Thomas spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Thomas spilleblogg

Post by furu »

90 euro for en golfopplevelse som overgår det meste eller alt her i Norge er garantert et godt "kjøp".
Instagram @christianfuru
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Spilte en runde i går igjen på en bane som heter "Golf de Biot". En billigere bane som ikke har fått allverden med skryt. kostet 61 euro for en voksen å spille 18 hull. Jeg syntes banen var veldig fin! Iallefall greenene. De var nydelige! Jeg spilte på 33 poeng og startet med birdie på hull 1. Kan også legge til at jeg drivet greenen på et par 4 som var 240 meter langt. Traff greenen og ballen rullet i bakkant av green. Desverre var det andreballen :(.

Føler at jeg har god lengde nå. nådde green med 7'er jern på 145 meter, noe som jeg aldri har fått til før!
Kan også legge til at på veien hjem i dag, kjørte vi innom Byneset så jeg fikk kjøpt meg titleist towel :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Back på Smøla igjen da, og fikk trent litt i dag.

Får ikke samme godfølelsen i slagene mine her som i utlandet. Slagene går kortere og jeg treffer ikke like reint. Det må være noe psykisk. Blir så irritert når det er sånn. Den ene dagen har jeg godfølelsen, mens den andre dagen går alt "åt skogen". Det som skjer da er at jeg tror jeg aldri kommer til å treffe reint igjen. Noen som har noen tips? Jeg vet liksom hva som er feilen i slagene mine når jeg bommer, men jeg klarer bare ikke å rette på dem. Jeg slit ofte med timingen, den kan være helt topp hvor bunnivået er skremmende lavt, og det bare blir bare shanking, duffing og topping. Når jeg har de gode dagene slår jeg ballen først og tar mye torv etterpå. Det er en herlig følelse!

Under treningen i dag viste det tendenser, hvor jeg bare dro en hard sving hvor jeg angrep ballen mye. Fikk veldig fin ballbane hvor ballen lettet med 4j, noe som jeg aldri har fått til før. Fikk også bra med backspinn med 8j. Men så, etter en god runde med ca 6 baller, så skjer det. Plutselig kakker, shanker og duffer jeg. Skjønner ikke hva som kan ha skjedd så fort.

Er det noen som har noen tips i forhold til å rette på ujevnheten min? Kommer til å legge ut skikkelig video av svingen min etterhvert!

Skal spille ny runde i morgen, som blir hcp-tellende. Håper på nedskriving da :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Ble visst ikke noe hcp-tellende runde. Ble mye regn, men hadde slagkonk med en venn av meg og broren hans. Jeg vant :). Mye godt og vondt fra den runden. Mange flotte slag, men også en del slurv. Skal nå finne en måte å få "høyere" treffprosent med jerna på. Ganske ofte elendige treff med de for tida her på Smøla. Tror jeg er for lite avslappet i kroppen og skaper en dårlig timing grunnet dette. Når vi kommer til driveren, sitter den veldig godt. Treffer ofte fairways og slår relativt beint. Skulle gjerne hatt en liten draw i tilegg :).I morgen skal jeg ha hcp-tellende runde og nedskriving!*håpe*
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Lenge siden sist jeg har vært aktiv her inne nå. De siste åra har det blitt mindre spilling, men har fortsatt spilt litt golf. Nå har jeg endelig begynt for fullt igjen. Føler at motivasjonen har kommet tilbake, og er fast bestemt på å spille mye denne sesongen. Har allerede begynt å finne fram svingen igjen, og føler at jeg er på god vei. Har en lang vei å gå til 13.8 i handicap, slik som jeg engang hadde, men tror det skal gå etterhvert :)

Framover skal jeg ha fokus på å komme meg tilbake der jeg var, og i løpet av sesongen er målet mitt å utvikle meg som golfspiller. Denne uken har jeg to viktige eksamener, så blir ikke tid til så mye golfing. Kanskje blir det et par runder på rangen. Satser på å legge ut video av svingen etterhvert også :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Ferdig med en av to muntlige eksamener, og fikk tid til å spille noen hull i går. Spilte de syv første hullene på Smøla. Det ble bare trening, men fikk til fire par, noe som jeg er fornøyd med. Gleder meg til etter tirsdag, for da skal sommerferien feires med en finfin 18-hulls runde :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Ferdig med alle eksamene, og feiret dette med en 9-hullsrunde i dag

Hull 1 - Slår et 9i litt venstre for green. Litt kort chip, to put. BOGEY
Hull 2 - Slår et 8i litt i bakkant av green. Velger å putte, men presterer å tre-putte. BOGEY
Hull 3 - PAR 5 - Slår en fin drive midt i fairwar. 5wood litt til venstre for green. Chip inn og to-putt. PAR
Hull 4 - PAR 4 - 7i midt ut på fairay. Pitch inn, men drar til venstre. Chip inn og to-put. BOGEY
Hull 5- PAR 3 - pitch på green. To-putt for par. PAR
Hull 6 - PAR 4 - Perfekt drive midt i fairway. 52 grader inn, lander den på green, fem meter unna flagget. To-put. PAR
Hull 7 - PAR 4 - Slår et 6i som legger seg i tykk rough. Ligger heldigvis greit til. Slår et 9i rolig inn, havner i greenkanten. chipper med 8i og legger meg en meter unna flagget. Presterer å bomme putten. BOGEY
Hull 8 - PAR 4 - Dogleg høyre, forsøker å kutte trærne, men lykkes ikke. Må slå provisorisk som legger seg midt i fairway slår en pitch i greenkanten. chip inn og setter putten. DOBBEL BOGEY
Hull 9 - PAR 3 - Slår et 8i midt på green, tre meter fra flagget. to putter for PAR

Meget habil runde som endte med 17 poeng, og det beroliger meg at jeg er i stand til å spille på mitt handicap. Jeg føler også at jeg har mye mer å gå på. Bommer en del "lette" putter og drar noen slag til venstre, men ellers begynner svingen å sitte litt :)

Håper jeg får tid til en runde i morgen igjen. Skal prøve å få med noen kompiser :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Ny runde igjen i dag :)

Hull 1- par 3:

Sterk medvind, slår en pitch rett i forkant av green. Chipper inn og setter putten. PAR

Hull 2 - par 3:

Sterk motvind, slår et 7i litt kort og til høyre, chipper inn og to-putter for BOGEY

Hull 3 - par 5:

Slår en grei drive litt til høyre i fairway. Andreslaget er meget viktig på dette hullet da det er veldig smalt et stykke nedover med skog til venstre og vannhinder til høyre. Velger bare å legge meg opp med et 9i, så jeg får et 7i inn på tredjeslaget. Lander slaget fem meter foran green, tar 58 gradern og chipper ballen en millimeter ved siden av koppen. Surt at det ikke ble birdie, men et godt PAR.

Hull 4 - par 4:

Slår et perfekt 7i ut på fairway, ca 120 meter inn til green, slår en pitch i greenkanten litt til venstre. Chipper tredjeslaget en LITEN meter ved siden av flagget og presterer å bomme par-putten! ÆSJ. BOGEY

Hull 5 - par 3:

Slår en pitch som igjen drar seg litt til høyre, chipper ballen inntil pinnen og setter putten. PAR

Hull 6 - par 4:

Katastrofe. Slår driveren ob. Slår provisorisk ball perfekt og har bare en rolig 52 grader inn til green, slår den på green og putter for bogey. Presterer å tre-putte ved å bomme en halvmetersput. TRIPPEL BOGEY. off...

Hull 7 - par 4

Slår et 5i ganske flott midt på fairway, har en 52 grader inn, men presterer å feilberegne vinden. Trodde det var mye motind og at ballen ville stoppe en del, men det gjorde den altså ikke. Ballen går bak green i vannhinder. Dropper, chipper og putter for BOGEY.

Hull 8 - par 4:

Slår et 6i midt på fairway. Kuttet trærne på dogleghullet og var usikker på om den var der, men får en 52 grader inn og legger den i greenkanten. Chipper og putter for PAR

Hull 9 - par 3:

Skal slå et rolif 7i inn på green, men presterer å slå ballen for langt og bak inn i den tykkeste roughen. Klarer ikke å finne igjen ballen, og stryker hullet.

Med to stryk og to stygge kortputter som jeg misset, må jeg si meg fornøyd med +3 på hcp. Det er selvsagt ikke bra, men hadde jeg ikke slurva med de små feilene kunne scoren vært så mye bedre :( Får se om det ikke blir en runde i morra også. Svingen blir mer og mer stabil, og jeg slår ikke bort like mange baller som før. Det er jo et godt tegn. Gleder meg også til å ta meg en tur til Trondheim å spille en dag. Skal bli gøy å få målt seg på en annen bane. Banen jeg spiller er meget kort, men den er ganske trang, og man blir hardt straffet for skjeve slag.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Begynner å bli en stund siden sist oppdatering nå grunnet mye arbeid og lite tid foran pcen, men spilling har det likevell blitt en del av :) Spilte blant annet 18 hull i går med 36 poeng der jeg strøk tre hull. Spillet sitter bra igjen. Hadde en runde på Byneset i Trondheim som forøvrig ikke gikk så bra. Fikk 33 poeng på 18 hull og jeg tre-putta på så og si alle hullene. Vet iallefall hva som kan forbedres! Greenene var mye raskere enn hva jeg var vant med, men vet at jeg kan putte bedre. Spessielt jerna sitter bra, samtidig som jeg slår lengre og lengre. På Byneset drivet jeg for eksempel green på et par 4 hull på 285 meter, og hadde en på rundt 300 meter, med litt nedoverbakke rull. Det er ikke lengdene som er problemet, det er vel heller stabiliteten, men regner med den bedrer seg etterhvert :)

Har planer om å ta en golftur til Trondheim, med en liten svipptur innom Sverige. Noen som vet noen baner i området som absolutt er verdt å få med seg(utenom byneset)?
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Har hatt to kjemperunder i det siste. Hadde en 9-hullsrunde på Smøla med 20 poeng, og to(!) 20-poengere i Kristiansund. Det nye handicapet er 12.8 og spillet sitter bra for tiden. Gleder meg til å spille mer framover.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Ble 18 hull i dag med 33 poeng tilsammen. Ble et par birdies, men klarte å somle det til med et par stryk her og der som ødela scoren. Driveren satt ikke, jerna og wedgene satt utrolig bra. Ujevn stabilitet i puttingen ødela også en del. Lengdene på jernene begynner å bli god. Skal gi dere en fyldigere oppdatering med hull for hull fra neste runde. Regner med det blir tid til litt spilling i morgen :)

Fikk forresten en pakke i posten i dag. Der venta Titleist AP1 jernsett og to vokey wedger. Utrolig gode køller. Begge sitter utrolig godt, og bedre vil det forhåpentlig bli :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

De siste dagene har det blitt tid til en del golfing, ekstra inspirert av the open også :) Spilte en 18-hulls på fredag og fikk 36 poeng. I dag spilte jeg en ni-hulls med 18 poeng. Det er meget stabilt spill, men misser en del enkle slag og roter meg bort. Spesielt typisk er det at jeg går på en dobbel bogey på hull seks, et par 4. Slår utslaget litt for langt til venstre mot noen trær, legger seg tykt i rough og må bare punche den ut. Dette er ting som jeg må jobbe mer med. Det forbanna hullet ødelegger hver gang. Ellers får jeg par på hull en, fire, fem, sju og åtte. På hull ni roter jeg det til med en bogey etter å ha ligget rett bak greenen.

Fra tee føler jeg meg veldig trygg nå. Hvor det virkelig svikter er på greenen. Med det fantastiske wedgespillet jeg har for tiden legger jeg opp til en del gode birdiemuligheter, men søler det til med unødvendig dårlig putting. Presterte også å sette fra meg puttern min oppe ved hull en på utslagstedet fordi jeg bestemte meg for å prøve en kompis sin putter en hel runde. Etter ni spilte hul var selvfølgelig puttern borte :( Så nå gjelder det å finne tilbake puttern og begynne med god putting igjen...
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Ble ny ni-hullsrunde igjen på lørdag. Spilte god golf. Par på hull 1, hull 3, hull 4, hull 5, bogey på hull 6 og 7, BIRDIE på hull 8 etter å ha lagt innspillet en halv meter fra koppen. Men så da jeg skal slå ut på hull ni skjer det. Slår ut det som skal være et rolig 9er jern, men det er litt medvind og jeg slår den litt til høyre der det er noe berg. Ballen treffer der og spretter langt bort slik at den var lost. Slår provisorisk ball på green og er centimetre unna å sette bogeyputten. Der blir det en dobbel og stryk. Dette resulterte i at det ble 19 poeng. Det positive med runden er at spillet virkelig begynner å sitte, og spesielt med wedgene. At det rakner slik på siste hull kan ha noe med det mentale. Jeg føler jeg tenker altfor mye på score underveis, hvordan jeg ligger ann i forhold til hcp osv. Uansett, mitt nye hdcp er 12.5. Det går sakte men sikkert nedover! :)

I går var jeg i Trondheim og fikk med meg en et dusin prov1 baller til utrolige 250,- Det er utrolig billig!
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Fantastisk runde i går kveld. Gikk 18 hull og fikk 40 poeng! Det kunne vært enda bedre hadde jeg klart å unngå to(!) stryk. Hadde tre fugler noe som jeg er meget fornøyd med. Jeg spiller bra med wedgene og putteren sitter bra. Lå ann til å få 42 poeng helt til hull ni på back nine. Presterer å stryke hullet... Mitt nye hdcp er 11.3 :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Thomas spilleblogg

Post by spiderboy »

Av baner i området rundt Trondheim anbefaler jeg selvsagt Sommersetra (Trondheim golfklubb). Den er i veldig god stand for tida, med raske greener og pene fairwayer og teesteder. Litt trang ni-hullsbane med forskjellige utslagssteder for front og back.
Stiklestad golfklubb er en sikker vinner. Har nettopp spilt der og kan ikke si annet enn at du bør komme deg dit hvis du har sjansen. En utrolig utfordrende og vakker bane. Svært god design og mange golfhull man husker lenge etterpå.
I Sverige har jeg spilt Funesdalen gk, og på turen fra Trondheim og dit er det også mulig å kjøre via Røros og få med seg 9-hullsbanen der på veien. Den har jeg imidlertid aldri spilt, så der må du snakke med noen andre om det er verdt stoppen.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Thomas spilleblogg

Post by spiderboy »

Og grattis med nytt hcp forresten :)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Thomas spilleblogg

Post by Sindris »

Hva synes du om Byneset spiderboy?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Takk for svar spider. Blir vel å ta turen innom Sommersetra! :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Thomas spilleblogg

Post by Fusion »

Gikk en runde i kristiansund i dag og det gikk meget bra. +3 på baneparet og 21 poeng. Nytt hcp 10.4. Det går nedover for tiden og jeg gleder meg over at jeg snart er kommet meg ned i singelhandicap. Hadde en god mulighet til birdie på hull ni, men bommet putten på to meter.. På runden var det også en kjedelig dropp på et par 3 hull der det er vannhinder bak, venstre for green. Det er et vanskelig hull der du blir straffet for å ikke treffe midt på green. Heldigvis fant jeg ballen og berget bogey der. Gleder meg allerede på å fortsette jakten mot singelhandicap! :)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Thomas spilleblogg

Post by veggiss »

Justerer du under 11.5 på 9-hulls runder?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply