Covns spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Covns spilleblogg

Post by Covn »

Begynner med litt info først.

Jeg er 27 år gammel, og har spilt golf et drøyt år nå. Tok grøntkort i mars i fjor, og ble umiddelbart bitt. Fikk etablert handicap, eller gammelt hvitt kort på siste runde i fjor på Hacienda del Alamo i Spania, og har nå for alvor begynt å fokusere på det å bli en bedre golfer. Sitter fremdeles som 36 handicapper, men det synes jeg er greit.

Går nå hver tirsdag på gruppetrening hos Mattias Andreasson på Norsjø og dette er fantastisk nyttig. Det samt et par protimer har gjort at jeg har fått bukt med de verste feilene. Jeg kan bruke driveren, og selv om noen av jerntreffene ikke er helt optimale, så går de stort sett rett.

Neste steg for meg er å lære å bruke woods. Jeg er håpløs når det gjelder hybriden og dette irriterer meg, men er usikker på om jeg har behov for å bruke denne.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Covns spilleblogg

Post by furu »

Hybriden kan bli en svært god venn fra fairway. Syns personlig at hybrid er lettere enn woods fra gresset. Er du flink med 2,3 og 4 jern så er det jo greit, men hybriden dekker for de fleste et gap mellom jern og woods.

Prøv å ha ballen litt lenger framme mot venstrefoten (hvis du er høyrehendt) og sving som du gjør med jern. Slå ned på ballen, ikke hjelp den opp.
Instagram @christianfuru
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Covns spilleblogg

Post by Covn »

Hadde en fin runde i vårlyset i går kveld, og kom faktisk inn i flytsonen på 37 poeng. Utrolig moro. Til og med driveren satt igjen, selv om jeg sikkert la igjen 4-5 baller i skogen i skien
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Covns spilleblogg

Post by JanB »

Ser ikke du har lagt inn runden din på Scangolf. Bruker du ikke den?
37 poeng med minst 2 stryk er slett ikke verst.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Covns spilleblogg

Post by Covn »

Har ikke kommet så langt enda, sitter på jobb enda desverre, men regner med jeg skal legge den der i løpet av helgen.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
Post Reply