Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Runde på Sotra i går sammen med Furu. Skikkelig ruskevær de første fem hullene. Regnet nok til at vi holdt oss våte hele runden ;)

Spillet var enormt varierende og forhåpentligvis ikke representativt for hvordan jeg kommer til å spille denne sesongen.

Highligts

2 fugler hvor den siste var på hull 17 :arrow: 160 meters par 3. går ca 6 meter forbi flagget med 6i i litt motvind. setter putten.

2 av 2 driver gikk der de skulle og med bra lengde

Noen gode langputter

avslutter runden med tap-in par, birdie, tap-in par

Downlights:

For dårlig score. 74 på Sotra(par 60) er ikke bra nok

Tviler for ofte på egne slag og tar rolig 8i i stedet for full 9i o.l. Skaffer meg kun problemer.

Chipping var langt under pari

Bommer 3 korte putter. Fristende å skylde på greenene, men feilen er nok dessverre hos meg.

-----------------------------

Uansett var det herlig å spille, selv i regnvær. 400,- for 2X9 på den banen er forresten uhørt.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Været i går ble rett og slett for fint til ikke å spille. Ble 9 hull på Sotra i shorts :mrgreen:

Spilte egentlig god golf i går. Traff mye greener og spesielt jernene satt som de skulle. Dessverre var greenene knapt puttbare. Svært varierende hastigheter og humpete. brukte 20 putter på 9 hull og endte på 35 slag og 18 poeng. Fin birdie på #5 og burde hatt birdie på på #7 også som i stedet ble en bogey etter bom fra 2 meter og så fra 80 cm. Puttingen var selvsagt ræva selv om greenene var dårlig, men det verste var chippingen som ikke fungerer i det hele tatt. Satser på at det kommer seg utover sesongen.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble 18 på Bjørnefjorden i dag i strålende vær. Var rett og slett herlig. Først må jeg bare si: Herregud så mye gøyere den banen er enn Sotra og Herdla.

Ble en 77 runde (par 68) og er godt fornøyd. Sliter fremdeles med putteren og endte på 32 putter. Ikke så verst på aprilgreener men irriterer meg over 3 birdiebommer fra innenfor 2 meter. Slagene mine er egentlig solide om dagen. Hadde en bom med driver(hull 7) hvor jeg pushet ballen til høyre og aldri fant den igjen samt et par pitcher som jeg trakk for mye til venstre, men bortsett fra det gikk det omtrent som det skal :roll: . Statistikk fra Scangolf:

Putter 1,778 (32)
Puts pr. GIR 2
GIR 7 (38,9%)
GIR+1 16 (88,9%)
Fairwaytreff 9 av 12 (75%)
Scramble/greenbom 4 av 11
Scramble/fw.bom 2 av 3
Sandy -
Chipsave 5 av 12 (41,7%)
Tilleggslag 1
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Forsøk å se på denne videoen : http://viogspania.com/golf/tips" onclick="window.open(this.href);return false;
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Nå var nesten treningsbloggen min ute av førstesiden :( Tok i og svingte en golfkølle for første gang på over en og en halv måned i dag. Tok med fruen på rangen slik at hun kunne få prøvd seg litt og slo tre baller selv. Er ett stykke fra frisk og kjente det godt da og enda mer nå, men det var absolutt verdt det. Sterke abstinenser.

Skaden min er en betennelse i sener og muskler som går fra lår til hoftefeste og bak i setemuskelen. Alt bortsett fra ligging gjør ganske vondt. Har hatt noen uker med elektro og trykkterapi hos fysio og begynner med aktiv fysiotrening på tirsdag. Blir hovedsaklig slyngetrening og tøying. Forhåpentligvis vil det ta knekken på styggedommen. Målet mitt nå er egentlig å være 100% frisk til englandsturen i starten av august.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

På bedringens vei. Fruen fikk trene litt i dag også og i dag slo jeg en hel bøtte. Gjorde ikke vondt verre(foreløpig) og jeg har ikke helt glemt hvordan jeg skal slå en golfball.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by kevin »

kjip skade, ikke lett å få golfet da nei. Bra det er bedring på gang, du får skynde deg langsomt :)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by GunnarBull »

Hmm... Og jeg som tenkte å klage på et lite hekseskudd som ikke engang stopper meg fra å spille golf... Vel, takk for litt perspektiv, kaffekannen. Og veeeeldig god bedring!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Kan si såpass at den bøtten jeg slo på rangen i dag gjorde denne dagen til muligens den beste i år. Nå krysser jeg fingrene for at formen ikke blir verre til i morgen.

Takk for lykkeønskningene
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Stadig fremgang. spilte faktisk noen hull med Furu på Fana i dag. Spilte som en løkrull men guuuuuu så deilig. Gjorde litt vondt på slutten og kjenner det godt nå, men det er bedre enn fryktet.

Høydepunktet var en drive på 18 på ca 250 carry med en liten duff. under 90 meter igjen. Det var eneste slaget hvor jeg tok full sving og la litt ekstra i svingen.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Godt å høre at du er ute og svinger på kotelettene igjen. :D
Det blir kjekt å få deg tilbake på banen. 8-)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Har blitt en nihullsrunde og en simulator(halv)time siden forrige oppdatering. smertedrittet slipper ikke taket, men det går stadig vekk bedre. Det samme kan jeg ikke si om golfspillet mitt. Slag går i hytt og pine og jeg tror jeg snitter på 3,5 putter pr. hull. Er det mulig å bli sååå mye dårligere i løpet av et par måneder??

Jeg har dermed gjort det eneste riktige. Jeg skylder på utstyret :D . Grep har i dag blitt byttet på samtlige køller bortsett fra putteren. Den slipper ikke så lett unna. Fikk tilbake en høvding fra en kompis som jeg hadde glemt at jeg hadde lånt ham og den++ går til ny putter. Har litt lyst på en backstroke, men synes den er dyr.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Liten oppdateringsbump. Grep er som nevnt byttet og jeg har skaffet meg en odyssey Ti-Hot som jeg er strålende fornøyd med. Har spilt noen nihullsrunder hvor jeg stort sett slår i hytt og pine bortsett fra puttingen som har vært ok+

I dag derimot kom svingen min på en snarvisitt og jeg spilte ok golf for første gang siden skaden. 6 over par på backnine på Fana med 18 putter(!). Holdt ballen i spill og traff mye fairways og greener. Limte ikke akkurat ballen til pinnen så det var ingen av puttene som jeg burde satt som jeg bommet på. Ble stort sett lagputter og jeg er således fornøyd at det ikke ble noen treputter.

Hadde en irriterende dobbel på 14(par 4) hvor jeg bommer green med ca 10 meter til høyre på utslaget og blir liggende trangt mellom trær. Burde tatt straffen min og gått til en av sidene, men prøvde meg mot flagg, traff tre og lå bak nok en bjørk. Litt sinna prøver jeg det samme igjen med samme resultat :(

Deilig å treffe på noen slag igjen :)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

På tide å starte på an igjen her. Etter en sesong preget av skader har jeg startet oppkjøringen til neste sesong. Målet er klart. Spille som en singelhcper når Fana åpner til våren. Protime i dag og det er nok å ta tak i. Merket allerede forbedringer.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Sticho »

Du har ikke tid til å bli singelhandicaper du nå. Skal skrive du, slik at vi får flere artikler av det kaliberet som Børsheim-intervjuet. :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Sticho wrote:Du har ikke tid til å bli singelhandicaper du nå. Skal skrive du, slik at vi får flere artikler av det kaliberet som Børsheim-intervjuet. :)
Tror nøkkelen er kvalitet ikke kvantitet. Både på spillingen og skrivingen
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Forrige oppdatering 15. november...

Har trent godt gjennom vinteren. Skaden som ødela fjorårssesongen er fullstendig borte og jeg har jobbet hardt med teknikk i noen måneder. Ser man spillet nå sammenlignet med fjoråret bør jeg jevnt over ha tjent inn +5 slag. Jeg slår bedre og jevnere med samtlige køller i bagen bortsett fra det som skjer rundt og på green. Når nå golfbaner og ranger åpner rundt omkring og jeg får jobbet med nærspilldelen også så skal dette bli bra. Satser på en del besøk på range og PnP på Sotra de nærmeste dagene.

Ettersom runden til Børsheim i Marokko ble utsatt fikk jeg tid til en runde på range i dag i det nydelige været. 14 grader, liten bris og strålende sol. slik var økten etter litt oppvarming:

7i og forming av slag. Målet var hele tiden 150 metersboksen. 5 slag straight, 5 slag fade, 5 slag draw, 5 lave slag med release X 3. Det sitter bra, men jeg sliter litt med lengdekontroll når jeg legger inn fade og draw. For store variasjoner. Det må jobbes med.

Driver: Visualisere en fairway på hjemmebanen. Slå hvert slag med full rutine(bak ballen, sette linje etc) og slå baller til jeg klarer 5 på rad som jeg er sikker på hadde holdt seg i fairway. Første slaget var en snaphook og de fem neste gikk der de skulle. Liten bris bakfra og siste driven smalt i 250 meteren :D

wedger: Ikke mer komplisert enn å sette seg et nytt mål på hvert slag. Den delen av dagens trening jeg er mest fornøyd med. Sveipingen som plaget meg i fjor er neste borte og jeg begynner igjen å stole på det korte spillet. Fortsatt et lite problem med sideforskyvning innimellom, men jeg vet i alle fall hvordan det skal gjøres korrekt og dermed er det kun trening

Avsluttet på en langhåret treningsgreen. Chipper fra alle kanter inntil green mot forskjellige mål. Her sliter jeg mest. Finner liksom ikke en teknikk som jeg stoler helt på. Begynte å notere litt for å se hva som gir best resultater og for meg blir det å chippe omtrent som jeg putter. Forskjellige jern utifra behov for carry og rull. Her må det jobbes fremover.

Alt i alt en god økt. Var forresten en enorm havørn som svevde over meg en liten stund. Rimelig rått syn
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Kordan gikk det på Meland?
Kom du under 70 slag?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Jeg gikk ikke under 70...

Blitt en del trening i påsken. Mye range, men mest nærspill. Begynner å bli trygg på chip og pitch og det nye puttegrepet blir stadig mer komfortabelt.

Litt tull med woodene inkl. driveren hvor jeg bruker armer i stedet for å rotere. Kjører Tuttas to-stegssving for å fikse det og tror det skal være nok.

To runder på Sotra har det også blitt. Onsdag under fine forhold ble det +14 etter mykje tull. Slo heldigvis GG så dermed var ikke alt håpløst. liten oppskriving

Spilte igjen i dag under mye verre forhold. Kuling, sludd og 2 grader. 8 over par etter to idiotiske triple er jeg godt fornøyd med. Blir nedskriving og starten mot singel
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Har blitt en del trening og litt spilling i det siste. Sliter med å sette sammen gode runder. Slår mye gode slag, men gjør fryktelig mange dumme vurderinger. Blir likevel nedskriving litt etter litt så det tyder i alle fall på at jeg har blitt bedre.

Driveren er eneste køllen i bagen som ikke fungerer for meg. Har jobbet litt med oppstillingen og grepet og nå har jeg i alle fall en teoretisk sjanse til å få den ballen avgårde der jeg ønsker selv om det skjer ganske sjelden.

Hadde en herlig følelse når jeg spilte i går. For første gang noensinne var jeg såpass sikker på slagene mine at all fokuset mitt var på mål og ballbane. Det ga gode resultater. 9 par og en birdie er rekord på Fana for meg. Kjipt at jeg pyntet scorecardet med to triple og en kvadruppel, but shit happens.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply