Hanso87s spillerblog

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Hanso87s spillerblog

Post by hanso87 »

Gjør som flere andre her og lager en egen tråd om min spillerutvikling.

Litt kort om meg først tenker jeg er greit.
Jeg er en gutt ifra Oslo som blir 22 år i desember. Studerer økonomi i Tr.heim for øyeblikket.
Jeg startet med golf i 2003 etter konfirmasjonen min da jeg kjøpte mitt første golfsett.
Sammen med Mr Mickelson(fra forumet) Tok vi grønt kort.
Det ble meget lite spilling de første årene, og 2 år hvor jeg ikke spilte noe.
I 2007 etter dimmitering fra militæret startet "storsatsinga" og vi dro til USA, Florida i 3 uker. Fikk spilt masse golf og hcp raste. Gikk fra 36 til 22 i hcp på 3 uker.
Var hjemme og sommeren kom igjen og dro 2 nye uker i mai 08 til Orlando igjen og spilte mer. Da gikk jeg ned fra 22 til 14.1 som jeg har nå.

Det ble i fjor ikke noe nedskriving i 2008 her i Norge. Somemren kom, ny tur til usa med familie og så skolestart så ble lite golf.

Når vinteren kom startet spillinga her oppe igjen, med en del simulator spilling og på innendørs range.
Nå har det blitt mye prating og snakking om hvordan bli bedre, men enn så lenge har jeg ikke fått så mye resultater.

Svingen min med Wood og jern er bra, puller ballen noe, men skal se om jeg får forbedret noe av det når jeg skal på bane / range neste gang. (Dyrt å spille golf som en fattig student :cry: )

Driveren byttet jeg ut ved sesong start fra Callaway FT-i til en TM r9. Der har det vært variert, men siste runde på range fikk jeg gjort svingen vesentlig roligere og det resulterte i ok lengde, og rette slag.

Målene mine for 2009 er:
Få den feelinga jeg hadde med FT-ien. Nå har jeg lite kontroll og få lengden jeg hadde med FT-i.
Bli enda bedre på lengdekontrollen(Den er nokså god, men glimtrer til med noen skikkelige skivebom)
Bli bedre til å putte, for der er jeg utrolig dårlig. Jeg putter så elendig at det ikke er mulig.
Komme meg ned til under 10 i hcp (og helst før Fusiun)
Kan og legge inn ikke golfmessige mål. Og få bra karakterer på gjenstående eksamner;)

Utstyret som skal gjøre dette mulig:
Taylormade R9 Stiff 9.5*
Callaway FT wood Stiff. 5W
Titleist Ap1 Stiff flex 4-PW + W
Titleist spin milled wedges 54.14* og 60.08*
Scotty Cameron Newport 1.5 34"
Titleist NXT tour

Start Hcp pr 1.1.09
14.1
Hcp pr sist endret innlegg:
14.1

Sist endret:
08.05.09
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hanso87s spillerblog

Post by hanso87 »

Det er for tiden lite tid til golf. Bruker mesteparten av dagene til å lese men har tatt meg 2 turer på driving range her.

Fått slått en del baller og slagene blir meget jevne, ganske så bra.
Jerna har kommet seg meget, slagene som skjærer til venstre er ikke ett problem lenger (Bare når jeg er ukonsentrert).
3W og 5W går nå meget bra og startet å truffe veldig bra med de.
Driveren er ett kapittel for seg selv. Dag nr 1 på rangen slo jeg alle rett og bra. Idag slo jeg ALLE helt jævlig, men hadde heller ikke troen. Sliter med å få troen på den kølla!.

Nå blir det vel eksamenslesing fremover og forhåpentligvis runde på banen innen rimelig tid
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hanso87s spillerblog

Post by hanso87 »

Blitt en del range trening i det siste. En klassekompis har investert i sitt første golfsett nå og idag slo vi en del baller. Til hans store glede begynner han å slå ballen opp og frem.
For min del så har jeg hatt en bra start så langt. Slått en del bra baller, og korrigert sving, tempo, retning osv. Alt blitt veldig bra.

Men i det siste har slagene begynt å få en fade, noe som jeg aldri hadde før. Det er veldig surt.
Har ingen anig hvorfor den kommer. Må vel være noe med release, at har køllehode noe åpent. Men vi får se på neste økt.
Ang eksamen så har jeg 3 av 6 eksamner gjennomført. Så blir bra når de 3 siste er over og jeg får mulighet til å spille mer golf
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hanso87s spillerblog

Post by hanso87 »

Slått litt nå idag. Woods, jern, gikk meget bra. bra lengde, fin retning. VELDIG rette.

Så med god tro tar jeg frem driveren.

ALT går til helvette. Skru til høyre når jeg vil ha den.. Men liten Draw/ rett slag sliter jeg med.. Enten som jeg vil. ELLER helt uspillbar push/pull til venstre med enda mer drastisk draw:( Sliter sånn med drivern at jeg blir lei golf
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hanso87s spillerblog

Post by furu »

For å bruke kommentaren jeg fikk da jeg hadde tilsvarende dag forleden ;"Hvis det kun er det som er problemet så syns jeg ikke du skal klage". Traff som deg på det meste eller alt, helt til driveren kom fram. Da var det slutt. Fikk kommentaren fra en som stod bak meg og slet litt med svingen.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hanso87s spillerblog

Post by hanso87 »

Første turen på 18 hullsrunde.. Ble en tur på Østmarka.
Banen var bra men spillet var SYKT varierende..

Slår første ballen OB. og 3 slaget perfekt. sånn var det på flere hull. Samt ett hull hvor jeg plutselig slo 250 å endte i vannet.. Sånt er surt. men en del bra slag.. men dårlig score

resultat 25 poeng:( En birdie. ingen!! par.. og ja.. sykt close to hole in one.. men resulterer i en 4:( sinnsykt


Hull 4.. 115 meter.. Liten nedoverbakke.

Tar frem min Pitch og slår ballen RETT imot flagget.. Ballen lander og treffer flagget og triller 3-4 meter bakover.. Skuffet er jeg når jeg ser den trillet så langt tilbake.

Så ser jeg etter nedslagsmerke til ballen og ser.. Dette!
DSC00042.JPG
Svarte ringen er nedslagsmerke
(58.99 KiB) Downloaded 127 times
Så skulle ikke mange cm til før den ballen hadde landet rett i koppen.. En del gode slag generelt. Noen gode putter. men jevnt over altformange dårlige slag..
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Hanso87s spillerblog

Post by Solaar »

Tror ikke du skal være frustrert over en mindre god runde på Østmarka, det virker som om det er en bane det er lett å undervurdere. Jeg spilte der for første gang i år og gikk min dårligste runde på mange år. Det skal sies at det regnet katter og hunder og blåste noe helt vanvittig. Har du spilt der før?

Jeg skal ihvertfall tilbake og få revansje! :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hanso87s spillerblog

Post by hanso87 »

spilt der to ganger.. men spilte best på backnine.. startet runden med to stryk!

Problemet var feks.. Drive i vannet(hull 9).. drop inn. 3put.. så blir det stygge scorer..

Hadde noen fantastiske slag. men slo noen slag jeg ikke har slått på 2 år.. (20 meter til høyre slag) Men etter mer fokus kom det seg.. skal dit i morgen tror jeg! om det ikke regner som faen!.. som det gjør idag
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Hanso87s spillerblog

Post by hanso87 »

gikk en runde på østmarka med far igår.. ikke en bra runde.. 30 poeng.
Slo en del gode drives + jern. Men problemet var putting.

Tror jeg 3putta på de 7 første hullene, og 4putta :!: på hull 16. Var definitivt der jeg sleit.
+ en del GIR+1.. som var greie slag men noe for kort, eller noe høyre..

Jeg spilte siste 9 med 4x banepar. og kun 2 stryk. Så scoren kunne blitt forbedret med utallige poeng ved å sette viktigere putter. 1putta en gang på runden. Så i morgen kan det hende det blir en god del putting på puttinggreenen. for slik putting jeg hadde på fredag var tragisk..

Dagens hull:
Hull 13. 263 meter med GOD nedoverbakke.
Slår ballen og får en push/pull? hva det heter Draw. ballen skjører til venstre.
Ligger uspillbart og må droppe.
Ca 80meter igjen. Slår en perfekt wedge og er 10cm unna koppen og 1putter for par.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Post Reply