bare en kort wedge inn. Topper wedgene litt for langt for green. Chipper inn og 2 putter. Bogey- 5 slag.

Hull 9: Greit utslag litt kort for green. Chipper inn og 2 put for bogey. Bogey-4slag.

Konklusjon: Er meget fornøyd med denne runden bortsett fra at jeger litt misfornøyd med de to første hullene. Jeg får tilsammen 21 poeng på 9 hull og skriver meg ned til 14.9 i handicap :). Et steg nærmere singel :).

I morgen blir det texas scramble som er inntektsturnering for brystkreftssaken. Satser på å sla mange gode slag da også :).
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Litt sen oppdatering nå men...

Vant texas-scramble sammen med min far som forøvrig gikk sin første runde. Spilte ikke noe spessielt bra men vant alikevel. Første ni ble det 37 slag mens siste ni endte med 35 slag.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Ble en runde i Kristiansund på tirsdag. Golfboxen var ikke tilgjengelig så fikk ikke registrert noen runder. Spilte ikke så veldig bra, men hadde glimt av godt spill av og til. Jerna var ok, mens jeg hadde tendenser til slice med driveren. Jeg tror jeg vet feilen. Tror selv at jeg åpner køllehodet ved oppstilling noe som er forferdelig dårlig. Skal være skjerpa på dette i morgen når det er klubbmesterskap. Nærspillet var greit. Der er det bare å fortsette.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Thomas spilleblogg

Post by stooy »

Klubbmesterskap så tidlig på sesongen? :O
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Ja, syntes det var litt tidlig, men her er en oppdatering...

Vant juniorklassen og fikk pokal for det :). Vant med 48 poeng over 27 hull. Er ganske fornøyd med spillet, og da spessielt nærspillet. Konsentrerte meg bra på puttingen og jeg har aldri putta så bra før. Det jeg sliter mest med nå er jerna. Jeg slår kort og treffer sjeldent godt...

Jeg vant også en vandrepokal som går på mest scratch poeng, hvor jeg fikk 32 scratch poeng.

Blir sikkert en tur på banen i morgen også. Får se om jeg kan skjerpe jernslaga litt da :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Thomas spilleblogg

Post by JanB »

Hvor var avisen som tok bilde ?
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Hva mener du JanB?
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Thomas spilleblogg

Post by JanB »

:D Vi vil se bilder. Premie etc....
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Joa... Bilder av pokaler kommer senere :).
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Da er jeg i Frankrike, nærmere bestemt Cannes og har spilt en runde golf her. Det var en meget flott bane rett ved hotellet som het "Golf old course Mandelieu". Banen ble til i 1891 og er en av Frankrikes gamleste baner. Banen hadde helt råe fairways og greener som må være noe av det råeste som er. Det som trekker litt ned, er at banen ikke er så veldig kuppert. Det er veldig mange like hull og en del lette hull. Det var ikke noe vannhinder der, men mye bunkers rundt greenene. Alt i alt syntes jeg at banen var uvirkelig flott, men hadde for mange like hull som gjorde det hele litt langdrygt. Banen har et flott klubbhus med drivingrange og restaurant. Prisen for 18 hull var ganske dyrt, 90 euro.

Jeg spilte sammen med min far og vi spilte begge veldig god golf. Jeg strøk på 3 hull, men hadde mange par og et par birdies. Gleder meg til i morgen. Vurderer å dra til rangen for å øve litt :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Thomas spilleblogg

Post by JanB »

Heng deg på. Fader'n betaler sikkert i morra også
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply